Aktivizálja honlapja látogatóit

A "cselekvésre való ösztönzés" segítségével érheti el, hogy látogatói az aktív közreműködő szerepébe léphessenek, azaz tegyenek is valamit honlapján. A cselekvés ugyanis közelebb viszi őket a kapcsolatteremtéshez, illeve a vevővé alakuláshoz. A cselekvés lehet egy tanulmány letöltése, egy érdekes cikk megnézése, vagy egy "Like" a Facebook oldalán.

Hatásos cselekvésre ösztönző elemek

call to actionTöbb módon hívhatjuk fel látogatónk figyelmét a cselekvésre (call to action). Én "oldalsó doboznak" nevezem, amikor az oldalsó sávban helyezünk el elemeket, az oldal grafikájával. Itt az új hírektől kezdve az akción keresztül a hírlevél feliratkozásig mindent megjeleníthetünk. Célszerű a szövegben és a cikkek alatt is elhelyezni cselekvésre ösztönző elemeket link formájában, illetve a lap alján mondjuk kapcsolódó áruk alakjában.

Formája

  • Feltűnő legyen: messziről is olvasható, azonnal látható legyen.

  • Egyértelmű: minden "call to action" gombnak ugyanúgy kell kinéznie, hogy a látogatók azonnal felismerjék

  • Ne tűnjön reklámnak: egyértelműen a honlap stílusjegyeit kell viselje, nehogy külső reklámnak nézzék (bannervakság miatt)

  • Olyan helyre kerüljön, ahol biztosan megtalálja a pásztázó tekintet. (pl. ha egy kéz mutat rá)

Szövegezés

  • Cselekvő igét használjon: kattintson, iratkozzon fel, kérjen, stb.

  • Mutasson valami előnyt a szöveg, amiért érdemes kattintani (mint egy cikk címénél)

  • Egyértelmű szöveget használjon: van különbség a "látogasson el hozzánk" és "kérjen időpontot" között

  • A szövegkörnyezetnek az egyenes következménye legyen a cselekvés

Szövegben linkként

Cikkek olvasása közben, a látogató könnyen elcsábul egy érdekes link láttán, és szívesen kattint. Beszédes linkekkel egyértelmüsíthetjük, hova navigálhat, miről tudhat meg bővebb információt. Persze itt is figyelembe kell venni néhány szabályt:

  • Ne legyen linkektől túlzsúfolt a szöveg, mert akkor egyrészt nem érvényesül mondandónk, másrészt megijesztjük a látogatónkat

  • Legyen egyértelmű, hova jut a kattintás után, és vissza is tudjon lépni

  • Ne új ablakba vigyük a látogatót, hacsak nem külső hivatkozást (más honlapot) nyitunk meg

Hogyan használja a "Call to action"-t?

A Google Analytics statisztikájában minden akcióhoz úgynevezett "konverziót" rendelhetünk. Ennek segítségével megfigyelhetjük, hogy egy cselekvésre ösztönző elem mennyi akciót hoz. Folyamatos teszteléssel, analízissel és kísérletezéssel egyre javíthatja a konverziós arányt.

Szakemberek segítségével még több eszköz áll rendelkezésre, a statisztikák folyamatos javítására, amik egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a konkurenciaharc közepette. Ha szeretné látni mennyire működik, kérdezzen meg minket!

{fcomment}

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport