Több helyszínes Google Cégprofil hitelesítés

Több helyszínes Google Cégprofil hitelesítés

A Google Cégprofilok (korábban Google Cégem) kezelése egy több helyszínnel rendelkező vállalat számára sokkal bonyolultabbnak tűnhet, mint az egyetlen helyszínnel rendelkező listázások kezelése. Szerencsére a Google folyamatosan bővíti a funkciókat és támogatást nyújt vállalati márkáknak és ügynökségeknek, ezzel segítve a több helyszínnel rendelkező vállalatokat a GBP listázásokban.

Az ügynökségek számára, amelyek több helyszínnel rendelkező vállalatokkal dolgoznak, egy nagyszerű funkció a GBP ügynökségi irányítópult. Ez az irányítópult lehetővé teszi több márkát és helyszínt kezelni egy intuitív felületen és tömeges funkciókkal.

Egy másik nagyszerű funkció a Google Cégprofil tömeges hitelesítése. Ezt a lehetőséget láncok és franchise-ok használhatják egy fiók engedélyezéséhez, ami azt jelenti, hogy nem kell hitelesítő kártyákat küldeniük minden új hozzáadott helyszín hitelesítéséhez.

Itt elmagyarázom a lépéseket ennek elvégzéséhez, így időt és stresszt spórolhatsz meg!

Vállalkozás hitelesítése a Google Cégprofilban

Ahhoz, hogy több helyszínt tömegesen kezelj a Google Cégprofilban, először létre kell hozni és hitelesíteni kell a vállalati listázásokat. A listázásokat egyenként lehet hitelesíteni, vagy tömeges hitelesítést lehet használni a folyamat egyszerűsítéséhez.

Mielőtt elkezdenéd a hitelesítést, először létre kell hoznod a listádat. A részletekért olvasd el ezt az útmutatót a GBP listázások létrehozásához.

Miután létrehoztad a listázást, a leggyakoribb módszer egy helyszín hitelesítésére az, hogy postakártyát kapsz a vállalati címre.

Ez általában egy és 12 nap közötti idő alatt érkezik meg, vagy (bizonyos esetekben) e-mailben vagy telefonhívással lehet hitelesítő kódot kapni, ami természetesen sokkal gyorsabb.

Minden kezelt helyszínednek ugyanazon a folyamaton kell keresztülmennie. Miután a hitelesítési folyamat befejeződött, elkezdheted szerkeszteni a listázást.

Tudtad?
2020-ban a Google lehetővé tette a vállalkozók számára, hogy több helyszínt videóhíváson keresztül hitelesítsenek. A folyamat először egy GBP képviselővel való kapcsolatfelvételt foglalt magában, aki időpontot egyeztetett a videóhíváshoz.

Elméletben ez egy kiváló módja volt egy vállalkozás hitelesítésére, hogy a Google számára bizonyítsa, hogy az valóban létezik és a megadott helyszínen működik. Gyakorlatban azonban nem volt gondtalan. Sok vállalkozó azt jelentette, hogy a Google nem hívta fel őket a megadott időpontban, ami időzóna-konfliktusok miatt lehetett. Jelentések is voltak arról, hogy a Google sikeres videóhívás után ok nélkül nem hitelesítette a vállalkozást.

Tömeges hitelesítés több helyszínre

A Google útmutatása szerint Google útmutatása szerint 10 vagy annál több helyszínt kezelhetsz ugyanannak a vállalkozásnak. Ehhez először "tömegesen hitelesítve" kell lenned.

A tömeges hitelesítés azt jelenti, hogy új helyszíneket adhatsz hozzá, és frissítheted a listázást anélkül, hogy további manuális hitelesítési eljárásokon kellene átmenned.

Ahhoz, hogy tömeges helyszínkezelést használj, létre kell hoznod egy "helyszíncsoportot" a vállalkozásod számára. Innen létrehozhatsz és feltölthetsz egy táblázatot az összes helyszín információjával, és kérhetsz tömeges hitelesítést.

A helyszíncsoportokat a Cégprofil-kezelő felületen találod a céges listák tetején, legördülő menüben.

cégprofil helyszincsoportok

Mi az a "helyszíncsoport" a Google Cégprofilban?

A "helyszíncsoport" egyszerűen egy másik kifejezés a GBP-ben található "üzleti fiókra". Amikor rendelkezel egy üzleti fiókkal, több üzleti helyszínt tudsz kezelni egy fő fiókból. Ez lehetővé teszi az is, hogy a teljes fiókod kezelését több felhasználóval oszd meg.

Amikor tömegesen hitelesítesz listázásokat egy egyéni fiókkal, minden jogosult helyszíned a fiókodban, amelyet más nem igényelt, hitelesítésre kerül.

Ha helyszíncsoport vagy, amikor a fiók fő tulajdonosát hitelesítik, az összes jogosult helyszín a csoportban hitelesítésre kerül. Ez azt jelenti, hogy a helyszíneket senki más nem birtokolhatja.

Az elérhető lehetőségek megtudásának egyetlen módja, hogy igénybe veszed a listázásodat és továbblépsz a hitelesítési szakaszba.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Google Cégprofil Tömeges Hitelesítés

A Google irányelvei a tömeges hitelesítésre vonatkozó jogosultságról egyértelműek: ugyanazon vállalkozáshoz tartozó 10 vagy több helyszínnel kell rendelkezned.

Ezen túl a Google kifejezetten megjegyzi, hogy:

  • A márka összes helyszínének a tömeges fiókodban kell lennie, legyen az közzétéve vagy nem

  • Tömeges hitelesítés kérésekor nem lehet ismétlődő listázás a fiókodban

Az egyes helyszínek vállalkozásának információinak mindig pontosnak és naprakésznek kell lennie. Ezenkívül, ha a listázások ugyanahhoz a márka névhez tartoznak, akkor a vállalkozás neve, domainja és a GBP kategóriái mindnek egyezniük kell.

Mi van a szolgáltatási területű vállalkozásokkal?

A szolgáltatási területű vállalkozások (SABs) nem jogosultak a tömeges hitelesítésre. Általában egy SAB-nek csak egy listázása van, mivel csak egy fizikai címük van.

A vállalkozás által kiszolgált területeket további információként lehet hozzáadni ugyanahhoz a listázáshoz.

Tömeges Helyszínkezelés Beállítása

A Google Helyszíncsoport irányelvei szerint egy vállalkozás akkor jogosult tömeges helyszínkezelésre, ha 10 vagy több helyszínnel rendelkezik.

A Térképen, a Keresésben és más Google tulajdonságokon való megjelenéshez szintén meg kell felelniük a Google minőségi irányelveinek.

Ha egy fiókot nem hitelesítettek tömegesen, akkor korlátozva van, hogy egy adott időszakban hány vállalkozás listázást hozhat létre egy cég egy Google fiókban.

Kapcsolódó: Hogyan végezz helyi SEO auditot több helyszíni vállalkozásokhoz – Ingyenes online kurzus

A tömeges táblázatfeltöltéshez a listázási létrehozási küszöbök a fiókodban már meglévő hitelesített listázások számán alapulnak. Ezek a korlátok azért léteznek, hogy segítsenek fenntartani a Google listázások integritását.

A Google szerint tömegesen kezelendő profilokhoz a következőket kell tenned:

  1. Használj egy e-mail címet az üzleti domainoddal - egy vállalkozási domainhez nem kapcsolódó e-mail cím hosszabb időt vesz igénybe a hitelesítéshez.

  2. Hozz létre egy üzleti csoportot a helyszínek kezeléséhez - az üzleti csoportok lehetővé teszik a GBP kezelő számára, hogy biztonságosan megossza a helyszínek kezelését több felhasználóval.

  3. Készíts egy táblázatot az összes helyszínedről, hogy egyszerre hitelesíthesd őket.

    1. A GBP-n belül, a jobb felső sarok közelében kattints az 'Helyszín hozzáadása' gombra

    2. Helyszínek importálása és sablon letöltése

    3. Összes helyszín hozzáadása

    4. Töltsd ki az összes mezőt, amit csak tudsz

  4. Töltsd fel a táblázatot a Google számára.

  5. Javítsd ki az összes hibát, mielőtt a helyszíneket közzétennéd.

  6. Kérd a tömeges hitelesítést annak biztosítására, hogy csak a vállalkozás tulajdonosa vagy az arra jogosult képviselő kezelhesse és hitelesítse a helyszíneket. Egyszerűen küldj be egy űrlapot a GBP-n keresztül, amelyinformációt kér magadról és a vállalkozásodról.

  7. Az űrlap az alábbi információkat fogja kérni tőled:

    1. Vállalkozás neve

    2. Országok/régiók

    3. Kapcsolattartó neve

    4. Kapcsolattartó telefonszáma

    5. Vállalkozási menedzser email

    6. Google fiók menedzser email (ha releváns)

  8. Ellenőrizd kétszer is, hogy minden információ naprakész-e.

 

A Google vállalkozás-profil kezelése 10-nél kevesebb helyszínnel

Ha vállalkozásodnak 10-nél kevesebb helyszíne van, akkor minden egyes helyszínt külön-külön kell megerősítened, igazolnod és frissítened. Ez valószínűleg a kis- és középvállalkozások többségére vonatkozik.

Minden helyszín külön-külön történő igazolása kihívást jelenthet, ha ezt a feladatot több különböző csapattag között osztják szét. Jó ötlet korlátozni a GBP menedzser hozzáférését néhány emberre, hogy az eljárás rendezett maradjon.

Egyszerűbbé teheted a folyamatot úgy, hogy általános vállalati e-mailt, vagy a vállalkozás tulajdonosának e-mailjét használod a GBP listázások igényléséhez. Ez elkerüli a jövőbeli fejfájásokat, és biztosítja, hogy a hozzáférés soha ne veszzen el az alkalmazottak fluktuációja miatt.

Táblázat készítése ésszerű módja annak, hogy nyomon kövessük az alapvető információkat, mint például a helyszín adatai, üzleti részletek és esetleges hibák. Ez a táblázat kényelmes központi hivatkozási pontként szolgál a több helyszínnel rendelkező vállalkozások számára.

Megjegyzés a fiókok felfüggesztéséről

Az elmúlt hónapokban a Google fiókszintű felfüggesztéseket adott ki a GBP fióktulajdonosoknak. Egy felfüggesztés gyakran egy egyedi Google fiókkal kapcsolatos probléma miatt következik be, és nem feltétlenül a vállalkozás hibája miatt.

Például, ha egy vállalkozás korábban egy SEO ügynökséggel dolgozott, és később kiderült, hogy az ügynökség rossz gyakorlatokat folytat, akkor az ügynökség és a vállalkozás közötti kapcsolat felfüggesztést válthat ki.

Egy fiók felfüggesztése is kiváltható, ha egy fióktulajdonos spam-szerű szerkesztéseket végez a Google Térképen. Ha egy felhasználónak több szerkesztési javaslata van elutasítva, akkor automatikusan spamként lehet megjelölni. Ez a fióktulajdonos felfüggesztését eredményezi, és az általa kezelt listázások is felfüggeszthetők.

Amikor egy fiókot felfüggesztenek, a felhasználó elveszíti a fiókjában lévő összes listázáshoz való hozzáférését. Ezenkívül a különálló felhasználók, akik szintén kezelik ezeket az érintett listázásokat, elveszítik a listázásokhoz való hozzáférésüket, és láthatják, hogy felfüggesztést adtak.

fiók felfüggesztés

Hogyan kezeljük a Google Vállalkozás-Profil felfüggesztését

A listázások felfüggesztése lehet kemény (hard) vagy lágy (soft), és a súlyosság változhat a Google által azonosított jogsértés alapján (bár ezt nem erősítették meg):

  • Egy kemény felfüggesztés esetén a GBP listázás egyáltalán nem lesz látható.

  • Egy lágy felfüggesztés azt jelenti, hogy a listázás még látható, de nem férhetsz hozzá, és nem tudsz rajta módosításokat végezni.

Előfordulhat, hogy bejelentkezel a GBP fiókodba, és látod, hogy egy listázásodat felfüggesztették, de a többi listázásod aktív, mint általában. Ebben az esetben valószínű, hogy az érintett listázás egy másik kezelőjét felfüggesztették.

Amikor ez megtörténik, meg kell próbálnod azonosítani a felfüggesztett felhasználót, hogy eltávolíthasd őt a listázásból. Adatvédelmi okokból a Google nem fogja tudatni veled, melyik felhasználót büntették meg, így magadnak kell nyomoznod.

Amint tudod, ki a felelős, eltávolítod őt a listázásból és kapcsolatba lépsz a GBP támogatással, hogy elmagyarázd a problémát. Ez a leggyorsabb módja annak, hogy a listázásodat újra élővé tedd.

Annak érdekében, hogy elkerüld a potenciálisan rosszindulatú fiókkezelőkkel kapcsolatos problémákat, jó ötlet rendszeresen ellenőrizni a Google Vállalkozási Profil fiókodat, hogy eldöntsük, ki kell-e távolítani. Rendkívül frusztráló lehet egy listázás felfüggesztése, ha nem vagy személyesen hibás, és ez károsíthatja vállalkozásod hírnevét.

Ellenőrzött Google Vállalkozási Profilok

Ha táblázatot szeretnél használni több mint 10 listázás ellenőrzéséhez, egy Google csapattag áttekinti az információt, ellenőrzi a listázásokat, majd látni fogod őket a Google Vállalkozási Profil fiókodban. Érdemes tudni, hogy ez a folyamat több hétig is eltarthat.

Ha kevesebb mint 10 helyszínt igazolsz, a listázásaidat két hét alatt postai úton, telefonon vagy e-mailben kell igazolnod.

Győződj meg arról, hogy szervezett maradsz, erőforrásokat biztosítasz, és türelmes vagy. Amint a listázásokat igazolták, a csapatod megkezdheti a GBP optimalizálásának folyamatát.

Összegezve

A Google Vállalkozási Profil folyamatosan fejlődik, és ez kiterjed a több helyszínes vállalkozások számára kínált funkciókra is.

A több vállalkozási helyszín igazolása az évek során könnyebbé vált, különösen a nagytömegű listázások esetében. Akár egy vállalkozásnak három helyszíne van, akár több ezer, a GBP irányelveket és útmutatókat biztosít ezeknek a listázásoknak az hatékony ellenőrzéséhez.

Ne felejtsd el, mindig kövesd az irányelveket ezen eljárás során, hogy elkerüld a fejfájást magadnak, vagy kockáztatva a fiókod felfüggesztését.


 

 

 

Lokális Facebook csoport

Lokális marketing facebook csoport