Google Cégprofil korlátozás vagy felfüggesztés helyreállítása

2025 körül elkezdte a Google a legapróbb dolgokért is tiltani a Cégprofilokat. A Google Cégprofil (korábban Google Cégem) fiókok felfüggesztésére általában valamilyen irányelvsértés vagy adatpontatlanság miatt kerül sor. Globálisan sokféle oka lehet a tiltásnak, ami mindig nagyon kellemetlen az üzlet tulajdonosa számára. Az alábbiakban összeszedtem a mostanában és egyáltalán elképzelhető okokat a korlátozásnak, külön kitérve a Magyarországon jellemző problémákra.

 

Tartalom:

  1. A Google Cégprofil felfüggesztés leggyakoribb okai 20025-ben
    1. 1. Hibás vagy elavult adatok
    2. 2. Hamis cégnév használata
    3. 3. Lakcím nyilvános feltüntetése
    4. 4. Könyvelő címének használata
    5. 5. Co-working vagy virtuális iroda (valós hozzáférés nélkül)
    6. 6. Kulcsszóhalmozás a cégnevedben
    7. 7. Felhasználói jelentések (versenytársaktól vagy ügyfelektől)
  2. További gyakori okok amik felfüggesztéshez vezetnek 
    1. Hamis vagy nem valós cím használata
    2. Nincs valódi ügyfélfogadási helyszín
    3. Duplikált vagy átfedésben lévő profilok
    4. Gyanús tevékenység a fiókban
    5. Tiltott vagy kockázatos kategóriák
    6. Egyéb irányelvsértések
  3. A hivatalos irányelvek változásai az utóbbi években
  4. A Google „Irányelvek vállalkozásod Google-on való megjelenítéséhez” – mit kíván meg, és mire figyelj
    1. Jogosultság a profilra
    2. Pontos és valós adatok
    3. A vállalkozás neve (Business Name)
    4. Cím és szolgáltatási terület
    5. Weboldal, telefonszám és nyitvatartás
    6. Kategóriák
    7. Megfelelés és ellenőrzés
  5. Google tartalmi irányelvek – mit kell betartania a Cégprofil tulajdonosának
    1. Valódiság és hitelesség
    2. Pontosság és átláthatóság
    3. Manipuláció és ösztönzés tiltása
    4. Személyazonosság és képviselet
    5. Kommunikáció és válaszok
    6. Tiltott tartalmak
    7. Moderálás és karbantartás
  6. Fellebbezési lehetőségek és folyamat
  7. A fiók újraaktiválása: példák és bevált gyakorlatok
  8. Megelőzési stratégiák a felfüggesztés elkerülésére
  9. Mit tegyél, hogy biztonságban maradjon a Cégprofil?

 

A Google Cégprofil felfüggesztés leggyakoribb okai 20025-ben

Mielőtt részletesen megnézzük, milyen irányelvek vannak, milyen tiltási típusokkal találkozhatsz és hogyan szerezd vissza a tulajdont, megmutatom a leggyakoribb felfüggesztési okokat.

1. Hibás vagy elavult adatok

A Google célja, hogy valós, pontos és naprakész információkat mutasson a felhasználóknak. Ha a Cégprofilodban elavult a cím, telefonszám, nyitvatartás vagy weboldal, az algoritmus megbízhatatlannak minősítheti a profilodat.
Egyes esetekben az is felfüggesztést vált ki, ha a rendszer ellentmondást talál a Cégprofil és a weboldal/Maps adat között (pl. más cím vagy más név szerepel).

Megoldás:

Legalább havonta ellenőrizd és frissítsd a profiladatokat. Győződj meg róla, hogy a weboldal, Facebook, cégkivonat és Cégprofil adatai egyeznek (NAP: Name, Address, Phone). Ha költözöl vagy telefonszámot váltasz, előtte módosítsd a Cégprofilt, ne utólag.

2. Hamis cégnév használata

A tiltás oka, hogy a Google csak a hivatalosan bejegyzett cégnevet engedélyezi a profil nevében. Ha kulcsszavakat adsz hozzá (pl. „Kiss Autószerviz Gyors Olajcsere Budapest”), az azonnal irányelvsértésnek minősül.
A „hamis név” lehet szándékosan félrevezető, de lehet marketing célú túlzás is – mindkettőt tiltja a Google.

Megoldás:

Használd pontosan a cégjegyzékben szereplő nevet. Rosszul hanngzik ugye? Van azért megoldás, hiszen márkanevet is használhatsz. Tehát, ha "szuperüzlet2000 Kft." a neved, attól még használhatod a "Szépvirág - Buda" nevet, ha az jelenik meg a cégtábládon, honlapodon és a közösségi médiában is.

Ha márkához tartozol (pl. „Shell – Castrol Partner”), jelezd külön a leírásban, ne a névben.

Ha több telephelyed van, csak lokációval egészítheted ki: pl. „Kiss Autószerviz – Érd”. (Ez például nagyon fontos jellemző)

3. Lakcím nyilvános feltüntetése

A tiltás oka, ha a vállalkozás nem fogad ügyfeleket a megadott címen, akkor az nem jelenhet meg nyilvánosan.
Tipikus hiba, hogy otthoni vállalkozások lakcímet adnak meg és „nyitva tartás” alatt fogadónak tüntetik fel, pedig valójában csak kiszállással dolgoznak.

Megoldás:

Szolgáltatási területű vállalkozásként kapcsold ki a cím nyilvános megjelenítését, és állíts be szolgáltatási területeket (pl. „Érd, Százhalombatta, Tárnok”). Csak akkor hagyd láthatónak a címet, ha fizikailag ügyfeleket fogadsz ott.

4. Könyvelő címének használata

A tiltás oka, hogy sokan használják a könyvelő irodájának címét (vagy ismerős címét), hogy legyen „üzleti címük”. Ez azonban nem számít valós telephelynek, mert nincs ott ügyfélfogadás, és a Google rendszere (vagy a felhasználók) ezt gyorsan észlelik.
Az ilyen címre bejegyzett profilokat a Google gyakran automatikusan felfüggeszti vagy „nem jogosult” státuszba teszi.

Megoldás:

Csak olyan címet adj meg, ahol valós ügyfélfogadás történik. Ha nincs irodád, válassz szolgáltatási területű profilt (SAB – Service Area Business), és ne jeleníts meg címet.

5. Co-working vagy virtuális iroda (valós hozzáférés nélkül)

A tiltás oka: A Google csak akkor engedélyezi a co-working címet, ha a vállalkozásnak ott állandó, egyedi és kizárólagos irodája van, amelyben az ügyfelek előre egyeztetett időpontban ténylegesen találkozhatnak vele.
Virtuális irodák (pl. Regus, Loffice) vagy postacímek automatikusan felfüggesztést eredményeznek, ha nincs valós jelenlét.

Megoldás:

Csak akkor add meg a co-working címet, ha fizikai jelenléttel, cégtáblával és állandó helyiséggel rendelkezel.

Készíts fotókat és bizonyítékokat a helyszínről – ezek nélkül a fellebbezés is sikertelen lesz.

Ha csak postacímed van → ne használj címet, állíts be szolgáltatási területet.

6. Kulcsszóhalmozás a cégnevedben

A tiltás oka, hogy a cég nevéhez kulcsszavakat csatolnak (pl. „Pizza Étterem Budapest Nonstop Házhozszállítás”), abban a reményben, hogy így jobb helyezést érnek el (ami igaz is). Ez azonban egyértelmű irányelvsértés – a Google elvárja, hogy a profilban pontosan a hivatalos cégnevet tüntessük fel, minden marketing célú kiegészítés nélkül.  Ez a „black hat” technika korábban sok helyi SEO-s tippben szerepelt, de 2024 végétől az algoritmus már automatikusan kiszűri és felfüggeszti az ilyen profilokat.
A Google célja, hogy a keresések releváns, nem manipulált neveket mutassanak. 

2020 előtt is büntette a Google ezt a névválasztást, aztán egy ideig engedte, most ismét a szigorúbb időszakban vagyunk, nagyon figyelj erre a részletre!

Megoldás:

  • A név mezőben csak a hivatalos cégnevet használd.

  • A kulcsszavakat (pl. városnév, szolgáltatás) a leírásban és posztokban használd, nem a névben.

  • Ha jelenleg kulcsszavak vannak a névben → javítsd ki és kérd az újraaktiválást. Ugyanis névváltoztatáskor újra bizonyítanod kell, hogy Tiéd a vállalkozás.

7. Felhasználói jelentések (versenytársaktól vagy ügyfelektől)

A tiltás oka: A Google a „Suggest an edit” és „Report a problem” funkciókon keresztül begyűjti a közösségi visszajelzéseket.
Ha több felhasználó vagy versenytárs jelenti a profilodat (pl. „Hamis név” vagy „Nem létező hely”), a rendszer automatikusan vizsgálatot indít, és akár felfüggesztheti a profilt.

Megoldás:

  • Legyél teljesen transzparens: valódi fotók, egyező adatok, valós jelenlét.

  • Használj friss bejegyzéseket és képeket, hogy a profil „aktívnak” tűnjön.

  • Reagálj udvariasan minden véleményre – ez is növeli a hitelességet.

  • Ha jelentés után felfüggesztenek: gyűjtsd össze a bizonyítékokat, és fellebbezz.

 

További gyakori okok amik felfüggesztéshez vezetnek 

Hamis vagy nem valós cím használata

Ez az egyik leggyakoribb probléma Magyarországon. Sok cég próbál virtuális irodák, közösségi irodák vagy postafiókcímek megadásával láthatóságot szerezni, pedig a Google csak olyan címet engedélyez, ahol tényleges ügyfélfogadás történik. Az ilyen félrevezető címadások szinte biztosan felfüggesztéshez vezetnek.

Nincs valódi ügyfélfogadási helyszín

Ha a vállalkozás kizárólag online működik, vagy ún. szolgáltatási területű cégként (pl. kiszállást végző szolgáltató) mégis megad egy fix címet, ahol nincs ügyfélfogadás, akkor a profil nem felel meg az irányelveknek. A Google csak olyan vállalkozásokat enged a térképre, amelyek rendelkeznek fizikai jelenléttel, vagy az ügyfelek helyszínén nyújtanak szolgáltatást.

Duplikált vagy átfedésben lévő profilok

Egy vállalkozásnak egy címen csak egyetlen Google Cégprofilja lehet. Ha ugyanarra a cégre és címre több profilt hoznak létre (akár szándékosan, akár figyelmetlenségből), a rendszer automatikusan felfüggesztheti a duplikátumokat. Ugyanígy probléma, ha egy cég több profilt hoz létre hasonló szolgáltatási területekkel egy régión belül.

Ez az eset főleg szolgáltatási területtel rendelkező vállalkozásokat érint. FIgyelj arra, hogy valós helyszíneket jelölj be.

Gyanús tevékenység a fiókban

A Google algoritmusai kiszűrik a szokatlan vagy manipulációra utaló mintákat. Ilyen lehet például túl sok tulajdonos/kezelő hozzáadása rövid idő alatt, egy munkameneten belül rengeteg adat módosítása (ez akkor gond, ha drasztikusan megváltozik a profil tevékenysége, azaz más szolgáltatások kerülnek be) a profilban, vagy rendszeres bejelentkezés szokatlan helyekről/IP-címekről. Ezek a jelek mind automatikusan kiválthatják a felfüggesztést, mert a rendszer így próbálja megelőzni a profilokkal való visszaélést.

Tiltott vagy kockázatos kategóriák

Bizonyos iparágak esetében a Google eleve szigorúbban ellenőriz. Ilyenek a fegyverkereskedelem, felnőtt tartalmak, kétes pénzügyi szolgáltatások, illetve a helyi spam szempontjából rizikósnak számító kategóriák (pl. lakatosok, vízvezeték-szerelők, ügyvédek). Ezeknél a profiloknál már egy kisebb gyanús jel is felfüggesztést vonhat maga után, mert gyakori a visszaélés az ilyen területeken.

Egyéb irányelvsértések

Ide tartozik minden más olyan ok, ami sérti a Google szabályait. Például tiltott tartalom megjelenítése a profilban, nem engedélyezett URL használata (pl. átirányító link vagy csak közösségi oldalra mutató link), irreális adatok megadása (pl. 24/7 nyitvatartás indokolatlanul), vagy más Google-szolgáltatások feltételeinek megszegése. Az is felfüggesztést eredményezhet, ha a profil valamelyik tulajdonosa/kezelője már egy korábbi fiókjával tiltásra került, vagy ha magát a Google-fiókot korlátozták szabálysértés miatt. Összességében bármi, ami a vállalkozás valódiságát megkérdőjelezi vagy a felhasználókat megtévesztheti, kockázatot jelent a Cégprofil számára.

A hivatalos irányelvek változásai az utóbbi években

A Google folyamatosan frissíti a Google Cégprofil irányelveit, hogy visszaszorítsa a spamet és egyértelműbbé tegye, mi megengedett. Az elmúlt években több fontos változás is történt, amelyek hatással voltak a felfüggesztési gyakorlatra:

2022 – Rebranding és új eszközök: 2022-ben a Google My Business szolgáltatást átnevezték Google Business Profile-ra, magyarul Google Cégprofilra. Ezzel a Google bevezette, hogy a vállalkozások közvetlenül a Google Keresőből és Térképről kezelhessék a profiljukat, valamint egy új fellebbezési eszközt a fiókfelfüggesztések kezelésére. Az irányelvek szempontjából ekkor hangsúlyozták ismét, hogy minden profilt a hivatalos szabályok betartásával kell létrehozni és menedzselni, különben felfüggesztés következhet.

2023 – Irányelvek pontosítása: 2023-ban a Google átfogóbban frissítette és átláthatóbbá tette a Cégprofilokra vonatkozó irányelveket. A módosítások egyértelműbb leírást adtak azokról az okokról, amelyek profilfelfüggesztéshez vagy tartalmi elutasításhoz vezethetnek. Néhány kulcsfontosságú változás: bevezették az “Account level” korlátozás fogalmát (ha egy fiók súlyosan vét az irányelvek ellen, az összes általa kezelt profil felfüggeszthető), egyértelműsítették a tulajdonjog és jogosultság szabályait (pl. postafiókcím nem számít érvényes üzleti címnek), rögzítették az egy cég = egy profil elvet a duplikációk elkerülésére, valamint külön iránymutatást adtak a szolgáltatási területet megadó (SAB) és hibrid vállalkozások kezelésére. Ezek a pontosítások segítették a vállalkozókat abban, hogy tisztábban lássák, mit szabad és mit nem – ugyanakkor azt is jelentették, hogy a Google szigorúbban és egységesebben lép fel a szabálysértőkkel szemben.

2024 – Algoritmus szigorítás és több felfüggesztés: 2024 vége felé a helyi SEO közösségben sokan észlelték, hogy megnőtt a profilok automatikus felfüggesztéseinek száma. Úgy tűnt, hogy egy algoritmusfrissítés miatt a Google rendszere már egészen apró változtatásokra vagy gyanús jelekre is felfüggesztéssel reagált, még akkor is, ha nem történt egyértelmű irányelvsértés. Mivel a Google nem adott hivatalos magyarázatot, a pontos ok nem ismert, de a cél feltehetően a bizalom erősítése volt. Ez a szigorítás viszont azt eredményezte, hogy a fellebbezések száma megugrott, az ügyfélszolgálat leterheltté vált, és a visszaállítási idők meghosszabbodtak. Míg korábban akár 3-5 nap alatt elbírálták a kérelmeket, 2024 végén – 2025 elején gyakran 4-5 hétig is eltartott egy fellebbezés elbírálása. (A Google a támogatási fórumokon elismerte a késedelmet, és dolgozott a probléma megoldásán.)

2025 – Új szabály a szolgáltatási területre: 2025 júniusában a Google világszinten szigorított a szolgáltatási terület megadásának szabályán. 2025. június 24-től tilos országot, államot vagy régiót megadni szolgáltatási területként – kizárólag konkrét városok vagy irányítószámok jelölhetők meg, mégpedig olyanok, amelyek kb. 2 órán belül elérhetők autóval. Ez azt jelenti, hogy pl. Magyarország egészét vagy Budapest megyét nem lehet egyetlen területként beállítani, helyette konkrét városokat (pl. Budapest, Győr, Debrecen) vagy irányítószámokat kell felsorolni. A szabály elsősorban azokat a szolgáltatási területű vállalkozásokat érinti, amelyeknek nincs ügyfélfogadásra alkalmas telephelyük (pl. futárszolgálatok, szerelők) – az ő esetükben most már kötelező pontosan lokalizált területeket megadni. Aki a változás után is túl tág területet hagy meg (pl. országot), azt figyelmeztetheti a Google, a módosítást nem engedi menteni, sőt súlyosabb esetben a profil felfüggesztését kockáztatja. Ez a módosítás a keresési élmény tisztaságát szolgálja és a visszaéléseket hivatott visszaszorítani – a magyar profilokra ugyanúgy érvényes, mint a világ bármely részén levőkre.

A Google „Irányelvek vállalkozásod Google-on való megjelenítéséhez” – mit kíván meg, és mire figyelj

Ahhoz, hogy egy vállalkozás megjelenhessen a Google Keresőben és a Térképen, a Google Cégprofilnak (korábban Google Cégem) meg kell felelnie a hivatalos megjelenítési irányelveknek.
Ezek az irányelvek határozzák meg, milyen vállalkozások jogosultak profilra, és hogyan kell az adatokat helyesen megadni.
Ha a profil bármelyik ponton eltér a szabályoktól, az a láthatóság elvesztéséhez vagy fiókfelfüggesztéshez vezethet.

Az irányelvek célja, hogy a Google csak valós, megbízható és pontosan azonosítható vállalkozásokat jelenítsen meg.

Jogosultság a profilra

A Google csak azoknak a vállalkozásoknak engedélyezi a Cégprofilt, amelyek:

valós fizikai helyszínen működnek, ahol az ügyfelek személyesen is felkereshetik őket, vagy

szolgáltatási területű vállalkozások, amelyek az ügyfelek helyszínén nyújtanak szolgáltatást.

Ha egy vállalkozás nem rendelkezik ügyfélfogadásra alkalmas hellyel, és nem végez kiszállást, akkor nem jogosult Google Cégprofilra.

Fontos:
Virtuális irodák, postafiókok, könyvelői címek nem minősülnek jogosult telephelynek.

Pontos és valós adatok

A Google elvárja, hogy a Cégprofilban megadott adatok valódiak, pontosak és egységesek legyenek minden online felületen.
Ez a következőket jelenti:

A vállalkozás neve, címe és telefonszáma (NAP-adatok) egyezzenek a hivatalos dokumentumokon, a weboldalon és más online forrásokban szereplő adatokkal.

A profilban szereplő információk tükrözzék a valós működést: a nyitvatartási időt, elérhetőségeket és a szolgáltatásokat.

A Google folyamatosan ellenőrzi a profilok megbízhatóságát, és eltávolíthatja azokat, amelyek pontatlan vagy ellentmondásos adatokat tartalmaznak.

A vállalkozás neve (Business Name)

A Cégprofil nevében kizárólag a vállalkozás hivatalos neve szerepelhet – pontosan úgy, ahogy az a cégkivonatban, számlákon, vagy a cégtáblán is olvasható.

Tiltott gyakorlatok:

Kulcsszavak hozzáadása a névhez (pl. „Kiss Autószerviz – Olcsó Olajcsere Budapest”),

Marketing szlogenek, leíró elemek (pl. „A legjobb fodrászat a városban”),

Irreleváns karakterek, szimbólumok vagy extra városnevek.

A Google algoritmusa automatikusan felismeri a kulcsszóhalmozott neveket, és ezek felfüggesztésre kerülnek.

Cím és szolgáltatási terület

A megadott címnek valós, azonosítható helyszínnek kell lennie, ahol a vállalkozás ténylegesen működik.

Alapszabályok:

A címnek fizikai létezésű helyszínnek kell lennie (nem postafiók).

A címen ki kell helyezni a cégtáblát, és ott ténylegesen ügyfeleket kell tudni fogadni.

Ha a vállalkozás szolgáltatási területű, akkor a cím nem jeleníthető meg nyilvánosan, helyette szolgáltatási zónákat kell megadni (pl. Érd, Százhalombatta, Törökbálint).

júniusi szabály szerint a szolgáltatási terület nem lehet ország vagy megye, csak konkrét városok vagy irányítószámok, és legfeljebb kb. 2 órás autóútnyi távolságban kell lenniük a vállalkozás működési helyétől.

Ha a Google gyanút észlel (pl. tömegesen használt co-working cím, ellentmondásos információk), automatikus felfüggesztést alkalmazhat.

Weboldal, telefonszám és nyitvatartás

Csak közvetlenül elérhető telefonszámot adj meg, amelyen valóban felveszed a kapcsolatot az ügyfelekkel.

A weboldal URL-je a vállalkozás valódi, hivatalos weboldalára mutasson – nem engedett a közösségi oldalakra vagy átirányításra mutató link.

A nyitvatartás legyen valós és ellenőrizhető. Ha időpont-egyeztetés szükséges, azt is fel kell tüntetni.

A szezonális vagy ünnepi nyitvatartásokat külön is meg lehet adni.

Kategóriák

A kategóriák határozzák meg, milyen keresésekre jelenik meg a profilod.
A Google előírja, hogy a kategóriákat a vállalkozás tényleges tevékenysége alapján kell kiválasztani.

Példák:

Fő kategória: „Autószerviz”

Mellékkategória: „Olajcsere szolgáltatás”
Nem választható irreleváns kategória (pl. „Autókereskedés”, ha a vállalkozás csak szervizel).

A túl sok, nem pontos kategória rontja a láthatóságot, és megtévesztésnek minősülhet.

Megfelelés és ellenőrzés

A Google folyamatosan értékeli a Cégprofilok megfelelését.
Ha a profil:

  • nem valós helyet tüntet fel,

  • félrevezető adatokat tartalmaz,

  • vagy többször megszegi az irányelveket,

akkor felfüggesztés vagy végleges eltávolítás következhet.

A vállalkozás felelőssége, hogy a profil mindig naprakész és hiteles legyen.

A „Google-on való megjelenítés irányelvei” azt kívánják meg, hogy a Cégprofil:

  • valós, létező vállalkozást mutasson be,

  • pontos, egységes adatokat tartalmazzon,

  • és ne próbálja manipulálni a keresési megjelenést kulcsszavakkal vagy hamis információkkal.

A szabályok betartása nemcsak a felfüggesztés elkerülése miatt fontos – a Google a hiteles profilokat előnyben részesíti a találatok között.
Aki követi az irányelveket, stabilabb helyezést és nagyobb bizalmat kap a felhasználóktól.

 

 

Google tartalmi irányelvek – mit kell betartania a Cégprofil tulajdonosának

A Google nemcsak a profil létrehozásának és kezelésének általános szabályait határozza meg (pl. név, cím, jogosultság), hanem tartalmi irányelveket is érvényesít.
Ezek a szabályok azt határozzák meg, milyen típusú hozzájárulásokat, bejegyzéseket, képeket, leírásokat és kommunikációt fogad el a rendszer, és mit minősít szabálysértésnek.

Ha a tulajdonos vagy kezelő megsérti ezeket a tartalmi irányelveket, a Google nemcsak az adott tartalmat törölheti, hanem fiókfelfüggesztést vagy végleges letiltást is alkalmazhat.

Az alábbi pontok kifejezetten a Cégprofil tulajdonosaira és a vállalkozás által kezelt tartalmakra vonatkoznak:

Valódiság és hitelesség

A Google elvárja, hogy minden közzétett információ és tartalom valós élményen és tényleges működésen alapuljon.
A profilhoz kapcsolódó bejegyzések, képek, posztok vagy válaszok nem lehetnek megtévesztők, hamisak vagy manipuláltak.

Mit jelent ez a gyakorlatban:

Csak valós ügyfelek értékeléseit kérd – ne vásárolj értékelést, ne adj kedvezményt pozitív visszajelzésért.

Ne hozz létre tartalmat több hamis fiókból, hogy javítsd a megítélésed.

Ne írj saját cégedről értékelést vagy kommentet – ez érdekkonfliktus és irányelvsértés.

A leírásaidban és posztjaidban ne ígérj olyat, amit nem tudsz bizonyítani.

Pontosság és átláthatóság

A Google szerint a profilban szereplő információknak valósághűen kell tükrözniük a vállalkozás tevékenységét, helyszínét és működését.
Minden adatnak és tartalomnak megfelelően kell leírnia, mit kínálsz, hol és mikor.

Tipikus hibák, amelyek tiltáshoz vezethetnek:

túlzó marketing ígéretek („garantált legjobb ár” bizonyíték nélkül),

nem pontos nyitvatartási idő vagy elérhetőség,

félrevezető szolgáltatásleírás (pl. mást ígér, mint amit ténylegesen nyújtasz).

A Google célja, hogy a felhasználó ne csalódjon a keresési találat alapján – ezért a valótlan, hiányos vagy torz információkat szankcionálja.

Manipuláció és ösztönzés tiltása

A Google kifejezetten tiltja a manipulatív tartalomkéréseket vagy ösztönzéseket, amelyek befolyásolják a felhasználók visszajelzéseit.

Tilos:

fizetni, ajándékot vagy kedvezményt adni értékelésért,

cserébe kérni pozitív véleményt, vagy kérni negatív törlését,

hamis értékeléseket generálni kampányszerűen.

Ezeket a Google könnyen észleli mintázat alapján (pl. hirtelen értékelésnövekedés, ismétlődő kifejezések, azonos IP-címről érkező bejegyzések).

Személyazonosság és képviselet

A profil kezelőjének valós identitással kell eljárnia.
Tilos más személy vagy vállalkozás nevében, engedély nélkül létrehozni, módosítani vagy tartalmat közzétenni.

Fontos:

Ha ügynökség vagy marketinges vagy, jelezd a szerepedet, ne add ki magad a cégként.

Ne készíts több profilt ugyanarra a cégre vagy hasonló néven – ez megtévesztés.

Ha más cég profilját kezeled, mindig a tulajdonos jóváhagyásával tedd.

Kommunikáció és válaszok

A véleményekre adott válaszaid is a tartalmi irányelvek hatálya alá tartoznak.
A Google elvárja, hogy a vállalkozás kommunikációja tiszteletteljes, professzionális és nem támadó jellegű legyen.

Kerüld:

a durva, sértő vagy obszcén kifejezéseket,

a személyeskedést vagy vitázó hangnemet,

a vélemények nyilvános „megtámadását” vagy lekezelését.

A negatív véleményeket érdemes konstruktívan kezelni, mert ez is értékelési tényező.

Tiltott tartalmak

A Google automatikusan eltávolítja az olyan tartalmakat, amelyek:

obszcén, trágár vagy gyűlöletkeltő megfogalmazást tartalmaznak,

erőszakos, diszkriminatív vagy felnőtt jellegű képeket, kifejezéseket használnak,

nem felelnek meg a közösségi alapelveknek (pl. drog, fegyver, szerencsejáték reklámja).

Tulajdonosként minden közzétett kép, bejegyzés, leírás és válasz felelősséged alá tartozik.

Moderálás és karbantartás

A tulajdonos felelőssége, hogy a profilhoz kapcsolódó tartalmak továbbra is megfeleljenek az irányelveknek.
Ha a profil alatt ismételten szabálysértő, spam jellegű vagy hamis tartalmak jelennek meg, a Google korlátozhatja a funkciókat, vagy akár a profil teljes láthatóságát.

Ajánlott gyakorlat:

rendszeresen ellenőrizd a véleményeket és képeket,

jelentsd a szabálytalan tartalmakat,

gondoskodj róla, hogy a vállalkozás online jelenlése összhangban legyen a valós működéssel.

A Tartalmi irányelveket tehát Neked, mint vállalkozónak is be kell tartani.

A Google tartalmi irányelvei nemcsak a felhasználókra, hanem a vállalkozás tulajdonosára is kötelezőek.
Aki hiteles, átlátható és valós adatokat közöl, tisztelettel kommunikál, és nem próbálja manipulálni a visszajelzéseket, annak profilja stabilan és biztonságosan működik.
A szabályszegések azonban fiókfelfüggesztést, tartalomeltávolítást és láthatóságvesztést eredményeznek.

Fellebbezési lehetőségek és folyamat

Ha a Google Cégprofil fiókunkat felfüggesztették, lehetőség van fellebbezni a döntés ellen és kérni a profil újraaktiválását (reinstatement). Ilyenkor a legfontosabb, hogy ne essünk pánikba, hanem higgadtan, a tényekre koncentrálva kövessük a hivatalos folyamatot. (Első szabály: semmiképp se hozzunk létre új profilt ugyanazzal a céggel/címmel a felfüggesztés alatt, mert ez csak tovább növeli a gyanút, és az új profilt is letiltják.) Az alábbi lépések betartása jelentősen növeli az esélyét annak, hogy a fellebbezés sikeres legyen, és a vállalkozás visszakerüljön a Google térképére és keresőjébe:

  • Irányelvek áttekintése: Először is alaposan olvassuk át a Google hivatalos irányelveit, és próbáljuk beazonosítani, melyik szabályt sérthette a profilunk. A legtöbb felfüggesztés mögött valamilyen – elsőre akár aprónak tűnő – szabálytalanság áll. Keressük meg, mi lehetett a gond (például: plusz kulcsszó volt a névben? nem valós a cím?), mert a probléma ismerete nélkül nem tudjuk hatékonyan kijavítani azt.

  • Adatok javítása a profilban: Miután tudjuk, mi a hiba, korrigáljunk minden kifogásolható adatot a Cégprofilban. Ellenőrizzük a cégnevet, címet, nyitvatartási időt, telefonszámot, weboldal URL-t, kategóriákat – mindennek meg kell felelnie az irányelveknek. Például: állítsuk vissza a valódi cégnévre a profilnevünket (minden felesleges szó nélkül), módosítsuk a címet valódi ügyfélfogadási helyre, ellenőrizzük, hogy a kategóriák a tényleges tevékenységünket tükrözik stb. Az adatok javításakor ügyeljünk az apróságokra is (pl. írásmód, rövidítések egyezése), és jó gyakorlat az is, hogy a vállalkozás hivatalos weboldalán szereplő információkkal összhangba hozzuk a Google Cégprofil adatait – a Google ugyanis ezeket összevetheti, és az eltérés bizalomcsökkenést okozhat.

  • Bizonyítékok összegyűjtése: A fellebbezés benyújtása előtt készítsünk elő minden lehetséges bizonyítékot, amivel igazolhatjuk, hogy a vállalkozásunk valós és megfelel a szabályoknak. Erre a Google rendszerint dokumentumokat és fotókat kér be a folyamat során. Ajánlott bizonyítékok:

  • Fényképek a cég helyszínéről – például a bejáratról, ahol látszik a cégtábla vagy logó, az üzlet/iroda belső teréről, az ügyfélfogadásra kialakított helyiségről vagy akár a parkolóról. A lényeg, hogy igazolják: a cégünk ténylegesen működik a megadott címen.

  • Hivatalos dokumentumok – ilyenek lehetnek a cégkivonat vagy vállalkozói engedély, közüzemi számlák a vállalkozás nevére és címére (pl. villany, víz, internet), bérleti szerződés vagy tulajdoni lap a telephelyről. Ezek mind erősítik a hitelességet, főleg ha a rajtuk lévő cégadatok megegyeznek a profilban feltüntetett adatokkal.

  • Egyéb online jelenlét – például a cég hivatalos honlapja, aktív közösségi média oldala, sajtómegjelenések. Minden, ami azt támasztja alá, hogy egy valódi, működő vállalkozásról van szó, növeli az esélyt a visszaállításra.

  • A fellebbezési kérelem benyújtása: A Google egy dedikált online űrlapot biztosít a fiók visszaállításának kérelmezéséhez (Google Business Profile Appeals Tool). Ezt kitöltve tudjuk elküldeni a fellebbezést. Fontos, hogy tömören és tényszerűen fogalmazzunk: a Google ügyfélszolgálata nem hosszú magyarázatot vagy panaszkodást vár, hanem lényegre törő információkat. A kérelemben röviden leírhatjuk, miért jogosult a vállalkozásunk a profilra, illetve hogy milyen javításokat végeztünk a felfüggesztés kiváltó okának orvoslására. Például: „Cégnevünket módosítottuk, hogy megfeleljen a hivatalos bejegyzett névnek; pontosítottuk a címet a valós ügyfélfogadási helyre.” Az űrlapon általában van lehetőség a korábban említett bizonyítékok feltöltésére is – mindenképp csatoljuk ezeket, hiszen a megfelelően alátámasztott kérelem sokkal nagyobb eséllyel jár sikerrel. (Ügyeljünk rá, hogy a bizonyíték-feltöltő űrlap megnyitása után 60 percen belül be kell nyújtani a dokumentumokat, különben a rendszer nem csatolja őket a kérelemhez support.google.com.) Miután mindent kitöltöttünk és csatoltunk, küldjük be a fellebbezést a Google-nak.

  • Várakozás és türelem: A kérelem elküldése után sajnos nincs más teendő, mint várni a Google válaszára. A tapasztalatok szerint az átlagos elbírálási idő jellemzően 1–3 hét is lehet, ami 2025-ben 4-5 hétre is felszökött. Ez idő alatt legyünk türelemmel – semmiképp se próbáljuk más úton „visszacsempészni” a profilunkat, és továbbra se hozzunk létre új profilt. A Google e-mailben fog értesíteni a döntésről. Az utóbbi időben a nagy számú eset miatt a válaszidő akár tovább is nőhet a szokásosnál, de fontos, hogy ne adjuk fel.

  • Elutasítás esetén további lépések: Ha a fellebbezést elutasítják, az nem jelenti azt, hogy végleg lemondhatunk a profilról. Ilyenkor át kell néznünk a Google által megjelölt indokokat (általában a válaszban vagy a fellebbezési eszközben megadják, hogy mely irányelvet sértettük), újabb bizonyítékokat vagy javításokat kell összegyűjtenünk, és ezután újból be lehet nyújtani a kérelmet. Minden újabb próbánál érdemes még erősebb vagy új bizonyítékokkal előállni, és ismét végigmenni a fenti lépéseken. Kitartó, professzionális hozzáállással a legtöbb jogosult vállalkozás előbb-utóbb visszakapja a profilját.

A fiók újraaktiválása: példák és bevált gyakorlatok

A felfüggesztett profil visszaállítása gyakran nem automatikus – a sikeres fellebbezéshez megfelelő stratégiára és alaposságra van szükség. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány bevált gyakorlatot és tanácsot, amelyek segítenek növelni az újraaktiválás esélyét, illetve elkerülni a tipikus hibákat a folyamat során:

Tárgyilagos, professzionális kommunikáció: A Google ügyfélszolgálata a tényekre kíváncsi, nem a frusztrációnkra. A fellebbezésben kerüljük a hosszú, érzelgős történeteket – röviden, lényegre törően írjuk le, miért jogosult a cégünk a profilra, és milyen javításokat végeztünk. Gondoljunk úgy a fellebbezésre, mint egy üzleti ajánlatra: legyen világos, tömör és bizonyítékokkal alátámasztott.

Erős bizonyítékok mellékelése: Mindig támasszuk alá az állításainkat a lehető legerősebb bizonyítékokkal. Fotókon igyekezzünk jól láthatóvá tenni a cég jelenlétét (pl. a bejáraton kihelyezett cégtábla a logóval, az iroda belső tere ügyfélfogadásra berendezve), dokumentumokkal pedig igazoljuk a hivatalos adatokat (pl. közüzemi számla vagy bérleti szerződés a cég nevére és címére). Minél egyértelműbben látszik a beküldött anyagokon, hogy a vállalkozásunk valós és szabályos, annál nagyobb a valószínűsége a pozitív döntésnek.

Következetesség az online jelenlétben: Figyeljünk arra, hogy minden platformon egységes és hiteles információk jelenjenek meg a cégünkről. A Google összehasonlíthatja a Cégprofil adatait más forrásokkal, ezért a weboldalunkon, Facebook-oldalunkon stb. is egyezzenek az alapvető adatok (név, cím, telefonszám stb.). Ha a weben máshol elavult vagy eltérő információk vannak, az gyengítheti a fellebbezésünk hitelét.

Türelem és kitartás: Bár érthető módon sürgősnek érezzük a profil visszaállítását, ne próbáljunk meg „gyorsítani” nem hivatalos módszerekkel. Maradjunk türelmesek a várakozás heteiben is. Ne kíséreljünk meg új profilt létrehozni vagy más szabálytalan megoldást, mert ezzel csak újabb problémákat generálunk. Ha a Google válasza negatív, ne essünk kétségbe: inkább vonjuk le a tanulságokat, szerezzünk be új bizonyítékokat, javítsunk, amin még lehet, és nyújtsuk be újra a fellebbezést. Sok esetben a második vagy harmadik próbálkozásra, alaposabb alátámasztással már sikerül elérni a reaktiválást.

Megelőzési stratégiák a felfüggesztés elkerülésére

A legjobb módja a problémák kezelésének, ha eleve elkerüljük a fiók felfüggesztését. Néhány alapvető óvintézkedéssel és bevált gyakorlattal szinte nullára csökkenthető annak esélye, hogy a Google tiltást alkalmazzon a Cégprofilunkra:

Valós adatok használata: Mindig pontos és hiteles információkat adjunk meg. Ne trükközzünk hamis címmel vagy kulcsszóhalmozással a névben – rövid távon csábító lehet, de hosszú távon biztosan büntetés lesz a vége.

Rendszeres frissítés: Tartsuk naprakészen a profilunkat – ellenőrizzük és frissítsük rendszeresen a nyitvatartási időket, elérhetőségeket, fotókat, bejegyzéseket. Egy jól karbantartott profil kevésbé kerül gyanúba, és az ügyfeleknek is megbízhatóbb képet nyújt.

Egy céghez egy profil: Ügyeljünk rá, hogy ne hozzunk létre több Google Cégprofilt ugyanarra a vállalkozásra vagy telephelyre. Egy címhez egy profil tartozzon – a duplikáció nem növeli a láthatóságot, viszont azonnal szabálysértésnek minősül.

Fiók biztonságának védelme: Használjunk erős, egyedi jelszót a Google fiókunkhoz, és lehetőleg kapcsoljuk be a kétlépcsős azonosítást (2FA). Ezzel megelőzhetjük, hogy illetéktelen hozzáférés történjen. A fiókunk védelme azért is fontos, mert egy feltört vagy gyanús aktivitást mutató fiókot a Google korlátozhat, ami a profil felfüggesztéséhez is vezethet.

Megfelelő kategóriák és leírás: A profilunk kategóriáit pontosan válasszuk meg – mindig a vállalkozás fő tevékenységét tükrözzék. Ne próbáljunk félrevezetően több tucat kategóriát megadni, és a leírásban se tüntessünk fel oda nem illő kulcsszavakat. Az átláthatóság és relevancia a legfontosabb.

 

Mit tegyél, hogy biztonságban maradjon a Cégprofil?

✅ Használj valós és egységes adatokat (név, cím, telefon, web).
✅ Csak olyan címet jeleníts meg, ahol ügyfélfogadás van.
✅ A névben ne használj kulcsszavakat.
✅ Ne trükközz postacímmel, könyvelői címmel vagy virtuális irodával.
✅ Tartsd karban a profilodat – havonta frissítsd és ellenőrizd.
✅ Őrizd meg a bizalmat: legyen cégtábla, fotó, weboldal, közösségi jelenlét.
✅ Fellebbezésnél bizonyítsd a valódiságot dokumentumokkal és fotókkal.

 

Ezeknek a megelőző stratégiáknak a betartásával a legtöbb cég soha nem fut bele felfüggesztésbe. A Google célja, hogy a platformján valódi és megbízható vállalkozások jelenjenek meg, ezért a szabályok következetes betartása a legbiztosabb módja annak, hogy profilunk folyamatosan aktív maradjon. Ha mégis történne probléma, a gyors reagálás – adatok javítása, bizonyítékok benyújtása és hivatalos úton való fellebbezés – vezet a leghamarabb eredményre. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az őszinte és szabálykövető hozzáállás hosszú távon meghozza gyümölcsét: a Google jutalmazza a hiteles jelenlétet, és az esetleges felfüggesztések nagy többsége sikeresen rendezhető, ha megfelelően járunk el.

 

Lokális marketing Facebook
csoport. Csatlakozz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport