Arculattervezés pszichológiája

Logó mint kommunikációs és vizuális eszköz

Színek

A színekről több cikket is írtam, de a lényeg amit tudni kell, hogy erős hatással vannak az emberek tudatára, és szervezetére egyaránt. A hatás tudatos használatával megerősítjük mondanivalónkat, és befolyásoljuk a rakciókat.
A kék szín például komolyságot, megbízhatóságot sugall, amit a tréfás és beszélgetésre ösztönző narancs vidít fel. 
Mindezt az arculattervezés pszichológiájaként használjuk, így közelebb kerülünk a logóval megvalósítandó céljaihoz.

Alakzatok, formák

A logó és az arculat nem csupán betűkből állhat, hanem különböző alakzatokat és formákat rendelhetünk hozzá és mellé. Ugyanúgy, mint a színek, a formák is hatással vannak a tudatalattinkra. A kerek alakzatok váltják ki a barátságosabb, mozgalmasabb érzéseket, míg a szögletesség a stabilitást, biztonságot érzékeltetik.

Betűk

A betű a legfontosabb eleme az arculatnak. Nem ritka, hogy a logót kiegészítő elemek is egyes betűk megvágott, vagy torzított változataiból jönnek létre. A betű kiválasztása remekül mondja el az arculat kidolgozottságát, átgondoltságát. Többmillió betűtípus is létezik ma már, a jól kidolgozottak, és egy-egy céghez illőek viszont már kevesebben vannak. Léteznek klasszikus, illetve modern betűk, mindegyik más-más cégprofilhoz valók.
A betűválasztás fontosságára annak említésével is rávilágíthatok, hogy a betűk azok, amik eljuttatják az üzeneteinket. Fontos tehát az olvashatóság, és a több területen történő használhatóság is.

Arculattervezés pszichológiája összegezve

Egy professzionális arculatnál nem a kísérletezgetésnek, hanem a tudatos tervezésnek kell megjelennie.

Érvényesülnie kell:

  • Marketing szempontok

  • Kommunikációs szempontok

  • Színelméleti szempontok

  • Tipográfiai szempontok

{fcomment}




KERESSEN, ÉS KEZDJÜK EGY INGYENES BESZÉLGETÉSSEL