Google Cégprofil konverziós tényezők

Google Cégprofil konverziós tényezők

Miért választják az emberek a szolgáltatásodat, miután megtekintették a Google Üzleti Profilodat?

Sok lehetséges ok van erre. Nézzük meg az összes Google Cégprofil funkciót, amely befolyásolhatja a Google Üzleti Profilok konverziós arányait. Minden olyan dolog, amit figyelembe szeretnél venni, ha Google Üzleti Profil Auditot végzel.

A vélemény tényezők

Egyértelmű, hogy a Google Cégprofil értékelések hatással vannak a konverziós arányokra.

Értékelések száma

Ha egy olyan listát néztél meg, amelynek csak egy értékelése volt, és az öt csillag volt, megbíznál benne?

Vagy több értékelést szeretnél látni, hogy tudjad, az összesített értékelési besorolás pontos-e?

Ezért az értékelések száma befolyásolhatja a konverziós arányokat.

Gyűjts minél több értékelést, hogy a felhasználók tudják, megbízhatnak az összesített besorolásodban.

Értékelési átlag

Ahogyan azt már említettük, az összesített besorolásod rendkívül fontos.

Megbízható, pozitív értékelések biztosan konvertálnak!

Negatív értékelések sem feltétlenül rosszak, feltéve, hogy nem sok van belőlük.

Egy Uberall által végzett tanulmány szerint "Vannak üzleti értékelési optimális pontok. Azok a helyszínek, amelyek 3,5-ről 3,7-re javítják a Google Cégprofil csillagbesorolásukat, jelentős növekedést láthatnak a konverziókban."

Vásárlói konverziós arány

Válaszolni az értékelésekre

A pozitív értékelésekre adott válasz növelheti a konverziós arányokat.

De a negatív értékelésekre adott válasz is. Ez azért van, mert a felhasználók láthatják, hogyan kezeled udvariasan az elégedetlen ügyfeleket, és lehetőséget ad arra, hogy megmutasd nekik a karakteredet.

A fent említett Uberall tanulmány ezt mondta az értékelésekre adott válaszokról:

"Továbbá, azok az vállalati helyszínek, amelyek legalább az értékelések 32%-ára válaszolnak, 80%-kal magasabb konverziós arányokat értek el, mint a kkv-k és a közvetlen versenytársaik, amelyek az értékelések 10%-ára válaszoltak."
 
És egy 2018-as tanulmány kimutatta, hogy a pozitív és negatív értékelésekre adott válaszok jobb rangsorolást eredményeztek.
 
"És talán meglepő módon azt is megállapítottuk, hogy amikor a vezetők pozitív értékelésekre válaszolnak, ugyanazok a előnyök, mint amikor negatív értékelésekre válaszolnak."
 
Íme néhány további nagyon fontos statisztika a BrightLocal Fogyasztói Értékelési Felméréséből:
 
  • Egyre több fogyasztó olvas online értékeléseket. 2021-ben a 77% "mindig" vagy "rendszeresen" olvasta azokat, amikor helyi vállalkozásokat keresett (2020-ban ez az arány 60% volt).

  • A fogyasztók 89%-a "nagyon" vagy "eléggé" valószínűleg használná azt a vállalkozást, amely válaszol az összes online értékelésére.

  • 57% azt mondja, hogy "nem túl" vagy "egyáltalán nem" valószínű, hogy olyan vállalkozást használnának, amely egyáltalán nem válaszol az értékelésekre.

 

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Friss vélemények

Mi van, ha a listádon hónapok óta nem hagytak hátra véleményeket? A felhasználók azt gondolják, hogy megszűntél? Vagy hogy nincsenek vásárlóid?

Ez egy piros zászló a felhasználók számára, és rontja az átalakítási arányokat.

Kulcsszavak a termékben vagy szolgáltatásban a véleményeken belül

Mi a helyzet azzal, ha a véleményeidben említésre kerül a termék vagy szolgáltatás? Személyes tapasztalataimból mondom, hogy ez segít a felhasználóknak a döntésben.

Engedjétek meg, hogy egy személyes történetet meséljek el:

Egy nap jó szemöldökgyantázó szakembert kerestem a közelemben. Úgy döntöttem, hogy a Google Térképen nézek szét, és több nappali spát és stúdiót találtam, amelyek gyantázást kínálnak sok más szolgáltatás mellett.

Egy "Google Cégprofil" listázásban kereshetsz a vélemények között kulcsszavak alapján. Úgy döntöttem, hogy a "szemöldök" kulcsszót keresem, hogy lássam, milyen nevek jelennek meg ezzel a kifejezéssel kapcsolatban. Elolvastam a véleményeket, és találtam egy nevet, amely többször is felbukkant, és lefoglaltam egy időpontot az adott szakemberhez.

Ez egy valós életből vett példa arra, hogy a kulcsszavak a véleményekben hogyan segíthetik az átalakításokat.

A Cégprofil teljessége

Nyilvánvaló, hogy minél teljesebb a Google cégprofil listázás, annál több információ áll a felhasználók rendelkezésére ahhoz, hogy eldöntsék, felkeresnek-e vagy vásárolnak-e tőled.

Fontos, hogy minden lehetséges mezőt kitölts a Google cégprofilodban, mert ez segíthet a felhasználóknak a döntésben.

Cégnév

Ez egy érdekes téma. Határozottan hiszek abban, hogy a cégnév segít a konverziókban, de hogyan?

Kulcsszó a termék/szolgáltatás vagy a helyszín szerint a Google cégprofil címében

Ha például padlóüzletet keresnél a környékeden a Google Térképen, rákattintanál a "Gipszjakab"-ra vagy a "Konyha, Fürdőszoba & Padló Áruház"-ra?

Az egyik név gyakorlatilag semmit nem mond, míg a másik elmagyarázza, mit kínálnak.

Ez egy példa arra, hogy a cégnév hogyan befolyásolhatja a konverziós arányokat.

kulcsszó a cégnévben

Győződj meg róla, hogy a teljes cégnévet használod, különösen, ha az kulcsszavakat tartalmaz.

Néhány vállalkozás már rendelkezik kulcsszó-barát cégnévvel. Tudniuk kell, hogy a teljes cégnév megadása egy Google cégprofil listázásban a jó eljárás, nem pedig a rövidített név használata.

Tisztázzuk viszont, hogy nem javaslom a kulcsszó-zsúfolást a Google cégprofil nevedben.

Nyitvatartási idő

Ha a felhasználók nem biztosak abban, hogy nyitva vagytok-e, azt gondolják, hogy zárva vagytok? Elmennek a vállalkozás helyszínére? Hívnak? Lehet, hogy nem.

Láthatod, hogy az alábbi listázások közül az egyik azt mondja, hogy "Most nyitva", a másik pedig nem?

A Google ezt egyértelműen kiemeli a felhasználók számára.

Google cégprofil nyitvatartási idő példa

A vállalkozás nyitvatartási idejének hozzáadásával a felhasználók biztosak lehetnek abban, hogy nyitva vagy és hogy felkereshetnek vagy kapcsolatba léphetnek veled.

Csak a vállalkozás nyitvatartási idejének hozzáadásával kaphatod meg a "Most nyitva" funkciót a listázásaidon.

Telefonszám

Ha egy telefonhívást tekintesz átalakításnak a vállalkozásod számára, akkor magától értetődő, hogy ha nincs telefonszám a Google cégprofilodban, az csökkenti az átalakítások számát. Hogyan hajthatnának végre telefonhívást átalakítást telefon nélkül?

A vállalkozások többsége bármilyen, a weboldalukon tett lépést átalakításnak tekint. Ilyen például egy kapcsolatfelvételi űrlap kitöltése, telefonhívás vagy online vásárlás.

Ha nincs weboldal link a Google cégprofil listázásodban, itt is csökkenteni fogod az átalakítások számát. Gyakran jelentősen.

Kulcsszó a termék/szolgáltatás vagy a helyszín szerint a Google cégprofil céloldalon

Amikor a felhasználók a Google cégprofilodból a weboldaladra érkeznek, az az oldal, ahova érkeznek, egyezik azzal a kereséssel, amit beírtak a Google-ba?

Például, ha egy felhasználó "baleseti ügyvéd tampa"-t keresett, de egy több helyszínnel rendelkező vállalkozás kezdőlapjára érkezett, a felhasználónak időt kellene szánnia arra, hogy megtalálja a Tampa helyszín oldalt vagy egy Tampa baleseti ügyvéd szolgáltatási oldalt ahhoz, hogy megkapja az általa keresett információt. Sokszor a felhasználó ezen a ponton elhagyja az oldalt és bezárja a weboldalad.

Győződj meg róla, hogy a weboldalad legjobb oldalára linkelsz a felhasználók számára. Valamint győződj meg róla, hogy optimalizálod ezt az oldalt arra, amit keresnek.

 

Termékek

Ha fizikai termékeket értékesítesz, felsorolhatod az összes termékedet a Google cégprofil listázásodban. Valószínűleg ezek nem segítenek a rangsorolásban, de a felhasználók láthatják a boltod készletét (gyakorlatilag), ha hozzáadsz termékeket a Google cégprofilodhoz. Ha azt mutatja, amit keresnek, ez vonzóvá teheti őket, és lehet, hogy végül vásárolnak.

A Google megemlíti: "Az ügyfelek szelektáltabb termékbemutatót láthatnak egy bolt termékeiről a Cégprofil Termékek fülön mobiltelefonon, vagy a Termék Áttekintés modulon a számítógépen."

"Amikor az ügyfelek a Google kereséssel keresik a cégprofilodat számítógépükön, mobilkészülékükön vagy a Google Térkép alkalmazásban, megtalálhatják:

  • A Térkép mobil alkalmazáson: Egy termék karuszel.
  • Csak keresésnél: Egy termék karuszel és a "Termékek" fül."

Szolgáltatások

Ha szolgáltatásokat értékesítesz (fizikai termékek helyett vagy mellett), felsorolhatod az összes szolgáltatást, amit kínálsz a Google cégprofil listázásodban. Valószínűleg ezek nem segítenek a rangsorolásban, de a felhasználók láthatják az összes elérhető szolgáltatást, ha hozzáadsz szolgáltatásokat a Google cégprofilodhoz. Ha azt mutatja, amit keresnek, ez vonzóvá teheti őket, és lehet, hogy végül kapcsolatba lépnek veled.

A Google megemlíti: "A Cégprofilban lehetőséged lehet hozzáadni az általad kínált szolgáltatásokat, leírásukkal és áraikkal együtt. Ha vállalkozásodnak több kategóriája van, csoportosítsd a szolgáltatásokat kategóriák alatt, hogy rendezett legyen a szolgáltatásaid listája.

Amikor a helyi ügyfelek a Google-ban olyan szolgáltatást keresnek, amit kínálsz, akkor az a szolgáltatás kiemelhető a profilodon. A mobilkészüléken lévő ügyfelek megtalálhatják az összes szolgáltatásodat a "Szolgáltatások" alatt."

Fotók

A fotók hozzáadása a Google cégprofil listázásodhoz jó ötlet. Megéri időt szánni a vállalkozásodról (belső és külső), a csapatodról, az étlapodról stb. készült fotókra. A felhasználók látni akarják ezeket az információkat, amikor eldöntik, hogy üzletelnek-e veled vagy sem.

Milyen gyakran nézel meg fotókat egy étterem belső teréről vagy az ételeikről, mielőtt meglátogatnád őket?

Láthatod, mennyire segíthetik az átalakítási arányokat a Google cégprofil fotók.

Bejegyzések

A Google cégprofil bejegyzések nagyszerű módja az átalakítások növelésének! Ezek gyakorlatilag mini-bejegyzések a Google cégprofil listázásodon. Választhatsz, hogy csak egy frissítést osztasz meg, megjelenítesz egy ajánlatot stb.

Lehetővé teszik, hogy válassz egy felhívást a cselekvésre minden bejegyzésen, ami ösztönzi a felhasználókat az átalakításra. A bejegyzésekben lévő képek is szerepet játszhatnak.

Amikor helyi akciók vagy ajánlatok vannak, amelyeket közzé akarsz tenni, ezek különösen hatékonyak az átalakításban.

Íme a lefordított szöveg:

Indoklások

Ha nem tudod, hogy mik ezek, az indoklások kis részletek, amelyeket a Google megjelenít a helyi csomagban. Ezeket használják annak "igazolására", hogy miért jelenik meg az adott kereséshez kapcsolódóan az üzlet.

Többféle indoklás létezik. Az, amit a helyi csomagban kiemelve látsz, attól függ, mit kerestél.

**Google cégprofil indoklások példa**

A fenti példában, ha egy adott márkájú gumit keresnél, ezek nagyon hasznosak lennének. Nyilvánvalóan az indoklások segíthetnek az átalakítási arányokban.

Ha szeretnéd látni az összes rendelkezésre álló indoklást és azt, hogyan kaphatod meg őket, olvasd el a Google cégprofil Indoklás Útmutatónkat itt.

Attribútumok

A jellemzők egy módja annak, hogy a vállalkozások különleges információkat/tulajdonságokat mutassanak be a felhasználóknak. A Google cégprofil jellemzői sokféle dolgot tartalmaznak, amire talán nem is számítanál. Például "veterán tulajdonú", "maszk kötelező", "járdaszéli átvétel" vagy "Wi-Fi".

Ha egy olyan jellemzőt adsz meg, amit a felhasználók keresnek, akkor talán több ügyfeled lesz.

Például, ha egy kávézó vagyok, és van ingyenes wifi, mindenképpen szeretném, ha ez könnyen látható lenne a Google cégprofil listázásomon.

Az alábbi példában láthatom, hogy az egyik Starbucks helyszínnek van autós kiszolgálója, míg a másiknak nincs. Tehát, ha csak át akarok hajtani, ez hasznos lenne számomra a választásomnál.

Vállalkozási összefoglalók

A Google a következőképpen definiálja: "3 típusú rövid vállalkozási összefoglalót láthatsz a Google Térképen: vállalkozási leírások, szerkesztői összefoglalók és vásárlói vélemény részletek." Gyakorlatilag a Google azt mondja, hogy 3 alkalommal valaki láthatja a vállalkozásod összefoglalóját az eszközeikben. Ezek a következők:

  • Vállalkozási leírás: Szerkesztheted a vállalkozási leírásodat, és ez könnyen megtehető.

  • Szerkesztői összefoglaló: A szerkesztői összefoglalók "rövid áttekintést adnak egy népszerű vállalkozásról, íróink összeállítanak szerkesztői összefoglalókat". Ezeket nem szerkesztheted, de befolyásolhatod őket.

  • Vásárlói vélemény részletek: A vásárlói vélemény részletek akkor jelennek meg, amikor "Ezekből a véleményekből adatokat használhatnak vállalkozásod bizonyos aspektusainak kiemelésére Hely Témák vagy vélemény részletek formájában". Ezeket sem szerkesztheted, de befolyásolhatod őket.

  • Hely Témák: "A lehetséges ügyfelek megtalálhatják vállalkozásod fő témáit a Hely Témákban. Ezek a fő témák vállalkozásod véleményei alapján készülnek."

  • Vélemény részletek: "A vélemény részletek a Google felülvizsgálók által leggyakrabban említett kulcsszavakat mutatják idézetekben. Ezeket az algoritmus választja ki."

Összefoglalva, ha olyan kulcsszavak vannak ezeken a területeken, amelyeket a felhasználók keresnek, akkor a felhasználók cselekvésre léphetnek.

Foglalási funkció

Az online foglalási tranzakciók sok vállalkozás számára átalakításként számítanak. Ha a Google cégprofil Foglalási Funkciója nincs beállítva, rengeteg átalakítást veszítesz el!

Néhány olyan vállalkozás, amely profitálhatna ebből a funkcióból, a fodrászatok, spa-k, masszázsterapeuták, kiropraktőrök stb.

Üzenetküldési funkció

E-mail küldése, kapcsolatfelvételi űrlap kitöltése vagy csevegés mind-mind átalakításként számít a legtöbb vállalkozás számára. Tehát ha a Google cégprofil Üzenetküldési Funkcióját nem kapcsoltad be, valószínűleg több átalakításról maradsz le.

Győződj meg róla, hogy bekapcsolod ezt a funkciót, ha az ajánlatkéréseket átalakításként veszed figyelembe. Vagy ha gyakran szeretnél kapcsolatba lépni az ügyfeleiddel.

Óvatosság: Csak akkor kapcsold be ezt a funkciót, ha gyorsan válaszolni tudsz. Ellenkező esetben csalódást okozhatsz a lehetséges ügyfeleknek.

Összegzés

Lehet, hogy nehéznek tűnik, de megéri megtenni az összes fent felsorolt lépést. Már annyira sokat dolgoztál azon, hogy a Google cégprofil listázásod rangsoroljon. Most itt az ideje, hogy átalakítsd ezeket az embereket vásárlókká!

 

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport