Honlap keresőoptimalizálás

A keresőkben elért jó pozíció minden honlaptulajdonos álma. A megfelelő kulcsszóra elért jó helyezéshez keresőoptimalizált honlapra, és felépítésre van szükség. Ennek eléréséhez nélkülözhetetlen a honlapszerkezet megtervezése, a honlap technikai optimalizálása a tartalom tudatos tervezése. Ezt mutatom meg most.

honlap keresőoptimalizálásKeresőoptimalizálás elemei

Mit jelent ma a keresőoptimalizálás

A ProSign felfogásában a keresőoptimalizálás nem 3-6 kulcsszóra történő pozíciónövelést jelent. A keresőoptimalizálás több száz, akár ezer kulcsszóra történő optimalizálást, valamint a látogatók minél nagyobb számban ügyféllé konvertálását jelenti.

Az optimalizálás főbb elemei a következők:

Honlap szerkezet tervezése

A honlap szerkezet tervezése megadja a menük struktúráját, és a tartalom rendszerezését, hierarhiáját. Keresőoptimalizálás során nélkülözhetetlen, hisze a tartalom megfelelő felépítése erősíti a kulcsszavakat a keresők rangsorolásakor.
Még több információ a keresőoptimalizált honlapszerkezetről...

Technikai optimalizálás

Technikai optimalizálás során a honlap programozásán javítunk/ellenőrizzük, hogy a keresőmotorok a honlap minden aloldalát lássák (indexeljék), így nem lesz oldal, ami ne jelenne meg a keresők találati listáján.
Miért nélkülözhetetlen része a keresőoptimalizálásnak a technikai optimalizálás? Bővebben is írunk róla...

Keresőmarketing tartalomtervezés

Jó tartalommal fél sikert ér el, hiszen a tartalomért látogatják honlapját. Keresőoptimalizálás alkalmával azért szükséges a tartalomtervezéssel sok időt eltölteni, hogy látogatói minőségi információkat kapjanak, és a keresőrobotok jó pozícióval tudják jutalmazni azt.
A tartalomtervezés több megrendelést hoz, ha érdekli hogyan, olvasson a keresőoptimalizált tartalomtervezésről...

Meta tag optimalizálás

Az oldal rejtett elemei (Meta tag) befolyásolják a keresők találati listáit, reklámszövegként használhatóak a keresők természetes találati listáin, valamint szakszerű kitöltésükkör megbízhatóbbanak veszi honlapunkat a keresőmotor. Keresőoptimalizálás során mindenképp megéri foglalkozni a témával, mert kevesen teszik meg, így egy előzési pont a konkurenciával szemben.
Olvasson többet a keresőoptimalizálás meta tag részéről...

Keresőmarketing tanácsadás

Az Ön előnye a keresőmarketing tanácsadásból, hogy megismeri az online környezetét, saját erőforrásait, valamint kap egy szakértőt, aki végigvezeti mindennek a megértésén, online stratégiájának kialakításán.

Keresőmarketing tanácsadásA tanácsadás során szakértőink keresőmarketing ismeretek bevetésével, elemzésekkel és kutatásokkal mérik fel honlapját, és adnak tanácsokat a hatékonyság növelésére, a keresőmarketing folyamatára. A keresőmarketing összetettsége miatt fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleink átlássák a keresőmarketing stratégiát, és megfelelő döntéseket hozhassanak, lássák az eredményeket.

Milyen eredményt ad a keresőmarketing tanácsadás?

Egy reális kép mellett olyan elemzések kerülnek birtokába, melyek felhasználhatóak a keresőmarketing munkák során. Kialakulnak a lehetőségek, és az elérhető célok is. A tanácsadás lehet egyszeri, vagy folyamatos, de mindenképp segít meglátni az Ön saját lehetőségeit az online világban. Meglátjuk, és kivitelezzük.

Honlap elemzés

Honlap elemzés egítségével reális képet kap honlapjáról. A honlap technikai ellenőrzésén túl átnézzük és értékeljük a honlap egyes elemeit, és a konkurenciát. Az elemzés segíti a stratégia kialakítását, információi pedig a keresőmarketing stratégia kidolgozását.
Még több információ a honlap elemzésről.

Kulcsszókutatás

Csak a megfelelő kulcsszavak hoznak üzleti sikert, ezért a kulcsszókutatás elengedhetetlen a munkák megkezdéséhez. Keresőmarketing tanácsadás során kialakul a stratégia is.
Olvasson többet a kulcsszókutatás témájáról.

Konkurencia analízis

A konkurencia analízis feltárja a konkurens honlapok belső és külső előnyeit, így segítve a reális célok megtalálását, és az online környezet feltérképezését. Tisztán fog látni, de nézzük meg bővebben mit kell vizsgálni a konkurencia analízis munka során.

Honlap típusok

Több típusú honlap létezik. Bemutatkozótól az ügyfélteremtőn át a webshopig. Mindegyiknél külön "fogások" a nyerők. Ezek közül szemezgetünk néhányat:

Tipikus hírlevél hibák

hirlevel hibaVan néhány tipikus hírlevél hiba, ami céges levelezésben hátrányt okoz. Ezek egy részét szeretném bemutatni.

Az internet világában a hírlevelek egy hatékony eszközzé váltak a vállalkozások és szervezetek számára, hogy kapcsolatot tartsanak ügyfeleikkel és érdeklődőikkel. Azonban a hírlevelek elkészítése nem mindig egyszerű feladat, és könnyen hibák csúszhatnak be, amelyek csökkenthetik hatékonyságukat és elriaszthatják az olvasókat. Ebben a blogbejegyzésben megvizsgáljuk a tipikus hírlevél hibákat, és bemutatjuk, hogyan kerülheted el ezeket, hogy te is sikeres hírleveleket tudj küldeni a szakértelmedet laikusoknak is könnyen érthető módon közvetítve.

 

Csak reklámnak használni a hírlevelet

De a hírlevél az reklám! Bizony, de nem mindegy, hogy mennyire zavaró ez a tulajdonsága. Ha egy hírlevélben csak 10% a reklám, és 90% a hasznos információ (amiért feliratkoznak), akkor nem keltünk zavart, és reklámunk/célunk is érvényesülni fog. A mai reklámzajban ugyanis többet érünk el hasznos cikkek publikálásával, és a témában való szakértővé válással, mint az akciók állandó hirdetésével. Arról nem is beszélve, hogy egy valóban jó szolgáltatás ára megéri a pénzét, az akció pedig jogosan kelti a gagyi benyomást. (Tipikusan ilyen a legtöbb hotel hírlevele, ahol az aktuális akciókon kívül semmilyen információt nem közölnek.)

Ha hírlevél, akkor kommunikáljon magától is: semmilyen válasz

Feliratkozik az olvasni/vásárolni/utazni vágyó, de semmilyen visszaigazolást, nyugtázást nem tapasztal. Ilyenkor vagy újból feliratkozik, vagy a jószerencsére bízza, kap-e a levelekből.

A nyugtázásra két módszer is alkalmazható, de a legjobb a kettő együttes használata. Az egyik, egy válaszlevél, amiben megköszönjük a feliratkozást, és üdvözöljük olvasóink táborában, a másik egy oldal a honlapunkon, ahova az adatok elküldése után landol. Mindkét módszer további folyamatokat indíthat el, hiszen mind a válaszlevél, mind a landoló oldal felületein további vásárlásra ösztönző eszközöket használhatunk.

A formátum helytelen megválasztása

Sokan gondolják, hogy a levélhez csatolmányként beszúrt doc, vagy pdf dokumentum már hírlevélnek nevezhető. Még ha szépen is van megformázva (a tipográfiai ismeretek hiánya csak grafikusoknak róható fel, egy céget mégis ez alapján ítélnek meg), kevesebben nyitják meg, mint txt, vagy HTML alapú társait, hiszen kiegészítő eszközökre van szükség.

Egy arculathoz igazított HTML hírlevél bizonyítottan nagyobb hatásfokkal dolgozik, jobban alátámasztja mondanivalóját, mint sima szöveg alapú társai.

Hírlevél leiratkozás

Szomorú hírem van: egy hírlevélbe kötelező leiratkozási lehetőséget beilleszteni. Ez törvényi előírás (amellett, hogy pozitív, magabiztos szemléletmód, és megnyugtató az olvasónak is), de érthető is, hiszen amilyen módon önszántából kéri valaki a levélsorozatot, annyira kell rábízni azt is, ha nem kér belőlünk többet. Egy leiratkozott emberen is nyerhetünk. Tapasztalatot kapunk, hogy nem jó irányba haladunk, javítanunk kell.

Ha olvasónk nem talál leiratkozási lehetőséget, akkor még fel is idegesítjük, ellenszenvet gerjesztünk, és szájhagyomány útján továbbterjedhet cégünkről egy rossz hír.

A levél nem személyre szabott

Nincs kiábrándítóbb, mint a ?Tisztelt Hölgyem/uram? megszólítás. Az olvasó azonnal tudni fogja, hogy egy tömegnek kiküldött levélről van szó, és a szerzők még csak a fáradságot sem veszik, hogy személyesen megszólítsák. Hírlevél szoftver segítségével hírlevélsorozata teljesen személyre szabható. Beszúrható a név, vagy bármilyen adat, amit a feliratkozás során elkérünk. Sokkal befogadóbbak az emberek, ha nekik címezzük mondanivalónkat.

Az ígéret szép szó (de a Landwirtschaftsausstellung még szebb)

Elnézést a faviccért... Ha ígérünk valamit akár hírlevelünkben, akár honlapunkon, annak úgy kell történnie. Nincs annál kiábrándítóbb, mint amikor várjuk a következő leckét, és semmit, vagy teljesen mást kapunk helyette. Az ilyen kis apróságokon múlik a törékeny bizalom, amit apró lépésenként építünk fel, és melyet ugyanolyan kis apróságok tudnak romba dönteni.

Hírlevél programozási hibák haladóknak

  • Abszolút URL helyett relatív url használata képeknél. A képeket saját szerveren (ha lehet a küldő domainnevén lévőn) érdemes tárolni.

  • Java script, ActiveX, vagy beágyazott videó használata. Ezek nem működnek.

  • Egy képből áll a levél. 

  • Külső CSS filera való hivatkozás. CSS-t hírlevélben csak a ?BODY? tag alatt lehet használni.

  • SPAM küldése. Nem győzöm kiemelni: kéretlen levél küldésének minden formájától tartsuk magunkat távol.

  • WYSIWYG editorral való hírlevél szerkesztés. A HTML hírlevélbe annyi fölösleges kódot helyez el, ami néha hátráltatja a levelek kézbesítését. Tiszta HTML-hez meg kell tanulni a nyelvet.

  • Tesztelés hiánya. Első sorban a különböző e-mail klienseken kell tesztelni a hírlevelet, de nem szabad elfelejtkezni a linkekről, a telefonszámok és címek helyességéről, a főleg a helyesírásról.

Túl sok információ

A leggyakoribb hiba, amelyet sok hírlevélben találhatunk, az információ túlterheltsége. Az embereknek korlátozott az idejük és figyelmük, így ha egy hírlevél túl hosszú és tele van részletes információkkal, az könnyen elveszítheti az olvasók érdeklődését. Az olvasók inkább rövidebb, lényegre törő üzeneteket szeretnének kapni.

Tippek:

  • Koncentrálj a legfontosabb üzeneteidre.

  • Használj könnyen emészthető, tömör tartalmat.

  • Ha szükséges, linkelj további részletekhez, így az olvasók választhatják, hogy mélyebben belemerülnek-e a témába.

Hiányos vagy elavult információk

Az elavult információk, például régi eseményekkel kapcsolatos hírek vagy lejárt kedvezmények, frusztrációt okozhatnak az olvasóknak. Ugyanakkor a hiányos információk sem kedvezőek, mert nem adnak megfelelő tájékoztatást a címzetteknek.

Tippek:

  • Ellenőrizd az információk frissességét és pontosságát, mielőtt elküldöd a hírlevelet.

  • Ha szükséges, használ automatizált rendszereket a lejárt tartalmak eltávolítására vagy frissítésére.

Nem optimalizált mobil nézet

Ma már az emberek jelentős része mobil eszközökről olvassa az e-maileket és hírleveleket. Ha a hírlevél nem optimalizált mobil nézetben, az olvasók nehezen értelmezhetik a tartalmat, és könnyen tovább léphetnek.

Tippek:

  • Használ responsív dizájnt, hogy a hírlevél megfelelően jelenjen meg különböző készülékeken.

  • Ellenőrizd, hogy a linkek és gombok megfelelően működnek-e érintőképernyőn.

Nem személyre szabott tartalom

Az általános, személyre szabatlan hírlevelek kevésbé hatékonyak, mint azok, amelyek az olvasók érdeklődési körére és igényeire szabott tartalmat kínálnak.

Tippek:

  • Használj szegmentálást az olvasók csoportosítására közös jellemzők alapján.

  • Személyre szabott üdvözlő üzenetekkel és ajánlatokkal emeld az olvasók érdeklődését.

Hiányzó hívások a cselekvésre

Ha a hírlevél nem tartalmaz konkrét hívást a cselekvésre, az olvasók nem tudják, mit vársz tőlük, és nem fognak lépni.

Tippek:

  • Használj jól látható gombokat vagy linkeket a kívánt cselekvésekhez (pl. vásárlás, regisztráció, további információk).

  • Legyen világos és határozott üzenet arra vonatkozóan, mit szeretnél, hogy az olvasók tegyenek.

Reméljük, hogy ezek a tippek segítenek elkerülni a tipikus hírlevél hibákat, és javítani a hírleveled hatékonyságát. Emeld az olvasói elkötelezettséget és segíts a cégednek vagy szervezetednek eredményesebbé válni a hírleveleken keresztül.

 

 

Kinek küldhetek hírlevelet?

Általános tévhitekkel ellentétben hírlevelet azoknak küldhetünk, akik azt külön kérték tőlünk. Kizárt tehát, hogy engedély kérő levéllel egy internetről gyűjtött listára szórjunk reklámokat. Ezt a magatartást a törvény is bünteti, arról nem beszélve, hogy ennek "köszönhetően" mára magára a hírlevélre sokan spam-ként tekintenek.

Az e-mail cím adatbázis

hírlevél kinek küldhetek hírleveletMinden cégnek az álma egy adatbázis, ami olyan emberek címeit tartalmazza akik termékeikre kíváncsiak. Egy ilyen adatbázis kincset ér, és nehezen gyűjthető, hiszen olyan nevek és e-mail címek összessége ez, aminek tagjai maguk szeretnének cégünktől ajánlatokat (de inkább információkat) kapni. A lényeg, hogy saját akaratukból, és kíváncsian várják leveleinket! Ezért jogos a felháborodás, amikor egyes cégek kéretlen ajánlatokkal bombáznak, hiszen ingyen (minden erőfeszítés nélkül összeszedet) listára küldik ki ajánlatukat, bevágva a konkurencia elé.

Honnan szerezhetek adatbázist?

Adatbázis építésére több módszer is kínálkozik. Saját honlapon keresztül a legtisztább, de lehet listatulajdonosokon keresztül, vagy partnerhonlapok segítségével is. Az utóbbi kettő végeredménye ugyanaz: saját honlapunkon kell az ismételt feliratkozást elérni. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy Magyarországon nem lehet olyan címlistát vásárolni, amire direkt e-mailt küldhetne. A listatulajdonosok nem adhatják ki címeiket, csak saját maguk küldhetnek arra leveleket.

E-mail listatulajdonosokon keresztül

A listatulajdonosok általában nyereményjátékokon keresztül gyűjtik e-mail címeiket. Olyan listákkal rendelkeznek, melyeket célcsoportokra lehet bontani, így lehet a célközönséget meghatározni. A listákat nem adják ki a kezükből, hanem maguk küldik ki reklámleveleinket. Célunk tehát olyan reklámkampány készítése, aminek segítségével a célközönség ellátogat honlapunkra, és ott feliratkozik hírlevelünkre. onnantól kezdve már  a mi listánkat gazdagítják, és szabadon küldhetünk Nekik leveleket, vagy akár kampánysorozatokat.

E-mail lista saját honlapról

Saját honlap egy cégnek az Internetes reklámok, ismertség és ügyfélkapcsolati mechanizmus gyűjtőhelye, ha következetesen van felépítve. Ide kell befusson minden webes reklám és promóció, hiszen innen érkeznek a megrendelések, itt ismerhetik meg az érdeklődők a céget, itt lehet őket ?rávenni? a megrendelésre. A saját céges honlap a helye az adatbázis bővítésének is. Mitől iratkoznak fel a hírlevélre?

  • Hírlevél hirdetése minden oldalon

  • Le kell írni a feliratkozással járó előnyöket

  • Adatvédelmi elveket kell feltüntetni

  • Feliratkozás növelése érdekében ?csalit? kell alkalmazni

Csali nélkül nem megy

Egyszerű tapasztalat, de teljesen logikus, hogy amikor csak ki van írva egy honlapra, hogy "hírlevél" és egy rubrika az email címemnek, akkor oda nem iratkozom fel. Világos, hiszen nem ismerem milyen előnyöm származik belőle, illetve milyen hátrányokat szenvedhetek. Éppen ezért szükséges egy csali, ami elmagyarázza a látogatónak:

  • Mit profitál, ha feliratkozik

  • Mi történik az e-mail címével

Eddigi partnerektől

A hírlevél lista építésének kezdetén érdemes eddigi partnerektől, megrendelőktől, ügyfelektől is engedélyt kérni(!), hogy szeretnénk nekik hírlevelet küldeni, mert különleges ajánlattal, vagy információval szolgálhatunk. Ezeket az embereket külön csoportban is tárolhatjuk, így a szorosabb partneri viszonyban lévőknek külön ajánlat készíthető.

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport