Facebook marketing

Social marketing

A social média mára kihagyhatatlan eszköz, és a hiedelmekkel ellentétben nem csak a Facebookról szól. Szorosan kötődik a tartalommarketinghez, hiszen folyamatosan új tartalmakat kell előállítani, hogy kommunikálni tudjunk közönségünkkel, akik így egyre hűségesebbé válnak márkánk iránt.

Kapcsolódó szolgáltatások

Mire jó a közösségi média?

Segítségével kapcsolatot tarthatunk és ápolhatunk meglévő és leendő ügyfeleinkkel, növelhetjük népszerűségünket, fenntarthatjuk követőink figyelmét, és folyamatosan kommunikálhatunk feléjük.

  • Kapcsolattartás és ápolás

  • Népszerűség növelése

  • Figyelem fenntartása

  • Kommunikáció

Hogyan használjuk a social médiát marketingünk során?

Folyamatos odafigyeléssel, és mindegyik felület tartalommal történő ellátásával állandóan bővíthetjük az elért személyek körét. Legfontosabb, hogy aktivizálni tudjuk a közönséget, és bevonjuk őket a kommunikációba. Amit tehát el kell érnünk, hogy hosszászólások kedvelések, megosztások szülessenek.

Email marketing ár

email marketing árKomplett csomagot ajánlunk

Mit tud?

  • Biztos alapokra állítjuk email marketingjét.

  • Önnel közösen kitalálunk egy email marketing stratégiát.

  • Elkészítünk egy "csalit", ami miatt feliratkoznak honlapjára, ennek kialakítunk egy honlapjához illő felületet.

  • Elkészítünk egy levélsorozatot, hogy automatikusan is működjön a rendszer. Megírjuk sorozatát, és monitorozzuk a kampány eredményeit. Fél éven át folyamatosan javítjuk az eredményeket.

Mit tartalmaz az email marketing csomag?

  • Stratégia kialakítása: az email marketing lista kiépítése nem könnyű feladat, pontos tervezést igényel. Önnel karöltve találjuk ki, hogyan szerezzünk feliratkozókat, és hogyan konvertáljuk őket vevővé. Hosszútávban gondolkozunk, és megteremtjük az alapját, hogy eredményes és működő email marketinggel rendelkezzen.

  • Csali pdf fájl elkészítése: csali készítése során olyan információs anyagot dolgozunk ki, ami ráveszi a látogatót, hogy feliratkozzon hírlevelére. Az anyagnak arculatához igazított külalakot adunk.

  • 10 részes hírlevélsorozat kialakítása: feliratkozáskor a legmotiváltabb az ember. Ilyenkor kell olyan jól felépített levélsorozatot küldeni, ami ráveszi a vásárlásra. 7 találkozás után rögzül az emberben egy márka. Mi 10 leveles sorozatot készítünk, ami végén remélhetőleg ügyféllé konvertálódik látogatója.

  • Feliratkozási felület elkészítése: olyan figyelemfelkeltő dobozokat alakítunk ki, és helyezünk el honlapján, amire kattintva feliratkozhat látogatója. A doboznak motiválónak és vonzónak kell lennie, hogy közelebb kerüljön vendége a feliratkozáshoz.

  • Hírlevél sablon megtervezése: hírlevelének egyedi külsővel kell rendelkeznie, hogy olvasásakor az Ön cégének identitását rögzítse. A leveleket arculatába illő sablonnal készítjük el.

  • Landing page elkészítése, optimalizálása: olyan felületet készítünk, ami meggyőzi látogatóját a feliratkozás szükségességéről. Az oldal önmagában is megállja a helyét, különböző kampányok landoló oldalaként is funkcionálhat. Statisztikák alapján a felületet folyamatosan javítjuk, hogy a feliratkozási arány javuljon.

  • Adatvédelmi nyilatkozat megírása: egyrészt jogi, másrészt bizalomnövelő szerepe van. Megírjuk, és ügyvéddel átnézetjük hírlevélre vonatkozó jogi nyilatkozatát.

  • Nyomon követés és konzultációk: havonta személyes találkozón konzultálunk az eredményekről, és a statisztikák alapján növeljük a landoló oldal eredményességét, a feliratkozók számát.

6 hónapos csomag: 90 000.- Ft+Áfa

12 hónapos csomag: 140 000.- Ft+Áfa

Néhány hírlevél referenciánk

Tipikus hírlevél hibák

hirlevel hibaVan néhány tipikus hírlevél hiba, ami céges levelezésben hátrányt okoz. Ezek egy részét szeretném bemutatni.

Az internet világában a hírlevelek egy hatékony eszközzé váltak a vállalkozások és szervezetek számára, hogy kapcsolatot tartsanak ügyfeleikkel és érdeklődőikkel. Azonban a hírlevelek elkészítése nem mindig egyszerű feladat, és könnyen hibák csúszhatnak be, amelyek csökkenthetik hatékonyságukat és elriaszthatják az olvasókat. Ebben a blogbejegyzésben megvizsgáljuk a tipikus hírlevél hibákat, és bemutatjuk, hogyan kerülheted el ezeket, hogy te is sikeres hírleveleket tudj küldeni a szakértelmedet laikusoknak is könnyen érthető módon közvetítve.

 

Csak reklámnak használni a hírlevelet

De a hírlevél az reklám! Bizony, de nem mindegy, hogy mennyire zavaró ez a tulajdonsága. Ha egy hírlevélben csak 10% a reklám, és 90% a hasznos információ (amiért feliratkoznak), akkor nem keltünk zavart, és reklámunk/célunk is érvényesülni fog. A mai reklámzajban ugyanis többet érünk el hasznos cikkek publikálásával, és a témában való szakértővé válással, mint az akciók állandó hirdetésével. Arról nem is beszélve, hogy egy valóban jó szolgáltatás ára megéri a pénzét, az akció pedig jogosan kelti a gagyi benyomást. (Tipikusan ilyen a legtöbb hotel hírlevele, ahol az aktuális akciókon kívül semmilyen információt nem közölnek.)

Ha hírlevél, akkor kommunikáljon magától is: semmilyen válasz

Feliratkozik az olvasni/vásárolni/utazni vágyó, de semmilyen visszaigazolást, nyugtázást nem tapasztal. Ilyenkor vagy újból feliratkozik, vagy a jószerencsére bízza, kap-e a levelekből.

A nyugtázásra két módszer is alkalmazható, de a legjobb a kettő együttes használata. Az egyik, egy válaszlevél, amiben megköszönjük a feliratkozást, és üdvözöljük olvasóink táborában, a másik egy oldal a honlapunkon, ahova az adatok elküldése után landol. Mindkét módszer további folyamatokat indíthat el, hiszen mind a válaszlevél, mind a landoló oldal felületein további vásárlásra ösztönző eszközöket használhatunk.

A formátum helytelen megválasztása

Sokan gondolják, hogy a levélhez csatolmányként beszúrt doc, vagy pdf dokumentum már hírlevélnek nevezhető. Még ha szépen is van megformázva (a tipográfiai ismeretek hiánya csak grafikusoknak róható fel, egy céget mégis ez alapján ítélnek meg), kevesebben nyitják meg, mint txt, vagy HTML alapú társait, hiszen kiegészítő eszközökre van szükség.

Egy arculathoz igazított HTML hírlevél bizonyítottan nagyobb hatásfokkal dolgozik, jobban alátámasztja mondanivalóját, mint sima szöveg alapú társai.

Hírlevél leiratkozás

Szomorú hírem van: egy hírlevélbe kötelező leiratkozási lehetőséget beilleszteni. Ez törvényi előírás (amellett, hogy pozitív, magabiztos szemléletmód, és megnyugtató az olvasónak is), de érthető is, hiszen amilyen módon önszántából kéri valaki a levélsorozatot, annyira kell rábízni azt is, ha nem kér belőlünk többet. Egy leiratkozott emberen is nyerhetünk. Tapasztalatot kapunk, hogy nem jó irányba haladunk, javítanunk kell.

Ha olvasónk nem talál leiratkozási lehetőséget, akkor még fel is idegesítjük, ellenszenvet gerjesztünk, és szájhagyomány útján továbbterjedhet cégünkről egy rossz hír.

A levél nem személyre szabott

Nincs kiábrándítóbb, mint a ?Tisztelt Hölgyem/uram? megszólítás. Az olvasó azonnal tudni fogja, hogy egy tömegnek kiküldött levélről van szó, és a szerzők még csak a fáradságot sem veszik, hogy személyesen megszólítsák. Hírlevél szoftver segítségével hírlevélsorozata teljesen személyre szabható. Beszúrható a név, vagy bármilyen adat, amit a feliratkozás során elkérünk. Sokkal befogadóbbak az emberek, ha nekik címezzük mondanivalónkat.

Az ígéret szép szó (de a Landwirtschaftsausstellung még szebb)

Elnézést a faviccért... Ha ígérünk valamit akár hírlevelünkben, akár honlapunkon, annak úgy kell történnie. Nincs annál kiábrándítóbb, mint amikor várjuk a következő leckét, és semmit, vagy teljesen mást kapunk helyette. Az ilyen kis apróságokon múlik a törékeny bizalom, amit apró lépésenként építünk fel, és melyet ugyanolyan kis apróságok tudnak romba dönteni.

Hírlevél programozási hibák haladóknak

  • Abszolút URL helyett relatív url használata képeknél. A képeket saját szerveren (ha lehet a küldő domainnevén lévőn) érdemes tárolni.

  • Java script, ActiveX, vagy beágyazott videó használata. Ezek nem működnek.

  • Egy képből áll a levél. 

  • Külső CSS filera való hivatkozás. CSS-t hírlevélben csak a ?BODY? tag alatt lehet használni.

  • SPAM küldése. Nem győzöm kiemelni: kéretlen levél küldésének minden formájától tartsuk magunkat távol.

  • WYSIWYG editorral való hírlevél szerkesztés. A HTML hírlevélbe annyi fölösleges kódot helyez el, ami néha hátráltatja a levelek kézbesítését. Tiszta HTML-hez meg kell tanulni a nyelvet.

  • Tesztelés hiánya. Első sorban a különböző e-mail klienseken kell tesztelni a hírlevelet, de nem szabad elfelejtkezni a linkekről, a telefonszámok és címek helyességéről, a főleg a helyesírásról.

Túl sok információ

A leggyakoribb hiba, amelyet sok hírlevélben találhatunk, az információ túlterheltsége. Az embereknek korlátozott az idejük és figyelmük, így ha egy hírlevél túl hosszú és tele van részletes információkkal, az könnyen elveszítheti az olvasók érdeklődését. Az olvasók inkább rövidebb, lényegre törő üzeneteket szeretnének kapni.

Tippek:

  • Koncentrálj a legfontosabb üzeneteidre.

  • Használj könnyen emészthető, tömör tartalmat.

  • Ha szükséges, linkelj további részletekhez, így az olvasók választhatják, hogy mélyebben belemerülnek-e a témába.

Hiányos vagy elavult információk

Az elavult információk, például régi eseményekkel kapcsolatos hírek vagy lejárt kedvezmények, frusztrációt okozhatnak az olvasóknak. Ugyanakkor a hiányos információk sem kedvezőek, mert nem adnak megfelelő tájékoztatást a címzetteknek.

Tippek:

  • Ellenőrizd az információk frissességét és pontosságát, mielőtt elküldöd a hírlevelet.

  • Ha szükséges, használ automatizált rendszereket a lejárt tartalmak eltávolítására vagy frissítésére.

Nem optimalizált mobil nézet

Ma már az emberek jelentős része mobil eszközökről olvassa az e-maileket és hírleveleket. Ha a hírlevél nem optimalizált mobil nézetben, az olvasók nehezen értelmezhetik a tartalmat, és könnyen tovább léphetnek.

Tippek:

  • Használ responsív dizájnt, hogy a hírlevél megfelelően jelenjen meg különböző készülékeken.

  • Ellenőrizd, hogy a linkek és gombok megfelelően működnek-e érintőképernyőn.

Nem személyre szabott tartalom

Az általános, személyre szabatlan hírlevelek kevésbé hatékonyak, mint azok, amelyek az olvasók érdeklődési körére és igényeire szabott tartalmat kínálnak.

Tippek:

  • Használj szegmentálást az olvasók csoportosítására közös jellemzők alapján.

  • Személyre szabott üdvözlő üzenetekkel és ajánlatokkal emeld az olvasók érdeklődését.

Hiányzó hívások a cselekvésre

Ha a hírlevél nem tartalmaz konkrét hívást a cselekvésre, az olvasók nem tudják, mit vársz tőlük, és nem fognak lépni.

Tippek:

  • Használj jól látható gombokat vagy linkeket a kívánt cselekvésekhez (pl. vásárlás, regisztráció, további információk).

  • Legyen világos és határozott üzenet arra vonatkozóan, mit szeretnél, hogy az olvasók tegyenek.

Reméljük, hogy ezek a tippek segítenek elkerülni a tipikus hírlevél hibákat, és javítani a hírleveled hatékonyságát. Emeld az olvasói elkötelezettséget és segíts a cégednek vagy szervezetednek eredményesebbé válni a hírleveleken keresztül.

 

 

Kinek küldhetek hírlevelet?

Általános tévhitekkel ellentétben hírlevelet azoknak küldhetünk, akik azt külön kérték tőlünk. Kizárt tehát, hogy engedély kérő levéllel egy internetről gyűjtött listára szórjunk reklámokat. Ezt a magatartást a törvény is bünteti, arról nem beszélve, hogy ennek "köszönhetően" mára magára a hírlevélre sokan spam-ként tekintenek.

Az e-mail cím adatbázis

hírlevél kinek küldhetek hírleveletMinden cégnek az álma egy adatbázis, ami olyan emberek címeit tartalmazza akik termékeikre kíváncsiak. Egy ilyen adatbázis kincset ér, és nehezen gyűjthető, hiszen olyan nevek és e-mail címek összessége ez, aminek tagjai maguk szeretnének cégünktől ajánlatokat (de inkább információkat) kapni. A lényeg, hogy saját akaratukból, és kíváncsian várják leveleinket! Ezért jogos a felháborodás, amikor egyes cégek kéretlen ajánlatokkal bombáznak, hiszen ingyen (minden erőfeszítés nélkül összeszedet) listára küldik ki ajánlatukat, bevágva a konkurencia elé.

Honnan szerezhetek adatbázist?

Adatbázis építésére több módszer is kínálkozik. Saját honlapon keresztül a legtisztább, de lehet listatulajdonosokon keresztül, vagy partnerhonlapok segítségével is. Az utóbbi kettő végeredménye ugyanaz: saját honlapunkon kell az ismételt feliratkozást elérni. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy Magyarországon nem lehet olyan címlistát vásárolni, amire direkt e-mailt küldhetne. A listatulajdonosok nem adhatják ki címeiket, csak saját maguk küldhetnek arra leveleket.

E-mail listatulajdonosokon keresztül

A listatulajdonosok általában nyereményjátékokon keresztül gyűjtik e-mail címeiket. Olyan listákkal rendelkeznek, melyeket célcsoportokra lehet bontani, így lehet a célközönséget meghatározni. A listákat nem adják ki a kezükből, hanem maguk küldik ki reklámleveleinket. Célunk tehát olyan reklámkampány készítése, aminek segítségével a célközönség ellátogat honlapunkra, és ott feliratkozik hírlevelünkre. onnantól kezdve már  a mi listánkat gazdagítják, és szabadon küldhetünk Nekik leveleket, vagy akár kampánysorozatokat.

E-mail lista saját honlapról

Saját honlap egy cégnek az Internetes reklámok, ismertség és ügyfélkapcsolati mechanizmus gyűjtőhelye, ha következetesen van felépítve. Ide kell befusson minden webes reklám és promóció, hiszen innen érkeznek a megrendelések, itt ismerhetik meg az érdeklődők a céget, itt lehet őket ?rávenni? a megrendelésre. A saját céges honlap a helye az adatbázis bővítésének is. Mitől iratkoznak fel a hírlevélre?

  • Hírlevél hirdetése minden oldalon

  • Le kell írni a feliratkozással járó előnyöket

  • Adatvédelmi elveket kell feltüntetni

  • Feliratkozás növelése érdekében ?csalit? kell alkalmazni

Csali nélkül nem megy

Egyszerű tapasztalat, de teljesen logikus, hogy amikor csak ki van írva egy honlapra, hogy "hírlevél" és egy rubrika az email címemnek, akkor oda nem iratkozom fel. Világos, hiszen nem ismerem milyen előnyöm származik belőle, illetve milyen hátrányokat szenvedhetek. Éppen ezért szükséges egy csali, ami elmagyarázza a látogatónak:

  • Mit profitál, ha feliratkozik

  • Mi történik az e-mail címével

Eddigi partnerektől

A hírlevél lista építésének kezdetén érdemes eddigi partnerektől, megrendelőktől, ügyfelektől is engedélyt kérni(!), hogy szeretnénk nekik hírlevelet küldeni, mert különleges ajánlattal, vagy információval szolgálhatunk. Ezeket az embereket külön csoportban is tárolhatjuk, így a szorosabb partneri viszonyban lévőknek külön ajánlat készíthető.

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport