A helyi keresési rangsorolás egyre nehezebb lesz napról napra. Miért? A verseny miatt. A Google helyi algoritmusa folyamatosan frissül, hogy a keresési eredmények a lehető legjobban illeszkedjenek a felhasználók keresési szándékához.

SEO szakértőként és digitális marketingszakemberekként tudatában kell lennünk ezeknek a frissítéseknek, és képesnek kell lennünk gyorsan változtatni vagy módosítani a stratégiánkat az algoritmusnak megfelelően. Ha nem tesszük, egy szempillantás alatt elveszíthetjük a helyi keresési láthatóságunkat. Ez a haladó szintű útmutató, amely segít megérteni a helyi keresési algoritmust, bemutatja a három fő rangsorolási pillért, így te, mint én is, lépést tarthatsz a versenytársakkal és tudni fogod, mire kell figyelni.

A három fő rangsorolási pillér, amelyekről beszélni fogok, a relevancia, a közelség és az ismertség. Ha megérted ezeket az alapvető pilléreket, akkor sikeresen felkészítheted magad (és az ügyfeleidet) a helyi keresésben, és legyőzheted a Google helyi algoritmusát.

Nos, további szócséplés helyett lássuk, miből is áll a Google helyi algoritmus!

  1. Relevancia
    1. Helyi Listázási Jelek
      1. Helyi Kategória Kiválasztása
      2. Üzleti Leírás Hozzáadása
  2. On-Page jelek
    1. Tartalom
    2. Cím (Title)
    3. Meta leírás
    4. Alt szöveg a képekhez
    5. Belső Linkek
    6. Kimenő Linkek
    7. Schema markup
    8. Releváns Vélemények
    9. Oldalszerkezet
  3. Off-page optimalizálás
    1. Vendégposztolás
    2. 10x tartalmak létrehozása
  4. Ismertség
    1. Értékelések
      1. Fejlessz egy értékelési stratégiát
      2. Válaszolj az értékelésekre
    2. Említés
    3. Bejövő Linkek (Visszalink)
  5. Távolság
    1. A helyi keresés típusai
      1. Nem-Geo-Modifikált Keresések
      2. Geo-Modifikált Keresések
      3. Near Me - "Közel Hozzám" - keresések

Relevancia

A relevancia kulcsfontosságú eleme a Google helyi algoritmusának. Annak érdekében, hogy a keresőmotorok, mint például a Google, elegendően relevánsnak tekintsék az üzletemet ahhoz, hogy megjelenjen, biztosítanom kell, hogy olyan kulcsszavakat vagy témákat célozok meg, amelyeket a lehetséges ügyfelek keresnének. Például, ha egy pizzériát üzletelnél New Yorkban, biztosítanod kell, hogy a Google összekapcsolja az üzletedet olyan kulcsszavakkal, mint például a „pizza New York”.

A következő részben elmagyarázom, hogyan tájékoztathatod a Google helyi algoritmusát arról, hogy az üzleted releváns a megfelelő keresési lekérdezésekhez:

Helyi Listázási Jelek

Akár a Google Üzleti Profilt (korábban ismert, mint Google My Business), a Bing Places listázást vagy a Yahoo Local listázást optimalizálod, több kulcsfontosságú komponensre kell figyelned. Azt biztosítva, hogy az összes üzleti NAP (név, cím, telefonszám) információ helyes, és hogy csak egy megerősített listázásod van, győződj meg arról, hogy az alábbi két funkciót megfelelően töltötted ki.

Helyi Kategória Kiválasztása

Az egyik legfontosabb tényező a helyi rangsorolásban, hogy releváns kategóriákat választasz a listázásodhoz. Ezek a kategóriák lényegében címkék, amelyeket az üzletedhez rendelsz. Biztosítanod kell, hogy csak olyan kategóriákat válassz, amelyek meghatározzák az üzletedet — minél relevánsabb vagy specifikusabb, annál jobb. A Google Üzleti Profilhoz itt találsz egy teljes kategória listát; a Bing Places esetében kattints ide.

Üzleti Leírás Hozzáadása

Az üzleti leírás hozzáadásával a GBP-hez lehetővé teszed a felhasználók (és a keresőmotorok) számára, hogy pontosan tudják, mit csinálsz. Ennek nem szabad reklámozó jellegűnek lennie, vagy egy kísérletnek, hogy piacozd az üzletedet. Ehelyett a felhasználóknak (és a keresőmotoroknak) azokat az információkat kell nyújtania, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy eldöntsék, megfelel-e az üzleted az igényeiknek vagy szándékaiknak.

On-Page jelek

Az oldalaid optimalizálása adott kulcsszavakra növeli a relevanciát és megnöveli az esélyeit, hogy a Google helyi algoritmusa kedvezzen neked. Alapvető versenytársi kutatás és eredmények elemzése által megállapíthatod, mit kedvel egy keresőmotor egy adott keresési lekérdezés vagy kulcsszó esetében.

Alább összeállítottam egy listát az oldalbeli attribútumokról, amelyeket figyelembe kell venni, ha növelni szeretnéd egy adott kulcsszó vagy téma relevanciáját. Megnézheted az oldalbeli ellenőrző listámat is, amit összeállítottam.

Tartalom

Ahogyan a tartalmadat írod, az fogja meghatározni, hogy érdemes-e rangsorolni vagy sem. A Google 2018-ban egy algoritmus-frissítést vezetett be, amely a releváns tartalomra összpontosított. Ez azt jelenti, hogy nem feltétlenül a tartalmad hossza vagy minősége a lényeges, hanem az, hogy releváns-e az egy felhasználó keresési lekérdezéséhez. Azok a weboldalak, amelyek erős relevanciát mutattak egy kulcsszó vagy téma esetében, rangsorolási növekedéssel lettek jutalmazva.

A keresőmotorok azt vizsgálják, hogy a tartalmad megfelel-e a felhasználó eredeti keresési szándékának. Adja meg a választ, amit keresnek? Íme két tipp a relevancia növelésére a tartalmad írása során:

  • LSI kulcsszavak: Szemantikailag kapcsolódó kulcsszavak beillesztésével növeled a relevanciát a célkulcsszavad vagy lekérdezésed számára. A keresőmotorok nagyon okosak; képesek kapcsolatokat létrehozni a kulcsszavak között és jutalmazni az oldalakat, amelyek ezt megfelelően teszik. Tipp: Használd a Google keresési előrejelzőjét vagy egy hasonló eszközt segítségül.
  • Long-tail kulcsszavak: Ezek a kulcsszavak különböznek az LSI kulcsszavaktól, de szintén hozzáadnak relevanciát. Bár ezek a kulcsszavak hosszabbak, általában magasabb konverziót eredményeznek. Ez azért van, mert általában specifikusabbak és leíróbbak. A hosszú farok kulcsszavak segítenek kontextust adni a tartalomhoz, ami segít a keresőmotoroknak eldönteni, hogy az oldalad megfelel-e a felhasználó keresési szándékának.

A keresési lekérdezések 50%-a négy vagy több szóból áll – Hubspot

Cím (Title)

Az első benyomások számítanak! Egy cím címke remek módja annak, hogy beilleszd az oldalad célkulcsszavát, és egy kattintást is kicsikarj egy felhasználótól. Nemcsak a keresőmotorok számára jó a kulcsszó beillesztése, hanem lehetővé teszi a felhasználónak is, hogy tudja, mire számíthat a kattintás után.

Meta leírás

A meta leírásod lehetővé teszi, hogy kibővítsd a cím címkédet és több kontextust adj az oldalad tartalmához. Ismét, győződj meg róla, hogy beilleszted a célkulcsszavad.

Bekezdések (H1, H2, stb.)

A tartalmodban címeket hozhatsz létre, hogy megfogd a felhasználókat és ösztönözd őket az olvasásra. Ez egy másik remek módja annak, hogy növeld a relevanciádat. A cím címkéidnek leíróknak és magyarázóknak kell lenniük, és elő kell segíteniük a tartalmukat. Különösen az H1, mivel ez a legfeltűnőbb egy weboldalon. A keresőmotorok érzékelik ezeket a címkéket és nagyobb jelentőséget tulajdonítanak annak, amit tartalmaznak. (Kis tipp, próbáld beilleszteni a kulcsszavaidat

Az H1-ek általában a legfeltűnőbb tartalmak az oldalon – Neil Patel

Alt szöveg a képekhez

Minden felhasználó másképp fogyaszt információt, és vannak, akik nagyon vizuálisak. Éppen ezért a legjobb, ha lehetőség szerint képeket is beillesztesz a tartalmadba. Ezek az elemek növelik a felhasználói elkötelezettséget, ami segít a rangsorolásban.

Amikor képeket adsz egy oldalhoz, lehetőséged van alt szöveget is hozzáadni, ami segít a keresőmotoroknak könnyen átböngészni és megérteni, mit ábrázol a média. Ez egy másik remek hely a kulcsszavak beillesztésére. Ha van egy képed, ami bemutat egy szolgáltatást, amit a vállalkozásod kínál, akkor az alt szövegben szerepeljen a szolgáltatás kulcsszava. Ez az aspektus a hozzáférhetőség miatt is nagyon fontos, hogy a tartalmad elérje a lehető legtöbb embert.

Belső Linkek

A belső linkek segítenek a felhasználóknak navigálni a weboldaladon belül releváns oldalakhoz. Segítenek a hierarchia kialakításában és a link equity szétosztásában egy weboldalon. Belső linkek létrehozásával növelheted egy oldal relevanciáját, ha navigációs utat hozol létre hasonló oldalakhoz vagy oldalakhoz, amelyek megerősítik a témádat vagy kulcsszavad.

Kimenő Linkek

Egy kimenő link egy külső link a weboldaladról egy másik weboldalra. Nagyon hasonlóak a belső linkekhez, ezek a linkek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy külső weboldalakra navigáljanak további információkért egy kapcsolódó témában. A kimenő linkek segítenek a Google helyi algoritmusának azonosítani a választott piaci szegmenst — ezért ügyelj arra, hogy releváns linkeket adj és szerezz.

Schema markup

A séma segít neked szervezni és ellátni a keresőmotorokat, mint a Google, az általad szolgáltatott információval. Ez segít biztosítani a lehető legjobb keresési eredményeket és javítja az oldalad megjelenését a keresési eredményekben. Egy oldalhoz séma hozzáadásával növelheted a relevanciát egy adott témához vagy kulcsszóhoz. A keresőmotorok könnyen megtalálják a sémát és megértik a tartalmat, amit képvisel, segítve ezzel, hogy akkor jelenj meg, amikor meg kell.

Releváns Vélemények

Mindannyian tudjuk, mennyire fontosak a vélemények egy vállalkozás és a rangsorolás szempontjából, de mennyire fontosak a releváns vélemények? Például, ha van egy termékoldalad vagy helyszín oldalad, biztosítanod kell, hogy az adott oldalon szereplő vélemények tükrözzék a témát. Minden vélemény vagy ajánlás az adott oldalon releváns kell legyen az oldalhoz és utaljon a termékre vagy szolgáltatásra, ami az oldalon van bemutatva. Ha vannak vélemények, amelyek konkrét helyszíneket említenek, mutasd be őket az oldaladon releváns területeken.

Oldalszerkezet

A weboldalad hierarchiájának és weboldal-architektúrájának beállítása nagyon fontos. Lényegében lehetővé teszi, hogy megmond a keresőmotor algoritmusoknak, hogyan kell prioritizálniuk és átböngészniük a weboldalad. Az URL slug, amit használsz, tükröznie kell az oldal témáját — ez egy másik gyors módja annak, hogy növeld a relevanciát.

Kezeld ezeket az oldalbeli jeleket egy ellenőrző listaként. Végig kell tudnod menni a céloldaladon és minden fent említett attribútumot be kell tudnod jelölni. Miután végigmentél ezen a listán, biztosan állíthatod, hogy az oldalad releváns a célkulcsszavad vagy témád szempontjából, és így nagyobb eséllyel lesz kedvezőbb helyen a Google helyi algoritmusában.

Off-page optimalizálás

Először is, az off-page (oldalon kívüli) jelek alapvetően a bizalomról és hitelességről szólnak, amelyek két nagy rangsorolási faktorok. Ebben a kontextusban az off-page jelek elsősorban a hivatkozásokat, vagy más néven backlink-eket jelentik. Minél több minőségi backlink-ed van, annál magasabb lesz a weboldalad vagy egy adott aloldalad tekintélye (authority). Ez azt mutatja a keresőmotorok számára, hogy megbízható és hiteles forrás vagy. Egy 'jó' backlink alatt olyan linket értünk, ami egy hiteles (általában magas Page vagy Domain Authority-val rendelkező) és a céloldal témájához kapcsolódó weboldalról származik.

Például, ha van egy "autóbiztosítás" témájú oldalad, akkor olyan linkeket szeretnél kapni, amelyek biztosítással kapcsolatos oldalakról, vagy még inkább autóbiztosítással kapcsolatos oldalakról jönnek. Nem lenne jó, ha egy "lakásbiztosítás" témájú oldal linkelne az "autóbiztosítás" oldaladra, mivel a témák eltérnek.

Az alábbiakban két remek példát hozok az off-page linképítési stratégiákra:

Vendégposztolás

A helyes Google-keresési kifejezések segítségével vendégposztolási lehetőségeket találhatsz. Ezek remek alkalmak, mert lehetőséget adnak arra, hogy saját tartalmat hozz létre és ossz meg. Általában ezek a lehetőségek relevánsak lesznek, és növelni fogják a weboldalad tekintélyét és relevanciáját is. Amikor kapcsolatba lépsz weboldalakkal, próbálj meg kitűnni a tömegből. Ne feledd, nem te vagy az egyetlen, aki kapcsolatba lép velük. Az első üzenetednek meg kellene magyaráznia, miért vagy te vagy az üzleted érdekes, és több témajavaslatot is fel kellene vonultatnia (a választási lehetőségek mindig jók).

10x tartalmak létrehozása

Mi lehetne jobb módja a linkek szerezésének, mint a saját kiváló tartalmad kihasználása? Nagyon sok kutatás és tervezés szükséges ahhoz, hogy nagyszerű 10x tartalmakat hozz létre, de a befektetett energia megtérülése mindig nagyon jutalmazó. A tartalmadnak lebilincselőnek kell lennie, és le kell vennie az olvasót a lábáról (képletesen). Amint megvan a 10x tartalmad, azt könnyen meg lehet népszerűsíteni. Az szakértők (más weboldalak tulajdonosai) imádnak linkelni magas minőségű, releváns tartalomra. Minél jobb a tartalmad, annál könnyebb linkeket szerezni.

Ismertség

Gondolj az ismertségre úgy, mint amilyen jól az emberi márka kiemelkedik a többi közül (pozitív módon). Ez több formában is megjelenhet: linkek; cikkek; adatbázisok; említések; értékelések; stb. Ez a márka által felépített bizalom és hitelesség a keresőmotorok szemében.

Azok a márkák, amelyeknek erősebb online kiemelkedőségük van, hitelesebbnek és megbízhatóbbnak tűnnek a Google helyi algoritmusa számára. Tudjuk, hogy a keresőmotorok (főleg a Google) adatokat húznak be az egész weben át. Így alapvetően, ha a márkád ott van a weben, a keresőmotorok ezt az adatot megtalálják és kiemelkedőségi pontszámot adnak neked. Nézzünk meg néhány fontos módszert, amellyel felépítheted, fenntarthatod a márkád kiemelkedőségét, és növelheted gazdasági pozíciód.

Értékelések

Az online értékeléseknek nem csak a rangsorolási jelek növelésében van hatalmuk, hanem abban is, hogy a fogyasztót döntésre késztessék. Soha nem lehet elég értékelésed!

Kérdezd meg magadtól, megbíznál-e egy vállalkozásban, aminek 100 értékelése van vagy csak 10? Valószínűleg az előbbiben. Ez azért van, mert (mint a Google helyi algoritmusában) a felhasználóknak is bizalmat kell szerezniük egy márka iránt, mielőtt megvennék vagy rákattintanának. Tehát, hasonlóan a felhasználókhoz, a keresőmotorok is képesek elemezni az értékelés típusát, hány értékelése van egy vállalkozásnak, és hogyan interakcióznak az értékelésekkel (válaszolnak rájuk vagy sem). Mindezek a tényezők növelhetik egy márka online kiemelkedőségét. Lentebb néhány tippet találsz, amelyek segítenek erősebb jeleket szerezni az online értékelésekből.

Fejlessz egy értékelési stratégiát

Ahhoz, hogy egy vállalkozás több értékelést kapjon, ki kell dolgoznia egy stratégiát. Ez nagyon fontos. Ha nagyszerű online kiemelkedőséget akarsz, először is találnod kell egy módot, hogy több értékelést szerezz. Sok eszköz áll rendelkezésre, amelyek segítenek több értékelést generálni.

Válaszolj az értékelésekre

Amint van egy stratégiád, meg kell találnod egy módot az értékelések monitorozására és kezelésére. Ez épp olyan fontos, mint az értékelések beszerzése. A keresőmotorok képesek megállapítani, ha foglalkozol az ügyfelekkel és válaszolsz a hozzászólásaikra. Ez azt mutatja, hogy aktív vagy és hajlandó interakcióba lépni.

Jó, ha használsz értékelést segítő szoftvereket. Itt monitorozhatod az összes értékelésedet, és kiemelheted azokat, amelyekre válaszolnod kell. Ez különösen fontos a negatív értékelések esetében. Igen, a negatív értékelések nem jók, de pozitív, proaktív módon válaszolhatsz rájuk, ami megfordíthatja azt a negatív értékelést.

Ne feledd, hogy ki akarsz tűnni a versenytársaid közül, és azt akarod, hogy a márkád kiemelkedősége jó képet mutasson a felhasználók és a Google helyi algoritmusának szemében.
Hivatkozások

Említés

Egy hivatkozás egy utalás a vállalkozásod nevére, címére és telefonszámára (NAP) online. A külső linkekkel ellentétben a hivatkozásoknak nem kell visszamutatniuk a weboldaladra. Elegendő, ha említik a vállalkozásod nevét, címét és telefonszámát, és már kapsz is egy hivatkozást.

Azok a vállalkozások, amelyekről sokat emlékeztetnek online, hitelesebbnek tűnnek a keresőmotor algoritmusok számára. Nagyszerű kiindulópont a Brightlocal’s Citation Tracker. Itt felfedezheted az összes meglévő hivatkozást, helytelen hivatkozásokat és hivatkozási lehetőségeket. Onnan már eldöntheted, melyik hivatkozások a legfontosabbak, és kijavíthatod/létrehozhatod őket.

Említettem a visszalinkeket a relevancia szekcióban, de fontos, hogy újra említsem őket a kiemelkedőség szekcióban is. Mi egy másik nagyon nagy módszer, amellyel egy vállalkozás felépítheti online hírnevét? Pontosan, releváns visszalinkek megszerzése.

Ha valaha is megpróbálod kideríteni, miért lehet, hogy egy versenytársad jobb helyezést ér el, mindig nézd meg, hány visszalinkje van az oldalukhoz képest a tiédhez. Minél több jó link mutat az oldaladra, annál több bizalmat és tekintélyt fog az oldalad élvezni.

Távolság

Most, hogy tudjuk, az üzletünk releváns a felhasználó keresési lekérdezéséhez és erős kiemelkedősége van, nézzük meg az utolsó rangsorolási faktort, a közelséget. A helyi algoritmusok folyamatosan frissülnek, hogy a keresési eredmények a legrelevánsabbak legyenek egy felhasználó számára. Biztos hallottátok már, hogy a közelség a kereső számára az elsőszámú rangsorolási faktor? Nos, ez nem változott.

Sajnos, bár ez a legfontosabb a helyi keresésben, a közelség az a tényező, amely a legkevésbé van az irányításunk alatt. Az üzlet ott van, ahol van.

Itt tehát az a fontos, hogy megmutassuk a Google-nek, hol található az üzletünk, hogy felbukkanjunk a közeli keresési lekérdezésekben.

Nyomon követheted a helyi rangsorodás jelenlegi állapotát egy olyan eszközzel, mint a Local Search Results Checker. Írd be az irányítószámot egy, két, három utcával arrébb, és nézd meg, hogyan változnak a rangsorolásaid a kereső helyzetétől függően.

Csak nézd meg, mennyire változnak a helyi eredmények, ha például „Pizza”-t keresel egy másik irányítószámból:

Local Search Results Checker

A helyi keresés típusai

Háromféle módon végezhet egy felhasználó helyi keresést; nem-geo-modifikált, geo-modifikált és "közel hozzám". Mindig fontoljuk meg az optimalizálást az eltérő keresési módokhoz. Nézzük meg a különbségeket:

Nem-Geo-Modifikált Keresések

Ez a keresési viselkedés tipikus egy olyan felhasználó számára, aki valamit keres maga körül. Például, ha Torontóban vagyok és helyi keresést indítok a „pub” kulcsszóra, a keresési eredmények valószínűleg a hozzám legközelebb eső pubokat fogják tartalmazni. Ez azért van, mert a keresőmotorok nagyobb hangsúlyt fektetnek a közelségre (ez nem azt jelenti, hogy nem veszik figyelembe a kiemelkedőséget és a relevanciát).

Geo-Modifikált Keresések

Bár ez nem mindig így van, a felhasználók általában akkor végeznek ilyen helyi kereséseket, amikor valahova menniük kell vagy egy másik városba utaznak. Például, ha Torontóban keresek egy közeli városban lévő pubot, a keresési lekérdezésem lehet „Pubok Oakville-ben”. Ezek az eredmények különbözni fognak attól, mintha csak „pub”-ot kerestem volna, miközben fizikailag Oakville-ben tartózkodom. A geo-modifikált keresések nagyobb hangsúlyt fektetnek a másik két pillérre (relevancia és kiemelkedőség) a közelség helyett, ha észlelik, hogy nem vagyunk abban a városban, amit megadtunk. Gyakran a keresési eredmények olyan listákat tartalmaznak, amelyek közel vannak a város központjához, és erős relevanciával és kiemelkedőséggel rendelkeznek.

A mobil keresések 30%-a kapcsolódik egy helyhez. – Google, 2016

Near Me - "Közel Hozzám" - keresések

Néhány évvel ezelőtt a „közel hozzám” keresések nagyon népszerűek voltak. Ezek olyan keresések, ahol egy felhasználó olyan lekérdezést végez, mint „pubok közel hozzám”. Gyorsítsunk előre 2018-ra, és láthatjuk, hogy ez a trend csökken.

Miért, kérdezitek? Azért, mert most már a „közel hozzám” alapértelmezett, amikor valaki helyi keresést végez. A felhasználók azt várják, hogy a legrelevánsabb eredményeket kapják „mellettük”, amikor keresnek. Ennek ellenére ez még mindig egy változat, amit néhány felhasználó még mindig keres, és úgy gondoltam, hozzáadom.

 

Ne felejtsd el ezeket a három alappillért: Relevancia, Ismertség, és Távolság

Ezek a pillérek segítenek elérni azokat az eredményeket, amelyekre szükséged van, hogy új siker szintre juss az üzlettel. Vegyél előnyt a konkurenciáddal szemben már ma, maradj egy lépéssel a Google folyamatosan változó helyi algoritmusai előtt, és fókuszálj a három alappillérre!

Mondjuk el újra együtt:

Relevancia: Hogyan Növelheted a Relevanciádat?
Ismertség: Mennyire Ismert az Online Márkád?
Távolság: A Távolság a Kereső és a Keresett Dolog Között