Image

Helyi online marketing tudástár

Teljes útmutató helyi vállalkozóknak és ügynökségeknek.

Tanulási modulok

Válassz a lokális online marketing négy legfontosabb területe közül, és kezdj el tanulni!

Lokális keresőoptimalizálás (SEO) teljeskörű útmutató

A Google keresőben minden második keresés helyre vonatkozik.

A helyi keresőoptimalizálás segítségével olyan ügyfeleket érhetsz el, akik a te üzleted közelében, vagy szolgáltatási területeden keresik terméked vagy szolgáltatásod.

Ha ezeken a találati listákon szeretnél jól szerepelni, akkor ez a te modulod!

Teljes útmutató a Google Cégprofilhoz

A Google felületein meg sem jelenhet vállalkozásod anélkül, hogy Google Cégprofilod lenne.

A Cégprofil optimalizálásával és gondozásával jobb pozícióba kerülsz a keresőben és a térképen a loklis keresések alkalmával.

Ha kíváncsi vagy, hogyan lehet pontosan beállítani és felügyelni a Google Cégprofilt, akkor ez a te modulod!

Teljes útmutató a Google Cégprofilhoz

Az ügyfelek véleménye döntő jelentőségű a Googleben, közösségi médiában, céges adatbázisokban.

A pozitív visszajelzések növelik a bizalmat és új ügyfeleket hoznak, míg a negatív vélemények kezelése elengedhetetlen a hitelesség megőrzéséhez.

Ha arra vagy kíváncsi, hogyan kezelheted hatékonyan az online véleményeket, hogy javítsd vállalkozásod hírnevét és növeld az értékesítéseket., akkor ez a te modulod!

Teljes útmutató a Google Cégprofilhoz

A helyi említések kulcsfontosságúak a helyi SEO és az online láthatóság szempontjából.

A megfelelően kezelt NAP adatok (Név, Cím, Telefonszám) helyes kezelése, említés építése, adatbázisokban, szakkatalógusokban való jelenléted mind befolyásolják vállalkozásod online megtalálhatóságát.

Ha meg akarsz ismerkedni a helyi említés építésének alapjaival, amely segít a vállalkozásodat magasabbra pozicionálni a helyi keresési eredményekben, akkor ez a te modulod!

Van egy 50 pontos ellenőrzőlistám arról,
amit itt tanultál!

struktúrált adatok

Schema Markup és a lokális keresőoptimalizálás

A Schema Markup egy eszköz, aminek segítségével bizonyos adatokról megmondhatod a keresőmotoroknak, hogy pontosan mik azok. Így adhatod meg lokális adataidat a robotoknak, amik utána behelyeznek adatbázisaikba, így optimalizálva keresőkre is honlapodat.

A lokális adataid is ilyen részek, aminek a lokális keresőoptimalizálás területén is nagy haszna lesz.

Minden a szemantikus webbel kezdődött...

A szemantikus web egy olyan hely, ahol a robotok már nem csak adatokat látnak, hanem összefüggésbe tudják helyezni.

Ha van egy üzleted, akkor az egyrészt foglalkozik valamivel (pl.: autómosás, ruhák árusítása, szervíz, stb.) másrészt megtalálható valahol. A szemantikus weben, amikor keresnek mondjuk egy gumijavító műhelyet, akkor a keresőmotorok kitalálják mire van szüksége a felhasználónak. Nem messze lévő, hanem a közeledben megtalálható helyi vállalkozásokat fog mutatni és olyanokat, akiknek van gumijavítás szolgáltatásuk.

Mit tehet a gumijavító műhely? Amellett, hogy foglalkozik a keresőoptimalizálással és rengeteg hasznos tartalmat jelenít meg a gumijavításról, a honlapját is felcímkézi. Megmutatja a keresőmotoroknak, hogy hol van a vállalkozása, így máris optimalizálta helyi keresésekre.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

schema a keresőbenMás megjelenés a keresőben

A schema markup segítségével eseményeket, értékeléseket kiemelt jelentőségű dolgokat jeleníthetsz meg magában a keresőben. Sokkal feltűnőbb megjelenést kaphatsz így javul az átkattintási arány is.

Hogyan segít a Lokális keresőoptimalizálás területén?

schema markup megjelenéseA Google imádja az adatokat. Ha segíteni tudsz ebben neki, akkor azt meghálálja. Az elv lényege persze nem ez, hanem, hogy a weboldaladat helyileg is be tudja határozni a Google. Amenyiben ugyanis tudja, hol helyezkedsz el, a kereséseknél azok elé tudja tenni, akik a közeledben keresnek.

Nos a struktúrált adatok segítségével megmondhatod a Google számára, hogy hol helyezkedik el az oldalad.

 

Schema Markup eszközök

Struktúrált adat készítő

Egy nagyon egyszerű eszköz. Megadod honlapod címét, majd magán az oldalon bejelölöd az adatokat. Mindegyikről megmondod, hogy melyik micsoda. A Structured Data Markup Helper eszköz pedig készít belőle egy kódod, amit a honlapodba illesztve máris használhatsz.

 

 

Struktúrált adat ellenőrző eszköz

A teljes képernyős változatot itt találod, de akár rögtön ellenőrizheted is, hogy ha már használod az oldaladon, azok helyesen jelennek e meg.

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport