Google Cégprofil fotók kezelése útmutató

Google Cégprofil fotók kezelése

Az első benyomások számítanak, és ez az online világban is ugyanúgy igaz, mint a valóságban. Így van ez a Google Cégprofil fotóknál is.

Az internetezők alapvetően vizuális lények, az emberi agy felületének körülbelül 50%-a a vizuális információ feldolgozására van fenntartva. A képek és vizuális elemek sokkal erőteljesebbek és könnyebben érthetők, mint a pusztán szöveges információ, emellett könnyebben emlékezhetünk is rájuk. Az e mögötti adatokat itt találhatod.

  1. Google iránymutatásai a képekhez
  2. Felhasználók által feltöltött képek
  3. Miért akarnám, hogy egy felhasználó képeket adjon hozzá?
  4. Hogyan ösztönözhetjük a felhasználókat, hogy képeket adjanak hozzá a helyszínünkhöz?
  5. Segíts az ügyfeleknek a "legjobb" fotók elkészítésében
  6. Egyszerűen kérd meg!
  7. Hogyan távolítsuk el a felhasználók által generált képeket
  8. Hol jelennek meg a fényképek?
  9. Milyen képeket kell hozzáadni a vállalkozásnak?
  10. Mekkora méretűnek kell lennie a Google Cégprofil képeinek?
    1. Ajánlott arány

Tekintettel az emberi hajlamra, hogy vizuális formában alakítanak ki benyomásokat és vesznek magukhoz információt, a képek rendkívül befolyásosak és kulcsfontosságúak, hogy az üzleted jól nézzen ki az interneten.

Vállalkozásként és egyéneként mindannyian nagyon hozzászoktunk ahhoz, hogy válogassuk a weboldalunkon és a közösségi média csatornáinkon megjelenő képeket aszerint, mit gondolunk, hogy ezek mit mondanak rólunk szakmailag és személyesen.

De mi a helyzet a Google Cégprofiljainkkal (korábban Google Cégem néven ismert)? Ha csak a véleményekre és a helyi keresési pozícióra gondolsz, lehet, hogy elhanyagoltad, hogy szigorúan szabályozd a Cégprofilod képeit.

Kérd meg magadtól, például, hogyan használják a meglévő és potenciális ügyfeleid a képeket, hogy véleményt alkossanak az üzletedről? És ez segíti őket abban, hogy az általad nyújtott szolgáltatások mellett döntsenek, vagy az egyik versenytársad mellett?

A Google egészen világos a képek GBP-beli fontosságát illetően, és azt mondja nekünk:

„A képekkel rendelkező vállalkozások nagyobb valószínűséggel kapnak kéréseket az útvonaltervezéshez az adott helyszínre, valamint kattintásokat a weboldalaikra, mint azok, amelyeknek nincsenek képei.”

A Google egyre vizuálisabb abban, ahogyan az AI-t használja a képek tartalmának ‘megértéséhez’ (további információt a vizuális keresésről itt találsz).

Ahhoz, hogy ki tudd használni a nagyszerű képek által nyújtott lehetőséget, meg kell értened, milyen lehetőségek léteznek képek hozzáadására a GBP-hez, kik adhatják hozzá őket, hogyan lehet hozzáadni őket, és milyen típusú képek a legjobbak.

Kezdjük el!

Google iránymutatásai a képekhez

Mindig jó, ha közvetlenül az elsődleges forráshoz fordulunk, hogy megértsük a Google szolgáltatási feltételeit a GBP-ben megjelenő képekkel kapcsolatban.

Jelenleg ez a központi elérhetősége a Google Cégprofilokban szereplő képek anyagához.

Ajánlom, hogy olvasd el az összes cikket ebben a szakaszban – de néhány a legfontosabb iránymutatások közül a képek számára a következők:

  • Képernyőképek, stock fotók, GIF-ek, más kézzel készített képek vagy más felek által készített képek nem tölthetők fel.

  • A relevánsnak tekintett fotóknak vagy videóknak az adott helyszínen kell készülniük a felhasználók által.

  • Ha a tartalom fő témája nem releváns az adott helyszín számára, azt eltávolíthatják.

  • Stilisztikai beállítások (például alkalmazott szűrők) elfogadhatóak, feltéve, hogy ezek a stilisztikai változások minimálisak, és nincsenek hozzáadva olyan elemek, mint a keretek, szöveg, kollázsok stb.

  • Olyan tartalom, ami megnehezíti mások számára, hogy megértsék a megosztott környezetet, elutasítható. Ilyen például a túlságosan sötét vagy elmosódott képek, jelentősen elforgatott kompozíciók, és olyan képek, amelyek szűrőkkel drasztikusan megváltoztatják a hely ábrázolását.

  • A képeknek elegendő felbontásúnak kell lenniük. A pontos követelmények típustól és feltöltési ponttól függően változhatnak.

  • A 360°-os fotóknál a rávetített tartalomnak korlátozottnak kell lennie az égi vagy földi pólusra (az equirectangular kép tetejére vagy aljára), de mindkettőben nem lehet jelen.

  • A hagyományos digitális fotóknál és videóknál a rávetített tartalom nem foglalhatja el a kép vagy a videó több mint 10%-át, és csak egyetlen szélén lehet.

  • A rávetített szövegnek vagy grafikáknak relevánsnak kell lenniük.

  • A figyelmet elterelő rávetített szöveg vagy grafika nem megengedett.

Tartsd ezeket szem előtt – ezek az iránymutatások, amelyeket használhatsz, ha eltávolíttatni szeretnél felhasználói képeket, és természetesen ezek az iránymutatások azok, amelyeket be kell tartanod, amikor saját képeidet töltöd fel.

Kérjük, vedd figyelembe: Az ismétlődő fotók feltöltése a Google Cégprofilodra arra vezethet, hogy a Google spamként kezeli a Cégprofilod, ezért ezt minden áron kerülni kell. További információkat arról, mit kerülj, a Google 'Cégprofil bejegyzések tartalompolitikája' című részében olvashatsz.

Remélem, hogy ez a fordítás segített megérteni a Google Cégprofil képekkel kapcsolatos best practice-ét és irányelveit. Ha további kérdéseid vannak, nyugodtan tedd fel!

Felhasználók által feltöltött képek

A felhasználók is tölthetnek fel képeket a céged profiljára (*gulp*)! Ismét, a Google nagyon egyértelmű az irányelveket illetően, ami a következőket tartalmazza:

A hozzájárulásoknak valós élményeken és információkon kell alapulniuk.
Szándékosan hamis tartalom, másolt vagy lopott fotók, témán kívüli értékelések, rágalmazó nyelvezet, személyes támadások és felesleges vagy helytelen tartalom mind megsértik a szabályzatunkat.

A Google-nak elég hosszú listája van a tiltott és korlátozott tartalmakról, így érdemes alaposan elolvasni, hogy a hozzáadott képek megfeleljenek ezeknek az irányelveknek, és a felhasználók által hozzáadott képek is ugyanezt tegyék.

A Google számos közzétételi korlátozást adott hozzá 2023 januárjában. Ha megtalálja, hogy egy felhasználó folyamatosan megsértette az irányelveit, korlátozhatja vagy felfüggesztheti a felhasználók által generált tartalmat (UGC) az adott Google Cégprofilhoz. Az UGC korlátozásokról itt található teljes információ.

A vállalkozásoknak tudniuk kell, hogy nem teljes mértékben ellenőrzik képeiket a Google Cégprofilon – néha még egy felhasználói fotó is felhasználható borítóképként, ha a vállalkozás nem kezeli és monitorozza aktívan profilját.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Miért akarnám, hogy egy felhasználó képeket adjon hozzá?

Kezdjük a Google-lel. A Google azt szeretné, ha a felhasználók képeket adnának hozzá, és azt szeretné, ha a vállalkozások bátorítanák a felhasználókat képek hozzáadására. Honnan tudjuk ezt? Azért tudjuk, mert a Google e-mailekkel és telefonos értesítésekkel sarkall minket erre.

Példa egy e-mailre a Google-tól, amely figyelmezteti a vállalkozást, hogy új képek kerültek felhasználók által.

A Google helyi útmutató programja ösztönzi a fotók feltöltését a Google Térképekre.

Feltételezem, hogy a Google a fotófeltöltések bátorításával próbálja az embereket a termék(ei) használatában tartani és gazdagabb élményt nyújtani azoknak, akik a Google platformjait használják, mint például a keresést és a térképeket.

Mint vállalkozások, hozzászoktunk ahhoz, hogy mind a Google-t, mind ügyfeleinket és leendő ügyfeleinket boldoggá tegyük.

Tehát ebben az esetben, ha bátorítjuk a felhasználókat, hogy képeket adjanak hozzá a helyszínünkhöz, a helyszínünkön, azt a Google egyértelműen pozitív jelzésként értelmezheti. Ráadásul több képünk lesz, amit az ügyfelek és leendő ügyfelek böngészhetnek, remélhetőleg arra ösztönözve őket, hogy az elérhető alternatívák helyett minket válasszanak. Mi nem tetszene ebben? (Spoiler: sok minden, de erre még visszatérünk).

Hogyan ösztönözhetjük a felhasználókat, hogy képeket adjanak hozzá a helyszínünkhöz?

Természetesen, néhány típusú helyszín könnyebb lesz, mint mások, és a felhasználók által feltöltött képek ösztönzése nem minden egyes piaci szegmensben vagy vertikális vetületében lesz életképes.

Íme néhány ötlet a fotókhoz:

{hamarosan}

Amikor csak lehet, építsd be a fotózás lehetőségét a szolgáltatásokba:

{hamarosan}

 

Segíts az ügyfeleknek a "legjobb" fotók elkészítésében

Igen, a szelfik valóság és az emberek hozzászoktak azok elkészítéséhez – de képzeld el, hogy egy bárban vagy étteremben dolgozol, és látod, hogy egy család vagy egy ünneplő csoport van, és az egyiknek ki kell maradnia a képekből, mert *valakinek* le kell kattintania? Miért ne ajánlanád a segítséged, és segítenél nekik a tökéletes kép elkészítésében?

Ha olyan szolgáltatást kínálsz, ahol az élmény képekkel való dokumentálása fontos része az ajánlatnak – mert lehet, hogy ez egy "egyszer az életben" élmény (gondoljunk például fehér vizű evezésre, szörfleckékre, vagy egy esküvőre) – akkor érdemes lehet egy dedikált fotóst is alkalmazni, aki képeket készít az ügyfeleidről.

Egyszerűen kérd meg!

A legegyszerűbb taktikák gyakran feledésbe merülnek. Egyszerűen azzal, hogy megkérdezed az ügyfeleidet, legyen az plakátok vagy szórólapok formájában a helyszínen, digitálisan e-mailben, vagy akár szemtől szemben (hűha), már jó úton jársz, hogy ösztönözd a képfeltöltéseket.

 

Hogyan távolítsuk el a felhasználók által generált képeket

Örülünk, ha elégedett és aktív ügyfeleink fényképeket töltenek fel, de a felhasználók által generált tartalom is lehet rossz minőségű vagy teljesen alkalmatlan.

Ha egy felhasználó fotót ad hozzá a „fotó frissítés” funkcióval a Google Térképen, az közvetlenül megjelenik a cégprofilban.

Ha egy felhasználó által feltöltött kép valamilyen módon ellentétes a Google felhasználói képekre vonatkozó szolgáltatási feltételeivel, akkor a vállalkozás jelezheti:

kép jelentése

Ezután legyen egyértelmű, hogy miért jelentetted be a képet.

Miután elküldted a jelentést, a Google elvileg eltávolítja azt. Ha nem, kapcsolatba kell lépnie a GBP (Google Cégprofil) támogatással.

Ellenőrizheted a felhasználók által feltöltött képeket a Cégprofil felületén, válaszd ki a „fényképek” lehetőséget, majd válassza böngéssz a képek között.

Hol jelennek meg a fényképek?

A vállalkozások által feltöltött és a felhasználók által készített képek több helyen is megjelenhetnek (különböző eszközökön), többek között:

  • A Google Cégprofilodban a keresési eredmények oldalán (SERP) (logó, profilkép, termékfotók, posztfotók, felhasználói frissítések)

  • A térképcsomagban

  • A Google Térképen (asztali gépen és alkalmazásban)

Milyen képeket kell hozzáadni a vállalkozásnak?

Ez a rész 2023-ra kissé megváltozott, megszűntek a képek kategóriái, ám a régi kategóriák jól mutatják milyen képeket célszerű feltöltenünk.

A Google nagyszerű útmutatóval rendelkezik arról, hogy milyen típusú vállalkozásspecifikus fotókat lehet és kell feltölteni a cégprofilba. Ezek a következők:

  • Külső fényképek

  • Belső fényképek

  • Termékfotók

  • Munka közbeni fotók

  • Étel- és italfotók

  • Közös területek

  • Szobák

  • Csapatfotók

Az útmutatóban a Google azt javasolja, hogy legalább 3 képet tölts fel mindegyik típusból, és tippeket is ad arra vonatkozóan, hogy miért és hogyan ajánlott ezeket a típusokat használni. Ha még nem olvastad el ezt az útmutatót, akkor most tedd meg!

A vállalkozások 360 fokos fotókat és videókat is hozzáadhatnak – a videóknak meg kell felelniük a Google videós irányelveinek, a 360 fokos fotóknak pedig ezeknek az irányelveknek.

A Google Cégprofil képeinek kiválasztása nehéz lehet, mert a legjobb formában szeretnéd bemutatni a márkádat. Kerüld azokat a képeket, amelyek túl professzionálisak és túlságosan csillogóak, mert ezek valójában taszítóak lehetnek és csökkenthetik a márka megbízhatóságát.

Ehelyett koncentrálj olyan képekre, amelyek profik, de mégis közvetlenek, realisztikusak, de nem beállítottak. Például egy mosolygós csapatfotó jó alternatíva lehet egy LinkedIn-stílusú, nyakkendős portréval. Egy kis gyakorlással és a megfelelő világítással és kellékekkel képes leszel jó minőségű képeket készíteni házon belül, túl nagy költségek nélkül.

Mekkora méretűnek kell lennie a Google Cégprofil képeinek?

Ha idáig eljutottál, biztosan sok időt, energiát és talán még pénzt is áldoztál arra, hogy megfelelő képeket találj vagy készíts. Az utolsó dolog, amit szeretnél, hogy ezek az erőfeszítések kárba vesszenek, mert rosszul méretezett képeket töltesz fel. Ha ezt elrontod, a képek torzulhatnak, túl nagyok vagy túl kicsik lehetnek, rossz lehet a felbontásuk, vagy túl nagy méretűek lehetnek. Ha rossz méretű vagy felbontású képeket indítasz, sok időt tölthetsz a képek feltöltésével, szerkesztésével, törlésével és újrafeltöltésével, hogy jól nézzenek ki.

Tehát, mekkorának kell lenniük?

Ajánlott arány

A Google 1:1 arányt ajánl, ahol a kép szélessége és magassága egyenlő.
Ajánlott képméret: Ideális esetben a képeknek 720 px magasnak és 720 px szélesnek kell lenniük. Ezzel a mérettel optimális lesz a kép megjelenése minden eszköztípuson.
Minimális képméret: A Google minimális méretkorlátja 250 px magas és 250 px széles.
Fájlformátum: A Google Cégprofil elfogadja a JPEG és PNG fájltípusokat is. Mielőtt feltöltenéd, ebben a két formátumban kell mentened a képeidet.

Mit jelent ez a Google Posztok esetében? A Google 720px x 720px méretet ajánl a Google Posztokhoz. Az általam általában feltöltött termékképek mérete 1200px x 900 px. Érdemes megjegyezni, hogy a Google Termékek képeinek meg kell felelniük a Google Shopping hirdetési irányelveinek – ha problémád van a termékek jóváhagyásával a Google Cégprofilban, az lehet, mert a termékképek nem felelnek meg.

Ha problémád van a termékek jóváhagyásával a Google Cégprofilban, az lehet, mert a termékképek nem felelnek meg a Google Shopping hirdetési irányelveinek. Ha ez a helyzet, érdemes áttekinteni és szükség esetén módosítani a képeidet, hogy megfeleljenek ezeknek az irányelveknek.

Összességében a képek kiválasztása és feltöltése a Google Cégprofilodba nem csak technikai kérdés, hanem a márkaépítés szerves része is. Megfelelő méretű, jó minőségű és autentikus képekkel nem csak a Google, hanem a potenciális ügyfelek szemében is növelheted a profilod értékét.

 

 

 

Lokális Facebook csoport

Lokális marketing facebook csoport