Prosign honlapkszts logo

Tipikus hírlevél hibák

hirlevel hibaVan néhány tipikus hírlevél hiba, ami céges levelezésben hátrányt okoz. Ezek egy részét szeretném bemutatni.

Csak reklámnak használni a hírlevelet

De a hírlevél az reklám! Bizony, de nem mindegy, hogy mennyire zavaró ez a tulajdonsága. Ha egy hírlevélben csak 10% a reklám, és 90% a hasznos információ (amiért feliratkoznak), akkor nem keltünk zavart, és reklámunk/célunk is érvényesülni fog. A mai reklámzajban ugyanis többet érünk el hasznos cikkek publikálásával, és a témában való szakértővé válással, mint az akciók állandó hirdetésével. Arról nem is beszélve, hogy egy valóban jó szolgáltatás ára megéri a pénzét, az akció pedig jogosan kelti a gagyi benyomást. (Tipikusan ilyen a legtöbb hotel hírlevele, ahol az aktuális akciókon kívül semmilyen információt nem közölnek.)

Ha hírlevél, akkor kommunikáljon magától is: semmilyen válasz

Feliratkozik az olvasni/vásárolni/utazni vágyó, de semmilyen visszaigazolást, nyugtázást nem tapasztal. Ilyenkor vagy újból feliratkozik, vagy a jószerencsére bízza, kap-e a levelekből.

A nyugtázásra két módszer is alkalmazható, de a legjobb a kettő együttes használata. Az egyik, egy válaszlevél, amiben megköszönjük a feliratkozást, és üdvözöljük olvasóink táborában, a másik egy oldal a honlapunkon, ahova az adatok elküldése után landol. Mindkét módszer további folyamatokat indíthat el, hiszen mind a válaszlevél, mind a landoló oldal felületein további vásárlásra ösztönző eszközöket használhatunk.

A formátum helytelen megválasztása

Sokan gondolják, hogy a levélhez csatolmányként beszúrt doc, vagy pdf dokumentum már hírlevélnek nevezhető. Még ha szépen is van megformázva (a tipográfiai ismeretek hiánya csak grafikusoknak róható fel, egy céget mégis ez alapján ítélnek meg), kevesebben nyitják meg, mint txt, vagy HTML alapú társait, hiszen kiegészítő eszközökre van szükség.

Egy arculathoz igazított HTML hírlevél bizonyítottan nagyobb hatásfokkal dolgozik, jobban alátámasztja mondanivalóját, mint sima szöveg alapú társai.

Hírlevél leiratkozás

Szomorú hírem van: egy hírlevélbe kötelező leiratkozási lehetőséget beilleszteni. Ez törvényi előírás (amellett, hogy pozitív, magabiztos szemléletmód, és megnyugtató az olvasónak is), de érthető is, hiszen amilyen módon önszántából kéri valaki a levélsorozatot, annyira kell rábízni azt is, ha nem kér belőlünk többet. Egy leiratkozott emberen is nyerhetünk. Tapasztalatot kapunk, hogy nem jó irányba haladunk, javítanunk kell.

Ha olvasónk nem talál leiratkozási lehetőséget, akkor még fel is idegesítjük, ellenszenvet gerjesztünk, és szájhagyomány útján továbbterjedhet cégünkről egy rossz hír.

A levél nem személyre szabott

Nincs kiábrándítóbb, mint a ?Tisztelt Hölgyem/uram? megszólítás. Az olvasó azonnal tudni fogja, hogy egy tömegnek kiküldött levélről van szó, és a szerzők még csak a fáradságot sem veszik, hogy személyesen megszólítsák. Hírlevél szoftver segítségével hírlevélsorozata teljesen személyre szabható. Beszúrható a név, vagy bármilyen adat, amit a feliratkozás során elkérünk. Sokkal befogadóbbak az emberek, ha nekik címezzük mondanivalónkat.

Az ígéret szép szó (de a Landwirtschaftsausstellung még szebb)

Elnézést a faviccért... Ha ígérünk valamit akár hírlevelünkben, akár honlapunkon, annak úgy kell történnie. Nincs annál kiábrándítóbb, mint amikor várjuk a következő leckét, és semmit, vagy teljesen mást kapunk helyette. Az ilyen kis apróságokon múlik a törékeny bizalom, amit apró lépésenként építünk fel, és melyet ugyanolyan kis apróságok tudnak romba dönteni.

Hírlevél programozási hibák haladóknak

  • Abszolút URL helyett relatív url használata képeknél. A képeket saját szerveren (ha lehet a küldő domainnevén lévőn) érdemes tárolni.

  • Java script, ActiveX, vagy beágyazott videó használata. Ezek nem működnek.

  • Egy képből áll a levél. 

  • Külső CSS filera való hivatkozás. CSS-t hírlevélben csak a ?BODY? tag alatt lehet használni.

  • SPAM küldése. Nem győzöm kiemelni: kéretlen levél küldésének minden formájától tartsuk magunkat távol.

  • WYSIWYG editorral való hírlevél szerkesztés. A HTML hírlevélbe annyi fölösleges kódot helyez el, ami néha hátráltatja a levelek kézbesítését. Tiszta HTML-hez meg kell tanulni a nyelvet.

  • Tesztelés hiánya. Első sorban a különböző e-mail klienseken kell tesztelni a hírlevelet, de nem szabad elfelejtkezni a linkekről, a telefonszámok és címek helyességéről, a főleg a helyesírásról. 

tudásanyag ingyen. Segítünk tanulni
 

Szolgáltatásaink

Honlapkészétés
Online marketing
Keresőmarketing
Grafikai tervezés

© 2014 Minden Jog fenntartva

Szállodai marketing

Külön szolgáltatásokat kínálunk a turisztikai szakmának, szálláshelyek online marketing megoldásaival. Bővebb információkat Hotel Marketing oldalunkon talál.

elérhetőség

ProSign Bt.
1113 Bp. Vincellér utca 20.
1022 Bp. Fillér utca 82/d

Telefon: +3620 919 2467
kapcsolat
 
ProSign honlapkészítés