Arculattervezés pszichológiája

Az arculattervezés alapja egy céges logó, amire építkezve kialakítható a teljes céges megjelenés. A megjelenésnek tökéletesen azonosítania kell bennünket, jellemeznie kell tevékenységünket, egyedivé és felismerhetővé kell tennie. Éppen ezért az arculattervezés nem csupán grafikai, hanem tipográfiai, marketing és vizális kommunikációs feladat.

Logó mint kommunikációs és vizuális eszköz

Színek

A színekről több cikket is írtam, de a lényeg amit tudni kell, hogy erős hatással vannak az emberek tudatára, és szervezetére egyaránt. A hatás tudatos használatával megerősítjük mondanivalónkat, és befolyásoljuk a rakciókat.
A kék szín például komolyságot, megbízhatóságot sugall, amit a tréfás és beszélgetésre ösztönző narancs vidít fel. 
Mindezt az arculattervezés pszichológiájaként használjuk, így közelebb kerülünk a logóval megvalósítandó céljaihoz.

Alakzatok, formák

A logó és az arculat nem csupán betűkből állhat, hanem különböző alakzatokat és formákat rendelhetünk hozzá és mellé. Ugyanúgy, mint a színek, a formák is hatással vannak a tudatalattinkra. A kerek alakzatok váltják ki a barátságosabb, mozgalmasabb érzéseket, míg a szögletesség a stabilitást, biztonságot érzékeltetik.

Betűk

A betű a legfontosabb eleme az arculatnak. Nem ritka, hogy a logót kiegészítő elemek is egyes betűk megvágott, vagy torzított változataiból jönnek létre. A betű kiválasztása remekül mondja el az arculat kidolgozottságát, átgondoltságát. Többmillió betűtípus is létezik ma már, a jól kidolgozottak, és egy-egy céghez illőek viszont már kevesebben vannak. Léteznek klasszikus, illetve modern betűk, mindegyik más-más cégprofilhoz valók.
A betűválasztás fontosságára annak említésével is rávilágíthatok, hogy a betűk azok, amik eljuttatják az üzeneteinket. Fontos tehát az olvashatóság, és a több területen történő használhatóság is.

Arculattervezés pszichológiája összegezve

Egy professzionális arculatnál nem a kísérletezgetésnek, hanem a tudatos tervezésnek kell megjelennie.

Érvényesülnie kell:

  • Marketing szempontok

  • Kommunikációs szempontok

  • Színelméleti szempontok

  • Tipográfiai szempontok

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport