Az online vélemények előnyei

Az online vélemények előnyei

A helyi vállalkozások számára az online vélemények fontosabbak, mint valaha. Nagyon megbízhatóak, gyakorlatilag minden iparágban elterjedtek, és számos különböző módon nagyon előnyösek a vállalkozásod számára, az értékesítés növelésétől a helyi kereső jelenlét fokozásáig.

Egy olyan korszakban, ahol az internet átvette az uralmat a világon, az online vélemények várhatóan vagy a vállalkozásodhoz, vagy attól elfele fogják terelni az ügyfeleket. Az ügyfél-elégedettség kiemelt szerepének biztosítása az üzleti stratégiádban csak segíthet az értékesítésedben és a nyereségedben.

Tartalom:

Mik az online vélemények előnyei?

Az online vélemények előnyei a helyi vállalkozások számára számos különböző területet érintenek, de hasznosságuk kulcsa az, hogy társadalmi bizonyítékot nyújtanak, referencia pontként szolgálnak a helyi fogyasztók számára megbízható helyi vállalkozások keresésekor, és ismert helyi SEO rangsorolási tényezők.

Általánosságban ezek az előnyök két csoportra oszthatók: növekvő láthatóság és növekvő értékesítés.

Miért fontosak a vélemények a kisvállalkozások számára az üzleti lehetőségek megszerzésében?

A modern digitális tájban egyszerűen nem lehet elkerülni az online véleményeket. Olyan mélyen be vannak szőve az online fogyasztói magatartásba, hogy azok a fogyasztók, akik nem keresik, nem hivatkoznak vagy nem használják az online véleményeket a döntéshozatali folyamatukban, most már kisebbségben vannak.

A véleményeket gyakran hivatkozzák a fogyasztók, amikor helyi vállalkozást keresnek

A kisvállalkozások különösen jól ki tudnak használni egy pozitív véleményprofil előnyeit. Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy a helyi fogyasztók 77%-a mindig vagy rendszeresen a véleményekhez fordul információforrásként, amikor helyi vállalkozást kutatnak.

Ez azt jelenti, hogy egy erős véleményprofil segíthet kiemelni a kiválóságodat, különösen mivel a fogyasztók a véleményeidet látják, amikor a termékeidet vagy szolgáltatásaidat nézik.

A vélemények segítenek bizalmat kialakítani

Bár a vélemények csak az értékesítési mix egyik részét képezik, létfontosságú eszközök a bizalom kiépítésében, ami önmagában előfeltétele a versenytársak legyőzésének az értékesítés, előfizetések és foglalások terén.

A kisvállalkozások számára a bizalom kiépítése nagy kihívás, amikor nagy, jól ismert márkákkal, mint az Amazon vagy az Alza, állnak szembe. Azonban a pénzügyi források hiánya nem feltétlenül akadály, a Tripadvisor kutatása szerint egy pozitív véleményprofil helyettesítheti a nagy hirdetési költségvetést.

Tripadvisor kutatása szerint egy pozitív véleményprofil helyettesítheti a nagy hirdetési költségvetést

Ez a kutatás megállapította, hogy a modern fogyasztók egyre kevésbé hajlanak arra, hogy egy hirdetés által meggyőződjenek egy vásárlásról. Azonban több mint kétharmaduk konzultál véleményekkel, mielőtt végső vásárlási döntést hoznának.

A vélemények megbízható információforrások

A ProSIgn kutatása megerősíti, hogy a fogyasztók fele ugyanannyira bízik az online véleményekben, mint a barátok és családtagok személyes ajánlásaiban, míg a fogyasztók 6,6%-a ugyanannyira bízik bennük, mint a tárgykör szakértői által írt cikkekben. A vélemények olyan információk, amelyekben a fogyasztók bízni tudnak, ami nagyon hasznos üzleti eszközzé teszi őket.

kutatás bizalom

A véleményelemek ismertek azzal, hogy bizalmat adnak a vásárlóknak a vásárlás során, az átlagos csillagos értékeléssel, a vélemények mennyiségével, a véleményekben nyújtott részletekkel, a vélemények hosszával és a frissességgel mind hozzájárulnak a bizalom szintjének növeléséhez.

A pozitív vélemények új üzletet hoznak

Már láttuk, hogy erős összefüggés van az online vélemények és a fogyasztói bizalom kiépítése között. A bizalom egy valuta - egy eszköz egy értékesítés, foglalás vagy lefoglalás megszerzésére.

A véleményekbe vetett bizalom nem passzív cselekedet, és nem történik elszigetelten. Amikor a fogyasztók bíznak az online véleményekben, hajlamosak valamit tenni. Ez a cselekedet bármitől kezdve a bolt felhívásától, a helyszín meglátogatásától, az online vásárlástól vagy a foglalás megtételétől terjedhet. Ezek a cselekedetek kivétel nélkül új üzlethez vezetnek, és segítenek növelni a bevételeidet. Valójában a vásárlók 40%-a azt mondja, hogy a fogyasztói vélemények és fotók valószínűbbé teszik, hogy egy hirdetésből vásároljanak egy terméket.

Gondolj a pozitív vélemények és az új üzlet közötti kapcsolatra, mint egy bevételi kapcsolatra, minél jobb a véleményprofilod, annál több bevételt érhetsz el potenciálisan.

Ezt a potenciált aláhúzandó érdemes megjegyezni, hogy a fogyasztók 97%-a csak olyan helyi vállalkozást használ, amelynek több mint két csillaga van, míg a 40% azt mondja, hogy egy vállalkozásnak legalább négy csillagnak kell lennie ahhoz, hogy megnyerje az ügyfélkörét. Így a jó vélemények készletével előnnyel indulhatsz a versenyben a versenytársakkal szemben.

Az online vélemények és az új üzlet közötti összefüggés valójában a fogyasztók által a véleményekkel kapcsolatban mutatott pozitív érzelmek kumulációjának tekinthető.

Amikor online vásárolnak vagy kutatnak, nincs eladó, akihez fordulniuk, így a társaiktól származó online vélemények értékes információkat nyújtanak a vállalatról, a termékről vagy a szolgáltatásról. A fogyasztók - különösen a digitálisan bennszülött millenniumi és Z generáció - hajlamosak bízni az online véleményekben, és szinte tömegforrású megközelítést alkalmaznak a döntéshozatalban.

A társaiktól származó visszajelzések, amelyek online vélemények formájában jelennek meg, lehetővé teszik a fogyasztók számára az adatok gyűjtését, a lehetséges problémák felismerését, az információkat arról, hogy kikkel vagy mikkel voltak a legjobb tapasztalataik más embereknek, és a pénzüket a többség szerint költeni.

A véleményekre való válaszadás betekintést ad a vállalkozásodba a fogyasztóknak

Sok fogyasztó számára az, ahogy a véleményekre válaszolsz, nagyon sokatmondó lehet, és letörheti vagy építheti azokat a tétovázó vásárlói benyomásokat, amelyeket a márkádról kutatásuk során alkotnak.

Majdnem 9-ből 8 fogyasztó (89%) nagyon valószínűleg vagy valószínűleg használni fog egy helyi vállalkozást, amely minden véleményre válaszol, jóra és rosszra egyaránt. Ez az egyik váratlan előnye a véleménykezelésnek - lehetőséget ad arra, hogy interakcióba lépj az ügyfeleiddel, megköszönj nekik az üzletet, tanulj az élményeikből, és kifejezd vállalati kultúrádat a leendő vásárlók felé. Ahogyan a negatív véleményeket kezeled, az is pozitív lehet, mivel azt mutatod, hogy komolyan veszed az ügyfél visszajelzéseit, és elkötelezett vagy a lehető legjobb szolgáltatási szintek nyújtásában.

Előnyök a véleményekből a helyi SEO szempontjából

Már megállapítottuk, hogy a fogyasztók imádják a véleményeket, és sok esetben egy jó vagy rossz véleményt használnak döntésük megerősítésére, hogy üzleteljenek veled. A keresőmotorok hasonló álláspontot képviselnek.

Remélem már mindent tudsz a lokális keresőoptimalizálás útmutatómból és ez már csak kis ismétlés lesz számodra!

Nem meglepő, hogy a vélemények és a SEO szorosan összekapcsolódnak, mivel nagyjából ugyanaz a céljuk. Egy keresőmotor segíteni akarja a felhasználóit abban, hogy a lehető leggyorsabban megtalálják a megfelelő terméket, szolgáltatást vagy információt. A vélemények szétválasztják a jót a rossztól, és segítenek a fogyasztóknak megtalálni a legjobb helyi vállalkozást az igényeiknek megfelelően.

Gondolj a véleményekre mint tömegforrású ajánlásokra - egy négy vagy ötcsillagos vélemény azt mondja a keresőmotoroknak, hogy bizalommal mutathatják be azt a vállalkozást egy prémium, magas láthatóságú helyen.

A véleményjelzések kritikus szerepet játszanak a helyi csomag láthatóságában

Nehéz túlbecsülni a Google vélemények előnyeit, amikor a Helyi Csomag láthatóságáról van szó. A vélemények létfontosságú szerepet játszanak a helyi SEO stratégiák sikerében vagy kudarcában. Ezért erős helyi SEO jelenlét nélkülözhetetlen, ha biztosítani akarod vállalkozásod hosszú távú sikerét.

Ahhoz, hogy esélyed legyen az ügyfelek megszerzésére, nagyon láthatónak kell lenned a helyi kereső felhasználók számára, ehhez pedig sok véleményre van szükséged. A véleményjelzések, beleértve a mennyiséget, gyakoriságot, sokféleséget és csillagos értékelést, a harmadik legfontosabb Helyi csomag rangsorolási tényezőt képezik.

A helyi keresési rangsorolási tényezők felmérése szerint a véleményjelzések a keresőmotorok döntéshozatali folyamatának 16%-át teszik ki, amikor a helyi csomag rangsorolásáról van szó. A vélemények algoritmusokba való beépítésekor a szakértők szerint olyan mérőszámokat vesznek figyelembe, mint a vállalkozás véleményeinek száma, a vélemények gyakorisága és a kapott vélemények sokfélesége. Emellett a vélemények fontossága növekszik, 2014-ben 12%-ról 2021-re 17%-ra emelkedett.

Több véleményplatformon lévő vélemények, a véleményekben lévő pozitív érzelmek és a termék- vagy szolgáltatáskulcsszavak a vélemények szövegében szintén versenyelőnyt jelentő tényezőként azonosították a helyi keresési szakértők.

A Google is megerősíti, hogy a vállalkozásod kapott csillagos értékelése és a vélemények gyakorisága különbséget jelent a keresési pozíciódban, mondván: „A magas minőségű, pozitív vélemények az ügyfelektől javíthatják vállalkozásod láthatóságát.”

A vélemények betesznek a jó SEO minőségi dobozba

A jobb keresőmotoros rangsorolás kiépítése nem csak arról szól, hogy lenyűgözzük az automatizált robotokat. A Google a minőségellenőrzési csapatára is támaszkodik.

Ez teszi a jó véleményeket még értékesebb SEO eszközzé. A Keresési minőségi értékelők figyelembe vehetik a vélemények tartalmát, amikor eldöntik, hogy egy vállalkozás megfelel-e a szükséges szakértelem, tekintély és bizalom követelményeinek a jó rangsoroláshoz.

Miért fontosak az értékelések és a vélemények?

Bár elkerülhetetlenül összegyűjtesz online véleményeket a márkádról, ha passzív hozzáállást alkalmazol, valószínűleg közel sem éred el azt a mennyiséget és gyakoriságot, amelyre szükséged van a helyi SEO és az üzleti előnyök élvezéséhez.

A rendszeres értékelések és vélemények beszerzése közvetlen hatással van arra, hogy mennyire lehet sikeres a vállalkozásod.

A fogyasztók sok véleményt várnak el

Először is, az online vélemények beszerzésére való összpontosítás sokkal jobban felkészít arra, hogy megfelelj vagy meghaladd a fogyasztói elvárásokat. A véleményeid mennyisége fontos a mai fogyasztók számára,

69%-uk szerint a vélemények száma fontos tényező. Ugyancsak 69% szerint fontos a vállalkozásod által használt véleményoldalak sokfélesége.

értékelése száma

Tudjuk, hogy a bizalom erősen befolyásolja az értékesítést, tehát elegendő mennyiségű véleményre van szükséged ahhoz, hogy a leendő ügyfeleid úgy érezzék, elegendő információval rendelkeznek ahhoz, hogy megbízzanak a vállalkozásodban.

A fogyasztók értékelik a mennyiséget és a frissességet

Szigorúan a számokra összpontosítva a helyi fogyasztók nagyra értékelik a vélemények mennyiségét, de a friss véleményeket is szeretnék látni, a vélemények frissessége fontos a fogyasztók 73%-a számára.

vélemény kora

A Google szerint is sok véleményed kell legyen

Nem csak a fogyasztók tartják fontosnak a sok véleményt - a Google is így gondolja. Ez különösen fontos, ha Google Ads hirdető vagy, mert legalább 100 véleményre van szükséged az eladói értékelések hirdetési kiterjesztésének aktiválásához.

Ha nem adsz hozzá elég véleményt rendszeresen, fennáll annak a kockázata, hogy a potenciális ügyfeleid áttérnek a legközelebbi versenytársad véleményeire, és csökken a helyi SEO rangsorolásod.

Egy gyenge hírnév nagyon veszedelmes

Láttuk az összes pozitívumot, amelyek azzal járnak, ha prioritást adsz az online véleménykezelésnek - növekvő bizalom, jobb hírnév, több értékesítés - de a másik oldal az, hogy a gyenge hírnév éppolyan hatással van, de sokkal károsabb módon. A negatív vélemények meggyőzhetik a fogyasztót, hogy a vállalkozásod nem megbízható a szolgáltatás vagy a termék minőségének színvonalával.

Egy gyenge vélemény is könnyen elérhető a keresőmotoros eredményeken keresztül, és hacsak nem sikerül sikeresen eltávolítanod, megjelenik magán a véleményplatformon is. Ezek mind lehetséges útvonalak a vállalkozásodról alkotott minden egyes fogyasztói nézetet aláásására.

Ha proaktív vagy a hírnévkezelésben és rendszeresen figyeled az online véleményeket, képes leszel némi kárt enyhíteni a negatív véleményekre gyorsan (és megfelelően) válaszolva.

Lépésről-lépésre útmutatónkat a negatív véleményekre való válaszadáshoz itt találod.

Az ügyfél visszajelzés értékes kimutatást ad, amit használhatsz a vállalkozásod javítására

Lényegében egy online vélemény egyszerűen egy élmény leírása. Egy fogyasztó másoknak magyarázza el, hogyan találta meg a vállalkozásodat, milyen volt a termék vagy szolgáltatás minősége, amit kapott, és milyen volt veled üzletelni.

Az online vélemények önmagukban értékesek, mert a vásárlóid bőrébe helyeznek. Ez valós betekintést nyújt abba, hogyan szolgálhatja jobban a vállalkozásod azokat, akikre a túléléshez szükséged van. Bár a negatív vélemények azok, amelyektől minden vállalkozó retteg, valójában a leghasznosabbak lehetnek.

Ha például egy hotelt üzemeltetsz, és a vendég véleményei rendszeresen említik a „lassú bejelentkezést”, akkor előzetes figyelmeztetést kapsz arra, hogy a folyamatodat valószínűleg finomhangolni kell, hogy pozitívabb első benyomást kelts.

Mik az online véleményoldalak előnyei?

A vélemények akkor is megtörténnek, ha nem teszed őket a vállalkozásod prioritásává. Olyan korban élünk, ahol a fogyasztók az online véleményeket természetesnek tekintik, támaszkodnak rájuk a vásárlási döntések meghozatalakor, és új vállalkozásokról alkotnak benyomást.

Az online vélemények a modern szóbeszéd ajánlások megfelelői, és így rendkívül értékes eszközök, amelyeket proaktívan kihasználhatsz.

Az online véleményoldalak dedikált otthont biztosítanak az ügyfél értékeléseidnek és visszajelzéseidnek, valamint számos eszközt a véleményprofilod online kezelésére. Az ilyen véleményplatformok, mint a Facebook, Google, Cylex és a Tripadvisor jól ismertek a fogyasztók számára, és lehetővé teszik számodra, hogy olyan visszajelzéseket gyűjts, amelyekhez másképp nem férnél hozzá.

Nincs kétség afelől, hogy a fogyasztói elvárások magasak ezen a területen, és ez ijesztő lehet bármely helyi vállalkozás tulajdonosa vagy marketingszakembere számára. Állandó beáramlásra van szükséged a véleményekből, sok véleményre, napi új véleményekre az idősebb vélemények értékvesztésének ellensúlyozására, és még rendelkezésre álló erőforrásokra is a véleményekre való válaszadáshoz.

A véleményplatformok megkönnyítik ezeknek a feladatoknak némelyikét, mivel dedikált ökoszisztémát biztosítanak a vélemények gyűjtésére, nyilvános válaszolásra és kezelésére.

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport