Google Cégprofil vélemények

Az egyik legjobb módja online hírneved kiépítésének és növelésének a Google cégprfil üzleti véleményeken keresztül történik, mivel 2024-ben Magyarországon ez a legnépszerűbb véleményezési platform.

Mint vállalkozó, már tudod, milyen erőteljes egy pozitív hírnév. A vállalkozásodról alkotott kép erősen befolyásolja, hogy egy lehetséges vásárló vásárol-e vagy sem. Emellett szerepet játszik abban is, hogy egy első alkalommal vásárló hűséges rajongóvá váljon a márkád irányában.

Bár a Google nem az egyetlen hely, ahol ilyen típusú visszajelzést kaphatsz, vitathatatlanul a leggyakrabban használt eszköz az online információkeresésre. Ez azt jelenti, hogy mindig az első megállódnak kell lennie, amikor hírnevedet építed vagy online véleményeidet kezeled!

Tartalom:

Google vélemények üzleti cégprofilra

A Google véleményeket az ügyfelek hagyják a Google Cégprofilodon.

Te, mint a vállalkozás tulajdonosa, ezután válaszolhatsz erre a visszajelzésre. Ennek megtétele fantasztikus lehetősége annak, hogy megmutasd elkötelezett vagy a közönségeddel szemben és hogy értékesnek tartod a visszajelzésüket.

Ezek a vélemények több okból is fontosak, amelyeket később részletesebben is megvizsgálunk!

Vélemény írása a Google Cégprofilon

Amikor egy vásárló egy Google üzletről véleményt ír, akkor egy ötcsillagos skálán kell értékelnie - ahol az öt a legmagasabb és az egy a legalacsonyabb.

Ezen alapulva, a Google egy összértékelő csillagos értékelést ad a vállalkozásodnak, amely látható lesz a Google Cégprofilod (GBP) listázásánál. Minél több csillagod van, annál nagyobb bizalommal lesznek a leendő ügyfeleid a vállalkozásod iránt.

A vélemény hagyása közben a felhasználóknak lehetőségük van részletesen leírni tapasztalataikat és fotókat hozzáadni:

google értékelés adása étterem esetében

A vállalkozásodról hagyott vélemény közben hozzáadott fotók automatikusan megjelennek a GBP listázásodban. Nem lesz kontrollod azon, hogy melyik fotók jelennek meg, vagy milyen sorrendben, de jelentheted a fotót eltávolításra, ha úgy érzed, hogy az megsérti a Google fotós irányelveit.

Amint egy ügyfél elküldi a véleményt, az megjelenik a vállalkozásod listázásán. Minden vélemény tartalmazni fogja az író nevét és profilfotóját, ami segít a leendő ügyfeleknek megítélni az egyes ajánlások hitelességét.

Bárki átkattinthat egy felhasználó profiljára, és elolvashatja az összes véleményt, amit a GBP listázásokon hagyott. Az előző vélemények ellenőrzése segíthet a felhasználónak megbízni a személy tapasztalatának hitelességében.

Google helyi idegenvezető program

A rendszeres felhasználókon kívül véleményeket kaphatsz a Google Helyi idegenvezetőktől is. A Google helyi idegenvezető programban való részvételhez a hozzájárulóknak véleményeket és fotókat kell küldeniük helyi vállalkozásokról, valamint szerkeszteniük kell az üzleti információkat, válaszolniuk kell kérdésekre és ellenőrizniük kell tényeket a Google Térképen.

Az idegenvezetők jutalomban részesülnek hozzájárulásaikért cserébe. Különleges előnyökkel és kitűzőkkel gazdagodhatnak. Én személyesen is részt veszek ebben a programban és nagyon hasznos szakmai tapasztalatokat szerzek segítségével.

Ha Helyi idegenvezető vagy, a Google arra kérhet, hogy bővítsd ki a vállalkozásodról szóló véleményedet, amit kiegészítő tartalomnak hívhatunk. További felszólítások (lásd alább) konkrét termékekre vagy a helyi vállalkozás létesítményeire összpontosíthatnak, mint egy étterem esetében.

 google értékelés bekérése bővített információkkal

Ezek aztán megjelennek a közzétett üzleti véleményen, hogy hasznos pillanatképeket nyújtsanak más felhasználóknak.

Hol jelennek meg a Google Cégprofil vélemények?

A Helyi csomag

Amikor egy felhasználó helyi vállalkozást keres a Google-ben (helyi keresést végez), általában a legjobb három eredményt mutatja be az oldal tetején. Ezek a három eredmény különállnak a további organikus listáktól, és ezt a szakaszt Helyi Csomagnak nevezik.

A Helyi csomagban a véleményekből származó átlagos csillagos értékelés megjelenik a listázásban:

helyi csomag local pack

Google térkép

Amikor egy felhasználó helyi vállalkozásokat keres a Google Térképeken, a vélemények csillagos értékeléssel jelennek meg minden eredményben:

Google Térképek Üzleti Véleményekkel

Amikor egy felhasználó konkrétan egy adott vállalkozást keres a Google Térképeken, az GBP listázásból származó átfogó információkat kap a térkép bal oldalán.

A felhasználók legörgethetnek ezen a területen, hogy megtalálják a véleményösszegzést az összesített csillagos értékeléssel, majd a véleményekből származó fotókkal és részletekkel. Ezek a vélemények kulcsszavak szerint szűrhetők, vagy sorrendbe rendezhetők relevancia, frissesség és értékelés szerint:

google cégprofil vélemények a térképen

Véleményindoklások

Amikor egy kereső specifikus szándékot ad meg egy helyi kereséshez, például „vegetáriánus kávézó”, a Google a véleményekből származó információkat használja fel a legrelevánsabb eredmények biztosítására.

Ahogy az alábbi képen látható, a keresési kifejezés részei félkövér betűvel jelennek meg, amikor említésre kerülnek - ezeket a véleményindoklásoknak nevezik:

Vegetáriánus étterem Helyi Vélemények

Amikor vásárlóidat arra ösztönözöd, hogy specifikus kulcsszavakat használjanak a vélemények hagyásakor segíthet javítani a keresési láthatóságodat a releváns kifejezésekhez kapcsolódóan.

A weboldalad

A Google Keresésben és Térképeken több helyen is megjelenő Google véleményeken kívül, a Google vélemények közvetlenül is megjelenhetnek a vállalkozásod weboldalán. Mindenképpen szeretnéd megmutatni a tiéidet, hogy a leendő ügyfelek jobban megérthessék a vállalkozásod előnyeit és értékét?

Egy vélemények bemutatása widget segtségével egy könnyen kiteheted weboldaladra a véleményeket. Ez az eszköz lehetővé teszi, hogy több véleményoldalról származó ügyfélvisszajelzésedet is bemutasd!

Miért fontosak a Google Cégprofil vélemények?

Akár 96% -a a fogyasztóknak elolvassa a véleményekre adott válaszokat, sokan pedig azonnali választ várnak el alapértelmezettként. Ez az elvárás azt jelenti, hogy a véleményekre való válaszadás a jó ügyfélszolgálat normális részévé vált.

Egy folyamatosan pozitív vélemények érkezése a korábbi és jelenlegi ügyfelektől másokat is arra ösztönöz, hogy bízzanak a vállalkozásodban. Az online hírneved véleményeken keresztüli erősítése ingyenes módja az értékesítés és a jövőbeli nyereséged növelésének.

Ráadásul a kutatások megállapították, hogy a véleményekre adott válaszok a Google rangsorolási jelei, ami azt jelenti, hogy egyszerűen növelheted a márkád láthatóságát, ha időt szánsz a válaszokra.

Hogyan állíts be Google véleményeket a vállalkozásod profilján?

Ha nincs Google Cégrofilod a vállalkozásodhoz, akkor létre kell hoznod és állítanod egyet, mielőtt elkezdenél véleményeket gyűjteni. Olvasd el lépésről lépésre útmutatónkat a GBP listázás beállításához.

Amint a listázásod be van állítva, tölts el némi időt az optimalizálásával, mielőtt továbblépnél a véleményekkel kapcsolatban. A Cégprofil optimalizálásának teljes részleteiért nézd meg a Google Üzleti Cégprofil központunkat.

A Google Cégprofilban a kezelők közvetlenül a Google keresésben és a Google Térképeken kezelik profiljaikat - és véleményeiket.

Egyszerűen írd be vállalkozásod nevét a keresősávba, és betöltődik a GBP (Google Business Profile) vezérlőpultod. Innen navigálhatsz a "Vélemények" szekcióhoz, ahol megtalálod a "Vélemények" területet. Itt megtekintheted és válaszolhatsz az ügyfélvisszajelzésekre.

Hogyan szerezz több Google véleményt a vállalkozásodhoz?

Az ügyfeleidtől történő visszajelzés kérés nem mindig olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik.

Nézd meg Duchai Márti útmutatóját a vélemények kéréséhez néhány egyszerű tippért, hogy elkezdhessd a folyamatot, valamint a több vélemény megszerzésével számos előnyt élvezhess.

További részletes útmutatást a Google-on specifikusan szerezhető véleményekhez nézd meg ezt az erre szentelt útmutatót. (hamarosan)

Hogyan válaszolj a Google Cégprofil véleményekre?

Az ügyfélvisszajelzésekre való válaszadás elengedhetetlen a kiváló hírnév kiépítéséhez és fenntartásához.

A Google emailben, vagy a Térkép alkalmazásban értesít, amikor egy ügyfél új véleményt hagy neked - így nem sikkad el egyetlen vélemény sem. Azonban, amikor értesítést kapsz e-mailben, ne halogasd a válaszadást.

A véleményeket három kategóriára lehet bontani:

  • Pozitív

  • Negatív

  • Hamis

Függetlenül a vélemény érzelmétől vagy hitelességétől, fontos, hogy válaszolj!

Mindig időben és profin válaszolni a kihívás, különösen, ha negatív véleményt kapsz.

Hogyan válaszolj a pozitív Google véleményekre?

Kaptál egy pozitív véleményt - nagyszerű! Most lehetőséged van tovább építeni a kapcsolatodat az értékelés írójával, és remélhetőleg visszatérő ügyféllé alakítani őket.

Kezdd azzal, hogy megköszönöd az ügyfélnek (név szerint), hogy időt szánt a hozzászólásokra. Ezután személyes hangvételben reagálhatsz a véleményre. Győződj meg róla, hogy utalást teszel minden konkrét pontra, amit említettek, hogy elkerüld a "sablonos" válasz hangzását.

Jól fest mindig azzal befejezni a válaszodat, hogy meghívd az ügyfelet, hogy hamarosan látogasson el újra a vállalkozásodba.

Hogyan válaszolj a negatív Google véleményekre?

A negatív vélemények nemcsak elkeserítőek, hanem károsak is lehetnek a hírnevedre nézve.

Amikor negatív visszajelzést kapsz, kerüld el az azonnali válaszadást. Ehelyett szánj időt a visszajelzés feldolgozására és egy megfelelő válasz megfogalmazására. Lehetőséged lehet ezt a helyzetet megfordítani, és helyrehozni a kapcsolatot az elégedetlen ügyféllel.

Egy negatív véleményre adott válasznak még mindig azzal kell kezdődnie, hogy megköszönjük az ügyfélnek a gondolataik megosztását. Folytasd azzal, hogy bocsánatot kérsz a negatív élményért, és hívd meg az ügyfelet, hogy ossza meg további visszajelzéseit arról, hogy mi ment félre.

Győződj meg róla, hogy elérhetőségi adatokat is  megadsz, ha szeretnének továbbiakban megvitatni az ügyet. Mindig tisztázd, hogy szeretnéd megteremteni a lehetőséget arra, hogy helyrehozd a dolgokat.

További részleteket megtalálsz a negatív véleményekre való online válaszadásra szentelt részletes útmutatónkban. - Hamarosan...

Hogyan válaszolj a hamis Google Cégprofil véleményekre

A hamis vélemények ugyanolyan károsak lehetnek a hírnevedre, mint a negatív vélemények... és még frusztrálóbbak a kezelésük.

Ha hamis véleményt kapsz, maradj nyugodt és ne válaszolj azonnal. Szánj időt annak felgöngyölítésére, hogy a visszajelzés valódi ügyféltől származik-e vagy sem. Ha úgy gondolod, hogy hamis, akkor udvariasan válaszolj arra kérve az ügyfelet, hogy vegye fel veled közvetlenül a kapcsolatot. Ezután eldöntheted, hogy jelenteni akarod-e az esetet a Google-nak vagy sem.

A Google kifejezetten a hamis vélemények eltávolításának kérésére hozott létre egy eszközt, amely segít a vállalkozásoknak nyomon követni és kezelni az eszkalációs folyamatot. Ennek az eszköznek az ismerete segít megérteni, hogyan törölheted a Google üzleti véleményeket.

A Prosign értékelési szokások kutatása szerint sokkoló módon a fogyasztók 55%-a olvasott hamis véleményt az elmúlt évben, ami azt mutatja, hogy milyen elterjedt ez a probléma.

 kutatás hamis vélemény

Bizalom az online véleményekben

A szóbeszéd útján terjedő hírnév hosszú ideje ismert, mint a marketing egyik legerősebb módszere, és ez ma is igaz.

Például tudjuk, hogy a fogyasztók 92%-a egy ismert személytől származó termék- vagy szolgáltatásajánlásban bízna meg jobban, mint a hirdetésekben.

A digitális korban az online vélemények gyakorlatilag szóbeszéd ajánlások idegenek között. Bár ezek a vélemények nem rendelkeznek ugyanazzal a személyes érintkezéssel, mint a barátoktól vagy családtagoktól származók, általában megbízható információforrásként érzékelik őket a fogyasztók.

A kutatások kimutatták, hogy az emberek 22%-a ugyanúgy bízik az online ajánlásokban, mint a saját ismerőseikétől származókban. Ez kiemeli az online pozitív hírnév kiépítésének és fenntartásának fontosságát.kutatas bizalom

 

Mindezt elérheted a következőkön keresztül:

  • kifogástalan ügyfélszolgálat;

  • magas minőségű termékek/szolgáltatások; és

  • minden véleményre adott válasz.

Meghódítottad a Google cégprofil véleményeket?

Amikor meghódítottad a Google üzleti vélemények megszerzésének, válaszadásának és az ajánlások használatának folyamatát, magad is kérdezheted „mi a következő?”

A teendőid listájának méretétől függően örömmel tudhatod, hogy számos más hely van online, ahol ügyfélvisszajelzéseket szerezhetsz, és növelheted hírnevedet.

Készen állsz felfedezni az ügyfél-elégedettségi utad következő lépéseit? Menjünk!

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport