Duplikált említések és adatpontatlanság

Sok dolog lehet, ami félresiklathatja a helyi SEO tevékenységedet: elégtelen vélemények, túl sok negatív visszajelzés, kevés Google Cégprofil (GCP) jel, inkonzisztens NAP (név, cím, telefonszám), és a bejövő linkek hiánya. Egy másik dolog, amit hozzáadhatsz ehhez a listához, amiről lehet, hogy nem is tudtál, a duplikált üzleti listázások.

 

Tartalom:

Mi a duplikált üzleti említés?

A duplikált üzleti listázás akkor történik, amikor egy vállalkozásnak több mint egy említése van egy iparági címtárban, általános címtárban, vagy hasonló platformokon, mint a Google Cégprofil.

Még ha a részletek eltérnek is minden listázásnál, ha maga a listázás ugyanarra a vállalkozásra vonatkozik, akkor ez duplikált listázásként számít.

Tegyük fel például, hogy egy éttermet vezetsz és van elviteles szolgáltatásod is. Ha létrehoztál egy üzleti listázást a Tripadvisoron vagy a Cylexben az éttermedhez, majd létrehoztál egy másikat az elvitelre, akkor gyakorlatilag duplikált üzleti listázásokat hoztál létre.

Ebben az esetben lehet, hogy egy valós hiba miatt történt ez, egyszerűen csak azért, mert minél nagyobb online láthatóságot akartál elérni, azonban ez olyan cselekedet, aminek komoly következményei lehetnek az összesített helyi keresési láthatóságodra nézve.

Miért probléma a duplikált üzleti listázás?

Lehet, hogy ártatlanul hoztál létre egy duplikált listázást, és megbocsátható lenne azt gondolni, hogy a duplikált üzleti listázások nem nagy ügyek. Végül is, csak könnyebbé teszed egy lehetséges ügyfél számára, hogy megtaláljon. Igaz?

Sajnos, bár felületesen jelentéktelennek tűnhet, a duplikált üzleti listázások komolyan félresiklathatják a helyi SEO próbálkozásaidat. A Google Cégprofil nem engedélyezi a duplikált listázásokat, ami egy jelzés arra, hogy különösen ébernek kell lenned, hogy csak egy profilt tarts fenn az iparági címtárakban.

A duplikált említések negatívan hatnak a helyi SEO-ra

Az egyik legnagyobb probléma, ami a duplikált üzleti listázásokkal társul, hogy árthat a helyi keresési láthatóságodnak. Az ismételt információk – legyen az több közösségi média profil vagy több címtári listázás formájában – NAP inkonzisztenciákat hoznak létre, ami nem csak a Google számára problémás, hanem az ügyfeleid számára is gondot okozhat.

A duplikált említések fogyasztói zavarokat okoznak és negatívan hatnak a bizalomra

A Google gyanúsan kezeli a duplikált listázásokat, és a fogyasztók is így tesznek. A duplikált listázások nem csak összezavarják a fogyasztókat és aláássák a bizalmat, de bevétel- és üzletlátogatás-veszteséghez is vezethetnek.

Egy kutatásban a fogyasztók 93%-a bevallja, hogy idegesítőnek találja a helytelen információt egy online címtárban. Továbbá, tízből nyolc fogyasztó azt állítja, hogy ha helytelen vagy inkonzisztens üzleti neveket vagy kapcsolatfelvételi információkat talál, elveszíti a bizalmát az adott vállalkozásban.

Tízből kilenc fogyasztó keresi meg online egy vállalkozás címét az első látogatása előtt, így egyetlen szervezet sem engedheti meg magának, hogy zavarokat okozzon duplikált listázásokon keresztül. Ha egy lehetséges ügyfél összezavarodik egy duplikált üzleti listázás miatt, véletlenül arra ösztönözheted őket, hogy más versenytársaiddal költsék el a pénzüket – olyanokkal, akiket könnyen megtalálnak online, ellentmondásos információk nélkül.

Ebből az adatból világos, hogy ha helytelen információ van a vállalkozásodról a helyi említéseidben, az komoly hatással lehet a potenciális közönséged hajlandóságára, hogy meglátogasson vagy felhívjon téged. Majdnem mindenki frusztráltnak találja a helytelen információt az online címtárakban. [És] a helytelen helyi említésekért általában a vállalkozás a felelős.

Ezek a hibák elég okot adhatnak a lehetséges ügyfelek elriasztására, és néha még a versenytársak karjaiba is küldhetik őket. A vállalkozásoknak most kell cselekedniük, ha maximalizálni akarják az esélyeiket arra, hogy az ügyfelek az ajtón bejussanak és vásárlásra készen álljanak. Nem elég csak a kapcsolatfelvételi részleteket helyesen biztosítani a vállalkozás weboldalán, mivel bárki, aki online címtárat használva kutatja a helyi vállalkozásokat, még mindig rossz információba ütközhet.

A duplikált listázások felfüggesztéshez vezethetnek a fiókodban

A helytelen vagy inkonzisztens információ rendkívül frusztráló a fogyasztók számára. Ha ez a frusztráció cselekvésre ösztönzi őket panaszok formájában, ez vezethet ahhoz, hogy a címtár felfüggeszti a fiókodat vagy akár eltávolítja az összes, a vállalkozásoddal kapcsolatos listázást.

Ha ez megtörténik – és megakadályoznak abban, hogy üzleti listázásod legyen egy kulcsfontosságú címtárban, mint például a Cylex az éttermek számára vagy a Tripadvisor a szállodák számára – komoly területet adhatsz át a versenytársaidnak.

A felfüggesztést időbe és pénzbe kerülhet helyrehozni. Az élő link és profil elvesztése egy nagy címtárban további rangsorvesztést eredményezhet, ami kevesebb weboldal-látogatóhoz és a bevételeid potenciális károsodásához vezethet.

Hogyan jöhetnek létre duplikált üzleti listázások?

Még ha nem is szándékosan teremtettél duplikált üzleti listázást, lehet, hogy idővel mégis több ilyen jött létre. Sok okból lehet ez így:

Véletlen hozzáadás

Te, egy munkatársad vagy egy ügynökség, aki a nevedben dolgozik, véletlenül létrehozhat egy hivatkozást egy olyan oldalon, ahol már van listázásod. Ez nagyon könnyen megtörténhet, ha egy ideje építed a hivatkozásokat és vezedned eny nyilvántartást azokról az oldalakról, ahol már van üzleti listázásod, vagy ha új embert veszel fel, aki nem rendelkezik a jelenlegi üzleti listázások teljes listájával.

Nálam minden workshopon vagy elektronikus tananyagban kapsz egy segédeszközt az említéseid vezetéséhez, hogy meglegyen a vonalvezetőd a listázásaidhoz.

Ahhoz, hogy elkerüld a véletlen hozzáadás átkát, győződj meg róla, hogy nyomon követed az összes meglévő listázást egy olyan helyen, amelyhez minden csapattag hozzáfér.

Összegyűjtés

Néhány céges adatbázis több forrásból gyűjt adatokat. Ha inkonzisztens a NAP-od, előfordulhat, hogy ezek az oldalak több különböző listázást találnak, mindegyik kicsit más adatokkal, amiket aztán külön-külön importálnak, fokozva a duplikált üzleti listázás problémáját.

Elvesztetted a bejelentkezési adatokat

Az üzleti információk természetesen változnak idővel. Például megváltozhat a vállalkozásod telefonszáma, vagy új címre költözhetsz. Ha már nincs hozzáférésed egy eredeti listázáshoz, talán mert egy régi ügynökség hozta létre vagy egy korábbi alkalmazott birtokolta, előfordulhat, hogy csak létrehozol egy újat helyette.

Ajánlott biztonságosan tárolni a bejelentkezési információidat az összes olyan címtárhoz, ahol a vállalkozásod jelen van, hogy elkerüld ezt a gyakori hibát.

SEO növelési kísérlet

A SEO folyamatosan fejlődik, így lehetséges, hogy egy korábban dolgozó ügynökséged több üzleti listázást hozott létre ugyanazon a címtárakban, mert úgy gondolták, hogy ez javítja a keresőmotorok rangsorolását.

Ez ma már biztosan nem így van. Tehát, ha úgy gondolod, hogy egy korábban dolgozó ügynökséged hozott létre duplikált listázásokat a nevedben, mindenképpen figyeld, hol van jelen a vállalkozásod online, és távolítsd el a másolatokat.

Hogyan találd meg a duplikált üzleti listázásokat

Most, hogy megismerted a duplikált üzleti listázások következményeit, nézzük meg, hogyan találhatod meg őket.

Akár néhány hónapja, akár több éve építed a vállalkozásod listázási profilját, rendszeresen ellenőrizni kell a duplikált listázásokat, hogy a helyi SEO-d és a fogyasztói bizalom jó állapotban maradjon.

Kézi keresőmotoros ellenőrzés

A manuális ellenőrzés pont olyan, amilyennek hangzik – módszeresen és kézzel kell átvizsgálnod a webet, hogy megtaláld és megjelöld a duplikált listázásokat. Természetesen ez elég ijesztő feladat és nem irigylésre méltó dolog a teendők listáján.

Nagyon nehéz kézzel megtalálni az összes üzleti listázásodat és még nehezebb nyomon követni mindegyiket. Ha ragaszkodsz a régi módszerhez, győződj meg róla, hogy létrehozol egy listát (egy Google vagy Excel Táblázat megteszi), hogy figyelemmel kísérd a haladásodat.

Manuális listázási oldalak ellenőrzése

Hasonlóan a manuális kereséshez, használhatsz egy Google keresési operátort, mint például a „site:listaoldal.hu cegneved”, hogy nyomon kövesd vállalkozásod összes említését minden egyes listázási oldalon. Ismét át kell böngészned az eredményeket és ellenőrizned kell minden egyes oldalt, hogy hatékony ellenőrzést végezz.

Ez is böngészőn keresztül történik. Veszel egy céges adatbázis domainnevét és a cégnevedet. Ezzel a keresési operátorral egy adott domainnéven belül kereshetsz.

Listázási oldalak ellenőrzése

Egy másik lehetőség, hogy manuálisan átkutatsz minden listázási oldalt, amiről tudod, hogy van rajta listázásod, és keresel minden lehetséges variációt a vállalkozásod nevére mindegyiken.

A manuális módszerek fő problémája az, hogy sok listázási oldal harmadik féltől származó információkat kap, így lehet, hogy sok duplikált listázás van olyan oldalakon, amikről nem is tudsz.

Egy eszköz használata

Egy speciális helyi SEO eszköz használata kevésbé időigényes és alaposabb megoldás. Használható a web teljes átvizsgálására százak listázási oldalakról, így könnyen megtalálhatod minden duplikált üzleti listázásodat és megfelelő javító intézkedéseket tehetsz.

Hogyan távolítsd el a duplikált üzleti listázásokat

Miután azonosítottál egy duplikált üzleti listázást, el kell távolítanod azt a duplikátumot, hogy egyetlen, helyes és teljes említés maradjon. A pontos folyamat, amit el kell végezned.

Például a GBP-nek van egy meghatározott folyamata, de ez eltérhet attól, amit egy címtár, mint például a Cylex megkövetel.

Bárhová is találsz egy duplikált listázást, be kell jelentkezned, igényelni kell, majd szerkesztened kell. Ha tucatnyi duplikátumot találtál, ez hosszú és fárasztó folyamat, ami sok kézi erőfeszítést igényel, de az eredmények megérik.

Néhány szolgáltatás lehetővé teszi, hogy elnyomd a duplikált listázásokat, míg mások összevonják vagy eltávolítják a listázást. Ismét, a pontos folyamat függ az oldaltól vagy szolgáltatástól magától.
Az Online Hírneved Védelme

A duplikált üzleti listázások elrágódhatnak a helyi csomag rangsorain és a fogyasztói bizalmon. Az elégtelen és ellentmondó információk frusztrálják a keresőmotorokat és a fogyasztókat, és komolyan alááshatják másutt folytatott SEO erőfeszítéseket.

Bár több okból is előfordulhatnak duplikált listázások, fontos, hogy kifejlessz egy folyamatot a duplikált listázások nyomon követésére és megfelelő intézkedések megtételére.

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport