Google Cégprofil szerkesztése útmutató

Google Cégprofil szerkesztése

A Google Cégprofilod (korábban Google Cégem) információjának pontosan és naprakészen tartása segít a vásárlóknak és a Google-nek egyaránt.

Ahogyan a weboldaladat, úgy a cégprofilodat is aktívan kezelni és optimalizálni akarod, hogy a vásárlóidat tájékoztatni tudd minden változásról vagy frissítésről a vállalkozásodban. És hogy esélyt adj neki arra, hogy potenciális vásárlókból érdeklődőkké és ideálisan vállalkozásod hosszú távú vásárlóivá váljanak!

 

A Google Cégprofil szerkesztése a Google Keresésen és a Google Térkép alkalmazáson keresztül

A közelmúltban változások történtek abban, hogyan engedélyezi a Google a vállalkozásoknak a Google Cégprofiljuk (GCP) szerkesztését, és többféleképpen hivatkoztak erre az új szerkesztési módszerre - az 'azonnali szerkesztési élménytől', az 'NMX' (új kereskedői élmény) át az 'In SERP szerkesztésig'.

Bárminek is döntesz hívni – így működik a következő platformokon...

A profil szerkesztése a SERP-en asztali gépen:

Az in-SERP szerkesztési élmény jelenleg így néz ki:

Majd átfutjuk, hogy mi történik az alábbi szakaszokban – valamint azt is, hogy mi rejtőzik az elipszis alatt (az előzőben nyíllal jelölve).

 

Profil szerkesztése

  • Névjegy

  • Kapcsolat

  • Hely

  • Nyitvatartás

  • Továbbiak

Használhatod a fenti füleket, vagy egyszerűen görgess le az oldalon, hogy lásd AZ ÖSSZES frissíthető mezőt.

Vélemények olvasása

Vélemények olvasása és válaszolás

A vélemények alapértelmezés szerint a 'legrelevánsabb' szerint vannak rendezve. Ebben a szakaszban megtekintheted, szerkesztheted és válaszolhatsz a véleményekre.

Üzenetek (Csevegés)

Ha az üzenetküldés engedélyezve van, az alábbiakat teheted:

  • Válaszolj az üzenetekre

  • Blokkolj felhasználókat és jelölj üzeneteket spamként

  • Módosítsd a 'csevegés' beállításaidat:

  • Kapcsold be vagy ki a csevegést

  • Válaszd ki, hogy küldj-e olvasási visszaigazolást

  • Állítsd be az üdvözlő üzenetedet

  • Add hozzá a GYIK-jaidat

A GYIK az, ahol automatikus válaszokat állíthatsz be az ügyfeleid leggyakrabban feltett kérdéseire. Tehát, ha valaki ezen kérdések egyikét belefoglalja az üzenetébe neked, automatikus üzenetet kapnak, amit te írtál.

cégprofil csevegés gyik

Sokkal több van a Google Cégprofil üzenetküldő rendszerében, és ez folyamatosan fejlődik.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Fotó hozzáadása

Adj hozzá képeket, tedd hozzá a logódat és válaszd ki a 'borító' képedet.

cégprofil fotó hozzáadása

Ez ugyanazt az 'általános képek feltöltése...' ablakot hozza elő, mint a fentebb látható 'fotók' fül – de ez tölti be a 'logót' a vállalkozásodnak.

A logód itt jelenik meg (lásd alább) a Vállalkozási Tudás Panelen, és más GBP részeken is, például a vélemény válaszaid mellett.

Borítókép

Ismét, ez ugyanazt az 'általános képek feltöltése...' ablakot hozza elő, mint a 'fotók' fül – de ez tölti be a 'borítóképet' a vállalkozásodnak, ami (vagy megjelenik, vagy nem – ilyenek a Google szeszélyei!) lehet az elsődleges kép a Vállalkozási Tudás Panelen.

Fotókat is feltölthetsz a 'fotók hozzáadása' gombra kattintva a Vállalkozási Tudás Panelen:

Teljesítmény

A 'Teljesítmény' az új változata annak, amit korábban 'betekintéseknek' hívtunk, beleértve az alábbi mutatókat:

  • Összes vállalkozási profil interakció

  • Hívások

  • Üzenetek

  • Foglalások

  • Útvonaltervezés

  • Webhely-kattintások

  • 'Hogyan találtak rád'

  • Keresések bontása

Hirdetés

Ez a Google Hirdetésekhez kapcsolódik (micsoda meglepetés)

Termékek szerkesztése

Visszakapcsol a szerkesztési felülethez a régi Google irányítópulton

cégprofil termékhozzáadas profiloldal felületén

Vagy itt is kattinthatsz az asztali gépen található vállalkozási profilra, hogy eljuss a termékszerkesztési felülethez:

cégprofil termék hozzáadas jobb oldali sávban

Szerkeszd a szolgáltatásaidat

A Google rendszeresen új javaslatokkal áll elő a szolgáltatásaid kategóriáira. Nem mindig tudni, honnan szedi ezeket, de időről időre érdemes visszanézni, hátha felajánl releváns kategóriát, amit érdemes használni.

cégprofil szolgáltatasok kategóriák

Foglalás

Ha online foglalási eszközöd van, itt kapcsolódhatsz hozzájuk:

Ez lehet az ön weboldalának egy oldala, de az is lehet, hogy az egyik Google által támogatott ütemezési szolgáltató.

 

Kérdések és válaszok

Kattints a K&V kezeléséhez. Érdemes megválaszolni a felmerülő kérdéseket.

Frissítés hozzáadása

Ebben az esetben a 'frissítés' azt jelenti, hogy 'Google bejegyzés'. Hasonló egy közösségi média poszthoz. Kattints, hogy új bejegyzést adj hozzá a listádhoz:

Az asztali gépen itt is hozzáadhatsz 'frissítéseket' (bejegyzéseket).

Kérj véleményeket

Másolhatod és beillesztheted a vélemény linket a véleménykérési folyamatodhoz.

Megj.: Be kell jelentkezned a megfelelő fiókokba az eszközödön, hogy megosszad ezeken az egyéb platformokon keresztül.

Az e-mail, Whatsapp és Facebook linkek, amikor rákattintanak, automatikusan feltöltenek egy véleménykérést.

Mielőtt bármelyik ezek közül az egy az egyben üzenetküldési lehetőségek közül használnál (e-mail, Whatsapp), ellenőrizd, hogy szükséged van-e kifejezett hozzájárulásra, mielőtt bármelyik módon kapcsolatba lépnél az ügyfeleiddel.

 

Mi található a legörgethető menüben a jobb felső sarokban?

cegprofil bovebb beallitas

Az elipszis szakaszban található:

  • Vállalkozásprofil beállítások, amelyek közé tartoznak a kezelők, üzenetküldés (csevegés és GYIK hozzáadása), értesítések, és speciális beállítások (vállalkozási profil ID, Google asszisztens hívások, lehetőség a telefonszám megjelenítésére vagy elrejtésére, vállalkozási címkék, bolti kód, és Google Hirdetések telefonszáma hely kiterjesztési hirdetésekhez)

  • Értesítések – válaszd ki, milyen típusú e-mail értesítéseket szeretnél kapni

  • Új vállalkozási profil hozzáadása – átvisz a https://business.google.com/create oldalra

  • Vállalkozási profiljaid – egy felugró ablakot nyit meg, amelyben láthatod az összes általad kezelt vállalkozást. Kattints a ‘több profil kezelése’ linkre, hogy átirányítson a https://business.google.com/locations oldalra

  • Súgó és ügyfélszolgálat, visszajelzés küldése és szolgáltatási feltételek mind ugyanazok, mint az elipszisben, amikor mobilon a Google Térképen nézzük.

Google kiemelt, görgethető rész

Akár a Google térképeken keresztül frissítesz, akár mobilon vagy asztali gépen a SERP-ben - megtalálod a kapcsolódó Google CTA-k slidejait, például:

  • Profilod kiegészítése

  • Ünnepi nyitvatartás

  • Fotók hozzáadása

  • Egyéni e-mail cím beszerzése

  • Frissítés hozzáadása

  • Több vélemény beszerzése

  • Ajánlat létrehozása

  • Kredit igénylése

  • Foglalás beállítása

cégprofil slideshow

Érdemes figyelni ezekre az értesítésekre és CTA-kra a Google-tól, hogy betekintést nyerj arra, melyik profilrészed lehet, hogy némi figyelmet igényel, és hogy melyik GBP és kapcsolódó Google szolgáltatás funkciót próbálja a Google népszerűsíteni vagy növelni.

Cégprofil szerkesztése a Google Térkép alkalmazáson keresztül

Ha a Google Térkép alkalmazást használod, egyszerűen kattints a profil képedre a képernyő jobb felső sarkában, válaszd a ‘vállalkozási profiljaid’ opciót, majd válaszd ki azt a vállalkozást, amelyet frissíteni szeretnél:

 

Gcp Szerkesztésének Elérése A Google Térképről

Miután ezt megtetted, a vállalkozás listázása a szokásos módon jelenik meg, a következő szakasszal az elején.

A szerkesztési lehetőségeid ezek alatt a címkék alatt vannak szervezve:

  • Profil szerkesztése

  • Népszerűsítés

  • Ügyfelek

Emellett számos lehetőséget találsz a menüben:

Ezek a beállítások a következők:

  • Vállalkozási profil beállítások, amelyek közé tartoznak a felhasználók kezelése, üzenetküldés (csevegés és GYIK hozzáadása), értesítések, és speciális beállítások (vállalkozási profil ID, Google asszisztens hívások, lehetőség a telefonszám megjelenítésére vagy elrejtésére, vállalkozási címkék, bolti kód, és Google Hirdetések telefonszáma hely kiterjesztési hirdetésekhez)

  • Vállalkozási információ szerkesztése – ez átirányít a szokásos szerkesztési felületre, amelyet megszoktunk mobil eszközön, lapfülekkel, mint a bemutatkozás, kapcsolat, helyszín, nyitvatartás és több

  • Fotók és videók hozzáadása – fotókat és videókat adhatsz hozzá a profilhoz

A többi címke a személyes térkép profilodhoz kapcsolódik, nem a vállalkozási profilod szerkesztési funkcióihoz.

GBP szerkesztése tömeges szerkesztéssel

A tömeges szerkesztési funkciót elérheted a GBP irányítópulton keresztül. A tömeges szerkesztés használatához az üzleti profiljaidnak egy helycsoportban kell lenniük, és mindegyiknek egyedi üzletkódokkal kell rendelkeznie. A tömeges szerkesztés lehetővé teszi a frissítéseid feltöltését egy fájlon keresztül. Sokkal egyszerűbb, ha egyszerre több száz (vagy akár csak tíz) helyszínt frissítesz!

Google értékelések kezelése tömegesen

Még akkor is, ha már nincs hozzáférésed a 'régi irányítópulthoz', és helyette a vállalkozási szinten az in-SERP szerkesztési élményhez irányít át, még nincs minden veszve.

Jelenleg az összes vállalkozás összes értékelését kezelheted az irányítópulton itt:

https://business.google.com/reviews

Itt kiválaszthatod, melyik helyszín értékeléseit szeretnéd látni – csak válaszd ki a helycsoportot, és látni fogod az összes értékelést az adott helycsoport összes vállalkozási listázásából:

Ha CSAK azokat az értékeléseket szeretnéd látni, amelyek válaszra szorulnak, akkor kattints a vállalkozás nevére a vélemény fölött.

A Google ekkor megnyitja (új lapon) az adott vállalkozás RÉGI irányítópultját, ahol az alábbiak szerint választhatod ki az értékeléseket:

  • Összes

  • Megválaszolt

  • Megválaszolatlan

Szerkesztés a SERP-en mobil eszközön

Ez nagyon hasonlóan néz ki és működik, mint a Google térképek alkalmazás, kivéve a függőleges hamburger menüt.

Ezek a beállítások a következők:

  • Üzleti profil beállítások, beleértve a kezelőket (kezelők hozzáadása és eltávolítása), speciális beállítások (üzleti profil azonosító, elfogadja a Google Asszisztens hívásokat, megjelenítse vagy ne jelenítse meg a telefonszámát, címkék, bolt kód és Google Ads telefonszám), üzleti profil eltávolítása (ne kezelje ezt a profilt, jelölje ezt az üzletet zárva, 'eltávolítja a profil tartalmát és a kezelőket' – erről lentebb többet…)

  • Értesítések (válaszd ki, melyik e-mail címet szeretnéd használni, és melyik e-mail értesítéseket szeretnéd megkapni a Google-tól a GBP-vel kapcsolatban)

  • Új üzleti profil hozzáadása (link: https://business.google.com/create)

  • Üzleti profiljaid (a GBP profilok listája, amelyekhez hozzáférésed van)

  • Bemutató (gyors karuszel bemutatása a közvetlen szerkesztési élménynek)

  • Súgó és támogatás (link: https://support.google.com/business/answer/7039811)

  • Visszajelzés küldése (megnyit egy űrlapot, ahol jelentheted a problémát vagy javasolhatsz egy ötletet és csatolhatsz egy képernyőképet)

  • Szolgáltatási feltételek (link: https://support.google.com/business/answer/9292476)

Profil tartalom és kezelők eltávolítása – óvatosan járj el!

Ez a rész lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag eltávolítsd az üzleti profilodat (olvasd el, mit mond erről a Google itt: https://support.google.com/business/answer/4669092).

A Google Üzleti Profil tartalmát is exportálhatod a Google Takeoutba.

Miután ezt megtetted, hozzáférhetsz a Google Üzleti Profil különböző elemeihez, letölthetően tömörített mappákban (ezt 2022 decemberében adták hozzá):

Összefoglaló

Az üzleti profil szerkesztése a Google Keresésen és/vagy a Google Térképeken helyettesíteni fogja a korábbi 'Google Üzleti Profil' irányítópult opcióját a kisebb vállalkozások üzleti adatainak kezelésére és szerkesztésére. Ez az útmutató bemutatja a jelenlegi közvetlen szerkesztési felületet és azt, hogy a vállalkozások hogyan használhatják azt a vállalkozások legnépszerűbb és leggyakoribb feladatainak elvégzésére.

Érdemes megjegyezni, hogy a Google Üzleti Profil irányítópult sok aspektusa még nem került másolásra a Keresés vagy a Google Térképek alkalmazásán keresztül, beleértve például a Google ingyenes üzleti weboldalainak kezelését. Csak az idő fogja megmondani, hogy ez megtörténik-e, de addig is remélem, hogy most már jobb megértéssel rendelkezel arról, hogyan érdemes hozzáférni a különböző Google Üzleti Profil szerkesztési és kezelési funkciókhoz.

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport