Szövegíró, aki marketing és reklámszövegeket talál ki, fogalmaz meg. Feladata, hogy a szlogeneket és egyéb szövegeket úgy írja meg, hogy azok az értékesítést erősítsék. A copywriter lehet marketingszakember is (sőt előny is ha ért hozzá), újságíró, vagy egy terület szakembere.
Keresőbarát szöveg írója
Itt különösen fontos, hogy a szövegíró egységben tudjon gondolkozni, és ismerje a keresőmarketing szabályait. A keresőbarát szövegírás alapja, hogy a Google előnyben részesíti azokat a honlapokat, amiken minőségi és rendszeresen frissülő tartalom van. A Copywriter szerepe, azon kívül, hogy érdekes szöveget írjon, hogy a szövegben elhelyezkedő kulcsszavak megfelelő arányban álljanak, mégis a látogatónak ne legyenek zavaróak.
A Copywriter cikkünkhöz tartozik a keresőbarát szövegírás, amiről bővebben is írunk.