A "cselekvésre való ösztönzés" segítségével érheti el, hogy látogatói az aktív közreműködő szerepébe léphessenek, azaz tegyenek is valamit honlapján. A cselekvés ugyanis közelebb viszi őket a kapcsolatteremtéshez, illeve a vevővé alakuláshoz. A cselekvés lehet egy tanulmány letöltése, egy érdekes cikk megnézése, vagy egy "Like" a Facebook oldalán.
Hatásos cselekvésre ösztönző elemek
Több módon hívhatjuk fel látogatónk figyelmét a cselekvésre (call to action). Én "oldalsó doboznak" nevezem, amikor az oldalsó sávban helyezünk el elemeket, az oldal grafikájával. Itt az új hírektől kezdve az akción keresztül a hírlevél feliratkozásig mindent megjeleníthetünk. Célszerű a szövegben és a cikkek alatt is elhelyezni cselekvésre ösztönző elemeket link formájában, illetve a lap alján mondjuk kapcsolódó áruk alakjában.
Formája
-
Feltűnő legyen: messziről is olvasható, azonnal látható legyen.
-
Egyértelmű: minden "call to action" gombnak ugyanúgy kell kinéznie, hogy a látogatók azonnal felismerjék
-
Ne tűnjön reklámnak: egyértelműen a honlap stílusjegyeit kell viselje, nehogy külső reklámnak nézzék (bannervakság miatt)
-
Olyan helyre kerüljön, ahol biztosan megtalálja a pásztázó tekintet. (pl. ha egy kéz mutat rá)
Szövegezés
-
Cselekvő igét használjon: kattintson, iratkozzon fel, kérjen, stb.
-
Mutasson valami előnyt a szöveg, amiért érdemes kattintani (mint egy cikk címénél)
-
Egyértelmű szöveget használjon: van különbség a "látogasson el hozzánk" és "kérjen időpontot" között
-
A szövegkörnyezetnek az egyenes következménye legyen a cselekvés
Szövegben linkként
Cikkek olvasása közben, a látogató könnyen elcsábul egy érdekes link láttán, és szívesen kattint. Beszédes linkekkel egyértelmüsíthetjük, hova navigálhat, miről tudhat meg bővebb információt. Persze itt is figyelembe kell venni néhány szabályt:
-
Ne legyen linkektől túlzsúfolt a szöveg, mert akkor egyrészt nem érvényesül mondandónk, másrészt megijesztjük a látogatónkat
-
Legyen egyértelmű, hova jut a kattintás után, és vissza is tudjon lépni
-
Ne új ablakba vigyük a látogatót, hacsak nem külső hivatkozást (más honlapot) nyitunk meg
Hogyan használja a "Call to action"-t?
A Google Analytics statisztikájában minden akcióhoz úgynevezett "konverziót" rendelhetünk. Ennek segítségével megfigyelhetjük, hogy egy cselekvésre ösztönző elem mennyi akciót hoz. Folyamatos teszteléssel, analízissel és kísérletezéssel egyre javíthatja a konverziós arányt.
Szakemberek segítségével még több eszköz áll rendelkezésre, a statisztikák folyamatos javítására, amik egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a konkurenciaharc közepette. Ha szeretné látni mennyire működik, kérdezzen meg minket!
{fcomment}