A kulcsszó-kutatás az egyik legfontosabb alappillére a lokális marketing sikernek bármely helyi vállalkozás számára, amely nagyobb láthatóságot céloz meg a helyi keresési eredményekben.
Ha olyan módszereket keresel, amelyekkel javíthatod a helyi weboldalad láthatóságát a helyi találati listán, vagy egyszerűen csak beállítanád a helyi rangsor követését, egy jól szervezett helyi kulcsszó-kutatási folyamat az első lépés ennek eléréséhez.
- Mi az a helyi kulcsszó-kutatás?
- Miért fontos a kulcsszó-kutatás a helyi SEO szempontjából?
- Hogyan használjuk a kulcsszó-kutatást helyi SEO céljára?
Mi az a helyi kulcsszó-kutatás?
A helyi kulcsszó-kutatás egy folyamat, amelyet a helyi vállalkozások végeznek annak érdekében, hogy megtalálják azokat a keresési kifejezéseket, amelyeket a helyi területen élő fogyasztók használnak, amikor közeli helyi vállalkozásokat, termékeket és szolgáltatásokat keresnek. Segít a helyi vállalkozásoknak helyesen irányítani SEO erőfeszítéseiket, hogy a helyi fogyasztók számára a szándékuk pillanatában jobban láthatók legyenek.
Miért fontos a kulcsszó-kutatás a helyi SEO szempontjából?
A helyes keresési kifejezések célzása minden hatékony helyi SEO stratégia alapja. Ez az egyetlen módja annak, hogy biztosak legyünk abban, hogy erőfeszítéseinket azokra a kifejezésekre összpontosítjuk, amelyeket a célközönségünk használ a termékeink és szolgáltatásaink helyi keresési találati listáin.
Ha a kulcsszó-választásod találgatásokon alapul, kockázatot vállalsz, hogy helytelen kifejezéseket használsz, szűkítened kell a kulcsszó alapot, és nem veszed figyelembe az összes releváns keresési frázis változatát.
Egy kutatáson alapuló kulcsszó-lista lehetővé teszi, hogy:
-
Olyan céoldalakat hozz létre, amelyek a keresési szavakra és kifejezésekre összpontosítanak.
-
Jobban megértsd a keresési viselkedést.
-
Mélyítsd el a célközönséged megértését.
-
Találj kapcsolódó piacokat, amelyekbe terjeszkedni tudsz, és/vagy újra középpontba állíthatod a termékeidet vagy szolgáltatásaidat.
-
Több módot találj a helyi fogyasztók vonzására.
Hogyan használjuk a kulcsszó-kutatást helyi SEO céljára?
A helyi kulcsszó-kutatás három rész köré épül, amiket a célozott keresési lekérdezéseidben kell azonosítanod: az alapfogalmad, a kulcsszó-módosító és az helyszíned.
Használhatsz kulcsszó-kutatási eszközöket a hosszú kulcsszó-listák automatizált létrehozására és hasznos adatok, mint a keresési volumen és a nehézségi szint gyűjtésére.
Sok eszköz további funkciókat is kínál, például kapcsolódó kulcsszavakat, emberek által feltett kérdéseket és a keresési volumen időbeli változásait, konkurencia kulcsszavait. Ez segíthet felfedezni az új trendeket és gyorsan reagálni az újonnan érkezett népszerű kulcsszavakra.
Népszerű helyi kulcsszó-kutatási eszközök közé tartozik az Ahrefs, SEMrush, Serpstat, Kparser és Moz. Én a Rank Tracker alkalmazáscsomagot használom a legtöbbet.
Íme a kulcsfontosságú lépések, amelyekre szükséged van a helyi kulcsszó-kutatáshoz:
1. Azonosítsd az alaptermed
2. "Bővítsd" az alaptermeidet kulcsszó-módosítókkal
3. Add hozzá az elhelyezkedéseidet
4. Rendezd a releváns kulcsszavakat keresési szándék szerint

Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!
1. lépés: Azonosítsd az alapfogalmadat
Az alapfogalom az a 'mi' a vállalkozásodban. Például:
Ha egy helyi fodrászat vagy, az alaptermeid: „fodrász”, „hajvágás”, „hajstylist”
Ha egy jogi iroda vagy, az alapfogalmaid: „ügyvéd”, „jogi iroda”, „jogász”
Használhatod a saját ismereteidet a niche-dben az alapfogalmak listájának összeállításához. Miután megvan a saját listád, végezz egy Google-keresést ezekkel a kifejezésekkel, és jegyezd fel azokat a kulcsszavakat, amelyeket a versenytársaid használnak, és amelyek még nem szerepelnek a listádon.
Az ábrán a "hajvágás" kulcsszót használtam, de a találati listán már több kulcsszó-ötletet is találni lehetett.
2. lépés: "Bővítsd" az alapfogalmaidat kulcsszó-módosítókkal
Ez a módosító teszi az alapfogalmaidat specifikusabbá. A kulcsszó kevésbé lesz versenyképes. Például:
„A legjobb fodrászok a közelemben”
„Személyi sérülés ügyvédet keresek” (a kulcsszó-módosítók dőlt betűvel).
A kulcsszó-módosítók sokszínűbbé teszik az átfogó kulcsszó-stratégiádat. Lehetővé teszik a kevésbé versenyképes kifejezések azonosítását, amelyek könnyebben rangsorolhatók.
A kulcsszó nehézség a keresési lekérdezés organikus versenyképességét tükrözi. Általában a legmagasabb rangsorú domainek és oldalak feltételezett "ereje" alapján számítják ki.
Ha kulcsszó-kutatási eszközt használsz, szűrd a listát kulcsszó nehézség alapján, hogy kevésbé versenyképes kifejezéseket találj:
3. lépés: Add hozzá az elhelyezkedéseidet
Az elhelyezkedési komponens a települések, megyék és közösségek nevei, ahol a vállalkozásod található. Például:
„A legjobb fodrász Balatonfüreden”
„Személyi sérülés ügyvédet keresek Budapesten”
A hyperlokális marketing segítségével a legkissebb területre is célozhatsz, így a szűk környékeden keresőket is megtalálhatod.
4. lépés: Rendezd a releváns kulcsszavakat keresési szándék szerint
A keresési szándék tükrözi a felhasználó célját a keresési lekérdezés mögött. Három típusa van:
-
Kereskedelmi (más néven tranzakciós és magas szándék): Ekkor a felhasználó kész cselekedni, például rendelést leadni vagy szolgáltatásért hívni.
-
Informatív: Amikor a felhasználó valamit megtudni, választási lehetőségeit kutatni, vagy válaszokat találni a kérdéseire.
-
Navigációs: Amikor a felhasználó a te oldaladra akar jutni (ezek a keresési frázisok tartalmazzák a márka vagy termék nevét).
A kulcsszavakat egyik-másik szándék típushoz rendelve sokkal könnyebb meghatározni, mikor kell egy adott kulcsszót használni.
Ezekkel a lépésekkel most rendelkezel egy jól kikutatott, releváns és naprakész kulcsszó-listával amit a helyi SEO kampányaidhoz tudsz használni. Ne felejtsd el, hogy ezt a listát rendszeresen ellenőrizni és frissíteni kell, hogy ne maradj le új keresési kifejezések beillesztésének lehetőségéről a helyi SEO kampányodban.