Lokális keresőoptimalizálás: Hogyan kerülj előrébb a lokális keresésekben

Ha egy helyi vállalkozást üzemeltetsz és nem foglalkozol a webes jelenléted optimalizálásával, akkor valószínűleg nehezen fogsz észrevehetővé válni az interneten. Ez azt jelenti, hogy potenciálisan rengeteg vásárlót vagy ügyfelet veszíthetsz el. És persze, ami a te veszteséged, az valaki más nyeresége lesz.

Ha nem optimalizálod keresőre a webes jelenléted, valószínűleg nehezen fogsz tudni versenyben maradni a keresőmotorok eredményoldalain (SERP), legyen szó globális vagy helyi szintről. A helyi vállalkozások esetében ez azt jelenti, hogy rengeteg potenciális vásárlót vagy ügyfelet veszíthetnek. És helyi szinten ez nagy nyereséget jelenthet a közvetlen versenytársaid számára.

A lokális keresőoptimalizálás (más néven helyi SEO) sokban hasonlít a hagyományos SEO folyamatokhoz, de ha a helyi rangsorodat szeretnéd javítani, számos további tényezőt is figyelembe kell venned.

Helyi vállalkozóként természetesen azt szeretnéd, ha a Google keresési eredményeiben az első helyen szerepeljél, amikor valaki olyan vállalkozást vagy szolgáltatást keres, mint a tiéd. Azonban annyi különböző tényező van, amit figyelembe kell venni, hogy kezdetben ijesztőnek tűnhet a helyi keresési rangsor javítása. Ezen szeretnék most segíteni, hogy megértsd a folyamatot.

Legjobb folyamat amit követhetsz a helyi keresőoptimalizálás során

  1. Végezz helyi SEO auditot

  2. Optimalizáld a Google Cégprofilodat (teljes útmutató a témában)

  3. Fókuszálj az értékeléskezelésre Fókuszálj az értékeléskezelésre (teljes útmutató a témában)

  4. Értsd meg az üzleti címtárakat és helyi hivatkozásokat

  5. Építs helyi linkeket

  6. Mestere a helyi kulcsszó kutatás

  7. Fejleszd a weblapod SEO-ját

  8. Készíts helyszíni oldalakat

  9. Javítsd a weboldalad sebességét és alapvető webes mutatóit

  10. Implementálj helyi vállalkozási séma kódokat

  11. Hozz létre többhelyszínes SEO stratégiát

 

Ezek a gyakorlatok—amelyek eltérő mértékű folyamatos figyelmet igényelnek—segítenek növelni a weboldalad tekintélyét, amely cserébe javítja az organikus rangsorodat.

Először ismerd meg a helyi algoritmust és a helyi rangsorolási tényezőket

Bár a helyi algoritmus hasonlóan működik, mint a hagyományos keresőoptimalizálás, amikor arról dönt a Google, hogy melyik tartalmat jelenítse meg egy helyi keresési lekérdezés során, a Google több különböző rangsorolási tényezőt is figyelembe vesz. Ennek a különbségnek a tudatában lenni—és biztosítani, hogy a helyi SEO stratégiád erre épüljön—megadhatja neked azt az előnyt, amire szükséged van a versenytársaid legyőzéséhez.

Ez eleinte bonyolultnak tűnhet, de szerencsére részletesen fogom ezt tárgyalni, hogy felvértezve legyél a szükséges tudással és önbizalommal, hogy fejest ugorj ebbe a témába.

Akkor itt az idő, hogy növeld a keresési láthatóságodat a helyi keresőoptimalizálással

Felfegyverkezve az ebben a részben megosztott tudással, már úton leszel, hogy megértsd, hogyan javíthatsz a helyi SEO rangsoron. Ez azt jelenti, hogy jobban felkészült leszel, hogy előretörj a keresési eredményekben és folytasd a vállalkozásod és hírneved növelését.

Ne feledd, a helyi SEO javítása nem egyszeri tevékenység - rendszeresen foglalkoznod kell vele, értékelned és dolgoznod az online jelenléteden. Ez magában foglalja a helyi keresési algoritmus változásainak és ingadozásainak követését, valamint a legfontosabb helyi SEO rangsorolási tényezők változásait.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Végezz helyi SEO auditot

Mint minden stratégiával, mindig fontos, hogy tisztában legyél a jelenlegi helyzeteddel, mielőtt javítani kezdenél valamin. Nem akarsz vakon változtatni valamin, ami már eleve rendben lehetett. Azt javasoljuk, hogy végezz egy helyi SEO auditot, és esetleg egy részletesebb Google Vállalkozási Profil auditot is, hogy elindulhass.

Optimalizáld a Google Cégprofilodat

A Google Cégprofil (Régebben Google Cégem, vagy Google My Business) a legfontosabb optimalizálási tényeződ, a helyi megjelenésed középpontja. Mielőtt még változtatásokat eszközölnél a weboldaladon, először is optimalizálnod kell az üzleti profilod. Legyen szó a tökéletes leírás megalkotásáról, a fotóid rendezéséről, bejegyzések hozzáadásáról vagy egyszerűen a megfelelő kategória kiválasztásáról, végig kell menned egy GBP optimalizálási ellenőrző listán.

Sokak számára ez lehet az első benyomása a vállalkozásodról, szóval csináld jól. A teljes útmutatóban megmutatok mindent erről a felületről. Készülj, mert nem kis anyag lesz!

 

Fókuszálj az értékeléskezelésre

Nem csak az egy-két véleményről van itt szó. Ha javítani szeretnéd a helyi rangsorod, komolyan kell venned az értékeléseket. Az adatok szerint a fogyasztók 77%-a rendszerint elolvassa az értékeléseket, és ismert, hogy ezek az egyik Google rangsorolási tényezői helyi szinten.

Szánj időt új értékelések kérésére, a kapottak megválaszolására és a figyelemmel kísérésre, hogy ne maradj le semmiről fontosról.

Értsd meg az üzleti címtárakat és a helyi hivatkozásokat, majd győződj meg róla, hogy konzisztensek

Az online jelenléted kiépítése több, mint csak egy weboldal megvásárlása, egy GBP optimalizálása és a közösségi média fiókok beszerzése. Szükséged van arra is, hogy megteremtsd az online jelenléted alapjait megbízható hivatkozásokkal és üzleti listázásokkal. Sokféle lehet, gyakran adott helyhez vagy iparhoz kötött, mint például ezek az amerikai üzleti címtárak, vagy általánosabbak, mint a legjobb hivatkozási oldalak, ahol bárki hozzáadhatja az oldalát.

Amikor hivatkozásokat építesz, győződj meg róla, hogy a Neved, Címed és Telefonszámod (NAP) konzisztens marad az egész folyamat alatt.

Helyi kulcsszó kutatás

Ha azt próbálod kideríteni, hogyan követheted nyomon a helyi rangsoraidat, meg kell találnod, hogyan találnak rá az emberek a vállalkozásodra. A helyspecifikus kulcsszó-kutatás segíthet abban, hogy láthasd, hol tartasz, milyen hiányosságokat kell pótolnod, és hol győznek le a versenytársaid.

Beruházás az oldalon belüli SEO-ba

Az oldalon belüli optimalizálás alapjainak megszerzése is segíthet a helyi keresésben. Győződj meg róla, hogy optimalizáltad az oldal fejléceit, emellett az oldalon belüli tartalmat is. Bár nem egy közvetlen rangsorolási tényező, vess egy pillantást a metaadataidra (oldalcímek és leírások) is. Egy jól optimalizált címmel növelheted a kattintási arányt, és egy jó leírással felkeltheted az emberek érdeklődését.

Ez csak a jéghegy csúcsa, sok minden van, amivel foglalkozni kell, amikor az oldalon belüli optimalizálást végzed.

Helyi tartalom létrehozása

Nem csak arról van szó, hogy sok helyi kulcsszót illesztesz be az oldalaidba. Meg kell mutatnod a Google-nek, hogy miért vagy szakértő a saját területeden és a helyi piacon is. Ez azt is jelentheti, hogy szakértői útmutatókat készítesz a területedről, releváns híreket publikálsz, vagy egyszerűen csak helyi oldalakat hozol létre. Ha tényleg szakértő vagy a helyi területeden, ez nem lesz nehéz.

A kulcs, hogy szakértői, tekintélyt parancsoló és megbízható módon beszélj a helyi területedről.

Helyi főoldalak és helyi aloldalak létrehozása

A helyspecifikus tartalom egyik ága az, hogy kiváló helyi és helyspecifikus főoldalakat hozol létre. Egy helyi oldal minden információt tartalmazhat az üzlet egy adott helyszínéről, az adott fiókhoz egyedi tartalommal, például térképekkel, idézetekkel és fényképekkel.

Egy helyi főoldal egy teljes, az üzlethez releváns területet is felölelhet, legyen szó egy szolgáltatási területről vagy egy csoportról, amelynek minden üzlete ugyanazon a területen található.

Javítsd az oldalad sebességét és a Core Web Vitals mutatókat

Az oldalsebesség már régóta ismert rangsorolási tényező. Ha az oldalaid túl sokáig töltődnek be, a Google egyszerűen nem akar téged előkelő helyen listázni, mert nem tekint rád hasznos forrásként. Az oldalsebesség csak egy a Google Core Web Vitals mutatói közül, amelyek egy sor metrikát alkotnak, hogy értékeljék, milyen jól érzik magukat a felhasználók az oldaladon.

Ha komolyan gondolod a rangsorolást és az ügyfelek megszerzését, a Core Web Vitals betekintést nyújt abba, mit kell megváltoztatnod.

Implementálj helyi üzleti sémát

Lehet, hogy már hallottál a sémáról és a kódolásról korábban. Elsőre elég ijesztő feladatnak tűnhet az implementálás. A séma strukturált adatokból áll, amelyeket kifejezetten azért hoztak létre, hogy segítsenek a keresőmotoroknak megérteni, mit mond egy oldal a felhasználónak. Ez segíthet abban, hogy megértse, miért kell bizonyos típusú tartalmat különböző SERP-eken rangsorolni, amikor az oldaladat bejárja.

Többféle általános sémátípus is van, amit minden oldalnak meg kellene fontolnia, például az FAQ kódolást, de a helyi oldalaknak különleges készletük van. Legalább a helyi üzleti sémát és az értékelési sémát kell rendezned, aztán megnézheted, milyen más típusokat tudsz implementálni, hogy segítsd a Google-t az oldalad jobb bejárásában.

Készíts többhelyszínes SEO-stratégiát

Ha abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy több helyszínre is fókuszálsz, mindazt meg kell tenned, amit fentebb írtam, és mégpedig nagyobb méretben. Van egy csínja azonban, ezért szükséged lesz egy megfelelő többhelyszínes SEO-stratégiára, amely tartalmazza az egyes fizikai helyszínekhez vagy szolgáltatási területekhez egyedi helyi tartalmat.

Ezek a gyakorlatok — amelyek különböző mértékű folyamatos figyelmet igényelnek — segítenek növelni az oldalad tekintélyét, amely cserébe növelheti az organikus rangsorolásaidat.

 

Láthatóság az online térben

Bár sok mindent meg kell tanulni, a helyi keresőoptimalizálás meghódítása segít növelni az üzleted és észrevenni téged online. Legfontosabb, hogy egy erős helyi SEO-stratégia kialakítása segít dominálni a Google első oldalán azoknál a keresési kifejezéseknél, amelyek a legrelevánsabbak az üzleted szempontjából. Ez azt jelenti, hogy magas minőségű forgalmat fogsz szerezni olyan emberektől, akik olyan terméket vagy szolgáltatást keresnek, mint a tied.

Természetesen — sok más módon is felkeltheted az emberek érdeklődését az üzleted iránt, például a közösségi médián és a fizetett hirdetéseken keresztül, de fontos, hogy ne hanyagold el a helyi keresőoptimalizálást. Az emberek milliói fordulnak naponta a Google-hoz, hogy megtalálják a szükséges termékeket és szolgáltatásokat, tehát gondolom mindenképpen részt akarsz venni az elérésükben!

 

Lokális Facebook csoport

Lokális marketing facebook csoport