Lokális keresőoptimalizálás szolgáltatások, amelyek eredményeket hoznak

Lokális keresőoptimalizálás szolgáltatások, amelyek eredményeket hoznak

Egy eredményközpontú helyi SEO-kampány lefolytatása időigényes folyamat lehet a megvalósítandó feladatok nagy száma miatt, összeszedtem milyen szolgáltatásokra lesz szükséged. Egy igazán hatékony stratégia könnyen tartalmazhat egy tucatnyi vagy annál is több taktikát. A legtöbbet konzisztens módon és legjobb gyakorlatok szerint kell végrehajtani, ami azt is jelenti, hogy időt kell szakítanod a helyi SEO megismerésére és az algoritmus-frissítések követésére.

Ha több boltod van, mindegyik esetében el kell végezned a különböző helyi SEO technikákat.

Nézzük a tartalmat:

Miért válasszam a helyi SEO szolgáltatásokat?

Az egy hatékony helyi SEO-kampány lefolytatásához szükséges tudás szintje sok helyi vállalkozás számára nem elérhető a szükséges szerteágazó tudás miatt.

Ahogyan lehet, hogy kiadjuk a személyzeti egyenruhák tisztítását vagy egy kertészeti szolgáltatást bízunk meg az ingatlan rendben tartásával, ahelyett, hogy magunk metszenénk a bokrokat, gyakori egy helyi SEO ügynökség vagy tanácsadó megbízása a helyi keresőmarketing kezelésére.

A kiszervezés nemcsak időt spórol meg neked, hanem nyugalmat is ad, hogy egy szakértő kezeli azokat a tevékenységeket, amelyek meghatározhatják a helyi keresési jelenlétedet.

Ahhoz, hogy a megfelelő partnert válaszd és a szükséges helyi keresőmotor-optimalizálási taktikákra is odafigyelj, hasznos megérteni, mit csinál egy helyi SEO szakértő, és hogyan tudnak segíteni. Bár lehetnek olyan elemek, amelyekkel házon belül is boldogulnál, vannak olyan szolgáltatások, ahol egy profi kezekre való delegálás sokkal vonzóbb lehetőség.

Mit csinál egy helyi SEO szakértő?

Egy helyi SEO szakértő segít a helyi vállalkozásoknak a helyi keresési eredményekben való megjelenésük javításában. Számos tevékenységet végez, beleértve a helyi üzleti weboldal optimalizálását, a hírnév menedzsmentet, és a Google Business profil optimalizálását.

Milyen helyi SEO szolgáltatások vannak?

A legfontosabb helyi SEO szolgáltatások, amelyeket esetleg egy ügynökségi partnerrel vagy tanácsadóval való kiszervezés mellett dönthetsz:

  • Weboldal lokalizálás

  • Helyi tartalomkészítés

  • Helyi linképítés

  • Google Cégprofil beállítás és optimalizálás

  • Google Cégprofil bejegyzések kezelése

  • Google Cégprofil spam elleni harc

  • Helyi hivatkozások építése

  • Helyi hivatkozások kezelése

  • Hírnév menedzsment

  • Helyi keresési rangsorok figyelése

  • Helyi keresési audit

  • Kulcsszókutatás

 

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Weboldalad lokalizálása

A weboldalad lokalizálása azt a folyamatot jelenti, hogy természetesen módon beépíted weboldalad tartalmába a városod, megyéd, államod vagy régiód nevét, beleértve a láblécet és a kapcsolat oldalt, valamint a weboldalad metaadatainak kulcselemeibe (például oldalcímek, H1 címek és meta leírások).

Ez a folyamat sokat mond a keresőmotoroknak arról, melyik helyi keresési eredményekben kellene megjelennie a weboldaladnak. Ez fontos, mert segít megalapozni a weboldalad relevanciáját a helyi keresési eredményekben.

Több üzleti helyszínnél nem szabad a fő weboldalt egy adott helyszínre lokalizálni. Ehelyett egyedi helyszínoldalakat (vagy üzleti oldalakat) kell létrehozni. Ezeket az oldalakat aztán saját környezetükre lehet lokalizálni. Minden helyszínoldal URL-szerkezetében is használja a helyszín kulcsszót!

A weboldal lokalizálásához néha fejlesztőre is szükség van, de inkább a tartalmak és az oldalszerkezet felépítéséről beszélünk.

Helyi tartalomkészítés

Amikor tovább fejleszd a weboldalad lokalizációját és javítani szeretnéd az oldalon belüli optimalizálást, rendszeresen kell hasznos, releváns és helyi fókuszú tartalmat készíteni. A jó minőségű tartalom továbbá bevonzza az inbound linkeket is, ami tovább erősíti az online láthatóságot és az üzleti kiemelkedést.

Egy módszer erre az, hogy tartalmi központokat hozol létre a helyszínoldalaid körül. Ez azt jelenti, hogy olyan tartalmat készítesz, ami kapcsolódik a helyi területhez, például közelgő helyi eseményeket listázol, helyi vállalkozásokról készítesz egy adatbázist, és megosztod a helyi híreket és véleményeket.

Például, ha egy ingatlanirodát üzemmelsz, készíthetsz egy 'költözési útmutató' tartalomközpontot a helyi területedhez, hogy segíts az ügyfeleidnek a költözésben. Itt megoszthatnád a helyi orvosi központok listáját, a legjobb helyi éttermeket, a tömegközlekedés használatát, a top 5 edzőtermet, egy rugalmas irodahelyekről szóló útmutatót, és a helyi ünnepi eseményeket.

 

Helyi linképítés

A helyi linkek megszerzése fontos része a helyi SEO-nak. A linkek régóta ismert helyi SEO rangsorolási faktorok, és segítenek a weboldaladnak is láthatóbbá válni online, valamint új utakat nyitnak meg a helyi fogyasztók számára. Több látogatód is lesz és a konkurens oldalak mellé is bekerülhetsz.

A helyi linképítés gyakran magában foglalja az aktív kapcsolatteremtést, az elköteleződést és a részvételt a helyi közösségben. A helyi linkek számos forrásból származhatnak, beleértve a helyi média weboldalit, helyi kereskedelmi kamarákat és üzleti csoportokat, cégjegyzék oldalakat, helyi közösségi média csoportokat, és akár más helyi vállalkozásokat is.

A potenciális oldalak azonosítása, ahonnan helyi linket kaphatsz, és a kilátások megkeresése időigényes. Ugyanakkor egy jó helyi SEO ügynökségnek vagy tanácsadónak több helyi linképítési taktikája is lehet, legyen az hasznos tartalom készítése, egy esemény szponzorálása, a közösségbe való hozzájárulás, vagy egy helyi jótékonysági szervezet támogatása.

A linképítés továbbá növeli az üzleti vállalkozásod kiemelkedését és hitelességét, valamint tekintélyt ad a márkádnak. Nem könnyű feladat, személy szerint a legbonyolultabbnak tartom, de kétség kívül az egyik leghatékonyabb módja, hogy a többi feladat értékét is növelje.

Google Cégprofil beállítás és optimalizálás

A Google Cégprofil információit használják a helyi keresési eredmények, a Helyi Csomag és a Térképek feltöltésére, ezért az üzleti listád igénylése és folyamatos optimalizálása alapvető része bármilyen helyi SEO stratégiának. A Google Cégprofil jelek szerepelnek a top 15 legfontosabb helyi SEO rangsorolási faktorok között, és jelentőségük évről évre nő. 

A profil beállítása is kulcsfontosságú a helyi üzleti siker szempontjából, a Google adatai szerint:

  • A helyi fogyasztók 2,7%-kal valószínűbbnek tartják az üzletedet megbízhatónak, ha a Google Cégprofil teljes

  • 50%-kal valószínűbb, hogy vásárolnak

  • 70%-kal valószínűbb, hogy ellátogatnak a helyszínre.

A Google Cégprofilba épített számos funkció (beleértve a kérdések és válaszok, bejegyzések, és Google vélemények) már a helyi keresési eredmények oldalról is hasznos információt nyújtanak a kereső felhasználónak, mielőtt még megfontolná, hogy ellátogat-e a weboldaladra.

google cégprofil keresési kinézet 

Google Cégprofil bejegyzések kezelése

A Google Cégprofil bejegyzések a helyi keresési változatai a közösségi média frissítéseknek. Ezek a rövid frissítések lehetőséget kínálnak hírek, események, ajánlatok és cégbejelentések megosztására a helyi fogyasztókkal.

A bejegyzések használata azt jelenti, hogy:

  • A helyi kereső felhasználók több információt kapnak az üzletedről

  • Könnyen hozzáférhetnek a termékbejelentésekhez és különleges ajánlatokhoz közvetlenül a helyi keresésből

  • Időszerű információkkal és helyi témájú tartalommal vonzhatod a helyi fogyasztókat

  • Promótálhatod a különleges ajánlataidat, eladásaidat és kedvezményeidet a helyi keresési eredményeken belül

  • Jobb ügyfélélményt kínálhatsz a legfrissebb információkkal az üzletedről

  • Megoszthatsz vonzó képeket és videókat, hogy felkeltsd felhasználó figyelmét

Megtekintheted, hogy a bejegyzések hogyan jelennek meg a helyi SERP-ben alul, a jobb oldalon:

google cégprofil poszt

És itt vannak a részletek, amiket kapsz, ha rákattintasz egyre:

google cégprofil poszt teljes

A bejegyzések folyamatos létrehozása rendkívül időigényes és bonyolult lehet. Ebben lehet segítségre egy poszt időzítő szoftver, ami akár több helyszín posztolási időzítéseit is képes elvégezni.

Google üzleti profil és térképek: spam elleni harc

A Google üzleti profil spam komoly veszélyt jelent a keresési láthatóságodra. Hamis profilok eredményeként előfordulhat, hogy az üzleted hátrébb kerül a helyi keresési eredményekben, mivel ezek aktívan versenyeznek a saját listáddal. Hamis vélemények eközben rossz, téves benyomást keltve ronthatják a helyi ügyfelek véleményét az üzletedről.

A spam elterjedt a Google üzleti profilok között. A Google szerint csak 2021-ben több mint hárommillió próbálkozást akadályoztak meg, hogy jogosulatlanul igényeljenek üzleti profilokat, több mint hárommillió hamis üzleti profilt és 55 millió értékelést távolítottak el.

Az átlagfogyasztó számára trükkös lehet észrevenni egy hamis vagy spam profilt. Bár a spam figyelése időigényes lehet, létfontosságú, hogy megvédjük a helyi keresési jelenlétünket és hírnevünket.

Saját 2018-as lokális értékelési szokások kutatásom megmutatta, hogy az emberek mennyire veszik észre a hamis értékeléseket. Állítólag jól, de így is nagyon ártalmasak tudnak lenni.

kutatas helyivasarlo 2018 Szerinted könnyű észrevenni ha egy értékelés hamis?

Hamis értékelések jelentése és spam profilok jelzése révén nem pocsékoljuk az időnket és erőforrásainkat nem létező vállalkozások vagy a fekete kalapos technikákat használó versenytársak elleni küzdelemre. A hamis profilokat esetleg többször is jelezni kell, mielőtt a Google eltávolítja őket.

A félrevezető vagy spam profilokat a Google Térképen a 'Redressal Form' segítségével vagy az adott profil 'Suggest an edit' opcióján keresztül jelezhetjük.

Helyi hivatkozások építése

A helyi hivatkozás az üzleti adataid online említése, gyakran a neved, címed és telefonszámod (NAP) formájában. A hivatkozásokat számos forrásból lehet létrehozni, beleértve az üzleti címtárakat, online értékelési oldalakat, közösségi média profilokat, és eseménylistákat.

Bárhol, ahol az üzleted NAP adatai online megjelennek, azt hivatkozásnak tekintjük, és ez lendületet adhat a helyi keresőoptimalizálásodnak (SEO).

helyi hivatkozás

Százasával, ha nem ezrével, léteznek helyi hivatkozó oldalak, melyek közül néhány egy-egy különösen területre vagy iparágra fókuszál. Ezért fontos, hogy aki a hivatkozásaidat építi, legyen az egy helyi hivatkozásépítő szolgáltatás vagy csak te magad, jól értse az üzletedet, a helyszínedet és az iparágadat, hogy elsőként a kulcsfontosságú oldalakra tudjon téged feltenni.

Helyi hivatkozások kezelése

A hivatkozások építése csak az egyik feladata ennek a helyi SEO taktikának. Új hivatkozások hozzáadása mellett auditálni kell a meglévő hivatkozásokat, majd kezelned kell azokat, hogy az adatok pontosak és szükség esetén frissítettek legyenek. Amikor áttekinted, hogy milyen helyi SEO szolgáltatásokat kínál egy ügynökség vagy tanácsadó, figyelj arra is, hogy a hivatkozások rendbetételét és kezelését folyamatos szolgáltatásként is kínálják-e.

A több helyszínen működő üzleteknek további komplikációval kell szembenézniük, mivel az adatok kezelése sok hivatkozás esetén, több helyszínen nagyon gyorsan rendkívül bonyolulttá válhat.

Hírnévkezelés

Az online értékelések sosem voltak még ennyire fontosak, a helyi fogyasztók egyre több értékelést olvasnak, egyre gyakrabban. Amikor a bizalomról van szó, segítenek a fogyasztóknak rövid listákat összeállítani, helyi vállalkozásokat összehasonlítani, és végül eldönteni, hol költsék el a pénzüket.

A hírnévkezelés magába foglalja:

  • Proaktív értékelési kérések a véleményprofilod építéséhez

  • Új értékelések figyelése

  • A pozitív értékelések válaszolása

  • A negatív értékelések válaszolása

  • Az értékelésekben ismétlődően felmerülő problémák azonosítása, amelyek befolyásolhatják az üzlet szélesebb sikerét (például panaszok a hely tisztaságára, hosszú várakozási időkre, vagy nem segítőkész személyzetre)

  • Jó értékelések újrafelhasználása

  • Megfelelő új értékelési platformok azonosítása

A több száz helyszínen működő vállalatoknál az online hírnév olyan kritikus, hogy gyakran van egy alkalmazott vagy csapat, aki kizárólag a beérkező százezer vagy millió értékelésével figyelésével, kezelésével és prioritásának megállapításával foglalkozik. Az online értékelési statisztikák önmagukért beszélnek és tovább erősítik a jelentőségüket. Itt jöhet jól egy hírnévkezelő eszköz.

Helyi keresési pozíciók figyelése

A helyi keresési pozícióid az összes helyi SEO-stratégiádba fektetett erőfeszítés eredménye. Helyi keresési pozíciókövető rendszer nélkül nem lehet tudni, hogy a stratégiád eredményeket hoz-e. A pozíciók figyelésének hiánya azt is jelentheti, hogy sötétben tapogatózol, ha hirtelen esnek a pozíciók, amit egy új algoritmus vagy Google büntetés okozhat.

Nem elég időnként egy helyi keresést végezni. Bármely helyi vállalkozás, amely komolyan veszi a helyi keresési jelenlétének javítását, folyamatosan figyelnie kell a kulcsszó teljesítményt és a versenytársak pozícióit. Az ellenőrzés módszerének is úgy kell tükröznie, ahogy a helyi fogyasztók keresnek rád, konkrét keresési helyszínek használatával.

Erre a célra már különböző szoftverek állnak rendelkezésre, mint amilyen a mellékelt ábrán is látható:

helyi keresési pozíciók

 

Helyi keresési audit

Amikor áttekinted, hogy milyen helyi SEO szolgáltatásokat kínál a kiválasztott ügynökség vagy tanácsadó, egy helyi keresési auditnak is ott kell lennie a radarodon.

Egy helyi keresési audit átfogó elemzés a weboldalad helyi keresési teljesítményéről. Egy megbízható helyi keresési auditnak tartalmaznia kell:

  • A helyi keresési pozícióid auditálása

  • A hivatkozásaid áttekintése

  • A hírnévkezelési stratégiád felülvizsgálata

  • A bejövő linkjeid auditálása és a linképítési lehetőségek feltárása

  • A Google üzleti profilod auditálása

  • A weboldalad teljesítményének auditálása

  • Helyi kulcsszókutatás

  • Betekintés a versenytársaidba

 

Kulcsszókutatás

Az alapos helyi kulcsszókutatás és az újonnan felmerülő kulcsszavak nyomon követése sok területen informálja a helyi SEO stratégiádat, a Google profilod szövegezésétől a weboldaladon használt szövegig.

A kulcsszókutatás összetett folyamat lehet, számos kulcsszókombinációt és metrikákat, mint például a versenyszint és a szándék figyelembe vételével. A kulcsszavak kutatását olyan módon kell végezni, amely reprodukálja a fogyasztók keresési szokásait, ezért az is hasznos, ha tisztában vagy a változó viselkedésekkel és az új trendekkel.

Mivel a kulcsszavak minden aspektusához kapcsolódnak a helyi SEO stratégiádnak, a kulcsszókutatást folyamatos feladatként kell kezelni, különben az SEO taktikáid elavult adatokon alapulhatnak, amelyek nem generálnak a várt keresési forgalmat és konverziókat.

 

Remélem sikerült összefoglalnom a Lokális marketing szolgáltatási rendszerét. Ügynökségeket is képzek, így fordulj hozzám bizalommal!

 

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport