Lokális keresőoptimalizálás jelentés készítése

Lokális keresőoptimalizálás jelentés készítése

Lokális SEO jelentések létrehozása, amelyeket a fizikai boltokkal rendelkező ügyfelek megértenek és számukra is relevánsak, nem egyszerű, de fontos feladat. Itt jönnek képbe a lokális SEO eszközök, amelyek megkönnyítik a munkát. Ez a tananyag első sorban helyi keresőmarketing ügynökségeknek szól, hogy könnyebben dolgozhassanak a helyi vállalkozásokkal.

De hogyan teheted még értékesebbé a lokális SEO jelentést a helyi vállalkozások számára, akikkel dolgozol, hogy könnyen megértsék, milyen értéket viszel az asztalra?

Íme öt szempont, amit érdemes figyelembe venni, hogy a feladatod egy kicsit kevésbé legyen kihívást jelentő, ezt követően pedig egy áttekintést adok arról, mire is kellene figyelned egy lokális keresési rangsor monitorozó eszköz kiválasztásánál:

 

A kis családi boltok nem úgy gondolkodnak, mint a szoftvercégek

A tech szektorbeli ügyfelekkel való együttműködésnek megvannak a maga kihívásai. Különösen az induló vállalkozások szoktak ügynökségeket bevonni, miután már biztosították a finanszírozást, olyan kritikus időszakokban, amikor a vezetőknek alig van idejük külső projektek támogatására, mégis eredményeket várnak.

De ha van egy ágazat, ami az SEO ügynökségeknek mondható otthonnak, akkor az a tech. A nehézségek ellenére a tapasztalt SEO szakemberek általában megértik ezeknek az ügyfeleknek az igényeit. Az SEO kultúrája végül is együtt fejlődött a szoftveripar robbanásszerű növekedésével.

Ennek egyik következménye, hogy az SEO szakemberek gyakran nagyszerűen képesek tevékenységeiket és eredményeiket mérnöki nyelven bemutatni. Az adat a közös nyelv, így a metrikák kerülnek a középpontba.

Ez a kommunikációs stílus viszonylag jól fordítható az e-kereskedelemre, és valójában bármilyen üzletre, ami elsősorban az interneten él.

Még a globális márkák is, amelyek először az offline világban találtak sikert, mint például a Nike, az utóbbi évtizedben átestek szigorú digitális átalakítási programokon. Még ha nem is teljesen folyékonyan, de sok vállalkozás bizonyos mértékig beszéli a szoftverek nyelvét.

A legtöbb SEO ügynökség számára a jó ügyfélmenedzsment egy jól csiszolt intuícióra épül, amikor is lehet technikai beszélgetéseket folytatni az ügyfelekkel, mikor kell bonyolult koncepciókat magyarázni és mikor kerülni őket. Sok ügyfél lehet teljesen otthonos a bonyolult SEO elemzésekben, vagy akár saját maguk is elolvassák az SEO audit jelentéseket, míg mások egy egyszerűsített jelentési módszert igényelnek, amely a kulcsfontosságú valós életbeli eredményekre összpontosít.

De ne feledd, nem minden vállalkozás ment át ezeken a változásokon. Több ezer kiskereskedelmi és vendéglátóipari vállalkozás számára az "online" egyszerűen csak egy kényelmetlen szükséglet. A családi vállalkozások, különösen azok, ahol a kulcsdöntéshozók az idősebb generációkból származnak, még veszélyesnek és ismeretlennek is tekinthetik az internetet.

A 'hagyományos' vállalkozók tudják, hogy változniuk kell

Ennek ellenére a legtöbb fizikai boltban működő vállalkozás tudja, hogy gondolkodniuk kell azon, hogyan találják meg őket az ügyfelek. Legalábbis passzívan tudatában vannak annak, hogy üzletet veszíthetnek egy olyan versenytárssal szemben, akinek teljesebb a Google Business Profile-ja, vagy több az értékelése a Térképen.

Az SEO fantasztikus módja lehet egy bolt, kávézó, hotel vagy helyi szolgáltató számára, hogy javítsa az alját és általános üzleti egészségét. Az ügynökségek, amelyek megértik a lokális SEO fortélyait, óriási értéket tudnak nyújtani ezeknek az ügyfeleknek, még akkor is, ha ismételhető, kiszámítható tevékenységeket végeznek. Ez egy hatalmas lehetőség a növekedésre.

De a végrehajtás csak a csata fele. Egy helyi SEO ügyfél számára eredményeket elérni egy tisztességes megértést igényel az üzletükről, és az ügyfélnek cserébe meg kell értenie, mit is kapnak, különösen a korábbi, kevésbé kiszámítható szakaszokban.

Egy oldal Moz Domain Authority-jának tíz ponttal történő növelése, vagy az oldal elutasítási arányának öt százalékos csökkentése lehet jelentős a technikailag jártas ügyfelek számára. Ez kevésbé valószínű, hogy nyilvánvalóan izgalmas hír lenne egy helyi étterem tulajdonosa számára.

Ahhoz, hogy értéket mutassunk be és megszerezzük a fizikai boltokban működő ügyfelek bizalmát, meg kell értenünk az üzleteiket a saját feltételeik szerint. Minden jó ügyfélbevezetési folyamatban nagyon sok óvatos meghallgatás és kérdésfeltevés van, de a lokális SEO esetében ez egész más szintű fontossággal bír.

"Oktass minket" vagy "Csak intézd el"

Az SEO ügynökségeknek érteniük kell a tégla- és habarcsboltok üzleti eredményeit és tudáscéljait.

Az alapvető fogalmak, mint a vásárlói út, továbbra is érvényesek ebben a világban, de van egy plusz dimenziója. Például a kiskereskedelmi boltok tudatában vannak a lábnyomnak. Ez nem teljesen párhuzamos a weboldal forgalmával; egy kis növekedés a lábnyomban hatalmas hatással lehet. A boltban történő élmények általában emlékezetesebbek, mint a weboldal-látogatások.

Az SEO-k kihívása, hogy az online rangsorokat és interakciókat összekapcsolják az offline célokkal. Személyes tranzakciók esetén nem lehet pontosan nyomon követni a konverziós arányt.

Tisztán online marketing esetén az értékesítési csatorna szűk keresztmetszeteinek azonosítása egyszerű. Néha a Google Analytics fekete-fehér válaszokat ad - alacsony kattintási arány a termékoldalakhoz; gyenge oldalsebesség; a forgalom legnagyobb része olyan országokból érkezik, ahova az üzlet nem szállít. A helyi vállalkozásoknál ez egy kicsit más.

A megfelelő kérdések feltételével olyan betekintések születhetnek, mint például - "reggelinél tele vagyunk, de az ebédidős tömeg az utca másik oldalára megy" vagy "a helyiek a város másik oldaláról jönnek a Chai Latte-nkért". Néha ezek az információk közvetlenül irányíthatják a helyi keresési taktikákat, máskor egyszerűen hasznos iránymutatást nyújtanak az SEO eredmények jelentéséhez.

Így vagy úgy, amikor a helyi SEO ügyfelek hallják, hogy egy magas volumenű kulcsszóval az első oldalon szerepelnek, vagy kiemelkedő helyet szereztek a Google Térképen, meg kell érteniük, miért fontos ez.

Néhány tégla- és habarcsbolt tulajdonosa az a szándéka, hogy digitálisan jártasabbá váljon. Ebben az esetben az oktatói szerep az egyik legnagyobb hozzáadott érték, amit egy ügynökség nyújthat. Más ügyfelek talán inkább olyan megbízható szakértővel építenének kapcsolatot, aki egyszerűen elintézi ezeket az ügyeket, így a tulajdonos arra összpontosíthat, amit a legjobban tud.

A kulcs az ügyfél preferenciájának korai meghatározásában van.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Az SEO jelentéseknek a kézzelfogható üzleti eredményekre kell összpontosítaniuk

Természetesen a legjobb módja a tégla- és habarcsbolti ügyfelek megtartásának az, hogy bebizonyítjuk: az SEO tevékenységek kézzelfogható hatást gyakorolnak az üzletükre.

De majdnem biztos, hogy lesznek időszakok, amikor az autoritásépítés, a kísérletezés vagy a vizsgálódás kerül a középpontba. A helyi SEO ügyfelek talán nem azonnal látják, miért fontosak ezek a tevékenységek, ha nem mozdítják közvetlenül a mérőszámokat.

A korai bizalomépítés létfontosságú a hosszú távú siker eléréséhez ezekkel az üzletekkel.

Akár oktatást, akár tömör jelentéseket nyújtunk, minden információs darabnak kapcsolódnia kell az ügyfél napi realitásaihoz. Például a helyi hivatkozásépítési erőfeszítéseket és az ügyfél Google Üzleti Profiljának teljesítményének javítását az extra-digitalis vásárlói tevékenységek, mint az útvonalak kérése vagy hívások, fényében kell érteni.

Az ideális helyi SEO jelentés a fő mutatókat a valós világbeli célok kontextusában mutatja be. Sok vállalkozás számára a weboldal forgalma és a bevétel közötti kapcsolat azonnali és látható. A tégla- és habarcsboltok világában ez nem mindig ilyen egyértelmű.

seo jelentés készítése

Situációk adódhatnak, amikor valamit egy kicsit absztraktabban kell magyarázni egy helyi SEO ügyfélnek. Talán hatalmas digitális előrelépés történt, mint egy sor új második oldali rangsor vagy a weboldal teljesítményének drámai javulása. Ezeket az eredményeket értelmesekké tehetjük az ügyfelek számára azáltal, hogy megmutatjuk, hol helyezkednek el az átfogó tervben.

 

Ügyfélszolgálati folyamatok alkalmazása tégla- és habarcsboltok számára

Azoknak az ügynökségeknek, amelyek éppen helyi SEO felé szűkítik a profiljukat, vannak olyan feltételezések, amelyeket könnyű megtenni, de kerülni kell őket.

Például sok vállalkozó és menedzser számára tipikus, hogy az e-mailt használják munkafolyamataik központjában. A tech-savvy végén talán eszközöket használnak, mint a Slack vagy az Asana, hogy szervezettek és kapcsolatban maradjanak. De az étteremtulajdonosok és menedzserek jelentősen kevesebb időt töltenek online.

Jó ötlet egy kis figyelmet fordítani az ügyfélszolgálati folyamatok olyan módon történő alkalmazására, hogy jobban illeszkedjenek ezeknek az ügyfeleknek a munkafolyamataihoz. Első lépésként az ügynökségeknek őszinte beszélgetést kell folytatniuk minden új üggyel a kezdeti fázisban.

Ha az ügyfél valamelyest tech-savvy, vagy elkötelezett az SEO stratégiai jelentősége mellett, nincs jobb módja az átláthatóság és a kényelem biztosításának, mint egy olyan ügyfélportállal, ami minden információt egy helyre hoz.

Más esetekben talán a telefonhívásoknak kell alkotniuk a projekt kommunikációjának túlnyomó részét. Az ügynökségeknek meg kell fontolniuk, hogy ez hogyan befolyásolja a belső munkafolyamatokat. Például, ha az ügyféltől származó részletes ismeretek szükségesek a tartalomkészítéshez, akkor az ő inputjukat el kell menteni és hozzáférhetővé kell tenni a kivitelező csapat számára.

Óriási lehetőség van azoknak az ügynökségeknek, amelyek képesek olyan működési módszereket találni, amelyek dinamikusan illeszkednek a tégla- és habarcsbolti ügyfelekhez. Ezeknek az üzleteknek abszolút szükségük van az SEO-k szakértelmére. Bármely ügynökség, amely leküzd ezeket az operatív akadályokat, biztosan jövedelmező kapcsolatokat fog kiépíteni a helyi vállalkozásokkal.

 

 

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport