a
A Google algoritmusának helyi keresési eredmények rangsorolására vonatkozó eljárása számos különböző jelzésen alapszik, így nehéz lehet tudni, mely területekre kell koncentrálni. Ahhoz, hogy egy helyi vállalkozás jól rangsoroljon a releváns keresési kifejezések alapján, fontos odafigyelni a helyi SEO rangsor tényezők számos aspektusára.
Ahogyan egyre több helyi vállalkozás felismeri a SEO fontosságát, természetesen egyre nehezebb lesz jól rangsorolni a keresőmotorok eredményoldalain (SERP-eken). Ahogy a keresési siker felé törekvés egyre versenyképesebbé válik, annál értékesebbé válik a SERP-eken való dominancia megértése.
A helyi keresési rangsorolás egyre nehezebb lesz napról napra. Miért? A verseny miatt. A Google helyi algoritmusa folyamatosan frissül, hogy a keresési eredmények a lehető legjobban illeszkedjenek a felhasználók keresési szándékához.
SEO szakértőként és digitális marketingszakemberekként tudatában kell lennünk ezeknek a frissítéseknek, és képesnek kell lennünk gyorsan változtatni vagy módosítani a stratégiánkat az algoritmusnak megfelelően. Ha nem tesszük, egy szempillantás alatt elveszíthetjük a helyi keresési láthatóságunkat. Ez a haladó szintű útmutató, amely segít megérteni a helyi keresési algoritmust, bemutatja a három fő rangsorolási pillért, így te, mint én is, lépést tarthatsz a versenytársakkal és tudni fogod, mire kell figyelni.
A Google eszközei különböző dolgokra lettek tervezve, de két termékük szinte azonosnak tűnhet: a Google térképes kereső (Google Local Finder) és a Google Térkép (Google Maps).
Mindkettő helyi üzleti információkat szolgáltat, ami felveti a kérdést—miben különböznek és mikor kedvez egy keresés az egyik eszköznek a másikkal szemben?
Az elmúlt évtizedben egyre fontosabbá vált a helyi vállalkozók számára, hogy kialakítsák és növeljék online jelenlétüket. Ennek fő oka az, hogy az online márkaismertség építése gyorsan növelheti az offline világban történő eladásokat.
Az egyik legjobb módja annak, hogy egy vállalkozás észrevegyék és előnyt szerezzen versenytársaival szemben, ha szerepel a Google Helyi Csomagban.
Ha már olvastál néhány cikket a helyi keresési eredmények javításáról, akkor biztosan felbukkant náhány hely, ami már ismerősen cseng. A Google Cégprofil, céges adatbázisok (pl. Aranyoldalak, Cylex, Ittlakunk), Analytics, Facebook ilyen platformok, melyek fontos elemei lesznek helyi előretörésed útján.
Miért fontosak ezek a helyek? Mindegyik segíti/befolyásolja a helyi keresések rangsorát, illetve már maga a platform is hozhat vásárlókat az üzletedbe. Rendszeresen kell tehát használnod őket miközben a lokális keresőoptimalizálással fejleszted omline jelenléted.
Ha egy helyi vállalkozó vagy, lehet, hogy úgy érzed, nincs értelme időt és pénzt befektetni a Google jelenléted optimalizálásába, ha olyan nagyvállalatokkal kell versenyezned, mint a Booking és az Alza a legfelső helyezésekért. Ez igaz lehet a fő organikus listázásokra, de nem a helyi keresésre.
Ha online láthatóbb akarsz lenni a helyi fogyasztók számára, meg kell ismerned a helyi keresőoptimalizálást (SEO). A Google keresések 46%-a azok által történik, akik helyi területen termékek, szolgáltatások vagy információk után kutatnak, tehát a helyi keresési jelenlét javítása egyértelműen előnyös lehet az üzletednek.
Fontos megérteni a helyi keresőoptimalizálás alapjait, mielőtt elmerülnél benne. Ez a rész arra hivatott, hogy útbaigazítást adjon kezdőknek és haladóknak egyaránt a lokális SEO rejtelmeibe.
A lokális keresőoptimalizálás (SEO) azzal foglalkozik, hogy egy helyi vállalkozás online láthatóságát fokozza, valamint annak honlapja több kattintást és konverziót érjen el.
Vannak különféle helyi SEO eszközök, amelyek segítségével nyomon követhetjük, hogyan teljesítünk, valamint számos taktika, amelyet elsajátíthatunk.