Mi az a helyi SEO

Mi az a helyi SEO?

A lokális marketingen belül a helyi SEO a legfontosabb terület jelenleg, hiszen Google keresések legalább 53%-a azok által történik, akik helyi területen termékek, szolgáltatások vagy információk után kutatnak. Nagyobb láthatóságot, tehát itt tudsz elérni, így a helyi keresési jelenlét javítása egyértelműen előnyös lesz az üzletednek. 

Tehát, ha egy konkrét területen érdekelt a vállalkozásod, vagy üzletedbe várod a betérő vásárlókat így helyben akarsz láthatóbbá válni online a helyi fogyasztók számára, ebben a modulban meg fogod ismerni a helyi keresőoptimalizálást (SEO).

 

boltod a google élére kerüljön

Mi a helyi SEO és hogyan működik?

mi az a helyi seoA Helyi SEO egy marketing technika, amely segít a helyi vállalkozásoknak javítani láthatóságukon a Google helyi keresési eredményeiben. Azok a vállalkozások számára létfontosságú, akik könnyebben szeretnének megtalálhatóvá válni a bizonyos helyi területen tartózkodó, vagy oda tartó fogyasztók számára. Ha egy adott városban vagy településen kívánsz termékeket vagy szolgáltatásokat eladni, ismerned kell a helyi keresési marketinget.

A helyi vállalkozások számára találták ki és ezeket a területeket tartalmazza. Ezek külön-külön és együtt is növelik a helyi keresési láthatóságot. A legjobb gyakorlatok közé tartoznak:

  • Google Cégprofiljának igénylése és optimalizálása (korábban Google My Business)
  • Hírnév kezelése
  • Weboldal optimalizálása
  • Hivatkozás építése
  • Alkalmazkodás a Google keresési változásaihoz
  • Helyi link építés
  • Spam elleni küzdelem
  • AI keresésekhez történő alkalmazkodás

 

Ha jól csinálod, ez a típusú SEO segít a helyi vállalkozásod abban, hogy jobban láthatóvá váljon a Helyi Csomagban, a Helyi Keresőben, a lokalizált organikus eredményekben és a Google Térképen.

Ezt hívják "helyi rangsorolásnak", és a helyi rangsorolás követése kissé eltér a hagyományos rangsorolás követésétől, de először nézzük meg a felületeket, ahol megjelenhetsz cégeddel.

Lokális találatok megjelenési módjai

Helyi csomag (Local Pack)

A Helyi Csomag a keresőmotor eredmények oldalának (SERP) tetején jelenik meg egy helyi keresés esetén. A listák egy térkép mellett jelennek meg, amelyen tűk jelzik az egyes üzletek helyét.

A Google Helyi Csomagban való szereplés nagyon előnyös, hiszen kiemelkedik a listából, a felhasználók megszokták jelenlétét. Ezek a legfelső rangsorú eredmények természetesen a legtöbb kattintást kapják, ami magasabb értékesítést és profitot eredményez.

A Helyi Csomag eredményei a Cégprofil alapján készülnek, nem pedig az üzlet saját weboldalának alapján. Ennek megfelelően szükséged van egy jól optimalizált Üzleti Profilra, hogy ezen a helyen rangsorolhass.

lokális checklist
Töltsd le az
50+ pontos
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Helyi kereső (Local Finder)

A Helyi Kereső egy helyi vállalkozási lista az adott kereséshez releváns helyi üzletek Cégprofiljairól. 2024 végén kicsit módosult és már a vállalkozások listáját kapjuk térképre kattintás lehetősége nélkül.

A Helyi Csomag alján található 'További helyek' gombra kattintva juthatsz el a Helyi Keresőhöz, amiről tudni kell, hogy nem a Google térkép.

Lokalizált organikus eredmények

A lokalizált organikus eredmények a Helyi Csomag alatt jelennek meg. Hasonlóan néznek ki, mint a hagyományos organikus Google találatok, csak ezek rendezési alapja a lokális rangsorolási faktorok.

helyi csomag orgaikus

A listázási sorrendet a helyi keresési algoritmus határozza meg, és számos helyi rangsorolási tényezőn alapul, beleértve az oldalon belüli optimalizálást, véleményeket és bejövő linkeket. Későbbi anyagokban bővennen szó esik ezen találatok keresőoptimalizálásáról is.

Google Térkép

A Google Térképen sokkal hosszabb lista látható a helyi vállalkozásokról, ezért más élethelyzetben más céllal használják az ügyfelek.

Az eredmények egy lista formájában jelennek meg az oldal bal oldalán, az üzletek helyszíneit pedig egy térképen jelenítik meg jobbra:

Google térkép kép tudáspanellel

Mozgathatod a térképet és használhatod a 'keresés ezen a területen' funkciót, hogy különböző helyszíneket fedezz fel. A Google szerint hasonlóan rangsorolódik, mint a hármas csomag, bár a tapasztalatok szerint vannak eltérések.

 

Helyi SEO és hagyományos keresőoptimalizálás közötti különbség

helyi vs. klasszikus keresőoptimalizálásA hagyományos keresőoptimalizálás ügynökségek többsége nem járatos a lokális keresőoptimalizálásban, aminek az oka a különbségekben gyökerezik. A jó hír az, hogy bár vannak a helyi témához konkrétan kötődő dolgok, amelyekre koncentrálnod kell, még mindig rengeteg átfedés van a hagyományos és a helyi SEO között.

Míg a hagyományos SEO az összes organikus webhelyrangsor javítására összpontosít, a helyi SEO kifejezetten a helyi rangsorok javítására irányul. Tehát nagy mértékben számít a távolság például, mellé az ismertség és a relevancia társul. A helyi SEO-val technikailag még webhelyre sincs szükséged, mivel a Google Cégprofilja (a Google saját üzleti listázása) a helyi csomagban is rangsorolhat enélkül is.

Gondolj rá így:

  • A hagyományos SEO (legyen az nemzeti vagy nemzetközi) a webhelyed javítására irányuló cselekedet, hogy szélesebb körben rangsorolhasson vagy akár nemzetközileg. Gondolj rá mint kizárólag e-kereskedelmi márkákra vagy nemzeti lapokra - webhelyek, amelyek szolgáltatást vagy terméket kínálnak, amelyet (majdnem) bárhol meg lehet vásárolni.

  • A helyi SEO viszont a webhelyed és a Google Üzleti Profilod javításának folyamata annak érdekében, hogy lehetőséget adjon a termékek vagy szolgáltatások rangsorolására egy adott területen. Ez ideális például éttermek, helyi szakmák (iparosok) vagy franchise-ok számára.

Ahol egy e-kereskedelmi márka kétségbeesetten szeretne magas helyezést elérni egy olyan kifejezésre, mint a ‘alkalmi ruha’, egy helyi vállalkozás boldogabb lessz, ha a ‘alkalmi ruha [helyen]’ kifejezésre rangsorolna. Alábbi példában láthatod, mennyire különbözőek ezek a két SERP, egyszerűen a helyspecifikus kifejezés hozzáadása alapján.

Íme egy országos keresés az Magyarországon az "alkalmi ruha" szóra:

helyi keresés magyarországra

Itt egy helyi keresés Budapesten a "alkalmi ruha Budapesten" kifejezésre, amely a helyi csomagot mutatja:

mi a helyi keresés budapesten

A helyi SEO szempontjából a hagyományos SEO-val kapcsolatos összes dolgot továbbra is el kell elvégezni. Például itt is azt szeretnéd, ha a webhelyed technikailag a lehető legstabilabb lenne. De vannak más dolgok is, amelyeket figyelembe kell venned, de lejjebb össze is szedem ezeket az elemeket.

Kinek van szüksége helyi keresőoptimalizálásra?

kinek kell helyi SEO?Az első tisztázandó kérdés, hogy milyen vállalkozásoknak van szüksége egyáltalán helyi keresésekre való optimalizálásra, ugyanis nem mindenkinek elérhető a helyi vásárlók ilyen módon történő megszólítása.

  • Helyi vállalkozások: általában "téglából" készült helyszínek, akik több ügyfelet szeretnének az utcáról. Tehát fizikai boltok.

  • Több helyszínen működő márkák és franchise-ok és

  • Szolgáltatási területű vállalkozások (SABs)

  • Hybrid vállalkozás: be is térnek a vásárlók is ki is száll az ügyfelekhez

  • SEO ügynökségek akik helyi ügyfelekkel dolgoznak

Mi a helyi SEO előnye?

A helyi SEO marketing növeli a láthatóságot a helyi keresési eredmények között. Ezért hasznos, ha több embert szeretnél elérni a konkrét helyi területeden, több gyalogos forgalmat szeretnél generálni, növelni a konverziókat, építeni a hírneved és növelni az üzleted bevételét.

1. Több embert tudsz elérni

A jobb láthatóság a helyi keresési eredmények között azt jelenti, hogy több ember fogja felfedezni az üzletedet. Innen a kereső felhasználó eljuthat a weboldaladra, felhívhat vagy úgy dönthet, hogy személyesen meglátogatja az üzletedet. Nem is gondolnád, hogy mekkora versenyelőnyt jelent, amikor valaki a környékeden keresi a szolgáltatásodat és meg is talál.

Képzeld el, még weboldaltervező céget is a környékükön keresnek az ügyfelek!

2. Több konverzió érkezik

Maga a keresési szándék miatt a helyekre irányuló keresések nagy százaléka vásárlással végződik. Ez azért van, mert amikor például hamburgerre keresek, akkor az éhségem miatt meg is fogom vásárolni azt az ételt annál az étteremnél amit végül kiválasztok.

A keresési láthatóság növelésére tett erőfeszítéseid több látogatót vonzanak weboldaladra is – és a több webes forgalom több konverzióhoz vezethet (például eladások, előfizetések vagy szolgáltatási megkeresések).

Mivel az online fogyasztók gyakran megtalálják a szükséges információt a keresési eredményekben, nem mindig kell meglátogatniuk a weboldalad. Ahogy alább láthatod, egy kereső elérheti az útvonaltervet és telefonon is hívhat anélkül, hogy elhagyná a Google keresést. Megtekinthetik a nyitvatartási időt és más részleteket is az üzletről. Ezek mind mind konverziós lehetőségek!

tudáspanel konverziós gombok

 

rangsorolási faktor a relevancia3. Hírneved, ismertséged folyamatosan épül

Függetlenül az üzlettípustól, a pozitív hírnév elengedhetetlen a népszerűség növeléséhez és a hosszú távú sikerhez. A helyi keresőmarketing velejárója, hogy az online hírnevedet növelni kell. Segít egy (vagy több), nyilvános online jelenlét kialakításában és abban, hogy megismerjék márkádat a világhálón.

A rendszeresen szerzett új online vélemények az online hírneved egyik legfontosabb aspektusa lesz, mivel fontos szerepet játszanak a fogyasztói döntéshozatalban. Az új vélemények állandó beáramlása ismert helyi SEO rangsorolási tényező, így ez egy win-win tevékenység.

Az Útmutató a Google üzleti véleményekhez további információt nyújt arról, hogy miért előnyös a vélemények gyűjtése és tippeket ad arra, hogyan szerezhetsz többet közülük.

 

a helyi keresés működéseHogyan működik a helyi SEO?

A helyi keresési láthatóság javítása érdekében különböző területekre kell fókuszálnod. Vannak amik egyszer elvégzendőek de olyan is ami folyamatos munkát igényel.  Ezekből sorolok fel néhány jelentősebb területet.

Google Cégprofil kezelése és optimalizálása

A vállalkozási profil beállítása bármely sikeres helyi SEO stratégia alapvető része. Ha a vállalkozás még nem igényelte ingyenes Google cégprofilját, akkor nem jelenik meg a Helyi csomagban, a Helyi keresőben vagy a Google Térképen. Mondhatni minden tevékenység hasztalan nélküle, nem leszel jelen a helyi keresési listákon!

A profil beállítása után az első optimalizálási feladatok, mint például a NAP adatok rendberakása, fényképek hozzáadása és a kulcsszóval optimalizált vállalkozási leírás megírása, el kell végezni.

Előre haladva a Google cégprofil folyamatos monitorozása és optimalizálása rendszeresen szükséges:

  • Információ naprakészen tartása
  • Új fényképek és videók hozzáadása
  • Rendszeres Google bejegyzések megosztása
  • GCP kérdések és válaszok kérése és válaszolása
  • Google értékelések kérése és válasza

Hírnév építése

hírnév építéseAhogyan azt már láttuk, a hírnév kezelése a helyi SEO stratégia kulcsfontosságú összetevője. Ezt főként vélemények megszerzésével és a márkaismertség online növelésével érjük el, például közösségi média tevékenységünkön és e-mail marketingünkön, online felületeken való megjelenésünkön keresztül.

Amikor értékeléseket szeretnél szerezni, ezzel a kiváló ügyfélszolgálattal kell kezdened, valamint az ügyfélélmény megteremtésével. Ha tudod, hogy a vállalkozásod valójában nem érdemel ötcsillagos értékeléseket, akkor ne is számíts rájuk...

Nagy hangsúlyt kell fektetned az értékelések kezelésébe és pozitív vendégélmény kialakításába, valamint ezeket tudatosan kell felépítened.

Értékelések

Ahogy az értékelések megjelennek, alapvető fontosságú, hogy időben és szakszerűen válaszolj rájuk.

Az értékelés kezelése nagy feladat, de nagy jutalmat is ígér. Óriási segítséget nyújthat egy értékelésbekérő szoftver használata, ami a gyűjtés és válaszolás folyamatát is megkönnyíti. Mára már olyan eszközök is rendelkezésre állnak, mellyek AI segítségével szűrik az értékeléseket, még válaszolnak is rájuk a vállalkozás nevében.

A közösségi média és az e-mail marketing tevékenysége is támogatja a vélemények erősítését. Ügyelj arra, hogy a márka és az üzenet mindig előtérben legyen, és hogy az online közösséggel való interakció során mindig professzionális, de barátságos hangnemet alkalmazz.

Webhely optimalizálása

A weboldal helyi keresési algoritmus számára történő optimalizálása alapvető. Ehhez szükséges:

  • Értékes, lokalizált tartalom létrehozása;

  • Belső linkek építése;

  • Mobilra optimalizált design kialakítása;

  • Kép és tartalom metaadatok optimalizálása; és

  • Pozitív felhasználói élmény biztosítása.

Weboldalad alapvető fontosságú a helyi optimalizálás szempontjából. Elképzelhető rangsorolódni honlap nélkül is, de sokkal egyszerűbb megszerezni a pozíciókat, ha a relevanciádat a weboldaladdal támogatod!

Értékes tartalom létrehozása

értékes tartalom fontosságaMagas minőségű, helyileg és tartalmilag releváns tartalom létrehozása a weboldal számára a helyi SEO kritikus összetevője. A tartalom több formában is megjelenhet, például blogbejegyzések, videók, podcastok, interaktív eszközök formájában. Hasznosnak kell lennie a közönség számára, ezért először helyi kulcsszó-kutatást kell végezni és tisztában kell lenned azzal, hogy mire van szüksége a közönségnek, milyen okból keres egy bizonyos témára.

A tartalom segít bejövő linkeket is generálni a weboldalra, ami egy másik helyi keresési rangsorolási tényező.

Belső linkek építése

A belső linkek építése az oldalon egyszerű, de hatékony lépés, amelyet könnyű elhanyagolni és sokan meg is teszik. A belső linkek azok, amelyek az oldal egyik részéről egy másikra mutatnak. Segítenek a Google-nek jobban megérteni a weboldaladat, így könnyebb az oldal pontosan megjeleníteni a helyi keresési eredményekben.

Valójában itt a honlap különböző területeiről szolgáltatásaink irányába tereljük a látogatót, ezzel egyidejűleg az adott témára javítjuk a pozíciónkat. EZért fontos a honlap keresőoptimalizált szerkezete is. Nem mindegy ugyanis, milyen strukturában hozzuk létre a menüszerkezetünket.

Belső linkek hozzáadásakor győződj meg róla, hogy minden link releváns oldalra mutat ésszerű horgony szöveggel. Fontos, hogy a számodra értékes oldalak felé tereld a látogatót. Ebben a cikkben is szép számmal helyeztem el belső linkeket. :)

Mobilra optimalizált felületek

A mobilra optimalizált weboldal az, amelyik minden képernyőméreten, belefér a tartalom és azt a felhasználó gyorsan és jól tudja használni. Helyi keresés során a felhasználó sokszor keres mobiltelefonról, így már csak a keresési szándék miatt is mobilbarát kialakítást kell alkalmaznod.

Egy mobilra optimalizált weboldal olyan, ami jól néz ki és tökéletesen működik minden képernyőméreten, beleértve a kisebb mobiltelefonokat is.

A Google mobilbarát tesztjét használhatod annak ellenőrzésére, hogy mennyire reszponzív az oldalad mobil eszközökön. A direkt tesztelés megszűnt, de a Search Console felületet használhatod a hibák feltárására.

2021-ben a Google bevezette az oldalélmény frissítést, amely számos felhasználói élménnyel kapcsolatos tényezőt vesz figyelembe. A weboldal tulajdonosoknak ellenőrizniük kell az "oldalélmény pontszámukat" a Google Search Console-ban. Ennek a frissítésnek fontos része a Core Web Vitals, és ezt prioritásként kell kezelni, amikor a mobil reszponzivitásról van szó.

Képek és tartalmi metaadatok optimalizálása

A vonzó képek vizuálisan vonzóvá teszik weboldaladat, Cégprofilodat és minden céges megjelenésedet. A kiváló minőségű, releváns képek kiválasztása mellett mindig optimalizálnod is kell képeket a kereséshez, helyhez.

A képoptimalizálás magában foglalja a kulcsszavak használatát a fájlnévben, valamint az alt szöveg és egy leírás hozzáadását – ez jól jön a keresési felfedezéshez és hozzájárul a webes akadálymentesítéshez. Győződj meg arról is, hogy képeid optimális méretűek és formátumúak, hogy ne lassítsák le weboldalt.

A metaadat segít bemutatni weboldal tartalmát a keresőmotorok számára. Ez magában foglalja az olyan attribútumok használatát, mint a cím címkék és a meta leírások.

Hasznos dolog időt szánnod arra, hogy végigmenj weboldalon, és biztosítsd, hogy optimalizáltak képek és tartalom.

lokális checklist
Töltsd le az
50+ pontos
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Pozitív felhasználói élmény biztosítása

A pozitív felhasználói élménynek mindenekelőtt kell állnia. Ez nem csak a helyi SEO kampányod előnyére válik. Ha valaki nem találja meg, amit keres weboldalon, mert például a felület zavaró, akkor majdnem biztosan visszatér a keresési eredményekhez és egy versenytárs oldalát látogatja meg helyette.

Gyakorlatilag végig kell gondolnod, hogy milyen szándék vezérli a látogatódat, milyen kérdéseket tesz fel a terméked, szolgáltatásod keresése során, és azokat a folyamatokat kell támogatnod. Ha ez a telefonhívás akkor azt, ha az útvonal megtervezése, akkor azt, ha pedig időpont foglalás, akkor az azt segítő elemeket kell elhelyezned felületeiden.

 

Helyi hivatkozások építése

helyi hivatkozások építéseA helyi hivatkozások harmadik féltől származó oldalakon található említések a vállalkozás nevéről, címéről, telefonszámáról és weboldaláról (NAPW), mint például véleményező platformokon és üzleti adatbázisokban jelentik a helyi hivatkozásokat. A lényege, hogy ha népszerű a weboldalad a környékeden, illetve benne van a helyi céges adatbázisokban, akkor érdemes azt a találati listákon is megjeleníteni.

Ezen kívül a helyi hivatkozások segítenek a Google-nak megerősíteni a vállalkozásoddal kapcsolatos bizonyos adatokat, emellett esetlegesen hasznos linket is kaphatsz, amely tovább növelheti a helyi keresési motor láthatóságodat. Ergó javul a pozíciód.

A helyi hivatkozások több forgalmat is hozhatnak az üzlethez. Ezek a listák számos hasznos információt nyújtanak, mint például vélemények, útvonaltervezés, nyitvatartási idő és képek. Ez segít a vállalkozásnak átfogóbb profilt létrehozni és segít a keresőnek a legjobb választás megtalálásában.

Versenytársaid keresési listáinak figyelése

Figyeld meg a versenytársaidat, hogy megértsd, miben jók, és hogy szükség esetén módosítsd a saját stratégiádat. Ezt leginkább egy átfogó lokális keresési audittal érheted el, aminek a módszertanát az évek alatt részletesen kidolgoztam.

Koncentrálj a tartalom típusára, amit létrehoznak, a kulcsszavakra, amelyekre céloznak, és arra, hogy honnan szereznek külső linkeket. Jó lehet megvizsgálni, hogy hol vannak hivatkozásaik, és milyen a véleményprofiljuk, milyen céges adatbázisokban szerepelnek.

Térképes audittal megvizsgálhatod, hogy egy adott kulcsszóra milyen pozícióban, hogyan rangsorolódnak a térképes keresőkben.

A Google változásainak nyomon követése és kihasználása

A Google folyamatosan változtatja keresési algoritmusait, gyakran hivatalos figyelmeztetés nélkül. A keresési eredmények alakulásának figyelemmel kísérése jó módja annak, hogy tájékozott maradj a lehetséges algoritmus-frissítésekről. Sok rangsorolási változás jelezheti, hogy valami megváltozott, ami azt jelenti, hogy esetleg meg kell változtatnod az SEO stratégiádat.

A lokális marketing Facebook csoportban nyomon követheted a változásokat és rendszeresen értesülhetsz a lokális seo változásairól.

Helyi linképítés

A linképítés az egyik legfontosabb rangsorolási tényező a helyi SEO számára. A helyi seo területén körülbelül a negyedik a fontossági sorrendben. Segíti a keresőmotorokat a vállalkozás helyi relevanciájának megértésében, miközben bemutatja a tartalom értékét, amely a linket generálta.

Helyi linképítés megkezdéséhez prioritásként kezeld a jó minőségű tartalom létrehozását, ellenőrizd, hogy a versenytársaid honnan szereznek linket, lépj kapcsolatba más közeli vállalkozásokkal és építs helyi hivatkozásokat.

Érdekesség, hogy a környékre történő optimalizálás során nem csak a hivatkozó oldal tartalma számít, hanem fontosabb, hogy helyileg beágyazott oldalról érkezzen a link.

Spam elleni küzdelem

Ahhoz, hogy növeljék a helyi keresési láthatóságukat, kevésbé becsületes vállalkozások lehet, hogy tiltott taktikákhoz folyamodnak. Ez magában foglalhatja a kulcsszavak túlzott ismétlését az üzlet nevében, pontatlan helyinformációk listázását vagy teljesen hamis fiókok létrehozását.

Bár frusztráló lehet, ha egy spam profil túlszárnyal téged, van lehetőséged visszavágni. Ha úgy gondolod, hogy egy vállalkozás megsérti a Google irányelveit, bejelentheted. Ezt folyamatosan figyelemmel kell kísérned és pásztáznod kell a vállalkozások profiljait.

A spam elleni küzdelem időigényes, de rendkívül eredményes lehet, hiszen ez előrébb tolja a profilodat a rangsorban.

Helyi SEO jelentések

Ha helyi ügyfelekkel dolgozó marketingszakember vagy, akkor fontos, hogy jelentéseket készíts az előrehaladásról. Ez egyszerű módja annak, hogy az ügyfeleidet naprakészen tartsd tevékenységeidről. Vállalkozóként pedig fontos, hogy az elkészült jelentésekből le tudd vonni a következtetéseket, irányvonalakat határozz meg amin végig tudsz menni.

Jelentéseid tartalmazhatnak olyan kulcsfontosságú mutatókat, mint a webforgalom, a konverziós arány, a keresési rangsorok, az új linkek és a visszapattanási arány. Azonban az általad nyomon követett és jelentett adatok ügyfélenként változnak attól függően, hogy milyen specifikus célja van.

Egyéb keresésre optimalizálható felületek

egyéb optimalizálandó felületek2025-re kimondható, hogy már nem csak a Google keresője és a Térkép alkalmazása az, ahol keresések történnek. A Bing Places, illetve az Apple Maps, sőt az újabb AI keresők is adnak helyi találati listákat, amire érdemes fókuszálnod, ha komolyan gondolod a lokális jelenlétet. Az alábbiakban röviden áttekintjük, milyen sajátosságokkal bírnak ezek a platformok, és hogyan optimalizálhatod a vállalkozásodat rajtuk.

Bing Places

  • A Bing kereső ugyan kisebb piaci részesedésű Magyarországon, mint a Google, de világszinten – és sok iparágban – jelentős forgalmat hozhat, így nem érdemes figyelmen kívül hagyni.

  • A Bing Places létrehozása és feltöltése hasonló elven működik, mint a Google Cégprofil: cégnév, cím, telefonszám, nyitvatartás, képek és akár akciók is megadhatók. Sőt, a meglévő Google Cégprofil importálható a Bing felületére így a hitelesítés is gyorsabb.

  • Sok felhasználó a Windows rendszereket és a Microsoft Edge böngészőt használja, ahol a Bing gyakran az alapértelmezett kereső, így a helyi találatok itt is előnyösek lehetnek.

  • A platformon a helyi SEO lényege ugyanaz: releváns kulcsszavak, pontos adatmegadás és minél több pozitív értékelés.

  • Ha már optimalizáltad a Google Cégprofilodat, akkor érdemes a Bing Places-be is ugyanazokat az információkat konzisztensen feltölteni, hogy egységes legyen a megjelenésed.

  • Ezzel a párhuzamos jelenléttel több csatornán is elérheted azokat, akik pont a te lokális szolgáltatásodat keresik.

Apple Maps

  • Az iPhone-ok és iPadek világában az Apple Maps alapértelmezett térkép- és navigációs megoldás, ezért óriási a felhasználói bázisa van bizonyos országokban

  • Ha regisztrálod a vállalkozásodat az Apple Business Connect segítségével, akkor a céged megjelenhet az Apple Maps találati listáiban, ami különösen hasznos lehet, ha sok Apple-felhasználó van a környékeden. Az Apple térképét különböző alkalmazások is használják, ott is megjelenhetsz beágyazott térképen.

  • A platformon megadhatod a pontos címedet, elérhetőségeket, fotókat és egyéb információkat, ami fontos a helyi SEO-hoz – ráadásul ingyenesen.

  • Nagyon praktikus, hogy az Apple Maps csatlakozik a Sirihez, így ha valaki hangvezérléssel keres egy terméket vagy szolgáltatást, az is a te vállalkozásodhoz irányulhat, ha helyesen optimalizálod az adatlapodat.

  • Törekedj arra, hogy a cégnév, a cím és a telefonszám (NAP) mindenütt egyezzen, így a Google, a Bing és az Apple is egyértelműen azonosítsa a vállalkozásod.

  • Emellett figyelj a pozitív értékelésekre és véleményekre: bár az Apple Maps saját értékelési rendszere még nem olyan elterjedt, mint a Google-é, de már most is megadhatja azt a pluszt, ami megkülönböztet a versenytársaktól.

AI keresők

  • A mesterséges intelligencia alapú keresők – mint például a ChatGPT-re épülő rendszerek vagy más AI chatbotok – egyre inkább teret nyernek, és sokan használják őket kiegészítő vagy akár elsődleges információforrásként.

  • Mivel ezek a keresők is a hivatalos platformok adataiból dolgoznak (pl. Bing, Google), a hiteles és átfogóan optimalizált profilok különösen fontosak, hogy az AI rendszerek helyesen emeljék ki a cégedet.

  • Ha részletes, jól strukturált tartalmakat írsz (akár blogposztokat, akár termékleírásokat), és ügyelsz a kulcsszavakra, akkor nagyobb eséllyel fogják az AI keresők is pontosan ajánlani a vállalkozásodat, amikor valaki lokális szolgáltatást keres.

  • A felhasználók gyakran konkrét kérdéseket tesznek fel AI chatbotoknak, így érdemes olyan Q&A jellegű tartalmakat is készítened a weboldaladon, amelyekre könnyen hivatkozhat a mesterséges intelligencia.

  • Ne feledd, hogy az AI keresőknek fontos a megbízhatóság, a relevancia és a szakértelem – ezért a stabil, konzisztens információk, a rendszeres frissítések és a minőségi linkprofil kiépítése itt is létfontosságú.

  • Bár jelenleg ezek még viszonylag újszerű megoldások, könnyen elképzelhető, hogy néhány éven belül az AI lesz a domináns keresési csatorna, ezért kifizetődő időben felkészülni és kiaknázni ezt a lehetőséget is.

Ahogy láthatod, mindegyik platform egy kicsit másképp működik, de a fő elv ugyanaz: legyen konzisztens, naprakész és vonzó a vállalkozásod profilja, hogy minél többen rátaláljanak és téged válasszanak. Érdemes tehát nem csak a Google Cégprofilodat rendbe tenni, hanem a Bing Places-re és az Apple Mapsre is odafigyelni, miközben az AI keresők világában is folyamatosan bővíted a láthatóságodat. Ez a több lábon állás hosszú távon meg fogja hálálni magát, hiszen így egyetlen fontos lehetőségről sem maradsz le, ha helyi szinten szeretnél érvényesülni.

 

Ha megértetted mire jó a helyi SEO, most itt az ideje, hogy elovasd a következő fejezetet amiben megmutatom milyen előnyökkel jár a helyi SEO.

 

 

Lokális marketing Facebook
csoport. Csatlakozz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport