Cégprofil kategóriák kiválasztása

Cégprofil kategóriák kiválasztása

Hogyan válasszuk ki a helyes Google Cégprofil kategóriákat? A megfelelő elsődleges és másodlagos Google Cégprofil (korábban Google Cégem) kategóriák kiválasztása erősítheti a helyi keresési rangsorolásodat. De számos kategória közül választhatunk, és új kategóriák folyamatosan kerülnek hozzáadásra, míg a régieket eltávolítják, ezért ez a folyamat nem olyan egyszerű, mint elsőre látszik.

A Google Cégprofil jelei nagy részét képezik a Google helyi keresési algoritmusának, és ha tovább bontjuk ezt, világossá válik, hogy a listázás kategóriaválasztása elsődleges jelentőségű. A kategória mező sokat mond a Google-nek vállalkozásodról és arról, mit csinál, ami segíthet abban, hogy vállalkozásod információit felületre hozza a releváns helyi keresésekhez.

Mik is a Google Cégprofil kategóriák?

A GBP vállalkozási kategóriák a Google-nek és a keresési felhasználóknak elmondják, milyen típusú vállalkozás vagy, például fogorvos, áruház, szabadalmi ügyvéd, pénzügyi bróker, hal spa, állatvigyázó, temetkezési vállalkozó, autóbontó, fodrászat vagy ingatlaniroda.

Hány kategória lehet a Google Cégprofilon?

Természetesen nem minden vállalkozás illeszkedik szorosan egy kategóriába. Lehetnek más kategóriák is, amelyek leírják az általad kínált termékeket vagy szolgáltatásokat. Ha például zöldségbolt vagy, de kis delikát vagy kávézó is van a helyszínen, akkor azt szeretnéd, ha ezek a további vállalkozási rések tükröződnének a Google Cégprofil profilodon.

A Google Cégprofil lehetővé teszi egy elsődleges kategória és legfeljebb kilenc másodlagos kategória kiválasztását. Nem kell mind a kilenc másodlagos kategóriát kitöltened, csak azt válaszd ki, ami a leginkább megfelel vállalkozásodnak.

Hogyan adhatok hozzá kategóriákat a Google Cégprofilomhoz?

A kategóriák hozzáadása nagyon egyszerű. Miután bejelentkeztél a Google Vállalkozásba és megtekintetted a listázásodat, látni fogsz egy navigációs menüt, ahol kezelheted a Google Cégprofil különböző funkcióit. Kattints a 'Profil szerkesztése' gombra, hogy megjelenjen a vállalkozásod információja.

Ezután megjelenik a Vállalkozási információ. Itt látni fogsz egy olyan szakaszt, amely 'Vállalkozási kategória' néven szerepel. Ha ráviszed az egeret erre a szakaszra, arra leszel felszólítva, hogy szerkeszd. Kattints a ceruza ikonra, hogy megnyisd a kategória eszközt és kezdd el a gépelést. Ahogy gépelsz, a Google felhoz elérhető kategóriákat a választáshoz. Kattints arra, amelyik a legjobban leírja vállalkozásodat.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Hogyan találom meg a Google Cégprofil kategóriámat?

Ha ellenőrizni szeretnéd, melyik Google Cégprofil kategóriát választottad a listázásodhoz, jelentkezz be a Google Cégprofilba és válaszd ki az 'Info' lehetőséget a bal oldali menüsorból. Látni fogod a kategóriáidat a vállalkozás neve alatt.

Hány kategória van a GBP-ben?

Körülbelül 4000 GBP vállalkozási kategória létezik, bár ezek folyamatosan változnak. A Google nem biztosít teljes listát, de itt megtalálható egy lebontás.

Mire figyeljünk, amikor Google Cégprofil kategóriát választunk?

Annak biztosítása, hogy vállalkozásodhoz választott elsődleges kategória a legjobb lehetséges választás a vállalkozásod termékei, szolgáltatásai és/vagy céljai alapján, nagy különbséget jelenthet, amikor próbálsz javítani a kategóriával kapcsolatos keresési láthatóságon.

Sokan azt mondják, hogy ez nyilvánvaló - csak válassza ki, ami Ön, ugye? Sajnos néhány esetben ez bonyolultabb. Az egy helyszíni vállalkozásoknak szűk fókusszal (pl. válóperes ügyvéd) egyszerűen csak "válóperes ügyvédet" választhatnak.

De mi van, ha az egy helyszíni válóperes ügyvédnek több ügyvédje van egy helyszínen, és minden ügyvédnek saját Google Cégprofil listázása van?

A gyakorlati és gyakorlói listák engedélyezettek a Google Cégprofil Felhasználási Feltételei alapján, de csak bizonyos függőlegesekben. Ez bonyolultabb problémát vet fel. Hogyan válasszuk ki az elsődleges és másodlagos kategóriát anélkül, hogy loptunk vagy versenyt teremtenénk a saját alkalmazottaid (ügyvédek) és vállalkozásod (gyakorlat) között?

Ez tovább bonyolódik, amikor az egy helyszíni vállalkozásnak nincs szűk fókusza (például HVAC, vízvezeték-szerelés, vízkezelés és visszafolyás-tesztelés).

Tehát hogyan válasszuk ki az elsődleges Google Cégprofil kategóriát egy olyan vállalkozáshoz, amely több kategóriát is lefedhet?

Számos különböző lehetőség van a legjobb GBP kategória kiválasztására.

Egy helyszíni vállalkozás szűk fókusszal (mint a fent említett válóperes ügyvéd)

Ez egészen egyszerű. Az elsődleges GBP kategóriának "válóperes ügyvéd" kell lennie. Használhatja a többi lehetőséget másodlagos kategóriaként, de az elsődleges kategóriának a legspecifikusabb kategóriának kell lennie, amely válaszol a kérdésre: "Ez a személy (egy) ___________."

Egy helyszíni vállalkozás széles fókusszal (vízvezeték-szerelés, vízlágyító telepítő)

Amikor nem ilyen egyszerű, jó ökölszabály a prioritások szerinti választás. Kérdezze meg magától, mi a legfontosabb előre?

Gyakorlat/gyakorló vagy ügynök/ügynökség listázás (ingatlan iroda vs ingatlanügynök, vagy fogászati klinika vs fogorvos)

Bizonyos esetekben, amikor a vállalkozás alkalmazottjának saját kijelölése és ügyfélköre van, mind a vállalkozásnak, mind az "alkalmazottnak" lehet Google Cégprofil listázása. Ezt "gyakorlat/gyakorló" vagy "ügynökség/ügynök" kapcsolatoknak nevezik.

A cég listázása lehet "ügyvédi iroda" vagy "válóperes ügyvéd" kategóriájú. A cég ügyvédei lehetnek "ügyvédek", "családi jogi ügyvédek" vagy "válóperes ügyvédek".

A gyakorlat és a gyakorló listázásának megjelenítése egy kategóriában egy helyi lekérdezésben, egy kis piacon, bónusz lehet.

Függően a piac versenyképességétől és versenytársaid közelségétől, ha mind a gyakorlat, mind a gyakorló ugyanazt a kategóriát használja, ez is összezavarhatja a vizeket. Tesztelje ezt különböző Google Cégprofil kategóriák használatával a listázásaihoz, vagy használja ugyanazokat a kategóriákat minden listázásra.

Ha több Google Cégprofil kategóriát szeretne lefedni, a "cég" lehet "válóperes ügyvéd", és az egyéni gyakorló(k) is lehetnek "ügyvédek". Ki is választhatja a legkiemelkedőbb listázást (azt, amelyik már jól rangsorol, több véleménnyel) és adhat egy gyakorlónak a "válóperes ügyvéd" kategóriát, ha a cég gyengébb profillal rendelkezik, mint az ügyvéd.

 

Több helyszíni vállalkozások a fenti forgatókönyvekben

A legtöbb esetben egy vállalkozás több téglából és habarcsból készült helyszínének nem kell aggódnia a versenyző listázások miatt. Azonban vannak olyan esetek, amikor ezek a helyszínek földrajzilag egymáshoz közel vannak, és ezek a listázások versenyezhetnek, ha ugyanabba a kategóriába tartoznak.

Példa lehet egy fogorvosi rendelő, melynek néhány helyszíne ugyanabban a városban van, vagy egy szomszédos iroda/szoba, amelyben a fogászati higiénikusok vagy fogszabályzó szakemberek dolgoznak.

Elméletileg jogosultak lehetnek saját GBP listázásra, de biztosnak kell lennie abban, hogy a választott kategória összhangban áll azzal, amit abban a helyszínen végeznek.

Hogyan válasszuk ki a kategóriát ezekhez a helyszínekhez? Ismét, minél specifikusabb lehet, annál jobb, de előnyt élvezhet az elsődleges Google Cégprofil kategóriák szétszórásával is. Érdemes kipróbálni a különböző lehetőségeket, amíg meg nem találja a helyes kombinációt a keresési láthatóság és a minőségibb forgalom között.

Hogyan válasszuk ki a másodlagos Google Cégprofil kategóriákat

Bár az elsődleges kategória a legfontosabb választás, a másodlagos kategóriák is fontosak a rangsoroláshoz és a relevanciához. Ne csak válasszon egy elsődlegest és hagyja a többit üresen. Ehelyett adja hozzá azokat a "elutasított" lehetőségeket az elsődleges kategória kijelöléséhez másodlagos kategóriaként. Ha például "Válóperes Ügyvéd"-et választ az elsődlegesnek, válassza a "Családi Jogi Ügyvéd", "Ügyvéd" és "Ügyvédi Iroda" lehetőségeket másodlagos Google Cégprofil kategóriáknak.

Foglalkozás az évszakossággal

Amikor az évszakok változnak, néha a vállalkozás fókusza is változik. Egy HVAC szerelő például a legtöbb munkáját nyáron végezheti a klímaberendezéseken, és télen a kazánokon.

Az elsődleges kategória váltása a vállalkozás évszakosságának megfelelően jó szokás. Ha valaki keres egy kazánjavítót, nem akarja látni az "a/c javítás" kategóriát a 3-as csomagban, a Helyi Csomagban vagy a Laps listázásban, mert nem frissítette a kategória kiválasztását.

Az új kategória kiválasztásának elmulasztása csökkenti a relevanciát sok helyi keresésben az év másik felében, amikor a vállalkozás fókusza változik.

Ne feledkezzen meg a tesztelésről

A helyes GBP vállalkozási kategóriák kiválasztása kísérleti hiba lehet, különösen akkor, ha több helyszín vagy gyakorlat és gyakorló listázások kezelése bonyolultságot okoz. Ha ez vonatkozik helyi vállalkozására, ne becsülje alá a tesztelés fontosságát. Próbáljon meg különböző kategória kiválasztásokat, hogy megtalálja azt az opciót, ami Önnek a legjobban működik.

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport