Szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozás a Google Cégprofilban

Szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozás a Google Cégprofilban

A Google saját szavaival, a Google Cégrofil (korábban Google Cégem) több, mint egy egyszerű üzleti listázás.

Az ingyenes profil lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy könnyedén kapcsolatba lépjenek az ügyfelekkel a Google Keresés és Térkép alkalmazásokon keresztül, és gyakorlatilag elengedhetetlen, ha online forrásból új ügyfeleket szeretnél hozni fizikai vállalkozásodba.

 

Hogyan Működik a Google Üzleti Profil a Szolgáltatási Területtel Rendelkező Vállalkozások Számára?

A helyi közönség körében való láthatóság bármilyen típusú vállalkozás számára fontos, de különösen egy szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozás (SAB) esetében. Egy ilyen jellegű vállalkozás elérheti egy nagyon specifikus földrajzi területet, valamint célzott szakértelmet vagy megoldásokat kínálhat a helyi fogyasztóknak saját székhelyétől távol.

Mi az a szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozás?

A ‘szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozás’ kifejezés (is ismert mint SAB) úgy hangzik, mintha bármely vállalkozásra vonatkozna, ami, hát, ‘szolgál egy területet’, igaz? De nem, a helyi SEO igények szempontjából egy élelmiszerbolt, amely a helyi ‘területről’ vonzza be az ügyfeleket, nem számít szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozásnak.

Tehát, hogy tovább finomítsuk a definíciót, forduljunk a Binghez, amely előnyben részesíti a ‘fizikai üzlet nélküli vállalkozások’ kifejezést. De várjunk... ez azt jelentheti, hogy e-kereskedelem, is ide tartozik?

Zavaróan, a ‘szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozás’ és a ‘fizikai üzlet nélküli vállalkozás’ mindkettő ugyanarra a műveleti típusra utal. Egy szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozás (SAB) olyan vállalkozás, amely:

  • Szolgáltatást nyújt az ügyfél tartózkodási helyén (ők jönnek hozzád)

  • Szélesebb területet szolgál ki a szolgáltató közvetlen helyszínén túl

  • Nincs fizikai helyszíne, amelyet az ügyfelek meglátogathatnak*

  • 'El kell rejteni' (tehát nem jeleníti meg címét az üzleti listázásokban)

Egy fizikai helyszín megléte 'nyitvatartási idővel' valójában követelmény volt a Google Üzleti Profilok számára, de ezek a példák miért kellett a Google-nek elkezdeni megváltoztatni irányelveit, hogy megfeleljen ezeknek a vállalkozásoknak.

Ha a vállalkozásod megfelel a fenti feltételeknek, akkor ez egy szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozás, és ez azt jelenti, hogy rengeteg online marketingeszköz, specifikum és folyamat vonatkozik rád.

Az ilyen típusú vállalkozások példái közé tartoznak:

  • Garázskapu szerelők

  • Ablaktisztító cégek

  • Lakatosszolgálatok

  • Kártevőirtó szakemberek

  • Takarító cégek

  • Házfestő vállalkozások

  • Taxitársaságok

  • Fakivágással foglalkozó vállalkozások

Megjegyzés: Érdemes megjegyezni, hogy a definíció még változhat, néhányan a ‘szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozás’ kifejezést olyan vállalkozásokra is használják, amelyeknek van fizikai helyszínük és képesek szolgáltatást nyújtani otthonodban vagy irodádban. Ebben a darabban a fizikai helyszín nélküli szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozásokról beszélek, vagy amit a Google 'tiszta szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozások'-nak nevez.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Hogyan különböznek a helyi keresési szolgáltatások és termékek a szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozások számára?

Nincs cím, nincsenek listázások?

A közzétehető cím hiánya az, ami megkülönbözteti a szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozásokat más helyi vállalkozásoktól. A helyi SEO-ban gyakran hangsúlyozzuk, hogy a pontos és következetes NAP (Név, Cím, Telefonszám) adataink megjelenítése több releváns üzleti listázásban nagyon fontos az online láthatóság szempontjából.

Bár vannak kulcsfontosságú üzleti listázási oldalak (vagy ‘hivatkozási oldalak’), amelyek nem engedik meg a cím elrejtését, a jó hír az, hogy rengeteg hivatkozási oldal található, amely tökéletesen illik a szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozásokhoz.

A Google Üzleti Profil lehetővé teszi egy profil beállítását cím nélkül. Egyszerűen kapcsold be a ‘Cím megjelenítése az ügyfeleknek’ opciót a beállításkor:

Szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozások kapcsoló

Helyezés a területeden kívül

Nagyjából a vállalkozások ugyanabban a vertikálisban és helyszínen versengenek ugyanazon közönségért. Két szálloda egymás mellett, két olasz étterem ugyanabban a negyedben, két szépségszalon ugyanazon az úton, mindegyik ugyanazokra az emberekre céloz, legyenek azok a terület látogatói vagy lakói.

Ugyanazokat a helyi kulcsszavakat is célozzák online marketingjükben: olyan kifejezéseket, mint ‘szállodák közel hozzám’, ‘olasz étterem Baltimore-ban’, és, ha a keresőmotor ismeri a kereső helyét, egyszerűen csak ‘szépségszalon’.

A dolgok kissé eltérnek a szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozások számára. Az ügyfeleiknek nem kell sehova utazniuk, így sokkal kevésbé valószínű, hogy keresési követelményeiket a vállalkozás helyszínére alapozzák. Ez ahhoz vezet, hogy a kereső és a vállalkozás közelsége sokkal kevésbé kritikus tényező a helyi keresési rangsorokban.

Így több súly kerül az egyéb kulcsfontosságú helyi keresési rangsorokra: kiemelkedés és relevancia. Bár a Google-nek van némi információja arról, hogy a vállalkozás mely területet szolgálja ki (lásd alább), sokkal inkább hajlamos rangsorolni a jó hírnévvel és nagyszerű értékelésekkel rendelkező szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozásokat.

Végül is, ha egy kártevőirtó cégtől házhoz menő szolgáltatást foglalok, sokkal kevésbé vagyok érdekelt abban, milyen messzire kellett vezetniük, hogy elérjenek a házamhoz, és sokkal inkább az érdekel, hány elégedett ügyfélnek szolgáltak.

Vannak más tippek és trükkök is, amelyek segítenek a helyi területeden kívüli rangsorolásban, de a fantasztikus hírnévkezeléssel kezdés (és boldog ügyfelek nyomában hagyása) jó lépés.

Szolgáltatási terület meghatározása a Google Üzleti Profilban

szolgáltatási területA Google Üzleti Profil még mindig próbálja kitalálni a legjobb módot a szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozásoknak arra, hogy hogyan állítsák be üzleti profiljaikat olyan módon, amely lehetővé teszi számukra, hogy a legjobban kiemeljék a munkavégzésük pontos területét.

2019-ig a vállalkozások meghatározhatták a szolgáltatási sugarat rejtett címük körül a Google Üzleti Profilban, lehetővé téve a Google számára, hogy jobban kiszolgálja a helyi keresőket. Azonban a szolgáltatási terület hozzáadására vagy szerkesztésére vonatkozó frissített irányelvekben (amit a GMB listázás beállításakor vagy utána is megtehetsz) azt állítja, hogy "meghatározhatod a szolgáltatási területedet a kiszolgált városok, irányítószámok vagy egyéb területek alapján".

Ha meghatározod a szolgáltatási területet és nincs fizikai helyszíned, a Google arra ösztönöz, hogy a 'vállalkozás helyszíne' mezőt teljesen hagyd üresen a Google Üzleti Profilodban, és ne adj meg címet az 'Info' fül alatt a Google Üzleti Profil irányítópulton. A Google ellenőrzési folyamata is kissé eltér ezeknél a vállalkozásoknál, mivel nem tudnak fizikai postafiókot küldeni a címre.

Helyi Szolgáltatások Hirdetései

Mivel a szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozásoknak nincs lehetőségük megjelenni egy térképjelzővel a Google Térképeken, néha veszíthetnek a keresőktől, akik inkább a helyi térképet böngészik, amikor vállalkozást keresnek.

Ez az egyik oka annak, hogy a Google elindította a Helyi Szolgáltatások Hirdetéseit, egy Keresőmotor Eredmények Oldalának (SERPs) sajátosságát, amely kifejezetten a szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozások eredményeit adja vissza.

A Helyi Szolgáltatások Hirdetései egy listázási típus, amely a SERPs tetején található és kiemelten jeleníti meg a hírnevet és a szolgáltatási információkat a kereső számára. Ez egy változó termék, néhány elemmel, amelyért a Google díjat számít fel (például a 'Google Garantált' jelvényért).

 

Helyi SEO szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozásoknak

Mint egy szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozás, természetesen lesz egy földrajzi területed, ahol képes vagy szolgáltatásaidat nyújtani.

Rajtad áll, hogy meghatározd, mi legyen ez a tartomány, de akár 30 mérföldes vagy 100 mérföldes körzetben szolgálod ki az ügyfeleidet, vállalkozásod mindenképpen egy adott zónán belül működik, és nem azon túl.

Mivel a szolgáltatásodat az ügyfél helyszínén végzed, nekik nem kell utazniuk. Ez azt jelenti, hogy egyszerűen csak egy garázskapu-szerelőt kell találniuk, aki lefedi az irányítószámukat.

Ez azt jelenti, hogy az ügyfél valószínűleg kevésbé fog helyi vállalkozási keresést végezni egy garázskapu-szerelő után egy adott távolságon belül - mint ahogy az lenne, ha egy fizikai boltba kellene utazniuk az új garázskapujuk beszerzéséhez.

Láthatóság növelése a Google Térképen

A szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozások, mint más helyi vállalkozások, megjelenhetnek a Google Térképen és a Lokális Csomagban. Hogyan állítják őket be, az azonban egy kicsit eltérő, mivel meg kell határoznod azokat az irányítószámokat és városokat, amelyek a szolgáltatási területed határain belül esnek.

Ez azt jelentheti, hogy egy extra lépésre van szükség a Google Üzleti Profil beállításának és optimalizálásának hagyományos folyamatában, de hosszú távon előnyöd származik belőle.

Miért nem jelenik meg a vállalkozásom a Google Térképen?

Egy standard GBP listázással a profilod a fizikai helyszíned köré épül, ami lehet, hogy nem tükrözi pontosan azt a szélesebb földrajzi területet, amit kiszolgálsz.

A képesség, hogy meghatározd ezeket a területeket, pontosabbá teszi a GBP listázásodat és valószínűbbé teszi, hogy rangsorolj a potenciális ügyfelek számára, akik távolabb vannak egy fizikai bolt címétől, miközben még mindig lefedik a szolgáltatási üzleti zónád a Térképen és helyi keresésben.

Tegyük fel, hogy a garázskapu vállalkozásod Balatonfüreden, Veszprém megyében található. Egy hagyományos Google Üzleti Profil listázás azt jelentheti, hogy nem jelenik meg a helyi keresésben egy lakó számára, aki egy szerelőt keres Pécsen, még akkor is, ha a vállalati politika szerint akár 100 kilóméterre is utaztok a szolgáltatás nyújtása érdekében.

Tehát ebben az esetben potenciálisan lemaradnál egy ügyfél megszerzéséről.

Egy szolgáltatási területtel rendelkező Google Üzleti Profil kevesebb hangsúlyt fektet a közelségre és lehetővé teszi, hogy elmond a Google-nek, hogy igen, kiszolgálod Pécset és láthatónak kellene lenned a helyi keresésben azon az ügyfél számára.

Hogyan állítsd be a Google Üzleti Profilt a szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozásodnak

Szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozás regisztrálása a Google-on

Lépj be a google.com/business oldalra. Egy képernyő fog fogadni, amely lehetővé teszi a bejelentkezést vagy vállalkozásod kezelését. Egy új listázás létrehozásához először ellenőrizned kell, hogy nincs-e már létező profil. Kattints a "kezelés" gombra, majd amikor arra kérnek, add meg a vállalkozásod nevét a keresőmezőbe. Egy lenyíló lista jelenik meg, amely megmutatja azokat a vállalkozásokat ezen a néven, amelyeknek már van Google Üzleti Profilja. Egy új vállalkozás esetében nem kellene létező listázásnak lennie.

SAB kategória választása

Most arra kérik, hogy válassz egy vállalkozási kategóriát. Egyelőre csak a fő kategóriát add meg, mivel később, ha szükséges, hozzáadhatsz továbbiakat.

Szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozás GBP beállítása

Most válaszd ki azokat a konkrét szolgáltatásokat, amelyek a kínálatodhoz kapcsolódnak. A Google néhány javaslatot fog adni a profilodhoz, vagy beírhatod a sajátjaidat.

Szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozás GBP

A következő képernyőn azt fogják kérdezni, hogy hozzá akarsz-e adni egy címet a vállalkozási listázásodhoz.

Ez egy fontos lépés az SAB profil létrehozásánál – válaszd a "nem" opciót, ha tiszta szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozás vagy, és nincs fizikai helyszíned (pl. egy bemutatóterem, amelyet az ügyfelek meglátogatnak).

Ha nem ad meg vállalkozási címet, a végleges listázásod a Térképen és a keresésben is cím nélküli lesz. Ehelyett arra kérik, hogy erősítsd meg azokat a területeket, ahol vállalkozásod szolgáltatást nyújt.

Ha van valamilyen bemutatótermed, hozzá kell adnod a címedet a vállalkozási listázásodhoz.

Hogyan állítsd be egy SAB-t GMB-ben

A Google most azt fogja kérdezni, hogy határozd meg a szolgáltatási területedet. Legfeljebb 20 helyet adhatsz meg itt, városnevek, irányítószámok, megyék és országok keverékét használva.

Annak biztosítására, hogy teljes szolgáltatási területedet lefedje, válassz egy olyan irányítószámot, amely a terület külső határán helyezkedik el.

Most meg kell adnod az elérhetőségi információidat – ezek az adatok megjelennek a nyilvános listázásodon, tehát győződj meg róla, hogy a vállalkozásod számát írod be, nem a saját privát mobiltelefonszámodat.

Hozzáadhatod a webcímedet, elutasíthatod a helyi vállalkozási weboldal URL-jének listázását, vagy alternatív módon kérheted a Google-tól, hogy adjon neked egy ingyenes weboldalt. Ez automatikusan létrejön azokkal az információkkal, amelyeket megadtál a Google Üzleti Profil listázás létrehozásakor.

A szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozási profilod most már be van állítva, egyszerűen kattints a "befejezés" gombra a folyamat befejezéséhez.

Ha meg szeretnéd nézni, hogyan néznek ki a lefedett területek egy helyi keresési felhasználó számára, navigálj az "információ" szekcióhoz a GBP műszerfalon. Itt kattintani tudsz a "Megtekintés a keresésben" vagy a "Megtekintés a térképen" lehetőségekre.

Hogyan kerüljük el a spam csapdáját?

Gyakran vannak félreértések a szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozásokkal kapcsolatban, mert az eredmények több spammel rendelkeznek, mint más iparágakban.

Minden vertikálban növekszik a spam, de ez különösen érinti az SAB-okat. Valójában a tavaly végzett kutatásunk szerint a listázásokban a spam 59%-kal növekedett 2018 és 2019 között.

Ez nem jelenti azt, hogy a profilod alapértelmezés szerint spamnek minősülne, de jó, ha intézkedéseket teszel annak érdekében, hogy ne ess bele magad a spammy taktikákba - és hogy az ügyfelek megbízhatónak és hitelesnek tekintik vállalkozásodat.

Kerülheted a spam csapdát néhány legjobb gyakorlati tipp követésével, hogy bemutasd a listázás hitelességét és bíztasd a kereső felhasználókat, hogy bízzanak vállalkozásodban.

Az egyik egyszerű módja annak, hogy elkezdd építeni a bizalmat a GBP listázásodban, az, ha aktívan bátorítod az ügyfeleidet, hogy írjanak rólad véleményt a Google-on. A véleményeket a helyi fogyasztók többsége megbízhatónak tartja, és azt mutatja, hogy valódi vállalkozás vagy, valódi szolgáltatásokat nyújtasz.

Ezt a bizalmat tovább építheted azzal, hogy időben válaszolsz a véleményekre.

Ha még nem tudtad, a véleményekre adott válaszok számítanak; legutóbbi Helyi Fogyasztói Vélemény Felmérésünk szerint a véleményeket olvasó fogyasztók 97%-a olvassa el a vállalkozás válaszait is, így ez egy könnyű módja a hitelesség kiépítésének.

A Google Kérdés és Válasz részében vállalkozásoddal kapcsolatban feltett kérdésekre adott válaszok is azt mutatják, hogy a listázásod nem spam.

Ezenkívül a Google Üzleti Profil bejegyzéseinek rendszeres megosztása közönségeddel segít abban, hogy aktív és hiteles vállalkozásként pozícionálj magad, valamint segít a rangsorolás és láthatóság növelésében.

Az új képek és videók rendszeres feltöltése is segíthet abban, hogy vállalkozásod eltérjen a spam SAB profiloktól.

Hogyan optimalizáljuk a szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozás profilját?

Miután igénybe vették a listázást és beállították a Google Üzleti Profil alapjait, elkezdheti az optimalizálási szakaszt.

Szerencsére egy SAB optimalizálási taktikái nem különböznek túl sokat a rendszeres listázás optimalizálásától.

Válaszd ki a megfelelő elsődleges és másodlagos kategóriákat

A megfelelő kategória és alkategória kiválasztása számodra az egyik legfontosabb optimalizálási feladat, amelyet elvégezhetsz - a kategória választás két legfontosabb helyi csomag rangsorolási tényezőt tartalmaz a Moz Helyi Keresési Rangsorolási Tényezők Felmérése szerint.

"A megfelelő elsődleges és másodlagos kategóriák kiválasztása a [...] Google Üzleti Profilok számára valóban segíthet a helyi rangsorokban."

Képek feltöltése

Már említettük, hogy a képek segíthetnek, hogy az SAB listázásod kevésbé nézzen ki spammesnek, de az optimalizálás szempontjából is fontosak.

A képekkel ellátott eredmények vonzóbbak és megnyerőbbek a keresési felhasználó számára, így segíthetnek a Google Üzleti Profilod vonzóbbá tételében és a kattintások ösztönzésében.

A Google többféle képtípus feltöltését ajánlja, beleértve a legnépszerűbb szolgáltatások, a vezetők és a csapattagok képeit.

Miközben a hivatalos Google irányelvek szerint legalább három belső és külső képet kell hozzáadni a profilodhoz, ez valószínűleg nem lesz lehetséges, ha tiszta szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozás vagy.

Ez nem jelenti azt, hogy nem lehet kreatív a GBP képekkel – például tölts fel egy képet a céged brandingjével ellátott munkaautóról, vagy egy képet a gyáradról, ahol a garázskapuk készülnek. Az ügyfél helyszínén telepített ajtók képeit is használhatod (az ügyfél engedélyével).

 

Használd ki a Google kérdések és válaszok funkciót!

A Google Kérdések és Válaszok funkciót 2017-ben vezették be, és a helyi Tudás Panelen belül található.

Itt a keresési felhasználók kérdéseket tehetnek fel egy vállalkozásról és annak szolgáltatásairól, lehetővé téve egy helyi vállalkozásról szóló bővített információ megjelenítését közvetlenül a keresési eredményekben.

Saját kérdéseket és válaszokat is közzétehet, de ne feledje, hogy azoknak tájékoztatónak és hasznosnak kell lenniük, nem reklámozónak vagy kulcsszavakkal teletűzdelteknek.

Kapcsolódj az ügyfelekhez bejegyzésekkel

A GBP bejegyzések további izgalmas és kreatív módot kínálnak a helyi keresési eredmények gazdagítására.

A bejegyzéseket majdnem úgy lehet tekinteni, mint egy közösségi média bejegyzést, de a Google Üzleti Profilon közzétéve, nem pedig a Facebookon vagy LinkedInen.

Minden bejegyzés tartalmazhat akár 300 szót is (bár csak kb. 80 jelenik meg a Tudás Panelen), valamint képeket, egy CTA gombot és egy linket. Ezt a területet felhasználhatja cégfrissítések megosztására, a keresési felhasználóknak újdonságokról tájékoztatásra vagy ajánlatok közzétételére.

Ezen funkció rendszeres használata gazdagítja az SAB GBP listázását, és segíthet új üzleti lehetőségek megszerzésében, valamint optimalizálási jeleket küld a Google-nek.

Bátoríts a vélemények írását (és válaszolj rájuk)

Jól ismert, hogy a vélemények fontos részét képezik a fogyasztói döntéshozatali folyamatnak és segítenek a bizalom kialakításában, de a helyi keresési optimalizálásban is fontos szerepet játszanak.

Az új vélemények hozzáadása (és az Ön részéről adott válasz) több Google dobozt is bepipál, mind friss tartalommal, mind a közönség által készített véleménnyel a vállalkozása megbízhatóságáról, kiemelkedéséről és hitelességéről.

Miután befejezte a GBP listázásának optimalizálását, miért nem nézi meg, hogyan növelheti véleményezési jelenlétét?

Ennyi az egész!

Egy GBP listázás létrehozása az SAB számára és a folyamatos optimalizálási feladatok és auditok elvégzése létfontosságú a helyi keresési és Térkép láthatóság szempontjából, de ez a folyamat nem kell, hogy bonyolult vagy túlterhelő legyen.

A listázás igénylésének és a szükséges információk megadásának folyamata egyértelmű, bár gondosan meg kell fontolnia egy üzleti kategória kiválasztását és a szolgáltatási területek meghatározását annak biztosítására, hogy az egész zóna megfelelően képviseltetve legyen.

A lefedett városok vagy irányítószámok egyszerű bevitelével nem garantált a helyi keresés vagy a Térképek láthatósága, de ha követi optimalizálási tippeinket, hamarosan jó úton halad az SAB láthatóságának javítása felé.

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport