Kulcsszókutatás
A keresőmarketing egyik fő momentuma a kulcsszókutatás, a megfelelő kulcsszavak kiválasztása. Csak az üzletileg jó kulcsszavakra elért pozíció hoz üzleti sikert. Rossz kulcsszóválasztás fölösleges munkát és kevés látogatót hoz, ezért éri meg feltárni a megfelelő szavakat.
Mire jó a kulcsszókutatás?
Az átfogó kulcsszókutatás eredményeképpen Ön üzletileg releváns kulcsszólistát kap. Ennek a listának a használata a keresőmarketing különböző területein (keresőoptimalizálás, linkmarketing, keresőhirdetések, stb.) segíti, hogy értékes látogatókat szerezzen.
Mitől lesz jó egy kulcsszó?
Minden iparágnak, tevékenységnek, szolgáltatásnak megvannak a maga kulcsszavai. Létezik néhány paraméter, amik segítenek eldönteni, melyik szavakat használjuk:
-
Mik az iparág kulcsszavai
-
Online verseny nagysága
-
Milyen piaci rések vannak (Niche kulcsszavak)
-
Melyik szavakra keresnek a netezők
-
Személyes tapasztalatok
Előfordulnak ugyan egymásnak ellentmondó eredmények, de alapos kulcsszókutatás alapján leszűrhetőek a legfontosabb szavak.
Kulcsszókutatás közben a következő paramétereket vizsgáljuk:
-
Milyen kulcsszavakra szeretne előlrekerülni
-
Kulcsszavak keresési gyakorisága
-
Vertikális és laterális kulcsszókutatás
-
Kulcsszókutatás Google AdWords segítségével
-
Kulcsszavak online versenye
-
Niche kulcsszavak
-
Konkurencia által használt kulcsszavak
-
Honlap statisztikák alapján történő kulcsszókutatás
A kulcszókutatás menete
Először, kiindulási alapnak, megérzések alapján Önnel karöltve állítjuk össze a kezdeti listát. Néhány kulcsszó nem nehéz feladat, de mi úgy gondoljuk, hogy minél szélesebb lista összeállítása segíti a keresőkből érkező forgalom jobb kihasználását. Ezt a listát bővítjük ki a kulcsszavak szinonímáival, elírásokkal, szóösszetétellel, valamint a konkurens oldalakon előforduló szavakkal.
A kulcsszólista alapján a ProSign megvizsgálja melyik kulcsszóra hányan keresnek, és hány konkurens szóval kell versenybe szállni a Google találati oldalain. Ennek eredője már jó eredménnyel szolgál a kulcsszavak kiválasztásához.
Tesztelhetünk is a honlapunk statisztikája, vagy egy Google AdWords kampány segítségével. Ekkor megnézzük melyik kulcsszóra hány találat érkezett, és mekkora volt a látogatónk érdeklődése.
Miért velünk dolgozzon kulcsszókutatás során?
A keresőmarketinghez kapcsolódó átfogó látásmódunk az átlagos cégek cég fölé emel minket, és egységében nézzük a keresőoptimalizálás folyamatát. Ebbe a folyamatba illesztjük bele a kulcsszókutatást is, amit felhasználunk többek között a honlap szerkezete, az AdWords kampányok és a honlapkészítés során is.