Image

Helyi online marketing tudástár

Teljes útmutató helyi vállalkozóknak és ügynökségeknek.

Tanulási modulok

Válassz a lokális online marketing négy legfontosabb területe közül, és kezdj el tanulni!

Lokális keresőoptimalizálás (SEO) teljeskörű útmutató

A Google keresőben minden második keresés helyre vonatkozik.

A helyi keresőoptimalizálás segítségével olyan ügyfeleket érhetsz el, akik a te üzleted közelében, vagy szolgáltatási területeden keresik terméked vagy szolgáltatásod.

Ha ezeken a találati listákon szeretnél jól szerepelni, akkor ez a te modulod!

Teljes útmutató a Google Cégprofilhoz

A Google felületein meg sem jelenhet vállalkozásod anélkül, hogy Google Cégprofilod lenne.

A Cégprofil optimalizálásával és gondozásával jobb pozícióba kerülsz a keresőben és a térképen a loklis keresések alkalmával.

Ha kíváncsi vagy, hogyan lehet pontosan beállítani és felügyelni a Google Cégprofilt, akkor ez a te modulod!

Teljes útmutató a Google Cégprofilhoz

Az ügyfelek véleménye döntő jelentőségű a Googleben, közösségi médiában, céges adatbázisokban.

A pozitív visszajelzések növelik a bizalmat és új ügyfeleket hoznak, míg a negatív vélemények kezelése elengedhetetlen a hitelesség megőrzéséhez.

Ha arra vagy kíváncsi, hogyan kezelheted hatékonyan az online véleményeket, hogy javítsd vállalkozásod hírnevét és növeld az értékesítéseket., akkor ez a te modulod!

Teljes útmutató a Google Cégprofilhoz

A helyi említések kulcsfontosságúak a helyi SEO és az online láthatóság szempontjából.

A megfelelően kezelt NAP adatok (Név, Cím, Telefonszám) helyes kezelése, említés építése, adatbázisokban, szakkatalógusokban való jelenléted mind befolyásolják vállalkozásod online megtalálhatóságát.

Ha meg akarsz ismerkedni a helyi említés építésének alapjaival, amely segít a vállalkozásodat magasabbra pozicionálni a helyi keresési eredményekben, akkor ez a te modulod!

Van egy 50 pontos ellenőrzőlistám arról,
amit itt tanultál!

Márka a Google Cégem felületén

Márka a Google Cégem felületén

Céged márkáján nem véletlenül dolgozol és ezt a Google meg is hálálja, ha következetesen teszed. Nézzük meg a Google Cégprofil statisztikákon belül a "Hogyan keresnek rá az ügyfelek a vállalkozásra?" funkciót. Hogyan teljesít a márkád és szolgáltatásaid a Google felületein.

Tartalom:

Hogyan lesz a márkám látható a Google számára?

Google Cégprofil statisztikák

Mit mutat a statisztika?

Felfedezés adat

Közvetlen keresés

Márkaneves keresés

Összefoglalás

Kérdések és válaszok

 

 

Hogyan lesz a márkám látható a Google számára?

Mindenekelőtt nézzük meg, hogyan fogja felismerni a márkádat a Google. A Nevedről, Címedről és telefonszámodról! Ezek azok az adatok, amik konkrét link nélkül is hozzád vezetnek, Téged erősítenek a Google találati listáin. Minél nagyobb a nyüzsgés a rád utaló jelekből, minél egyértelműbben és azonosan rólad szólnak a megjelenések, fórumok, közösségi média, vélemények stb., annál jobb.

Ha pedig felismeri a márkádat a Google, akkor az úgynevezett említések erősíteni is fogják online jelenlétedet.

Ezért aztán jó, ha megkülönböztethető a márkaneved is. Korábban divatos volt például a szállások között, hogy a domainnév választása miatt nagyon hasonló nevekkel jelentek meg. Így születhettek például "Centrum Apartman Pécs", "Pécs Centrum Hotel" vagy "Centrum Hotel Pécs" nevek egymás közelében. Ezek a nevek aztán jól összekeverhetőek nem csak a vendég, de a Google szempontjából is.

Legyen tehát egyedi a neved, amit használni is fognak és Te is következetesen használsz, és a márkád a Google számára is látható lesz!

 

márka név cím telefonszámNév, cím, telefonszám (NCT)

Valójában jobban szeretem a NAP kifejezést, mivel ez a Name, Address, Phone angol szakirodalomban használt mód. A lényeg, hogy ezekről valóban felismeri a cégedet, a márkádat már Google.

Ha nem következetesek ezek az adatok, azaz mondjuk más szerepel - akár pár karakterrel, egy szóval, más telefon formátummal - a Google, Arany Oldalak, vagy Facebook felületeiden, akkor ezeket nem köti össze a Google, nem látja a Nagy Képet.

Jegyezd fel tehát jól az adataidat és azonos formán használd őket, így maradhatsz igazi márka.

De nézzük milyen statisztikákat biztosít a Google Cégprofil felület a márkák számára.

Google Cégprofil statisztikák márkádról

Ha már regisztráltál a Google céges szolgáltatására, ahol kezelni tudod a megjelenésedet a keresőoriás felületén, rengeteg statisztikát fogsz tudni megtekinteni amik hasznosak lesznek a felületeid optimalizálásakor, vagy ha szeretnéd látni, hogyan is állsz most az online megjelenéseddel.

Nem csak kulcsszavakról beszélek. A Google Cégprofil statisztika azt is megmutatja, mennyien kerestek rá magára a márkádra!

Mit mutat a statisztika?

Maga a grafikon egésze azt mutatja meg, hogy hány felhasználó keresett a Google rendszereiben amikor vállalkozásod megjelent. Tehát ha rákeresett valaki egy szolgáltatásra, mondjuk kávézóra (és meg is talált), majd ismételt kereséssel rákeresett a Te vállalkozásodra, az két helyen is szerepelni fog.

Tehát azt mutatja meg a kördiagramm, hogy hány felhasználó és hogyan talált rád. A teljes diagramm a teljes számot mutatja, de a körcikkekre kattintva, vagy fölé vive a kurzort, a részletekbe is bele lehet menni. Ezt fogjuk most mi is tenni.

Felfedezés adat

Olyan keresések tartoznak ebbe az adatcsoportba, melyek kategóriádra, termékedre vagy szolgáltatásodra vonatkoznak. A kék körcikken látszik, hogy ennél a vállalkozásnál nagyrészt ilyen keresések történtek.

Mit jelent ez?
Valószínűleg kulcsszavakra és témákra jól optimalizált fiókról van szó. A jó beállítás miatt sok olyan témára jön ki a vállalkozás ami ügyfeleket hoz, de nem maga a cég és márka, hanem a szolgáltatás dominál.

Felfedezéskor termékeidet fogják megtalálni, de ez nem jelenti azt, hogy innen nem konvertálhatod át a vásárlóidat visszatérő ügyféllé.

márka felfedezés

 

Közvetlen keresés

A Közvetlen keresés adat azt jelenti, hogy hány keresés érkezett a márkádra vonatkozóan. Ők olyan emberek, akik magára a vállalkozásodra, márkád nevére végeztek keresést.

Mit jelent ez?
Márkaismertséged dolgozik itt, azaz ha erős a márkád már arra fognak keresni az emberek és nem mint a Felfedezés adatnál, szolgáltatási körre. Tehát egy offline kampány után (plakátok, PR, TV) elméletileg növekednie kell ennek a résznek.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!


A mellékelt grafikonon ügyfelünknek nagyon erős márkája van és sokkal kevesebb szolgáltatásra találták meg a Google felületein. Persze ez nem jelenti azt, hogy ez a vállalkozás ne tudná növelni a Felfedezés részt. Csupán optimalizálnia kell a felületeit, megfelelő kategóriákat választania és a Lokális keresőoptimalizálás egyéb módszereivel együtt növelni a kulcsszavas keresések számát.

marka kozvetlen kereses

 

Márkaneves keresés

A Márkaneves keresés egy viszonylag újabb adat, csak 2018 óta elérhető és sokan félreértelmezik. Olyan ügyfelek tartoznak ide, akik egy másik, vállalkozásodhoz kapcsolódó márkára keresnek rá.

Mit is jelent?
Például ha Te tartasz Dove testápolót, és valaki a környékeden erre a típusra keres és megjelensz rá, akkor az ide tartozik. Én is rengeteg cikket írok a Google Cégem felületről és ez a kereséseknél is megmutatkozik. Nálam is rengeteg márkaneves keresés van amire megjelenek.

Ez az adat is nagyon hasznos. Megmutatja, hogy ha sok terméket árusítasz, más márkákkal is foglalkozol, akkor azok hogyan teljesítenek nálad. Ha például webáruházad van és mégis kevés a Márkaneves keresés, akkor tenned kell azért, hogy a keresőben jobban megjelenj a termékekre.

márkaneves keresés

 

Összefoglalás

 Rettenetesen fontos a Google Cégem szerepe, hogy megláthasd, hogyan teljesít márkád.

Amikor márkádat felismeri a rendszer, onnantól kezdve minden említés téged erősít. Ha beszélnek rólad, ha megjelenik a Neved, címed, telefonszámod, onnantól ez jelenlétedet erősíti és kihat a rangsorban elfoglalt helyedre.

Jobb lehetsz és kiemelkedhetsz azok közül akik nem törődnek annyit márkájukkal.

Kérdések és válaszok

 Mi az a NAP?

Name, Address, Phone rövidítése. Ezek adatok alapján felismer már a Google és be tudja azonosítani, hogy a te márkádról van szó.

Hogyan ismeri fel a márkámat a Google?

Honlapodon, Google Cégem fiókodban, közösségi média felületeken is azonos módon kell használod a NAP adatokat, valamint céges adatbázisokban is érdemes szerepelned.

Mit tegyek, ha különböző felületeken más adataim vannak?

Mihamarabb egységesítsd ezeket, hogy a felületek összedolgozhassanak és egymást erősíthessék. A duplikációkat is érdemes megszüntetned.

 

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport