Kulcsfontosságú helyi keresőoptimalizálás felületek

Kulcsfontosságú helyi keresőoptimalizálás felületek

Ha már olvastál néhány cikket a helyi keresési eredmények javításáról, akkor biztosan felbukkant náhány hely, ami már ismerősen cseng. A Google Cégprofil, céges adatbázisok (pl. Aranyoldalak, Cylex, Ittlakunk), Analytics, Facebook ilyen platformok, melyek fontos elemei lesznek helyi előretörésed útján.

Miért fontosak ezek a helyek? Mindegyik segíti/befolyásolja a helyi keresések rangsorát, illetve már maga a platform is hozhat vásárlókat az üzletedbe. Rendszeresen kell tehát használnod őket miközben a lokális keresőoptimalizálással fejleszted omline jelenléted.

A kulcsfontosságú helyi SEO platformok, amelyekkel meg kell ismerkedned:

  • Google Cégprofil-kezelő

  • Google Cégprofil teljesítmény

  • Google Analytics

  • Yelp, Aranyoldalak, Cylex, stb.

  • Facebook

  1. Google Cégprofil-kezelő (korábban Google Cégem)
  2. Google Cégprofil teljesítmény
  3. Google Analytics
  4. Gyűjtőoldalak: Aranyoldalak, Cylex, Yelp, stb.
  5. Facebook

Google Cégprofil-kezelő (korábban Google Cégem)

A Google Cégprofil szorosan kapcsolódik a helyi SEO területéhez (gyakorlatilag nincs nélküle helyi keresőoptimalizálás), ezért az a legfontosabb platform, amit figyelembe kell venned, ha több helyi látogatót szeretnél vonzani a weboldaladra vagy üzleted falai közé. Tapasztalatom szerint a Google Cégprofil körülbelül a Local Pack és az összes organikus keresési rangsorolás negyedét teszi ki, ahol a Google a Cégprofil különböző komponenseire hivatkozik annak megállapításához, hogy mit csinál a vállalkozásod és mennyire releváns a felhasználó keresési feltételeihez.

A Google Üzleti Profilra úgy is gondolhatsz, mint egy vállalkozásodat leíró weboldalt, amelyet azért hozol létrel, hogy tájékoztasd a Google-t (és a helyi fogyasztókat) az üzleted paramétereiről. Az itt megjelenő információk a következők:

  • Az üzleted jellege/típusa

  • Fizikai üzleted helye (vagy a szolgáltatások esetében lefedett területek)

  • Termékeid és szolgáltatásaid

  • Nyitvatartási időd

  • Elérhetőségeid

  • Képek

  • Videók

  • Akadálymentességi információk (különböző attribútumok)

  • Ügyfélvélemények

  • Üzleti frissítések és még sokan mások

Más szóval, a Google Cégprofil minden olyan információt megad, amelyet a Google vagy egy helyi fogyasztó esetleg tudni szeretne, mielőtt eldöntené, hogy megfelelsz-e a kritériumaiknak és megadod e a keresett terméket vagy szolgáltatást.

Google Cégprofil teljesítmény

A legtöbb marketingszakember egyetért abban, hogy minél hasznosabb adatokkal rendelkeznek, annál jobban teljesítenek a kampányaik. A kisvállalkozások tulajdonosai számára nehéz pontos és hozzáférhető adatokhoz jutni, különösen, ha nem vagy marketingszakember és csak korlátozott időd van a nap folyamán az analitikai adatok böngészésére.

A Google Cégprofil teljesítmény (statisztikai felület) egy kiváló középutat kínál. Ez az eszköz a Google Cégprofil irányítópultodon belül található és hasznos információkat nyújt a helyi keresési jelenléteddel és a Google Üzleti Profil teljesítményeddel kapcsolatban, anélkül, hogy túlságosan bonyolult lenne.

Az eszköz nem a weboldaladat (amit az Analytics), nem is a Google találati teljesítményét (Search Console) méri, hanem kifejezetten a cégprofilod teljesítményét a keresőben és a térképen.

Ezen információk között megtalálható, például, hogy az emberek hogyan keresnek rád, melyik Google szolgáltatást használják üzleted megtalálásához és melyik a leggyakoribb akció, amit azok az emberek tesznek, akik megnézik a listádat; például felhívtak vagy útvonalat terveztek hozzád.

A Google Cégprofil statisztikáját felhasználva jobban megértheted a helyi keresési jelenlétedet, felfedezheted a trendeket és azonosíthatod, hol lehetne javítani a teljesítményen.

Google Analytics

A Google Analytics egy analitikai eszköz, amely nyomon követi, hogyan lépnek interrakcióba a látogatók a weboldaladdal, hogyan találnak rád és mit csinálnak a weboldaladon. Ez egy haladóbb eszköz, mint a Google Cégprofil statisztika, de rendkívül értékes, ha mélyebben szeretnéd megérteni, hogyan teljesít a helyi üzleti weboldalad, hogyan rezonálnak a látogatók a weboldaladdal, és hol vannak lehetőségek a stratégia megváltoztatására vagy a teljesítménybeli hiányosságok megszüntetésére.

A Google Analytics lehetővé teszi, hogy rendezd és lekérdezd az adatokat különféle jelentések segítségével. Ezek témák szerint vannak csoportosítva és tartalmazzák a 'Ügyfélszerzés' (hogyan találták meg a weboldaladat), az 'Konverzió' (hogyan léptek interrakcióba a látogatók a weboldaladdal, adatok események, oldalak és képernyők szerint), a 'Bevétel' (a weboldalad által generált bevétel, termék, kupon vagy promóció szerint) és a 'Megőrzés' (mennyi ideig maradtak a látogatók az oldalon és milyen gyakran térnek vissza).

Az analitikai adatok segíthetnek jobban megérteni közönségedet is, demográfiai információk nyújtásával, amelyek olyan részletekre oszthatók, mint az életkor, érdeklődés vagy hely, és az eszköz típusa, amellyel hozzáfértek az oldaladhoz.

Az elérhető adatok gazdagsága miatt a Google Analytics vitathatatlanul a legfejlettebb a helyi SEO platform platformok közül, amelyeket használni fogsz. Emiatt tanulási görbével jár, de amint elsajátítod az alapokat és megérted, mely jelentések a leghasznosabbak, az innen kinyert adatok intelligensebb döntéshozatalban segítenek és megkönnyítik a helyi SEO stratégiád finomítását a siker érdekében.

Gyűjtőoldalak: Aranyoldalak, Cylex, Yelp, stb.

Ha valaha is helyi vállalkozásra volt szükséged, ajánlást kerestél egy jó bárra, egy elfogadható étteremre vagy minőségi fodrászatra költözés után, akkor valószínűleg már találkoztál gyűjtőoldalakkal, mint a Cylex, Ittlakunk, Aranyoldalak, Tripadvisor, Booking vagy éppen az Amerikában használatos Yelp.

EZek az oldalak online könyvjelzők, cégkatalógusok, amelyek struktúrált felépítésükről, közönségalapú értékeléseiről és ajánlásairól ismertek. Az említések - merthogy így nevezzük az ajánlást amit egy cégről adnak az ilyen típusú oldalak - fontos helyi SEO platformok, amelyhez szinte biztosan visszatérsz időről időre a helyi keresési marketing kampányod során.

A Yelp fontos szerepet játszik a helyi fogyasztóknál, több mint 90 millió ember keresi fel havonta a platformot helyi vállalkozások keresése céljából, és 97%-uk vásárlást is eszközöl ezután. Sajnos ez a platform nem érhető el Magyarországon jelenleg.

 

Ezek a felületek hasonlóan működnek, mint a Google Cégprofil. Ingyenes megjelenést igényelhetsz, hogy hasznos információkat ossz meg vállalkozásodról a felület felhasználóival, beleértve az utcád címét, szolgáltatási területeidet, webcímedet, telefonszámodat, elérhető termékeidet és szolgáltatásaidat, valamint a nyitvatartási óráidat. Akárcsak a Google Cégprofilon, ezeken a felületeken is gyűjthetsz és válaszolhatsz az ügyfelek értékeléseire, válaszolhatsz kérdésekre és oszthatsz meg képeket.

Facebook

A Facebooknak nincs szüksége bemutatásra, de amit talán nem tudsz, az az, hogy – az általános marketingedhez hasznosítása mellett – segíthet javítani a helyi keresési láthatóságodon is. Emiatt az egyik legfontosabb helyi SEO platformmá válhat, amelyet rendszeresen használsz.

Miért hasznos a Facebook a helyi SEO szempontjából? A válasz a Facebook státuszában rejlik, mint a második legfontosabb értékelési platform (a Google Cégprofil után), népszerűségében azok körében, akik helyi vállalkozások után kutatnak, abban, hogy milyen könnyen építhetsz rajta hivatkozást, és abban, hogy hogyan léphetsz kapcsolatba a helyi érdeklődőkkel.

Talán a legfontosabb hozzájárulás, amit a Facebook tehet a helyi SEO stratégiádhoz, az az, hogy használhatod értékelések és osztályzatok gyűjtésére a helyi vállalkozásodhoz. Tudjuk, hogy az értékelések elsődleges rangsorolási jelek, tehát minél több értékelést szerezhetsz, annál jobb a keresési láthatóságod.

Vannak más, közvetett előnyök is. Ahogyan a Google Cégprofil és a gyűjtőoldalak esetében is, a Facebook Business oldalad egy kincsesbánya a vállalkozásodról szóló hasznos információk szempontjából.

A Square által végzett kutatások szerint az elmúlt évben (2022) a fogyasztók 52%-a új vállalkozásokra bukkant a Facebookon – több, mint bármely más csatornán – tehát értékes forgalmi forrás. Sőt, a Facebook profilodban bemutatott információ segíthet a fogyasztónak megerősíteni azt, amit máshol felfedezett, így megadva neki a bizalmat, hogy ellátogasson üzletedbe vagy felhívjon.