Kinek küldhetek hírlevelet?

Általános tévhitekkel ellentétben hírlevelet azoknak küldhetünk, akik azt külön kérték tőlünk. Kizárt tehát, hogy engedély kérő levéllel egy internetről gyűjtött listára szórjunk reklámokat. Ezt a magatartást a törvény is bünteti, arról nem beszélve, hogy ennek "köszönhetően" mára magára a hírlevélre sokan spam-ként tekintenek.

Az e-mail cím adatbázis

hírlevél kinek küldhetek hírleveletMinden cégnek az álma egy adatbázis, ami olyan emberek címeit tartalmazza akik termékeikre kíváncsiak. Egy ilyen adatbázis kincset ér, és nehezen gyűjthető, hiszen olyan nevek és e-mail címek összessége ez, aminek tagjai maguk szeretnének cégünktől ajánlatokat (de inkább információkat) kapni. A lényeg, hogy saját akaratukból, és kíváncsian várják leveleinket! Ezért jogos a felháborodás, amikor egyes cégek kéretlen ajánlatokkal bombáznak, hiszen ingyen (minden erőfeszítés nélkül összeszedet) listára küldik ki ajánlatukat, bevágva a konkurencia elé.

Honnan szerezhetek adatbázist?

Adatbázis építésére több módszer is kínálkozik. Saját honlapon keresztül a legtisztább, de lehet listatulajdonosokon keresztül, vagy partnerhonlapok segítségével is. Az utóbbi kettő végeredménye ugyanaz: saját honlapunkon kell az ismételt feliratkozást elérni. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy Magyarországon nem lehet olyan címlistát vásárolni, amire direkt e-mailt küldhetne. A listatulajdonosok nem adhatják ki címeiket, csak saját maguk küldhetnek arra leveleket.

E-mail listatulajdonosokon keresztül

A listatulajdonosok általában nyereményjátékokon keresztül gyűjtik e-mail címeiket. Olyan listákkal rendelkeznek, melyeket célcsoportokra lehet bontani, így lehet a célközönséget meghatározni. A listákat nem adják ki a kezükből, hanem maguk küldik ki reklámleveleinket. Célunk tehát olyan reklámkampány készítése, aminek segítségével a célközönség ellátogat honlapunkra, és ott feliratkozik hírlevelünkre. onnantól kezdve már  a mi listánkat gazdagítják, és szabadon küldhetünk Nekik leveleket, vagy akár kampánysorozatokat.

E-mail lista saját honlapról

Saját honlap egy cégnek az Internetes reklámok, ismertség és ügyfélkapcsolati mechanizmus gyűjtőhelye, ha következetesen van felépítve. Ide kell befusson minden webes reklám és promóció, hiszen innen érkeznek a megrendelések, itt ismerhetik meg az érdeklődők a céget, itt lehet őket ?rávenni? a megrendelésre. A saját céges honlap a helye az adatbázis bővítésének is. Mitől iratkoznak fel a hírlevélre?

  • Hírlevél hirdetése minden oldalon

  • Le kell írni a feliratkozással járó előnyöket

  • Adatvédelmi elveket kell feltüntetni

  • Feliratkozás növelése érdekében ?csalit? kell alkalmazni

Csali nélkül nem megy

Egyszerű tapasztalat, de teljesen logikus, hogy amikor csak ki van írva egy honlapra, hogy "hírlevél" és egy rubrika az email címemnek, akkor oda nem iratkozom fel. Világos, hiszen nem ismerem milyen előnyöm származik belőle, illetve milyen hátrányokat szenvedhetek. Éppen ezért szükséges egy csali, ami elmagyarázza a látogatónak:

  • Mit profitál, ha feliratkozik

  • Mi történik az e-mail címével

Eddigi partnerektől

A hírlevél lista építésének kezdetén érdemes eddigi partnerektől, megrendelőktől, ügyfelektől is engedélyt kérni(!), hogy szeretnénk nekik hírlevelet küldeni, mert különleges ajánlattal, vagy információval szolgálhatunk. Ezeket az embereket külön csoportban is tárolhatjuk, így a szorosabb partneri viszonyban lévőknek külön ajánlat készíthető.

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport