Helyi keresőoptimalizálási rangsorolási tényezők

Helyi keresőoptimalizálási rangsorolási tényezők 2024

A helyi keresőoptimalizálás során hogyan rangsorol a Google 2024-ben? A Google algoritmusának helyi keresési eredmények rangsorolására vonatkozó eljárása számos különböző jelzésen alapszik, így nehéz lehet tudni, mely területekre kell koncentrálni. Ahhoz, hogy egy helyi vállalkozás jól rangsoroljon a releváns keresési kifejezések alapján, fontos odafigyelni a helyi SEO rangsor tényezők számos aspektusára.

Ahogyan egyre több helyi vállalkozás felismeri a SEO fontosságát, természetesen egyre nehezebb lesz jól rangsorolni a keresőmotorok eredményoldalain (SERP-eken). Ahogy a keresési siker felé törekvés egyre versenyképesebbé válik, annál értékesebbé válik a SERP-eken való dominancia megértése.

Ebben a cikkben megvizsgáljuk a rangsorolás legfontosabb tényezőit – mind a Helyi csomag, mind a lokalizált organikus eredmények esetében – a Whitespark 2023-as Helyi Keresési Rangsor Tényezők Jelentése alapján. Ki is emeljük, hogy ezek az eredmények hogyan változtak az idők folyamán, és megvitatjuk, mely feladatokra érdemes összpontosítani.

Honnan származik ez az adat? A Helyi Keresési Rangsor Tényezők felmérését közel évente hajtják végre, amióta David Mihm elindította 2008-ban, Whitespark pedig 2017-ben vette át. A felmérés körülbelül 50 helyi SEO szakértőt kérdez meg véleményéről a helyi vállalkozások rangsorolásának legfontosabb tevékenységeiről és tényezőiről.

 

A 2023-as top helyi SEO rangsor tényezők

 

A kép megmutatja, hogy a szakértői felmérés válaszadói szerint mi volt a legfontosabb helyi keresőmotor-rangsor tényező 2023-ban. Ahogyan látható, ezek Local Pack (Helyi csomag) és Local Organic (lokalizált organikus) kategóriákra vannak bontva.

Mi a különbség a Local Pack és a lokalizált organikus eredmények között?

Ezt a két eredményhalmazt különbözőképpen kezelik ebben a felmérésben, mert a Google által használt alapvető algoritmusok különbözőek. A Local Pack a Google Üzleti Profilokból áll, míg a lokalizált organikus eredmények a hagyományos "kék linkek", amelyek weboldalakra vezetnek.

 

Helyi csomag és lokalizált organikus eredmények

Hamarosan részletesebben is bemutatom az egyes tényezőket, de először nézzük meg, hogyan dokumentálta a Helyi keresőoptimalizálási rangsorolási tényezők felmérés a rangsorolási trendeket az idők folyamán. Ez segíthet abban, hogy képet kapjunk arról, mi hatott a helyi keresési rangsorokra 2023-ban, és hova tartanak a dolgok jövőben.

Ha egyszerre dolgozol a Helyi Csomag és a lokalizált organikus rangsorok javításán, akkor hasznos lehet látni a helyi SEO rangsor tényezők átlagos fontosságát összevonva:

  1. Oldalon belüli optimalizálás (28%)

  2. GBP (Google Cégprofil) (21%)

  3. Hivatkozások (19%)

  4. Vélemények (11%)

  5. Viselkedés (9%)

  6. =Említések (7%)

  7. =Személy (7%)

Fontos megjegyezni, hogy ezek a tényezők különböző mennyiségű időt igényelnek; a százalékos arány nem korrelál az egyes tényezőkre fordítandó idő mennyiségével.

Például a linképítés egy folyamatos feladat, amely elég időigényes, míg a Google Cégprofil (GBP) beállítása és kezelése nem kell, hogy túl sok időt vegyen igénybe.

 

Helyi SEO rangsor tényezők 2013-2023

Ahogyan a Google rendszeres keresési algoritmusával is, a helyi algoritmust gyakran frissíti a Google. Ez az állandó ingadozás azt jelenti, hogy a legjobb munkát kell végezned az ügyfeleidnek, és folyamatosan figyelmedbe kell venned, mi történik a keresőmotorok eredményoldalain (SERP-eken).

Ha egy ügynökségként kifejezetten helyi vállalkozásokkal dolgozol, akkor elengedhetetlen, hogy éberen kövessed a változó helyi környezetet. Azok a tényezők, amelyek a legnagyobb hatással vannak a helyi keresőmotor-rangsorokra, óriási különbséget tehetnek az ügyfélkonverziókban, ezért a fontossági változásokat szorosan monitorozni kell.

Ahogyan a 2020-as és 2021-es helyi keresési rangsor tényezők felméréseinél is, a közösségi média nincsen benne a 2023-as eredményekben. A Közösségi média fontossága egy ideje csökken a helyi keresési rangsorokkal kapcsolatban, ezért logikus őket teljesen kizárni a felmérésből.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Helyi csomag / Helyi keresési rangsor tényezők az idő változásával

2015 óta a Google Üzleti Profil folyamatosan növekvő jelentőséggel bír a Helyi csomag/Kereső rangsorolásban, ugrásszerűen 15%-ról 2021-ben 36%-ra növekedett. 2023-ban ez a százalékos arány kissé csökkent, 32%-ra, de továbbra is ez a legfontosabb tényező. A linkek, hivatkozások, viselkedési jelzések és a személyre szabás mind csökkenő fontosságot mutattak ebben az időszakban.

Az oldalon belüli jelek növekedést mutattak, 17%-ról 2021-ben 19%-ra 2023-ban. Ez az eredmény alátámasztja a kulcsfontosságú tartalmad belső linkekkel történő jól szervezett kapcsolatának fontosságát, valamint a NAP (név, cím, telefonszám) információid pontosságának fenntartását.

Helyi organikus rangsor tényezők idővel

rangsorolás változás organikus

A helyi keresési rangsor tényezők felmérése kiderítette, hogy az oldalon belüli optimalizálás és a linkek a legjelentősebb tényezők a lokalizált organikus rangsorok szempontjából, és együtt 62%-ot tesznek ki a rangsorolási jelentőségből.

Bár a többi tényező jelentett súlya kisebb, még mindig fontos nekik némi figyelmet szentelni, és ennek megfelelően talán az utolsó lökést is megkaphatod, hogy megelőzd a versenytársaidat.

Érdekességképpen, miután csökkentek 2018-2020 között, a hivatkozások konzisztensen 7%-on maradtak.

15 legfontosabb helyi keresési tényező

Helyi csomag/Organikus Helyi organikus
Kiemelt kategória Külön aloldal minden szolgáltatásnak
Kulcsszavak a Cégprofil nevében A saját weboldal belső linkstruktúrája
Távolság a vállalkozástól kereséskor Bejövő linkek minősége/mennyisége
Fizikai cím a városban Földrajzi kulcsszavak relevanciája az oldal tartalmában
Hozzáadott egyéb kategóriák Kulcsszavak a Cégprofilból mutató linken
Értékelések száma Helyileg releváns domainekről érkező linkek
Cégprofil kitöltöttségi foka A téma (termék/szolgáltatás) kulcsszó relevanciája az egész weboldalra vetítve
Bejövő linkek minősége Minőségi tartalom mennyisége a szolgáltatási oldalon
Kulcsszavak az értékelésekben Minőségi tartalom mennyisége az egész weboldalra vetítve
Spam oldalakról való eltávolítás Kulcsszavak a horgonyszövegekben belső linkként
Kulcsszavak a Cégprofilból mutató linken Domainre mutató bejövő linkek változatossága
Az értékelések minősége Mobilbarát/reszponzív weboldal
Ellenörzött Google Cégprofil Az iparággal foglalkozó oldalakról érkező linkek mennyisége
A további linkek minősége/mennyisége a Landoló oldalon Kulcsszavak a Google Cégprofilról érkező aloldal címeiben
A térképjel megfelelő elhelyezése Weboldal célcsoportra való fókuszáltsága

 

A fenti táblázatban szereplő egyedi tényezőkre való koncentrálás nagyszerű módja annak, hogy előre lépj a helyi keresés optimalizálásában. Ugyanakkor ne felejtsd el, hogy sok más hozzájáruló tényező is van ezen kívül, ezért fontos, hogy széles körben fordíts figyelmet az optimalizálási feladatokra.

Google Cégprofil jelek és beállítás

A Google Üzleti Profilon belüli fontos egyedi rangsor tényezők közé tartozik az elsődleges kategória, a kulcsszavak használata az üzlet nevében és a cím közelsége a keresés helyéhez képest.

A Google Üzleti Profil hatása és értéke a Local Pack/Finder rangsorokban 2018 óta folyamatosan növekszik. Azonban a lokalizált organikus eredmények szempontjából enyhe ingadozást mutatott a fontosságában. Fontos megjegyezni, hogy bár a Google Üzleti Profil hatása a Local Pack-en belül továbbra is a legfontosabb rangsor tényező 2023-ban, csökkent 36%-ról 2021-ben 32%-ra.

  2013 2014 2015 2017 2018 2020 2021 2023
Helyi csomag/Kereső 23% 20% 22% 19% 25% 33% 36% 32%
Organikus találati lista 10% 10% 8% 7% 9% 7% 6% 9%

 

A Google Üzleti Profil helyi rangsorokban betöltött jelentőségének általános növekedése az elmúlt években összefügg azzal, hogy a Google folyamatosan fejleszti és javítja ezt az eszközt. Új funkciókat gyakran adnak hozzá a felhasználói élmény javítása érdekében, így érthető, hogy a Google Üzleti Profil még értékesebbé vált a helyi vállalkozások számára.

Azonban az enyhe csökkenéssel, hogy a szakértő válaszadók a Google Üzleti Profilt az legfontosabb rangsor tényezőnek tartják a Local Pack/Finder számára, ez azt is sugallja, hogy egyéb rangsor jelek súlya növekedett.

Ha visszatekintünk a 15 legfontosabb egyedi helyi keresési rangsor tényező két listájára, láthatjuk, hogy sok közülük közvetlenül kapcsolódik a Google Üzleti Profilhoz. Ide tartoznak olyan tevékenységek, mint az elsődleges Google Üzleti Profil kategória beállítása, a Google Üzleti Profil kitöltése és ellenőrzése, kulcsszavak használata a Google Üzleti Profil landoló oldalán stb.

Nyilvánvaló, hogy a listákon szereplő bizonyos tevékenységek nagyszerűek a rangsorok szempontjából, de nincs sok irányításod vagy lehetőséged az optimalizálásra.

Például az elsődleges Google Üzleti Profil kategória a legfontosabb rangsor tényező a Local Pack/Finder számára, de amint beállítottad az adott kategóriát, már nincs további teendőd itt.

Hasonlóan, a kulcsszavak használata az üzlet nevében, amely a Google Cégprofilon szerepel, növelheti a rangsorokat, de ha az adott üzletnek nincsenek kulcsszavai a nevében, akkor nincs sok teendőd (a Google irányelveinek megsértése nélkül). Miután beírtad a nevet a listába, ez a feladat nem igényel további figyelmet.

Amit viszont tehetünk, az a Google Cégprofil "teljességének" biztosítása. Ez azt jelenti, hogy győződj meg róla, hogy minden releváns szakaszt kitöltöttél, és folyamatosan adj hozzá fényképeket és új bejegyzéseket.

A Google-tól származó adatok kiemelik ennek fontosságát, kijelentve, hogy "a vásárlók 70%-kal valószínűbbek, hogy meglátogatják és 50%-kal valószínűbbek, hogy megfontolják a vásárlást azoktól a vállalkozásoktól, amelyeknek teljes Üzleti Profilja van."

Google Cégprofil tényezők, amelyek nem befolyásolják a rangsorokat

Érdemes megjegyezni, hogy nem szükséges minden GCP-aspektust kihasználnod, ha csak a rangsorok javítására koncentrálsz.

A 2023-as helyi keresőmotor-rangsor tényező felmérés szakértői egyetértenek abban, hogy több olyan GBP-vel kapcsolatos tényező van, amelyek nem befolyásolják a rangsorokat.

Ezek közé tartoznak:

  • Geotaggelt fényképek feltöltése a GBP-re

  • Kulcsszavak a GBP leírásában

  • Kulcsszavak a GBP termékeiben

  • Kulcsszavak a Google Bejegyzésekben

  • Kulcsszavak a GBP szolgáltatásaiban

  • GBP üzenetküldési funkció engedélyezése

  • Google bejegyzések gyakorisága

  • Szolgáltatási területek beállítása

Ne feledd, a Google Üzleti Profilnál többről van szó, mint csak a rangsorokról. Azok a tevékenységek, amelyek nem befolyásolják a rangsorokat, még hozzájárulhatnak a konverziókhoz, ezért jó ötlet figyelmet fordítani a nagyobb képre is.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Google Cégprofil név spammelés

2020 volt az első év, amikor a GBP spam elleni harcot is felvették mint lehetséges rangsorolási tényezőt a Whitespark felmérésben, és ez a feladat továbbra is releváns maradt 2023-ban is.

Bár ez egy olyan tevékenység, ami nem javít a saját listázásodon, mégis lökést adhat, ha a magasabban rangsorolt versenytársak listázásai büntetést kapnak spam-megsértések miatt.

A spam elleni harc bekerült az öt legfontosabb tevékenység közé, amelyre a szakértők több figyelmet fordítanak a Helyi Csomag/Kereső rangsorok elérése érdekében. Ennek jelentősége azonban valamelyest csökkent, 2021-es harmadik helyéről 2023-ra az ötödikre esett vissza.

Vitatottan, amíg a kulcsszavak elhelyezése az üzleti címekben továbbra is a legfontosabb rangsorolási tényezők közé tartoznak, addig néhány vállalkozás továbbra is megpróbálja megsérteni az irányelveket, helytelenül beépítve a kulcsszavakat. 2023-ban ez a szakértők szerint a második legfontosabb tényező a Helyi Csomag rangsorok szempontjából.

Azok az eszközök, amelyek egy térképen jelenítik meg a Google Cégprofilokat és üzleti neveket egy rácskövető analitika (amivel a térképes rangsorolásokat vizsgáljuk) részeként, megkönnyíthetik a spam elleni harcot. Ennek oka, hogy az összes megfelelő információ könnyen látható egy térkép megjelenítésén.

Vélemények, mint rangsorolási tényező

Az egyéni vélemény-jelzési tényezők közé tartoznak az első- és harmadik féltől származó vélemények, a vélemények frissessége, a véleményoldalak sokfélesége és a pozitív megnyilvánulások a vélemény tartalmában.

A vélemények jelentősége valamelyest nőtt a Helyi Csomag/Kereső rangsorokban az elmúlt néhány évben, 12%-ról 2018-ban 17%-ra emelkedve 2021-ben. Bár 2023-ban kisebb csökkenés tapasztalható, 16%-ra, a relatív stabilitás tükrözi a vélemények folyamatos értékét a fogyasztók körében. Mivel 2018 óta folyamatosan a második legfontosabb Helyi Csomag/Kereső rangsorolási tényezőként tartották számon, a vélemény-jelzéseket 2023-ban az oldalon belüli jelek megelőzték.

 

  2013 2014 2015 2017 2018 2020 2021 2023
Helyi csomag/Kereső 12% 12% 11% 13% 15% 16% 17% 16%
Organikus találati lista 6% 7% 6% 7% 6% 6% 5% 6%

 

Ha megnézzük a 15 legfontosabb Helyi Csomag/Kereső rangsorolási tényezőt, láthatjuk, hogy kevesebb vélemény-specifikus jelzés került be ebbe a listába 2023-ban. A magasabb Google-értékelések, az őshonos Google-vélemények mennyisége és a vélemények folyamatos beáramlása idővel a lista hatodik, nyolcadik és tizenharmadik helyén állnak.

A szakértők immáron már második éve tartják úgy, hogy a magas Google-értékelés a vélemények alapján az elsődleges tényező, amely a GBP-ben konverziót generál. Tehát a vélemények nem csak a helyi vállalkozások rangsorolásában segítenek, de az értékesítést is növelik.

Azon tűnődsz, hogyan kaphatnál több véleményt az ügyfeleidtől? Meglepő lehet, de általában mindössze annyit kell tenned, hogy megkéred őket. A statisztikák szerint az emberek 57%-a, akit személyesen megkérnek egy véleményre, ténylegesen hagy is egyet, és az emberek 51%-a hagy véleményt, ha emailben vagy SMS-ben kérik erre.

Mivel az online vélemények továbbra is fontos tényezői a helyi rangsoroknak, az ellenőrzésükre, növelésükre és megjelenítésükre irányuló folyamatok fejlesztése rendkívül előnyös lehet. Ez időt takarít meg, miközben javítja egy helyi vállalkozás online hírnevét és rangsorolását.

A véleménykezelő szoftverek automatizálhatják a vélemények monitorozását. Ez segít abban, hogy ne maradj le fontos visszajelzésekről, és növelheti a vélemények számát is jól megszervezett véleménykampányok segítségével. Pontosan ezért ajánlom használatukat!

Könnyű hinni abban, hogy az állandó ötcsillagos értékelések megszerzése az egyetlen módja a vélemények uralásának, de ez nem így van. 2021 novemberében a Google azt közölte, hogy a pozitív és negatív vélemények keveréke valójában megbízhatóbbnak láttatja az üzletet. Emellett a saját Lokális értékelési szokások kutatásunk azt találta, hogy a fogyasztók 88%-a állítja, hogy valószínűleg vagy nagyon valószínűleg igénybe veszi azt az üzletet, amely mindenféle véleményre reagál, legyen az pozitív vagy negatív.

Ne felejtsd el, hogy a Google nem az egyetlen hely, ahol véleményeket kellene kapnod. A harmadik féltől származó véleményoldalak is befolyásolhatják a rangsorokat és ösztönözhetik a konverziókat. A harmadik féltől származó véleményoldalak tekintélye és sokfélesége, valamint ezek véleményeinek mennyisége, helyi keresési rangsorolási tényezők között szerepelnek.

On-page jelek

Az egyéni oldalon belüli optimalizálási tényezők közé tartozik a NAP adatok (Név, Cím, Telefon), a kulcsszavak a címekben és a domain tekintélye.

Az oldalon belüli jelzések rendkívül fontosak mind a hagyományos, mind a helyi SEO szempontjából. Ahogy az alábbi táblázatból is látható, az oldalon belüli optimalizálás 2013 óta folyamatosan fontos a rangsorok szempontjából, különösen a lokalizált organikus eredményeknél. Ez 2023-ban még inkább megnőtt mind a Helyi Csomag, mind a lokalizált organikus eredmények esetében.

 

  2013 2014 2015 2017 2018 2020 2021 2023
Helyi csomag/Kereső 18% 15% 14% 14% 14% 15% 16% 19%
Organikus találati lista 27% 27% 26% 24% 26% 32% 34% 36%

 

Különösen fontos, hogy releváns és dedikált szolgáltatási oldalaid legyenek a weboldaladon, jó belső linkeléssel az egész oldalon, és fenntartani a témával kapcsolatos relevanciát az oldaladon, hogy javíthass a helyi rangsorokon.

A helyi üzleti weboldalad keresőmotorok számára való optimalizálásának fontosságát nem szabad alábecsülni. Az optimalizálás növeli az esélyeidet, hogy felfedezzenek mind általános organikus, mind lokalizált keresésekben. Az oldalon belüli optimalizálás mindig is lényeges lesz, így érdemes ezt az SEO aspektust elsajátítani.

A kulcsszó-kutatás hatalmas része az oldalon belüli SEO-nak, és mindig alaposnak kell lenned ezzel, amikor stratégiát építesz. Bizonyosodj meg róla, hogy beleéled magad a célközönséged gondolkodásmódjába, és az ő általuk használt szavakhoz és kifejezésekhez igazítod a tartalmad. Lényegében úgy kell gondolkodnod, mint az ügyfeleid, hogy jobban megszólíthasd őket.

Ahhoz, hogy komoly versenytárs légy a helyi keresési eredményekben, be kell vonnod a tartózkodási helyed nevét (város, falu, állam stb.) a weboldalad több pontján is. Ezenkívül helyspecifikus kulcsszavakat is használnod kell a weboldalad címeinek és leírásainak metaadataiban.

Ahhoz, hogy tovább növeld a helyi tekintélyed a Google szemében, hozz létre dedikált oldalakat a weboldaladon helyi tartalom számára. Gyakran említsd meg a tartózkodási helyed a blogbejegyzéseidben is – és ha még nem írsz blogbejegyzéseket, akkor el kell kezdened!

Mi a helyzet a több helyszínen működő vállalkozásokkal?
Ebben az esetben külön oldalakat kell létrehoznod a weboldaladon minden egyes helyszín számára. Győződj meg róla, hogy minden releváns NAP adatot belefoglalsz minden oldalra, valamint a nyitvatartási idődet és minden egyéb releváns információt.

Ez nem csak az ügyfelek szempontjából hasznos, mivel könnyen megtalálják az általuk keresett információkat, de a helyi rangsorokra is hatással lehet minden felsorolt helyszín esetében.

Ha több helyszínen működő vállalkozás SEO erőfeszítéseit szeretnéd növelni, akkor érdemes beiratkoznod a BrightLocal Academy "Hogyan végezz helyi SEO auditokat több helyszínen működő vállalkozások számára" című kurzusára. Ez a kurzus felvértez azzal a tudással, amire szükséged van, hogy átfogó auditot végezz egy két vagy 200 helyszínen működő vállalkozás esetében!

Hivatkozások

Az egyéni link tényezők közé tartozik a bejövő horgony szöveg, a linkelő domain tekintélye és a linkelő domainek száma.

A link jelzéseket régóta nagyon értékesnek tartják az organikus keresési rangsorok javítása érdekében, és ugyanez igaz a lokalizált eredményekre is.

A linkek 2023-ban a lokalizált organikus rangsorlási tényezők 26%-át teszik ki, csökkenve a 2021-es 31%-ról.

  2013 2014 2015 2017 2018 2020 2021 2023
Helyi csomag/Kereső 12% 12% 15% 17% 17% 15% 13% 11%
Organikus találati lista 24% 25% 25% 29% 28% 31% 31% 26%

 

A weboldalra mutató bejövő linkek minősége és tekintélye jelentősen csökkent, mint olyan tényezők, amelyeket fontosnak tartanak a Helyi Csomag/Finder eredményekben 2023-ban. Azonban az iparágilag vagy helyileg releváns bejövő linkek minősége, tekintélye és sokszínűsége a lokalizált organikus rangsorok 15 legfontosabb tényezője között van.

A minőségi háttér linkek megszerzése nehéz és időigényes feladat, de hosszú távon javítják egy weboldal tekintélyét és érdemes rájuk erőforrásokat fordítani.

Egy szó óvatosan: a rossz háttér linkek valójában károsak lehetnek a weboldaladra nézve, ezért kritikus, hogy értékeld a linkelő weboldalak minőségét. Egyszerű módja ennek a MozBar Chrome kiterjesztés letöltése.

A MozBar eszköz megmutatja a látogatott weboldal domain tekintélyét, valamint az egyéni oldal tekintélyét. Minél magasabbak ezek a számok, annál jobb az oldal minősége.

Ezzel az eszközzel ellenőrizheted egy weboldal spam pontszámát is. Ha a spam pontszám magas, akkor valószínűleg jobb, ha elkerülöd ezt a weboldalt, mivel egy link ronthat az SEO erőfeszítéseiden.

A releváns kulcsszavak használata a bejövő linkek horgony szövegében a tizedik legfontosabb rangsorlási tényező a lokalizált organikus eredményeknél, a helyileg releváns domainekről érkező bejövő linkek száma pedig a hatodik (2021-ben még csak a kilencedik volt).

Viselkedés jelzések

Az egyéni viselkedési rangsorlási tényezők közé tartozik a kattintási arány, a mobilos hívások és az időzítési idő.

A Helyi Csomag/Finder rangsorlási tényezőként a viselkedési jelzések jelentősége három éve folyamatosan csökken, 2018-ban 10%-ról 2021-ben 7%-ra esett. 2023-ra ez 8%-on áll.

Miután 2021-ben enyhe növekedést mutatott a lokalizált organikus keresésben, a viselkedési jelzések 11%-ról 9%-ra csökkentek 2023-ban.

 

  2013 2014 2015 2017 2018 2020 2021 2023
Helyi csomag/Kereső 5% 7% 9% 10% 10% 8% 7% 8%
Organikus találati lista 5% 7% 10% 11% 12% 10% 11% 9%

 

A viselkedési jelzések megbízható információforrást jelentenek a Google számára, mert sokkal nehezebb őket manipulálni, mint más tényezőket. Ezeket a cselekvéseket a kereső hajtja végre, ezért csak egy bizonyos mértékig befolyásolhatók.

Ahelyett, hogy új, innovatív módszereken gondolkodnál a felhasználói viselkedés befolyásolására, miért nem töltöd ezt az időt a Google Business Profile (GBP) optimalizálásával, hogy a felhasználónak a lehető legjobb élményt nyújtsd? Ez magában foglalja az optimalizált címek, meta leírások, bejegyzések és egyéb tartalmak létrehozását. Tégy az oldaladat olyan értékessé és koherenssé, amennyire csak lehet, és közelebb kerülsz a rangsorok és konverziók meghódításához.

Próbálj meg emlékezni arra, hogy az SEO végső célja nem csak a rangsorok javítása, a fókusznak az is kell lennie, hogy az összes fontos eladás érdekében a megfelelő ügyfeleket vonzza egy vállalkozáshoz. Amikor a megfelelő ügyfelek – akik többet szeretnének megtudni az üzletedről – elkezdenek látni, ezek a felhasználók természetesen segíteni fognak a weboldalad viselkedési jelzéseinek javításában.

Említések

Az egyéni hivatkozási rangsorlási tényezők közé tartozik a helyadatok, az IYP/aggregátor NAP konzisztencia, és a hivatkozások száma.

Az évek során a hivatkozások rangsorlási jelentősége csökkent, 2013-ban a Helyi Csomag rangsorban még közös második helyen álltak, míg 2021-ben és 2023-ban már csak a hatodik helyre kerültek.

A Helyi Csomag/Finder fontosságával kapcsolatban a hivatkozások 2015-ben 17%-ról 2020-ra 7%-ra csökkentek, és azóta stabilan 7%-on maradtak.

A lokalizált organikus keresési eredmények fontosságát tekintve a hivatkozások 2015-ben 10%-ról 2020-ra 6%-ra esettek, és 2021-ben enyhén emelkedtek 7%-ra, ahol azóta is változatlanok maradtak. Bár ez a százalékarány 2023-ban nem változott, a hivatkozási jelzések helyzete a lehetséges hét rangsorlási tényezőcsoport listáján a negyedikről a hatodikra mozdult.

Bár a hivatkozások fokozatosan csökkentek általános jelentőségükben, még mindig értékesek a láthatóság és az ügyfelekkel való bizalom kiépítése szempontjából. Amikor egy lehetséges vásárló megfigyelheti, hogy egy vállalkozás információi korrektek és konzisztensek az interneten, ez segít az hitelesség kialakításában.

 

  2013 2014 2015 2017 2018 2020 2021 2023
Helyi csomag/Kereső 18% 20% 17% 13% 11% 7% 7% 7%
Organikus találati lista 11% 11% 10% 8% 9% 6% 7% 7%

 

Két különböző szerkezetű hivatkozás létezik: strukturált és nem strukturált. (A strukturáltat én még felbontom vertikális- és horizontális adatbázisokra is)

A strukturált hivatkozások, amelyeket egy vállalkozás készít releváns könyvtárakban és harmadik féltől származó weboldalakon, a leggyakoribb típusúak. Ezek a hivatkozások gyors és könnyű módját kínálják egy vállalkozás számára a háttér linkek megszerzésére.

Sok olyan weboldal, ahol a strukturált hivatkozások megjelennek, megbízhatónak és tekintélyesnek minősül a Google szemében, ami értékessé teszi ezeket a háttér linkeket az érintett vállalkozás számára. Ez segíthet egy vállalkozásnak megkezdeni weboldalának tekintélyének kiépítését, valamint adhat egy már megalapozott weboldalnak is egy lökést.

Vegyél például egy friss Google keresést, ami a "vízvezetékszerelő Balatonfüred" kifejezésre történt. Láthatod, hogy több eredmény is szerepel üzleti könyvtárakból. Szinte mindegyik!

strukturált adatok gyűjtőoldal

A nem strukturált hivatkozások például a blogokban vagy cikkekben való említés, illetve PR cikkek.

Személy, mint tényező

Az egyéni személyesítési rangsorlási tényezők között szerepel a keresési előzmények, a keresés helye és az eszköz.

A személyesítés lényegében arra épül, hogy valószínűbben látod azokat az eredményeket, amelyek weboldalakhoz tartoznak, amiket már ismersz és gyakran látogatsz. Ugyanakkor más tényezők, például a felhasználó által használt hely és nyelv is befolyásolják.

A Helyi Csomag/Finder rangsorlási jelentőségét tekintve a személyesítés 2017-ben csúcsot ért el 10%-kal, és azóta 6% és 4% között ingadozott. A lokalizált organikus eredményeknél a személyesítés 2013-tól 2017-ig folyamatosan 9%-on állt, és 2018 óta 7%-on van, kisebb csökkenéssel 6%-ra 2021-ben.

 

  2013 2014 2015 2017 2018 2020 2021 2023
Helyi csomag/Kereső 7% 8% 8% 10% 6% 6% 4% 6%
Organikus találati lista 9% 9% 9% 9% 7% 7% 6% 7%

 

Bár a személyesítés befolyásolhatja az általános keresési eredményeket, ez sokkal kevésbé valószínű, hogy hatással lesz a helyi keresési eredményekre. Ez azt jelenti, hogy SEO szempontból nincs sok teendőd a weboldal személyesítési szempontokhoz való optimalizálása érdekében.

Olyan vállalkozások, amelyek különböző anyanyelvű országokban szolgálják ki az ügyfeleiket, lefordíthatják—és így személyre szabhatják—a tartalmukat, hogy elérjék a releváns közönségeket. A többnyelvű SEO egy nagymértékben kiaknázatlan erőforrás, amelyre a helyi vállalkozások szükség esetén támaszkodhatnak.

Olyan vállalkozás tehát, aki Magyarországon a külföldi célközönséget célozza, kihasználhatja ezt a nyelvi lehetőséget.

Például az USA-ban 60 millió ember—szinte a népesség negyede—nem anyanyelvi angolul beszélő. Tehát, ha egy multikulturális városban működsz, akkor valószínűleg érdemes a weboldaladat az angolon kívül gyakran beszélt nyelvekre is célzni.

Mi a következő lépés?

Ahogy valószínűleg már tudod is, nincsenek garanciák az SEO siker útján. Ez egy folyamat, amely folyamatos kutatást, erőfeszítést és a stratégia menet közbeni igazításának hajlandóságát igényli.

Bár több különböző tényező is befolyásolja a keresési rangsorokat, egyes feladatok sokkal több folyamatos erőfeszítést igényelnek, mint mások. Megérteni, hogy mi legyenek a prioritásaid—és ennek megfelelően tudni állítani a fókuszodat—kulcsfontosságú lesz ahhoz, hogy egy lépéssel mindig a versenytársaid előtt maradj.

Végül is szeretnénk megköszönni és kifejezni hálánkat Darren Shaw-nak, a Whitespark csapatnak, és mindenki másnak, aki hozzájárult a felmérés szakértelmével!

 

 

 

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport