Helyi marketing ingyenes tudástárban jársz
Négy fő téma: Helyi SEO | Google Cégprofil | Véleménykezelés | Említés építés
Négy fő téma: Helyi SEO | Google Cégprofil | Véleménykezelés | Említés építés
A Schema Markup egy eszköz, aminek segítségével bizonyos adatokról megmondhatod a keresőmotoroknak, hogy pontosan mik azok. Így adhatod meg lokális adataidat a robotoknak, amik utána behelyeznek adatbázisaikba, így optimalizálva keresőkre is honlapodat.
A lokális adataid is ilyen részek, aminek a lokális keresőoptimalizálás területén is nagy haszna lesz.
A szemantikus web egy olyan hely, ahol a robotok már nem csak adatokat látnak, hanem összefüggésbe tudják helyezni.
Ha van egy üzleted, akkor az egyrészt foglalkozik valamivel (pl.: autómosás, ruhák árusítása, szervíz, stb.) másrészt megtalálható valahol. A szemantikus weben, amikor keresnek mondjuk egy gumijavító műhelyet, akkor a keresőmotorok kitalálják mire van szüksége a felhasználónak. Nem messze lévő, hanem a közeledben megtalálható helyi vállalkozásokat fog mutatni és olyanokat, akiknek van gumijavítás szolgáltatásuk.
Mit tehet a gumijavító műhely? Amellett, hogy foglalkozik a keresőoptimalizálással és rengeteg hasznos tartalmat jelenít meg a gumijavításról, a honlapját is felcímkézi. Megmutatja a keresőmotoroknak, hogy hol van a vállalkozása, így máris optimalizálta helyi keresésekre.
Más megjelenés a keresőbenA schema markup segítségével eseményeket, értékeléseket kiemelt jelentőségű dolgokat jeleníthetsz meg magában a keresőben. Sokkal feltűnőbb megjelenést kaphatsz így javul az átkattintási arány is.
A Google imádja az adatokat. Ha segíteni tudsz ebben neki, akkor azt meghálálja. Az elv lényege persze nem ez, hanem, hogy a weboldaladat helyileg is be tudja határozni a Google. Amenyiben ugyanis tudja, hol helyezkedsz el, a kereséseknél azok elé tudja tenni, akik a közeledben keresnek.
Nos a struktúrált adatok segítségével megmondhatod a Google számára, hogy hol helyezkedik el az oldalad.
Egy nagyon egyszerű eszköz. Megadod honlapod címét, majd magán az oldalon bejelölöd az adatokat. Mindegyikről megmondod, hogy melyik micsoda. A Structured Data Markup Helper eszköz pedig készít belőle egy kódod, amit a honlapodba illesztve máris használhatsz.
A teljes képernyős változatot itt találod, de akár rögtön ellenőrizheted is, hogy ha már használod az oldaladon, azok helyesen jelennek e meg.