Google Cégprofil termékek és szolgáltatások

Google Cégprofil termékek és szolgáltatások

Add és kezelj Google Cégprofil termékeket és szolgáltatásokat

A Google Cégprofil (korábban Google Cégem) termékei és a GBP szolgáltatásai lehetőséget biztosítanak a vállalkozások számára, hogy bemutassák termékeiket és szolgáltatásaikat a potenciális ügyfeleknek.

A GBP (Google Business Profile) termékek és szolgáltatások tartalma megjelenhet a Google Cégprofiljukban, valamint a Helyi Keresőben is.

A Google Cégprofil termékek és szolgáltatások hozzáadásával további információkat biztosítasz a potenciális ügyfelek számára, amelyek segíthetnek nekik választani a te termékedet vagy szolgáltatásodat egy versenytársé helyett. És a termékek vagy szolgáltatások hozzáadásával közvetlenül „táplálod” a Google-t részletekkel a vállalkozásodról, mint egy „megnevezett entitásként”.

Lehetséges frissíteni a Google Cégprofilodat különböző felületeken keresztül. Jelenleg nem lehetséges termékeket és szolgáltatásokat hozzáadni a közvetlenül a böngészőből vagy a Térkép alkalmazás segítségével. Ez a bejegyzés a Google Cégprofil Menedzser használatára összpontosít.

  1. Használjam a Cégprofli termékeket vagy szolgáltatásokat?
  2. Mik azok a Google Cégprofil szolgáltatások?
  3. Mely vállalkozásoknak van hozzáférésük a GBP szolgáltatásokhoz?
  4. Hol jelennek meg a GBP szolgáltatások?
  5. Hogyan adhatom hozzá a szolgáltatásaimat?
  6. Huh… miért tölti fel a Google a GBP Szolgáltatásaimat irreleváns szolgáltatásokkal, vagy olyanokkal, amelyeket nem akarok felsorolni?
  7. Skálázható a GBP Szolgáltatások hozzáadása sok helyszínnel rendelkező vállalkozások számára?
  8. Hogyan mérhetem a Google Cégprofil Szolgáltatások hozzáadásának sikerét vagy hatását?
  9. Mik azok a Google Cégprofil termékek?
  10. Hol jelennek meg a Google Cégprofil Termékek?
  11. Milyen típusú vállalkozásoknak van hozzáférésük a Google Cégprofil Termékekhez?
  12. Mi a különbség a „Google Termék Bejegyzések” és a „Google Termékek” között?
  13. Hogyan adhatom hozzá a GBP Termékeket a Google Cégprofilomhoz?
  14. A GBP Termékek skálázhatók sok helyszínnel rendelkező vállalkozások esetében?
  15. Mi mást kell tudnom a GBP Termékekről?
  16. Hogyan rendezhetem át a kategóriákat és termékeket a GBP Termékekben?
  17. Hogyan mérhetem a GBP Termékek sikerét?
  18. Ha összecsapna a GBP Termékek és a GBP Szolgáltatások, ki nyerne?
  19. Mit tegyél, ha mind a Google Cégprofil Termékekhez, mind a Google Cégprofil Szolgáltatásokhoz hozzáférésed van?
  20. Mik a Google Cégprofil Termékek előnyei és hátrányai?
    1. ❌ Lehet, hogy Nincs Hozzáférésed Hozzájuk
    2. ✅ Versenytársaid Valószínűleg Nem Használják Őket
    3. ✅ Használhatod Őket Szolgáltatások Hozzáadására
    4. ✅❌ Több Helyszínes Vállalkozások Használhatják Őket (De Nem Skálázódnak)
    5. ✅ Mérheted a Hatásukat a Google Analyticsben
  21. Összefoglalva

Használjam a Cégprofli termékeket vagy szolgáltatásokat?

Mint a SEO világában szinte mindenben, erre a kérdésre sincs helyes válasz, teljesen vállalkozásfüggő, hogy milyen mértékben érdemes használni ezt a lehetőséget.

Én azomban azt mondom, hogy minél jobban ismeri a Google a vállalkozásodat, annál inkább meg fogja mutatni azt azoknak, akik a termékeidet, szolgáltatásaidat keresik.

Az is tény, hogy 2023-ban a Google elkezdte összehozni a Woocommerce felületet, a Merchant Center lehetőséget és a Google Cégprofilt, így aki a környékeden keres egy terméket és bemenne érte az üzletbe, azt a vásárlót kisegítheted.

Mik azok a Google Cégprofil szolgáltatások?

A Google ezt mondja nekünk:

A Szolgáltatásszerkesztő működése

A Cégprofilban lehetőséget kaphatsz arra, hogy hozzáadd az általad kínált szolgáltatásokat, továbbá a hozzájuk tartozó leírásokat és árakat. Ha a vállalkozás több kategóriával rendelkezik, a nagyobb rend kedvéért csoportosítsd a szolgáltatásokat a megfelelő kategória alatt.

Amikor a helyi ügyfelek rákeresnek egy általad kínált szolgáltatásra a Google-on, előfordulhat, hogy a szolgáltatás kiemelten jelenik meg a profilodban. A mobileszközt használó ügyfelek a „Szolgáltatások” területen láthatják az összes szolgáltatásodat.”

Google, 'Szolgáltatások hozzáadása és szerkesztése'

 

Mely vállalkozásoknak van hozzáférésük a GBP szolgáltatásokhoz?

Ha a listázásnak hozzáférése van a "Szolgáltatásokhoz", akkor ezt megtalálod a menüben, amikor bejelentkezel a Google Cégprofil irányítópultjába asztali gépen:

 

Ez a "Információk" fülön is megjelenik egy szekcióban:

cégprofil beállítás

Hol jelennek meg a GBP szolgáltatások?

A GBP szolgáltatásoknak nagyon korlátozott a láthatósága. Nem jelennek meg szolgáltatások listájaként asztali gépen. Egyáltalán nem, pedig kerestem.

Azonban mobil eszközön a szolgáltatások egy "Szolgáltatások" címkével ellátott fülön jelennek meg a Google keresésben:

szolgáltatások képernyőkép Google Cégprofil

A Google Térkép alkalmazásban gyakorlatilag ugyanúgy néz ki:

szolgáltatások képernyőkép mobil térkép

Észrevettem, hogy néhány vállalkozásnak (például egy kávézónak) vannak szolgáltatásai a GBP irányítópult szekciójában, de a szolgáltatások füle nem jelenik meg mobil eszközön. Nem tudom, miért van ez, vagy mit jelent, szóval figyelj erre.

Valószínűleg olvastál már az "indoklásokról" a helyi listázásokban a SERP-ben. Az "indoklások" azt teszik, hogy megindokolják egy listázás jelenlétét a SERP-ben a releváns tartalom kiemelésével (és általában félkövérrel kiemelve); jelezve, hogy a vállalkozás valószínűleg kielégíti a kereső igényeit és szándékait.

Az érdekes hír az, hogy a "szolgáltatások" nemrégiben elkezdtek megindoklásokat erősíteni, mint az alábbi példában:

kiemelés a cégprofilban

Vedd figyelembe, hogy a kis kék pipa ikon is megjelenik a "Készleten" megindoklásoknál, amelyeket a helyi készleti hirdetések táplálnak.

Ha szeretnéd kipróbálni, hogyan listázhatod így a termékeidet, ingyenesen hozzáadhatod őket a Google Merchant Centeren keresztül.

Hogyan adhatom hozzá a szolgáltatásaimat?

A szolgáltatások irányítópultja nagyon különböző lehet, és eltérően működhet a vállalkozásod típusától függően. (Ezért számít a rutin, ezért ha elakadsz, fordulj hozzám bizalommal.)

Néhány listázásnak olyan szekciói vannak, amelyeket a Google Cégprofil listázás kategóriái határoznak meg:

szolgáltatás beállítása

Az ilyen szolgáltatások irányítópulttal rendelkező listázások esetében nem adhatsz hozzá "egyéni" kategóriát. Új szolgáltatásokat csak akkor listázhatod, ha először kiválasztasz egyet a Google által előre definiált Cégprofil kategóriákból.

Léteznek más irányítópultok is, ahol a szolgáltatásokat szabadabban adhatják hozzá. Itt a szolgáltatásokat "tételeknek" nevezik, és a "szekció" kifejezést használják a "kategória" helyett. Azonban ez kivezetésre kerül, manapság nagyon ritka.

Egy másik konfiguráció a szolgáltatások irányítópultjánál, amikor olyan vállalkozásoknál jelenik meg, mint például a vízvezeték-szerelők. 2019 augusztusában jelentek meg az előre definiált szolgáltatások az irányítópultban:

szolgáltatások előre definiálva

Bármilyen konfigurációban is van a szolgáltatások menüje a GBP irányítópultodban, azt fogod tapasztalni, hogy szerkesztheted a szolgáltatásaidat a szolgáltatás nevének és leírásának megadásával.

Ha szolgáltatásokat adsz hozzá a listázásaidhoz, javaslom, hogy tarts egy mester táblázatot a nyomon követéshez. Így lesz egy nyilvántartásod arról, mit választottál, és könnyen láthatod, ha a Google kavarja adataidat.

 

Huh… miért tölti fel a Google a GBP Szolgáltatásaimat irreleváns szolgáltatásokkal, vagy olyanokkal, amelyeket nem akarok felsorolni?

Tudod miről beszélek? Folyamatosan megváltoznak az adatok, a már megadott kategóriák eltűnnek, majd visszajönnek.

módosítási javaslat

Mi ez? Miért tölti fel automatikusan a Google ezeket, és honnan szedi össze ezeket az adatokat? Ez nem újdonság, valójában már egy ideje ez folyik. A legrosszabb az egészben, hogy minden alkalommal, amikor eltűnik, újra visszajön.

Manuálisan el kell távolítanod a téves szolgáltatásokat, ha azok nem relevánsak, ezért javaslom, hogy ütemezz be egy feladatot a „GBP szolgáltatások ellenőrzését” a rendszeres Google Cégprofil ellenőrzési listádba. (Vagy bízz meg vele, hogy elvégezzem.)

Hogyan állíthatod meg a Google-t, hogy ne írja felül az általad a Google Cégprofil irányítópultjához hozzáadott információkat más forrásokból származó adatokkal?

Győződj meg arról, hogy az oldal, amelyre a Google Cégprofilodból linkelsz, tartalmazza az összes információt, amit a GBP listázásoddal kapcsolatban szeretnél, olvasható, egyértelműen megfogalmazott szövegben.

AMikor ugyanis a Cégprofilod tartalmát alátámasztja a weboldalad tartalma, akkor sokkal stabilabbak maradnak az adatok is.

Skálázható a GBP Szolgáltatások hozzáadása sok helyszínnel rendelkező vállalkozások számára?

Igen! Lehet.

Ha API-hozzáférésed van a Google Cégprofilhoz, lehetséges „StructuredServiceItems” és „FreeFormServiceItems” hozzáadása az API-n keresztül. További részleteket találhatsz erről a „ServiceList” szekcióban a Google Cégprofil API dokumentációjában.

Hogyan mérhetem a Google Cégprofil Szolgáltatások hozzáadásának sikerét vagy hatását?

Nem tudod… vagy legalábbis nem könnyen. A GBP Insights nem kínál semmilyen adatot kifejezetten a GBP Szolgáltatások tartalmának fogyasztásával kapcsolatban, és mivel nem tartalmaznak lehetőséget a weboldaladhoz való linkelésre, az UTM címkék hozzáadása nem lehetséges.

  • Ha igazán lelkes vagy, lefuttathatsz egy tesztet, ahol egy időszakon át szolgáltatásokat adsz hozzá, és egy egyenértékű időszakon át nem, majd összehasonlíthatod a KPI-kat szolgáltatásokkal és anélkül.

  • Ellenőrizheted, hogy a Google Keresési Konzolban az UTM-paraméterezett URL-jeid több kattintást kaptak-e a szolgáltatások hozzáadása előtt vagy után.

Nyilvánvalóan sok tényező játszik itt szerepet, így meg kell győződnöd arról, hogy a tesztelésed alapos. Vagy egyszerűen csak használd azt az időt a GBP Szolgáltatásaid hozzáadására, és végezz vele; nem árthat!

Mik azok a Google Cégprofil termékek?

Mit mond a Google:

A Termékszerkesztő és a Termékkatalógus

A Termékszerkesztő lehetővé teszi a kiskereskedők számára, hogy kialakítsák a jelenlétüket mobileszközökön és számítógépen, bemutassák termékeiket, valamint erősítsék az ügyfelekkel való interakciókat. Az ügyfelek a vállalkozás adatlapjának Termékek lapján (mobilon) vagy Termékáttekintés moduljában (számítógépen) az üzlet termékeinek jobban megválogatott bemutatóját láthatják.
A Termékszerkesztőn keresztül hozzáadott elemek megjelennek a vállalkozásprofilban a Google Keresés mobil- és számítógépes verziójában is.

Google, A Termék Szerkesztőről & Termék Katalógusról

A Google a Cégprofil Termékek hozzáadásának funkcióját az irányítópultban „Termék Szerkesztése és Termék Katalógusként” nevezi, de a helyi SEO szakemberek leggyakrabban „Google Cégem Termékekről” beszélnek (Mert régen Google Cégem nevet viselte), ami érthető, tekintettel erre a funkcióra a Google Cégprofil irányítópultjában.

A GBP Termékek lehetővé teszik azoknak a vállalkozásoknak, amelyeknek nincs lehetőségük termékfolyamok integrálására a Google Merchant Centeren keresztül, hogy manuálisan adják hozzá termékkészletüket.

A GBP Termékek 2018 óta léteznek, amikor a Termékek (Béta) megjelentek a listázások sok irányítópultjában. Azóta ez a funkcionalitás „kikerült a Bétából” ? (viccelek, mert a GBP állandóan Béta állapotban van) és sok vállalkozás „Termékek”-et fog látni a GBP irányítópultjában.

Hol jelennek meg a Google Cégprofil Termékek?

Amikor a GBP Termékek elindultak, csak mobil eszközökön jelenítették meg őket egy szekcióban; asztali gépen egyáltalán nem volt láthatóságuk. Nem volt olyan mező, ahol linkelhetted volna a termékoldaladat a weboldaladon – csak egy „Hívás” gomb volt hozzáadva a termékek mezőjének tetejére.

Manapság a GBP Termékek nagyszerű láthatósággal rendelkeznek mind asztali, mind mobil eszközökön a vállalkozási profilban és a Google Térképen.

Google Cégprofil termékek asztali

  • A GBP Termékek jó láthatósággal rendelkeznek a mobil vállalkozási profilban is.

  • Asztali gépen a GBP Termékek magasan jelennek meg a vállalkozási profilban, általában az „események” alatt.

  • Rákattinthatsz egy termékre a megtekintéséhez.

  • És rákattinthatsz a „mindet megtekint” lehetőségre az összes termék megtekintéséhez.

 

Milyen típusú vállalkozásoknak van hozzáférésük a Google Cégprofil Termékekhez?

A GBP Termékekhez való hozzáférés egy profil elsődleges kategóriájától függ. Ha észreveszed, hogy a versenytársaidnak van hozzáférésük a GBP Termékekhez, neked pedig nincs, ellenőrizd az ő elsődleges kategóriájukat. Ha ugyanaz az elsődleges kategóriátok, de neked mégsincs hozzáférésed a GBP Termékekhez, ez egy hibából eredhet, amelyet utoljára 2020-ban jelentettek. Ha ez a helyzet, menj a GBP támogatási közösséghez, és kérj segítséget.

Ahogy sok más Google Cégprofil funkcióval, a szálláshelyek vagy a szállodaiparban működő vállalkozások húzták a rövidebbet, és nincs hozzáférésük a GBP Termékekhez. Ez azért van, mert a Google szálloda listázásai nagyon különböznek a standard listázásoktól.

A GBP Termékek szintén nem érhetők el olyan listázásoknál, amelyek elsődleges kategóriája az alkohollal, fegyverekkel, kannabisszal, szerencsejátékkal és felnőtt szórakozással kapcsolatos.

Mi a különbség a „Google Termék Bejegyzések” és a „Google Termékek” között?

2019-ben a Google Termék Bejegyzések még különállóak voltak a GBP Termékektől. Ha hozzáférésed van a GBP Termékekhez, a GBP bejegyzés szekciójában is látni fogod a „termék hozzáadása” lehetőséget. Ez kicsit félrevezető, mivel nem „termék bejegyzést” fogsz hozzáadni, hanem a GBP Termékeket fogod feltölteni. Ha korábban hozzáadtál Google Termék Bejegyzéseket, továbbra is látni fogod ezt a „Termék Bejegyzésekből” címkézett Google Termékek kategóriában.

Összefoglalva: már nincs különbség a kettő között – mindkettő GBP Termékek, csak különböző területekről érhetők el a GBP felületen.

Hogyan adhatom hozzá a GBP Termékeket a Google Cégprofilomhoz?

Sok vállalkozásnak most már van hozzáférése a GBP Termékek funkcióhoz. Ha neked is van, itt látni fogod

  • az asztali GBP irányítópultban

  • vagy az információk fülön.

  • A termékeket a „Bejegyzések” szekción keresztül is hozzá lehet adni:

  • A Google Cégprofil mobilalkalmazásban is hozzáadhatók a „Profil” szekció „Termékek” fülén

A termékek hozzáadásának felülete így néz ki:

termék beállítás

Minden termékhez a következőket kell hozzáadnod:

  • Egy kép (1200 x 900 pixel méretet javaslok)

  • Terméknév (maximum 58 karakter)

  • Egy kategória (válassz egy meglévőt vagy hozz létre egy újat)

  • Termékleírás (maximum 1000 karakter)

Tudtad? Egy GIF-et is feltölthetsz a termék kép szekciójába, ami elég szórakoztatóan nézhet ki.

Amikor hozzáadod a termékeidet, javaslom, hogy úgy gondolj rájuk, mintha egy e-kereskedelmi weboldalt állítanál be. Tegyed fel magadnak ezeket a kérdéseket:

  • Hány terméket fogok hozzáadni?

  • Mely kategóriákban fognak helyet kapni?

  • Mit nevezek el a kategóriáimat?

  • Milyen szöveget kell hozzáadnom, hogy vonzóan írjam le a terméket és ösztönözzem a kattintásokat?

  • Milyen képeket használhatok, amelyek a legcsábítóbb formában mutatják be a terméket?

  • Mit teszek, ha egy termék elfogy?

Azt javaslom, hogy tervezd meg a GBP termékeidet, mielőtt hozzáadod őket, és tarts nyilvántartást arról, mit adsz hozzá és mikor.

Ahogy a GBP Szolgáltatásoknál, itt is javaslom a Google Cégprofil Termékek és Szolgáltatások nyilvántartási lapjának használatát, hogy ezt az összes adatot egy helyen tartsd.

A GBP Termékek skálázhatók sok helyszínnel rendelkező vállalkozások esetében?

A Google ezt mondja a Google Termékekről

A Termék Szerkesztő a kis- és középvállalkozások számára készült. Az összes vállalkozási kategória, néhány kivételével, használhatja a Termék Szerkesztőt termékeik bemutatására a potenciális ügyfelek számára.

Azt is javasolják, hogy a nagyobb láncok adják meg az általuk eladott termékek adatait, és azok elérhetőségét a Helyi készlethirdetéseken keresztül.

Jelenleg nem lehetséges a GBP Termékeket kezelni a GBP API-n keresztül, de láttam nagyobb láncokat, amelyek használják a GBP Termékeket.

Mi mást kell tudnom a GBP Termékekről?

Úgy gondolom, az egyik fő dolog, amire figyelni kell, hogy ezeket manuálisan kell kezelni. Ez nem egy "beállítom és elfelejtem" munka, különösen, ha a URL-ek megváltoznak vagy bármi más változik a termékkel kapcsolatban.

Nem jó élmény, ha rákattintanak egy linkre, és egy 404-es oldalt kapnak, vagy ha rákattintanak egy linkre, és egy másik oldalra irányítják őket 301-es átirányítással. Az átirányítások eltávolíthatják a hivatkozási adatokat, amelyeket a Google Analyticsbe közvetítenek az UTM címkéiden keresztül, szóval ez dupla rossz hír, ha megtörténik.

Ezért a Google Termékek esetében a legjobb, ha csak az "örökzöld" termékeidet sorolod fel - olyan elemeket, amelyek állandóan készleten vannak, és ritkán változnak árban vagy URL helyzetben a weboldaladon.

Ne felejtsd el, hogy a GBP Termékeket szolgáltatásaid bemutatására is használhatod. Ha a vállalkozásod szolgáltatásokat kínál inkább, mint fizikai termékeket, akkor azokat is add hozzá. Használd ki ezt a lehetőséget, hogy a szolgáltatásaidat olyan formátumban sorold fel, amelyek a weboldaladra mutató linkekkel is ellátva vannak, miközben bemutatják az egyedi értékesítési lehetőségeidet.

A vállalkozások körében alacsony a GBP Termékek kihasználtsága, így ha előbb adsz hozzá GBP Termékeket, mint a versenytársaid, vagy jobb termékeket adsz hozzá, mint ők, ez lehet a módja annak, hogy kitűnj a tömegből és megkapd azokat a kattintásokat!

A Google Termékekkel ellentétben a Google Bejegyzések, a GBP Szolgáltatások és a GBP sok más mezője esetében nem használhatsz emojikat a GBP Termékekben, a Google "érvénytelen karaktereknek" minősíti őket!

Hogyan rendezhetem át a kategóriákat és termékeket a GBP Termékekben?

A régi időkben még lehetett mozgatni a kategóriákat fel és le, és megváltoztatni a sorrendet, ahogy megjelennek a vállalkozási profilban.

Azonban ez már nem így van. A vállalkozási profilod elrendezése attól függ, hogy milyen sorrendben adtak hozzá vagy frissítettek egy terméket; a legutóbb frissített termék jelenik meg elsőként, a legutóbbi előtti másodikként, és így tovább.

Ha meg akarod változtatni a termékeid sorrendjét, csak egy kis szerkesztést kell végezned, és a Google megváltoztatja a termékek sorrendjét a vállalkozási profilban.

Hogyan mérhetem a GBP Termékek sikerét?

A GBP Insights szegényes a GBP Termékek megtekintéseinek jelentésében. Jelentést tesz arról, hány ember „látogatja meg a weboldalad”, de ez nem részletes abban az értelemben, hogy nem mondja meg, melyik GBP részből származott a kattintás.

Ezért szeretem a Google Termékek teljesítményét a Google Analyticsben figyelni. Ha teljesen megcímkézed a Google Termékeidet UTM címkékkel, itt láthatod a teljesítményüket, a Kampányok jelentésben.

Az UTM-címkézett termék URL-ek nem regisztrálnak „benyomás” adatokat a Google Search Konzolban, mivel a URL-eket a Google-ben szolgáltatják, így sajnos nem tudod használni a benyomásokat, kattintásokat vagy CTR adatokat az UTM-paraméterezett termék URL-jeidhez.

Ha összecsapna a GBP Termékek és a GBP Szolgáltatások, ki nyerne?

Szerintem a GBP Termékek, kétségkívül.

A GBP Szolgáltatások nem erős ellenfelei a GBP Termékeknek - nem tudsz linkelni a weboldaladra a GBP Szolgáltatásokon keresztül, és jelenleg csak mobil eszközökön jelennek meg.

De, mivel ez „táplálja a gépet” a Google vállalkozás entitásának megértésében, és konverziós tényező lehet, amikor megjelenik megindoklásként vagy ha egy potenciális ügyfél fogyasztja a szolgáltatások tartalmát böngészés közben, akkor egyértelmű döntés hozzáadni, ha van rá időd és erőforrásod.

Ha könnyen hozzáadhatóak a szolgáltatások az egy helyszínes vállalkozásodhoz vagy néhány helyszínes vállalkozásodhoz, akkor hozzáadnám őket. Ha több helyszínes vállalkozási modellről van szó, és a szolgáltatási kínálatod viszonylag konzisztens vagy egységes a helyszíneken keresztül, és így könnyen skálázható, akkor ezeket is hozzáadnám.

Összességében sok esetben a GBP Szolgáltatások inkább „jó, ha vannak”, mint prioritás

Mit tegyél, ha mind a Google Cégprofil Termékekhez, mind a Google Cégprofil Szolgáltatásokhoz hozzáférésed van?

Adj hozzá mindkettőt! Szerintem ez nem okozhat problémát.

Mik a Google Cégprofil Termékek előnyei és hátrányai?

Szerintem a Google Cégprofil Termékek egy hasznos funkció és egy ravasz versenytárs, de vannak dolgok, amiket észben kell tartanod, amikor a Google Cégprofil Termékeket használod.

❌ Lehet, hogy Nincs Hozzáférésed Hozzájuk

Az, hogy hozzáférésed van-e hozzájuk, a fő kategóriádtól függ. Ismerek vállalkozásokat, amelyek megváltoztatták a fő kategóriájukat, hogy hozzáférjenek hozzájuk, de mivel a helyes fő kategória rangsorolási tényezőnek tekinthető, és a Google Cégprofil Termékek valószínűleg csak konverziós tényező, személy szerint azt gondolom, hogy a helyes fő kategória fontosabb, mint a Google Cégprofil Termékek megléte.

✅ Versenytársaid Valószínűleg Nem Használják Őket

Jelenleg kevés vállalkozás használja a Google Cégprofil Termékeket. Légy az élen, add hozzá a termékeidet, és tűnj ki a tömegből, amíg még lehet.

✅ Használhatod Őket Szolgáltatások Hozzáadására

Ha olyan típusú vállalkozás vagy, amely nem értékesít kézzelfogható 'termékeket', hanem szolgáltatásokat nyújt, akkor is használhatod a Google Cégprofil Termékek felületét a szolgáltatásaid, az egyedi értékesítési pontjaid vagy valami más bemutatására!

De természetesen ne vidd túlzásba - nem akarjuk, hogy a Google elvegye a játékainkat!

✅❌ Több Helyszínes Vállalkozások Használhatják Őket (De Nem Skálázódnak)

Ha több helyszínes vállalkozás vagy, vagy több helyszínes vállalkozásokkal dolgozol, az API hozzáférés hiánya nehezebbé teszi a Google Cégprofil Termékek bevezetését, és így ajánlását is. A Google maga is állította, hogy a Termékek Szerkesztőn keresztül hozzáadott Google Cégprofil termékek nem nagyobb láncok számára készültek. Az ilyen láncoknak Helyi Készlet Hirdetéseket kellene használniuk a termékek SERP-be és a Google Térképekbe történő bevezetésére, és a Google 2020 körül kezdte el mozgatni a nagy márkák kereskedői lehetőségeit a Google Cégprofil termékekbe.

Ha több helyszínes vállalkozás vagy (és nem használod már a Merchant Centert, vagy a termékeid nem kompatibilisek a Kereskedői Központtal, vagy szolgáltatás-alapú több helyszínes vállalkozás vagy, amelynek nincsenek termékei se), talán ki tudnád próbálni a Google Cégprofil Termékeket néhány forgalmas helyszínen, hogy megnézd, vajon növelik-e a bevételeket és a konverziókat?

Ha igen, és a befektetés megtérülése elég hiteles ahhoz, hogy több helyszínen is bevezesd a Google Cégprofil Termékeket, akkor megteheted.

✅ Mérheted a Hatásukat a Google Analyticsben

Azoknak a vállalkozásoknak, amelyekkel dolgozom, a Google Cégprofil termékei egyértelmű konverziós tényezők. Releváns, minősített forgalmat hajtanak ügyfeleim weboldalaira, és ezt UTM címkékkel és a Google Analytics-szel tudom igazolni.

A Google Analyticsben ügyfeleim minden e-kereskedelmi bevételt vagy más helyszíni konverziót vissza tudnak vezetni az UTM-címkézett Google Cégprofil termék URL-ekről érkező kattintásokhoz.

Összefoglalva

Tehát ennyi volt egyelőre. Megvizsgáltuk a Google Cégprofil Termékeket és Szolgáltatásokat, hogy mik azok, hol jelennek meg, hogyan használhatók, és mindegyik előnyeit és hátrányait.

 

 

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport