Mi az a véleménykezelés

Mi az a véleménykezelés

Az online véleménykezelés a digitális márkád arcának építését jelenti egy-egy online véleményen keresztül. Ennek köszönhetően bárki, aki a márkádat keresi, találkozhat a legfrissebb visszajelzésekkel és a pozitív ügyfélélmények példáival, amelyek a legjobb fényben tüntetik fel a cégedet.

Tartalom:

Mi az a véleménykezelő rendszer?

A véleménykezelő rendszer egy eszköz, amely segít kezelni az online hírnevedet.

Egy véleménykezelő rendszer segítségével kérhetsz véleményeket a fogyasztóktól, figyelemmel kísérheted az új véleményeket, válaszolhatsz a véleményekre, és bemutathatod a legjobb véleményeket a weboldaladon és más saját médiacsatornáidon.

Hogyan kezelheted a véleményeket?

Az online véleménykezelés négy alapvető területet foglal magában:

  • Vélemények generálása

  • Vélemények figyelése

  • Véleményekre válaszolás

  • Vélemények bemutatása

Hatékony véleménykezeléshez szükséged lesz egy tervre, amely számos feladat kezelését tartalmazza. Ebben a tervben folyamatokat kell kidolgoznod, hogy:

  • online véleménykezelő eszközöket és szoftvereket alkalmazz, amelyekkel könnyedén kérhetsz véleményeket az ügyfelektől és terjesztheted azokat a népszerű online véleményoldalakon;

  • véleményséma megjelöléseket adj a weboldaladhoz;

  • aktívan kérd az ügyfelektől, hogy hagyjanak online véleményt a vállalkozásodról (a fogyasztók 68%-a hagy helyi vállalkozásokról véleményt, ha kérik);

  • válaszolj a pozitív és negatív véleményekre, hogy vagy megköszönd az ügyfél nagyszerű visszajelzését, vagy foglalkozz a felvetett aggodalmakkal; és

  • hirdesd a pozitív véleményeidet, hogy felhívjad a figyelmet az ügyfélélményekre (például megosztás közösségi médiában, weboldalakon, bannerek létrehozása, hírlevelekbe való belefoglalás, fizetett hirdetések stb.).

Hogyan generálj véleményeket

Amikor az online véleményekről van szó, a vélemények frissessége éppolyan fontos, mint a mennyiségük a fogyasztók és a keresőmotorok algoritmusai számára egyaránt.

A legjobb módja véleményszám növelésének - és annak biztosításának, hogy folyamatosan érkezzenek új vélemények - egyszerűen az, ha kérsz.

Egy egyszerű módja ennek, ha beállítasz egy automatizált e-mailt, amely a vásárlás vagy látogatás után hamarosan eljut a fogyasztókhoz. Kérdésedben köszönd meg az ügyfélnek az üzletet, és kérdd meg őket, hogy osszák meg tapasztalataikat egy vélemény formájában. Ne felejts el linket mellékelni a választott véleményplatformodhoz (vagy platformjaidhoz).

Ha a kedvelt véleményplatformod kínál widgetet, ezt a kis kódrészletet telepítheted a weboldaladon, hogy megjeleníts egy gombot, amely meghívja a látogatókat, hogy értékeljék vállalkozásodat.

Hogyan monitorozhatóak az online vélemények

Ha nincs hírnévkezelő szoftvered, az általános véleményoldalakat és a szakmai véleményplatformokat manuálisan kell figyelemmel kísérni. Ez azt jelentheti, hogy be kell állítanod egy Google Figyelmeztetést, márkakereséseket kell végezned a Google-on, rendszeresen személyesen fel kell keresned a legfontosabb véleményplatformjaidat, vagy használhatsz egy közösségi médiafigyelő eszközt – például a Hootsuite-et –, hogy szemmel tartsd, mit mondanak rólad online.

A teljesítmény figyeléséhez és az új vélemények megtudásához gyakran sokkal egyszerűbb, gyorsabb és hatékonyabb egy online hírnévkezelő eszköz, mint például a BrightLocal Hírnévkezelője. Ez különösen igaz, ha vállalkozásod jelen van számos véleményoldalon, vagy több helyszínt kezelsz.

A hírnévkezelés szempontjából a vélemények gyakorisága fontos, így lehetőség szerint kreatívnak kell lenned, hogy a lehető legtöbb véleményt generáld.

Egy link hozzáadása az e-mail aláírásod aljához, hogy minden e-mail címzettnek könnyű legyen értékelni a vállalkozásodat, hatékony módja lehet a véleményprofilod növelésének. Emellett érdemes rendszeresen kérni véleményeket a közösségi média posztokon keresztül is.

Ha van fizikai üzleted, oszthatsz ki kártyákat, amelyekben arra kérsz, hogy hagyjanak véleményt a pénztárnál, vagy állíthatsz be egy tablettát a kijáratnál a választott véleményplatformoddal, hogy ösztönözd az ügyfeleket, hogy azonnal hagyjanak véleményt.

Éttermek, szállodák és bárok esetében nyomtatott szórólapokat vagy kártyákat használhatsz arra, hogy meghívd a vendégeket egy vélemény hagyására. A Tripadvisor rendelkezik egy olyan termékkönyvtárral, amelyből megrendelheted azokat az eszközöket, amelyek segítenek ösztönözni a fogyasztókat a vállalkozásod értékelésére, beleértve matricákat, kártyákat és számlabehelyezéseket.

Hogyan válaszolj az online véleményekre

Nem titok, hogy a mai fogyasztók a véleményeket használják fel döntésnél, amikor helyi vállalkozást választanak. Az meglepő lehet, hogy a fogyasztók egyre inkább arra törekednek, hogy elolvassák a vállalkozások válaszait a véleményekre. A fogyasztók 89%-a nagyon valószínűleg vagy valószínűleg igénybe vesz egy olyan vállalkozást, amely válaszol a véleményekre, így ez az egyszerű cselekedet közvetlen hatással lehet a profitra.

vélemény válasz

Ha nincs válaszolva, a negatív vélemények nagyban árthatnak az online hírnevednek. Tehát gyorsan kell válaszolnod, hogy kezeld a felvetett aggodalmakat és próbáld visszaállítani a bizalmat a vállalkozásod iránt.

A véleményekre való válaszolás annyira egyszerű is lehet, mint néhány különböző sablon létrehozása, hogy megköszönjük minden ügyfélnek a visszajelzésüket. Győződj meg róla, hogy minden válasz személyre szabott, amely említi az értékelő nevét és utal az általuk említett konkrét pontokra az értékelésükben. Kezdésnek próbáld meg:

  • Nagyon köszönjük a visszajelzésedet [értékelő neve]. Örülünk, hogy segíthettünk!

  • Szia [értékelő neve] - örülünk, hogy élvezted a látogatásodat, és alig várjuk, hogy hamarosan újra üdvözölhessünk!

  • Szia [értékelő neve], nagyszerű hallani, hogy élvezted a [szolgáltatást vagy terméket]. Köszönjük, hogy megosztottad a visszajelzésedet!

  • Szia [értékelő neve], köszönjük a kedves értékelésedet és részletes visszajelzésedet. Örülünk, hogy értékelted [az értékelésből származó pontokat]. A hozzászólásaid segítenek nekünk fejlődni, és reméljük, hogy hamarosan újra találkozunk.

 

Hogyan mutasd be az online véleményeket

Mivel a vélemények nagyon fontosak a fogyasztói döntéshozatalban, érdemes az ötcsillagos véleményeket a saját oldaladon bemutatni. Ez egy konverzióoptimalizáló eszközként szolgál és biztosítja a társadalmi bizonyítékot.

Sok véleményplatform kínál widgeteket, amelyeket telepíthetsz a weboldaladra, hogy bemutasd a legújabb véleményeidet. Ez egy kódrészlet, amelyet a véleményplatformról másolsz, és bármelyik oldaladra beillesztesz (például a kezdőlapra vagy a szolgáltatások oldalaira). Ezután megjeleníti a véleményeket.

Egy eszköz, mint a hírnévkezelő, automatizálhatja a legjobb véleményeid megosztásának folyamatát a weboldalad látogatóival.

Egy másik lehetőség, hogy manuálisan adod hozzá kedvenc véleményeidet a weboldaladhoz. Azonban ez a folyamat a legkevésbé hatékony, mivel rendszeresen időt kell szánnod arra, hogy frissítsd a bemutatott véleményeket.

Hogyan kezeljük az online véleményeket?

Most, hogy meg tudod válaszolni a kérdést: „Mi az online véleménykezelés?”, elkezdheted az online vélemények kezelésének folyamatát.

Egy hatékony stratégia lehetővé teszi, hogy folyamatosan dolgozz az értékeléskezelés négy alapvető elemén. Ez azt jelenti, hogy lesz egy folyamata a vélemények generálására, folyamatosan figyeled a vélemények tartalmát, hogy időben felismerd a problémákat, mielőtt azok súlyosbodnának, lesz egy folyamatod a véleményekre való válaszolásnak, és nagyszerűen használod fel ezt a társadalmi bizonyítékot a legerősebb, legfrissebb véleményeid bemutatásával a weboldaladon.

 

 



Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport