Image

Helyi online marketing tudástár

Teljes útmutató helyi vállalkozóknak és ügynökségeknek.

Tanulási modulok

Válassz a lokális online marketing négy legfontosabb területe közül, és kezdj el tanulni!

Lokális keresőoptimalizálás (SEO) teljeskörű útmutató

A Google keresőben minden második keresés helyre vonatkozik.

A helyi keresőoptimalizálás segítségével olyan ügyfeleket érhetsz el, akik a te üzleted közelében, vagy szolgáltatási területeden keresik terméked vagy szolgáltatásod.

Ha ezeken a találati listákon szeretnél jól szerepelni, akkor ez a te modulod!

Teljes útmutató a Google Cégprofilhoz

A Google felületein meg sem jelenhet vállalkozásod anélkül, hogy Google Cégprofilod lenne.

A Cégprofil optimalizálásával és gondozásával jobb pozícióba kerülsz a keresőben és a térképen a loklis keresések alkalmával.

Ha kíváncsi vagy, hogyan lehet pontosan beállítani és felügyelni a Google Cégprofilt, akkor ez a te modulod!

Teljes útmutató a Google Cégprofilhoz

Az ügyfelek véleménye döntő jelentőségű a Googleben, közösségi médiában, céges adatbázisokban.

A pozitív visszajelzések növelik a bizalmat és új ügyfeleket hoznak, míg a negatív vélemények kezelése elengedhetetlen a hitelesség megőrzéséhez.

Ha arra vagy kíváncsi, hogyan kezelheted hatékonyan az online véleményeket, hogy javítsd vállalkozásod hírnevét és növeld az értékesítéseket., akkor ez a te modulod!

Teljes útmutató a Google Cégprofilhoz

A helyi említések kulcsfontosságúak a helyi SEO és az online láthatóság szempontjából.

A megfelelően kezelt NAP adatok (Név, Cím, Telefonszám) helyes kezelése, említés építése, adatbázisokban, szakkatalógusokban való jelenléted mind befolyásolják vállalkozásod online megtalálhatóságát.

Ha meg akarsz ismerkedni a helyi említés építésének alapjaival, amely segít a vállalkozásodat magasabbra pozicionálni a helyi keresési eredményekben, akkor ez a te modulod!

Van egy 50 pontos ellenőrzőlistám arról,
amit itt tanultál!

Google Cégem változtatásai a COVID-19-re

Google Cégem változtatásai a COVID-19-re való reagálásként

Reagált a Google a cégeknek kialakított felületén a vírus miatt kialakult helyzetre.

Aki kezeli a Google Cégem felületét már elgondolkozhatott rajta, hogyan változtassa a nyitvatartási idejét a koronavírusra való reagálásként. Rendkívüli nyitvatartási idő megadása, vagy a rendhagyó nyitva tartás módosításával is helyesen reagálunk a helyzetre, a „véglegesen bezárt” lehetőséget senkinek sem tanácsolom, remélhetőleg erre nem is lesz szükség.

covid funkcio

A cégeknek fenntartott felületen már megjelent a felirat, miszerint a Google Cégem limitált funkciókkal működik. Nézzük meg, mik a legfontosabb változások és milyen teendőket ró ránk.

Ezen Google Cégem funkciók változtak

Poszt

Körülbelül egy éve posztolási lehetőség is van a felületen (ez a lehetőség mindenkinek adott, kivéve a szállásokat). A posztolásnál megjelent egy COVID-19 UPDATE lehetőség, ami arra szolgál, hogy a kialakult helyzet miatti változásokat tegyük közzé. Ilyenek lehetnek például a kiszállításra való váltás, különleges óvintézkedések bevezetése, stb.

covid funkcio poszt

Kérdések

A céges kártyákon lehetőség van kérdéseket feltenni a vállalkozással kapcsolatban, amit akár a közösség is megválaszolhat. A kérdések és válaszok funkciót átmenetileg szünetelteti a Google, így jelenleg nem kaphatunk a felületen kérdéseket.

Egészségügy

Az egészségügyben érintett vállalkozásoknál szigorít a vállalat. Minden adatmódosítást és új céges regisztrációt manuálisan ellenőriz, így az ezen a területen dolgozó vállalkozásoknak többet kell várniuk a módosítások élesedéséig.

Helyek bezárása

A Google ideiglenesen bezártnak jelölhet helyeket. Ez azt jelenti, hogy „hiteles adatforrásokra támaszkodva” érintett területeken működő vállalkozásoknál módosíthatja ezt az adatot. Ilyenek lehetnek az iskolák, múzeumok, de az üzletek is. A vállalkozás tulajdonosának (ha kezeli a vállalkozást) lehetősége van újra megnyitni az üzletét.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

Bemutatkozás

A Google ajánlásokat is ad arra vonatkozóan, milyen feladatokat érdemes elvégezni fiókunkon.
A cég bemutatkozását emeli ki, ahol leírhatjuk, mi változott a helyzet hatására, mivel ez a leírás megjelenik a céges kártyánkon is. illetve az adatok frissítését. Fontos, hogy ne felejtsük el visszaváltoztatni a leírás részt, miután elmúlt a vészhelyzet.

Adatmódosítás

Az adatok módosítása jelenleg korlátozott. Név, cím és telefonszám például nem módosítható. Mindez azért, mert a Google Cégem munkatársai jelenleg biztonsági okokból Home Office-ból dolgoznak és nincs elég kapacitás az adatok ellenőrzésére.

Vélemények

Véleményeket ugyan írhatnak a felhasználók, de ezok csak később, felülvizsgálat után kerülnek ki a felületre. Úgy gondolom, hogy itt az ideje átnézni a vélemények részt is. A vásárlóknak fontos, hogy a vállalkozás reagáljon az értékelésekre és ez a reakció a Google algoritmusára is pozitív hatást gyakorol. Ha már módosítjuk a fiókot, a válaszokra is szánjunk egy kis időt!

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport