Image

Helyi online marketing tudástár

Teljes útmutató helyi vállalkozóknak és ügynökségeknek.

Tanulási modulok

Válassz a lokális online marketing négy legfontosabb területe közül, és kezdj el tanulni!

Lokális keresőoptimalizálás (SEO) teljeskörű útmutató

A Google keresőben minden második keresés helyre vonatkozik.

A helyi keresőoptimalizálás segítségével olyan ügyfeleket érhetsz el, akik a te üzleted közelében, vagy szolgáltatási területeden keresik terméked vagy szolgáltatásod.

Ha ezeken a találati listákon szeretnél jól szerepelni, akkor ez a te modulod!

Teljes útmutató a Google Cégprofilhoz

A Google felületein meg sem jelenhet vállalkozásod anélkül, hogy Google Cégprofilod lenne.

A Cégprofil optimalizálásával és gondozásával jobb pozícióba kerülsz a keresőben és a térképen a loklis keresések alkalmával.

Ha kíváncsi vagy, hogyan lehet pontosan beállítani és felügyelni a Google Cégprofilt, akkor ez a te modulod!

Teljes útmutató a Google Cégprofilhoz

Az ügyfelek véleménye döntő jelentőségű a Googleben, közösségi médiában, céges adatbázisokban.

A pozitív visszajelzések növelik a bizalmat és új ügyfeleket hoznak, míg a negatív vélemények kezelése elengedhetetlen a hitelesség megőrzéséhez.

Ha arra vagy kíváncsi, hogyan kezelheted hatékonyan az online véleményeket, hogy javítsd vállalkozásod hírnevét és növeld az értékesítéseket., akkor ez a te modulod!

Teljes útmutató a Google Cégprofilhoz

A helyi említések kulcsfontosságúak a helyi SEO és az online láthatóság szempontjából.

A megfelelően kezelt NAP adatok (Név, Cím, Telefonszám) helyes kezelése, említés építése, adatbázisokban, szakkatalógusokban való jelenléted mind befolyásolják vállalkozásod online megtalálhatóságát.

Ha meg akarsz ismerkedni a helyi említés építésének alapjaival, amely segít a vállalkozásodat magasabbra pozicionálni a helyi keresési eredményekben, akkor ez a te modulod!

Van egy 50 pontos ellenőrzőlistám arról,
amit itt tanultál!

Google Cégem regisztráció

Google cégem regisztráció és beállítás

A Google Cégprofil (régebben Google Cégem) regisztráció ingyenes és egy fiók elkészítése alapvetően nem nehéz feladat. Persze a megfelelő beállításokhoz és a jó rangsorolás eléréséhez sokkal összetettebb műveleteket kell elvégezni, mégis az alapvető adatlapot könnyű lesz elkészíteni. Megmutatom, hogyan tudod regisztrálni magadat a Google Business Profile felületre.

Tartalom:

Megjelenés befolyásolása a Google keresőben

Cég megjelenítése a Google térképen

Első regisztrálási lehetőség: már térképen lévő cég

Második Google Cégprofil regisztrálási lehetőség: nincs még fent a vállalkozás

Google fiók tulajdonjogának igazolása

Google Cégprofil adatainak beállítása

Google Cégprofil optimalizálása, használata

Regisztrációs hibák a Google Cégprofil felületen

Videó a beállításról

Gyakori kérdések

 

Megjelenés befolyásolása a Google keresőben

A Google Cégprofil regisztráció a keresőoptimalizáláson kívül az, hogy befolyásolhassam és mérhessem a megjelenésemet a Google kereső felületén. A felület segítségével ugyanis a keresőóriás találati listájában megjelenő céges kártyánkat módosíthatjuk. A képeket módosíthatjuk az értékelésekre reakciókat írhatunk, és beállíthatjuk az elérhetőségeinket is.

Az értékelésekre való reagálás különösen fontos hozománya a regisztrációnak, ezért erről szóló cikkben külön kitérek az értékelésekkel végezhető dolgokra.

Cég megjelenítése a Google térképen

Mivel a Google térkép egyre népszerűbb, és már napi szinten több, mint egymilliárd ember használja, jogos a kérdés, hogyan kerülhet fel egy cég a térképre. A válasz nagyon egyszerű, hiszen ugyancsak a céges regisztrációval oldható meg a probléma. A hamarosan leírt folyamat után ugyanis nem csak a keresőben, de a térképen is meg fog jelenni vállalkozásod.

regisztráció my business felületeGoogle Cégprofil fiók regisztrálása

A legelső lépés viszont, hogy készítsünk egy Google Cégprofil fiókot. A regisztráció Gmail címmel érdemes megtenni, de úgyist ezt használja az ember a többi szolgáltatáshoz is.

A felületen több céget is kezelhetünk, sőt javaslom, ha több üzlettel rendelkezünk, akkor mindegyiknek külön regisztrálj helyet.

Első regisztrálási lehetőség: már térképen lévő cég

regisztráció térképen lévő cégA Google sok esetben bizonyos összetett módszerek segítségével már felhelyezi a céget a térképre. Ennek több módszere van: aggragátor adatbázisok segítségével, weboldalakon talált információk hatására, vagy egy lelkes felhasználó tevékenysége nyomán.

Amennyiben már fent van a cég a térképen, az első lépés a regisztráció során, hogy rákeresünk a cég nevére.

Ahogy az ábra is mutatja, ekkor a cégnév beírása után a rendszer magától kitölti a cégadatokat, nekünk csak az esetlegesen hiányzókat kell pótolnunk, illetve helyességét ellenőriznünk. (Csak saját céget regisztráljunk!)

Ezek után kell majd a folytatás gombra kattintva ellenőriznünk, hogy valóban miénk e a vállalkozás. Ezt több módon is megtehetjük. (A módozatok függenek attól, milyen adatok vannak a vállalkozásról a világhálón, illetve, hogy milyen kapcsolatunk van a vállalkozással, de erről később.)

regisztrácio ellenőrzéseAhol van telefonszám, ott a telefonos ellenőrzés is lehetőség: a megadott számot felhívják és a bediktált számot kell a böngészőnkbe írni.

Ahol nincs szám, ott postai úton küldi el a Google a kódot, amit a felületünkön beírva tudunk érvényesíteni.

Amíg nem igazolod a tulajdonjogot, addig a változtatások nem lesznek láthatóak a Google keresőben és térképen, valamint olyan hasznos dolgokat, mint a véleményekre való válaszolás sem tudsz elkezdeni.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

 

Második Google Cégprofil regisztrálási lehetőség: nincs még fent a vállalkozás

regisztrácio nincs fent a cégFőleg új cégek esetében, vagy ha kevéssé tevékenykedünk online, a Google még nem érzékelte céged adatait. Ebben az esetben teljesen előről kell kezdeni a regisztrációs folyamatot.

Először be kell írni a cég nevét és főbb adatait:

  • Cég neve (itt figyelj a pontosságra!)

  • Ország/régió

  • Település

  • Cím

  • Irányítószám

  • Fő céges telefonszám

  • Kategória (ez is fontos hely)

  • Webhely

  • Árut szállítok az ügyfeleknek, és helyszíni szolgáltatásokat nyújtok nekik (Azaz hozzád jönnek e az ügyfelek, vagy egy területet szeretnél megadni, ahova kiszállsz)

 Ezek után ismét a szolgáltatási terület beállítását is el kell végezni. Ezt a regisztrációt követően is be lehet állítani, illetve módosítani.

Most jön a tulajdonjog igazolása, ami több módon is történhet, ezért ezeket bővebben is kifejtem.

Google fiók tulajdonjogának igazolása

Google cégprofil igazolása postai úton

regisztrácio visszaigazolásAz igazolásra van, ahol már csak egy lehetőséget ajánl fel a rendszer, mégpedig a postai úton tőrténő igazolást. Érdemes még egyszer ellenőrizni a címet és cégnevet. A regisztráció során lehetőségünk van megadni egy kapcsolattartói nevet, amit ráírnak a borítékra is a címzetthez. Így talán kevésbé fogják reklámnak tekinteni a levelet és nem keveredik el. Sajnos több esettel találkoztam, hogy a levél nem érkezett meg (vagy elkeveredett). A Google csupán háromszor küldi ki a levelet, annak aktiválására is 30 nap áll rendelkezésünkre.

Ha nem érkezik meg a levél, akkor vannak más módszerek is az igazolásra, de ezek már bonyolultabb utak.

Tulajdonjog igazolás telefonon, szöveges üzenetben e-mailen

Amennyiben a vállalkozásnak a honlapján, közösségi média felületein, vagy akár adatbázis oldalakon is egyértelműen és egy irányba mutatóan megjelenik a név, cím, telefonszám vagy akár e-mail adat, abban az esetben esély van rá, hogy telefonon, SMS vagy e-mail visszaigazolással történjen a fiók ellenőrzése.

  • Telefonos igazolás: a nyelvet is megválaszthatjuk és a telefonszámon egy robot fog felhívni és bediktálja az ellenőrzőkódot. Nem kell megijedni, többször is megismétli, bőven le lehet írni. A telefonszámnál a módszer akkor nem fog működni, ha valamilyen melléket kellene tárcsázni, mert erre nem képes a Google rendszere.
  • Szöveges üzenetként való ellenőrzés: a megadott telefonszámra SMS-t küld a rendszer.
  • E-mail igazolás: a céges (általában nem a Gmail cím) levélcímre fogja elküldeni a levelet amiben az ellenőrző kód található.

Tulajdonjog igazolása azonnal is megtörténhet

A legegyszerűbb és leggyorsabb mód amivel találkoztam, amikor - elsőre nagy meglepetésként - minden igazolás nélkül azonnal birtokba is kerül a vállalkozás fiókja.

Ez akkor történhet meg, amikor van Search Console, illetve Analytics fiókunk, az hozzá van kötve a weboldalhoz, aminek a Gmail címéről éppen regisztrálunk. Ekkor ezen egyezések mentén a Google rögötn nekünk is adja a tulajdonjogot és azonnel elkezdhetjük a teljesértékű munkát.

 

Google Cégprofil adatainak beállítása

Először még nem tudunk mindent módosítani, várnink kell a visszaigazolásra, de miután megérkezik, rengeteg feladatot kapunk:

  • Kezdőlap: áttekinthetjük a statisztikát

  • Bejegyzések: kis posztokat készthetünk eseményekről, szolgáltatásokról

  • Információ: alapadatainkat módosíthatjuk

  • Statisztika: érdekes adatokat tudhatunk meg felületünkről és tevékenységeink hatásáról

  • Vélemények: a hely, ahol minden értékelésre reagálhatsz (és tedd is meg)

  • Fotók: kategóriákba csoportosítva tölthetsz fel fényképeket

  • Webhely: mini weboldalt készthetsz, csak vigyázz, nehogy lecserélt a rendes oldaladat

  • Felhasználók: hiszen sosem jó kiadni a kezedből a tulajdonjogot

Ezen funkciók részletes beállítása már nem tartozik az alapbeállításhoz, ezekről más cikkekben fogok írni. Addig is, ha segítségre van szükséged ezen a felületen, akkor nézd meg Lokális Online Marketing szolgáltatásainkat.

Google Cégprofil optimalizálása, használata

Van néhány tanács, amiket érdemes megfogadni, ha egy jó fiókot szeretnénk.

  • Adatok helyessége: minél több adatot adunk a Google Cégem rendszerének, annál hitelesebb lesz a vállalkozás, annál jobban fogja tudni megmutatni a kereső a releváns kérésekre az oldalt.

  • Weboldal címénél a saját honlapot érdemes megadni, nem pedig közösségi média oldalt, vagy egy aloldalunkat (kivéve ha több üzlettel rendelkezünk)

  • Értékelések fontossága: a külsős véleményeket és értékeléseket kezelni kell, válaszolni rájuk, még ha rosszak is. Ennek is nagy jelentősége van a lokális keresőoptimalizálás szempontjából

  • A fotók különleges jelentőséggel bírnak. Legyenek minőségi fotók minden kategóriában

  • Frissítés: minden adat folyamatosan frissüljön, gondoskodjunk a folyamatos értékelésekről és fotókról, az adatok helyességéről.

A felület optimalizálásával a lokális SEO (keresőmarketing) foglalkozik.

 

Regisztrációs hibák a Google Cégprofil felületen

Sok optimalizálási munka után összeállítottam néhány tipikus hibát amiket érdemes már az elején elkerülni, vagy amilyen hamar csak lehet, javítani.

Hiányzó, vagy hibás adatok

Regisztráció után menj végig minden adaton és adj meg mindent amit csak lehet! Gyakori hiba, hogy csak tessék-lássék módjára töltik ki az adatokat a felhasználók, így egy csomó potenciált hagynak a fiókban.

Még rosszabb, amikor nincsenek megadva adatok, mint például a nyitvatartási idő.

Ellenőrzőkód levelezőlap

Sok esetben nincs pontosan megadva a cím, vagy adat, de az is előfordul, hogy a cég neve nincs megfelelően kiírva. Acég neve esetén lehetőség van a levelezőlapra még egy nevet megadni, így ha a postaládára név is ki van írva, az a postás könnyebben megtalálja majd.

Érdemes szólnod a kollégáknak is, hogy a levelezőlapot ne nézze szórólapnak, figyelje, hogy a Google-től jön e értesítő levél.

Duplikált regisztráció

Lokális keresőoptimalizálás fontos eleme amikor a duplán regisztrált vállalkozásokat javítjuk különböző adatbázisokban, ugyanis ezek gyengítik egymást.

Google cégem esetében ez annyit jelent, hogy a vállalkozás regisztrálja cégét, de már valaki, mondjuk egy kolléga, vagy egy Helyi Idegenvezető már feltette a helyet. Ha gondatlanul járunk el, akkor így duplikáció jön létre, így osztva meg a véleményeket, képeket és aktivitást.

Megelőzheted mindezt, ha regisztráció előtt rákeresel a vállalkozásod nevére a térképen vagy a keresőben.

Rossz helyen van a pin

A címet magától is megjelöli a Google, de például egy nagyobb terület, több bejáratú ház, vagy ipartelep esetén előfordul, hogy több 10 méterrel odébb, vagy félrevezető módon jelenik meg.

Kiküszöbölheted a hibát a pin manuális és pontos elhelyezésével. A Google Cégprofil (régen Google Cégem) "info" fül alatt megteheted ezt a pontosítást, hogy jobban odataláljanak hozzád.

Vélemények kezelésének hiánya

A Vélemények az egyik legfontosabb lokális keresőoptimalizálási faktor, több ponton is befolyásolja, milyen pozícióban jön ki egy vállalkozás a Google keresőben vagy térképen. Sokszor hanyagolják el a vállalkozások ezt a területet.

A legnagyobb hiba, amikor nem válaszol egy cég a véleményekre, ugyanis ezt az olvasóközönség nemtörődömségnek veszi. Válaszolj és kezeld a véleményeket a Google Cégem felületen. Ha a vélemények kezeléséről mindent itt leírtam, ha többet szeretnél tudni, akkor olvasd elaz írást!

Addig is, kezeld a véleményeket válaszadással.

lokális checklist
Töltsd le a
Lokális Marketing
ellenőrzőlistát!

 

Videó a beállításról

Videót is összeállítottam a Google Cégem beállításáról.

 

Gyakori kérdések

A Google Cégprofil regisztráció ingyenes?

Igen, a Google céges fiókjának ingyenes a használata, egyedül is elvégezhető, de ajánlom, hogy professzionális munka miatt forduljon valódi szakemberhez, ha optimalizált fiókot szeretnél.

Mi van, ha nem érkezik meg a visszaigazoló levél?

Két hét várakozás után érdemes ismét igényelni a levelezőlapot. Harmadik próbálkozás után a Google felajánl alternatív igazolási formákat, ha egyéb helyen (pl. weboldalon) is megjelenik a telefonszám vagy e-mail cím.

Rögtön szerkeszthetek is minden adatot?

Az adatok többségét még igazolatlan fiók esetében is meg eleht adni, fotók is feltölthetőek, de például a véleményekre nem lehet reagálni. Azzal meg kell várni az igazolást.

Más felhasználónál van a fiókom, mit tegyek?

Van, hogy más már regisztrálta a vállalkozás fiókját. Először érdemes körbekérdezni a cégen belül, de ha külsős az illető, akkor lehet igényelni, hogy a mienk a fiók, amit rendszerint meg is kapunk körülbelül két hetes procedúra után.

Más módon is igazolhatom a vállalkozásomat mit postai levélben?

Igen, többször felajánlja a telefonos, illetve az -emailes igazolást. Sőt, ha birtokoljuk a Search Console fiókot, akkor rögtön miénk lehet a fiók is.

Véleményeket törölhetek is ha enyém a fiók?

Véleményt törölni nem lehet, csak a rendhagyó jelentés funkcióval küldhetjük el felülvizsgálatra a Google számára a kifogásolható értékelést.

 

 

Csatlakozz a lokális Facebook
csoporthoz és kérdezz!

Lokális marketing facebook csoport