Google Helyi Csomag

Google Helyi Csomag (Local Pack): Mi az és Hogyan Működik?

Az elmúlt évtizedben egyre fontosabbá vált a helyi vállalkozók számára, hogy kialakítsák és növeljék online jelenlétüket. Ennek fő oka az, hogy az online márkaismertség építése gyorsan növelheti az offline világban történő eladásokat.

Az egyik legjobb módja annak, hogy egy vállalkozás észrevegyék és előnyt szerezzen versenytársaival szemben, ha szerepel a Google Helyi Csomagban.

Mi a Google Helyi Csomag? (Hivatalosan Local Pack)

A Helyi Csomag a keresőmotorok eredményoldalának tetején jelenik meg (SERPs), amikor egy felhasználó helyi szándékkal végez keresési lekérdezést. Néha Helyi 3-as Csomagként, Google 3-as Csomagként, Google Térképes Csomagként vagy - és ez az én személyes kedvencem - a Snack Csomagként is említik.

helyi csomag local pack

Miért hívják hármas csomagnak?

A három legrelevánsabb eredményt - amelyet a Google keresési algoritmusa határoz meg - ebben a "helyi SERPs csomagban" jeleníti meg, és ezek elkülönülnek a maradék organikus keresési eredményektől. Ha helyi vállalkozásod van ahova ügyfeleket vársz, akkor biztos vagyok benne, hogy itt akarsz megjelenni!

Ez a három legfelső eredmény egy térképpel is rendelkezik, amely pontosan mutatja, hol találhatók, valamint az címet, nyitvatartási időt és az ügyfélértékelések átlagos csillagbesorolását, valamint egy kattintással hívható lehetőséget a mobil felhasználók számára. Mobilos verzióban még a telefonállási lehetőséget is választhatod.

Hogyan azonosítja a Google a helyi keresést?

A Google az alábbi különböző módon azonosítja, hogy egy felhasználó helyi szándékkal végez-e keresést:

  • A felhasználó beírja a kívánt földrajzi terület nevét, például a várost vagy városrészt a keresési kifejezésbe. Például: "fodrászat Szirakúzában, NY".
  • A felhasználó a "közel hozzám" kifejezést is beírja a keresési lekérdezésbe. Például: "fodrászat közel hozzám". A Google GPS-nyomkövetést használ a felhasználó pontos helyének megértéséhez.
  • A felhasználó csak a keresési kifejezést írja be, például "fodrászat", további információ nélkül. A Google ebből arra következtet, hogy valószínűleg a felhasználó fodrászatot keres, és beleszámítja az illető helyzetét, amikor a legrelevánsabb eredményeket határozza meg.

Mi a különbség a Google Helyi csomag és az organikus találati lista között?

A Google Helyi csomag algoritmusát külön kell kezelni az organikus SERP (Search Engine Results Page, azaz keresőmotoros eredményoldal) listázásoktól. Kezdd azzal, hogy átnézed ezeket a helyi SEO tippeket a jobb láthatóság érdekében.

Megjelenés szempontjából a fő különbség, hogy a Google Helyi csomag egyértelmű felhívásokat tartalmaz a cselekvésre, például a weboldal megtekintésére vagy telefonhívás kezdeményezésére. Egy másik fontos különbség, hogy a Local Pack összefoglaló információkat kínál egy vállalkozásról, amelyekből a felhasználó természetesen profitál, mint például hely és nyitvatartás.

Ezen jellemzők miatt ezek a pozíciók mind a keresők, mind a top helyi vállalkozások számára értékesebbek.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

A Google Helyi csomag (Local Pack) története

A Google Local 3 Pack 2015 óta van jelen a Google találati listáin. Ezt megelőzően a Google hét eredményt jelenített meg egy listában térkép nélkül.

A hét eredményről háromra történő csökkentés nagyszerű a mobil eszközökön történő olvashatóság szempontjából, és a térkép hozzáadása segít a felhasználónak azonnal megérteni az eredmények helyzetét.

Miért érdekes mindez a helyi vállalkozásod szempontjából?

A világszerte másodpercenként körülbelül 40 000 Google-keresésből az adatok szerint 46%-nak helyi szándéka van. Ez nagy számú embert jelent, akik minden nap helyi információkat keresnek.

A statisztikák azt is megmutatják, hogy legalább a 93% a helyi szándékkal végzett Google-keresésekből tartalmazni fog egy Helyi csomagot az eredmények között.

Ráadásul, körülbelül az ilyen helyi keresést indító felhasználók 50%-a egy napon belül meglátogat egy közeli vállalkozást, és 78%-uk hamarosan offline vásárlást fog tenni.

Ezek a számok alátámasztják, mennyire fontos láthatónak lenni azok számára a fogyasztók számára, akik készen állnak a költésre, amikor helyi keresést végeznek.

 

Hogyan kerüljek feljebb Helyi csomaggal a Google rangsorban?

Ahhoz, hogy elkezdhess feljebb kúszni a Google Helyi csomag rangsorában, először is igényelned kell a Google Cégprofilt (korábban Google Cégem), vagy el is készítem számodra.

Miután igényelted a Google Cégprofilt, optimalizálnod kell azt a megfelelő információkkal. Ez azt jelenti, hogy ki kell töltened az összes releváns szakaszt, valamint fel kell töltened fényképeket az üzletről. Persze az ördög a részletekben rejlik, így sok apró trükkel teheted meg mindezt profi módon.

Amikor a GBP eredményeket választja egy lekérdezéshez, a Google főként a következőkre koncentrál:

  • Közelség — milyen közel van az üzleted a felhasználóhoz

  • Népszerűség—milyen népszerű az üzleted

  • Relevancia—mennyire egyezik meg az üzleted a keresési lekérdezéssel

Az algoritmus prioritást fog adni azoknak a listáknak, amelyek pontosak és naprakészek, valamint azoknak, amelyek hasznos információkat tartalmaznak az üzletről.

A fogyasztók többsége nem néz túl az eredmények első oldalán, így létfontosságú, hogy az üzleted jól szerepeljen különböző keresési kifejezésekkel. Miután igényelted és optimalizáltad a listádat, a Helyi csomag SEO legyen a következő lépés az online láthatóság növelésére.

Gyakran előfordul, hogy a kis helyi vállalkozások nagyobb népszerűségre tehetnek szert a nagy láncokhoz képest a helyi rangsorokban. Ez is legyen motiváló, hogy kissebb üzleted is nyeerhet a nagyobb láncokkal szemben! Ez azért van, mert a helyi SERP-ekben a Google algoritmus előnyben részesíti a jól optimalizált GBP listákat az általánosabb SEO rangsorolási tényezőkkel szemben.

Mi a helyzet a Google Térképpel?

A Helyi csomag listázásokon belül a felhasználók kattinthatnak, hogy több eredményt lássanak, és ezzel átkerülnek a Google Helyi csomag térképéhez (lásd alábbi kép). Ez egy átfogóbb lista az adott keresési lekérdezéshez kapcsolódó helyi vállalkozásokról. Azonban fontos tudni, hogy a Helyi csomag nem ugyanaz, mint a Google Térkép!

helyi csomag google térkép

 

Helyi keresési siker elérése

A Google Helyi csomagban való rangsorolás fontosságát nem szabad alábecsülni, ha fizikai boltod van.  Ha többet szeretnél megtudni a lokális SEO-ról, akkor nézd meg az átfogó cikkünket a helyi rangsorolási tényezőkről.

Ahogy előre haladsz a helyi keresési stratégiádban, fontos, hogy tisztában legyél vele, a Google eredmények változni fognak, ha különböző helyekről ellenőrzöd a rangsorodat. A Google mindig tudni fogja, hol vagy, és azokat az eredményeket fogja visszaadni, amelyek a jelenlegi tartózkodási helyedhez a legrelevánsabbak.

A keresési eredmények változékonysága akadály lehet abban, hogy megértsd, hogyan teljesít az üzleted helyileg.

 

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport